امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
رئیس دانشگاه صنعتی قم طی صدورپیامی از مردم جهت حضور گسترده در انتخابات تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:دکتر بهرام خوشنویسان با صدورپیامی ازحضور میلیونی ملت شریف و شهید پرور ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تقدیر و تشکر کرد، متن این پیام به شرح ذیل است:
بسمه  تعالی
روز 29اردیبهشت سال1396به یکی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی بدل شده است.
این حضور میلیونی مردم از اقشار و اصناف مختلف نشانگرشور و شعور ملتی همیشه در صحنه است. ملتی که با بصیرت هرچه تمام با آرای خود سرنوشت کشور خود را تعیین کرده اند و برای داشتن ایرانی آباد و آزاد به لطف خدا بار دیگر حماسه ای با شکوه آفریدند.
اینجانب از ملت شریف ایران که با دیدها و نگرش های مختلف سیاسی با احساس مسئولیت در این آزمون بزرگ ملی شرکت نموده اند و نیز از مجریان و ناظران انتخابات که با تلاشی بی وقفه با صداقت و امانت از آرای مردم صیانت نموده اند تشکر و قدردانی می نمایم.
امید است با توفیقات الهی، توجهات خاصه ی حضرت حجت(عج)، پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ودرایت و مدیریت مسئولین شاهد پیشرفت های روز افزون ایران اسلامی باشیم.
 
پیام دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم جهت حضور حداکثری ملت شریف ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396
دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم طی صدور پیامی حضور حداکثری مردم ایران را پای صندوق های رای خواستار شد.
متن کامل پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
به حق که ایران اسلامی به خود می بالد که در همیشه ی تاریخ شکوهمند انقلاب،مردم شریف و شهیدپرور همواره در هرشرایطی با حضور خود در صحنه های سیاسی،ملی، مذهبی و... عشق خود را به وطن خویش نشان داده اند.
مردم فهیم و بصیر ایران می دانند که در این برهه از زمان که دشمنان میخواهند مثل همیشه با ایجاد تفرقه افکنی و اغتشاش وحدت ملی ملت مارا برهم زنند، حضور یکایک ما ایرانیان میتواند مشت محکمی بر دهان دشمنان قسم خورده ی این سرزمین باشد.
اینجانب برحسب وظیفه از کلیه اقشار به ویژه قشر دانشگاهی خواستارم که با حضور پرشور در پای  صندوق های رای و انتخابی آگاهانه در روز 29اردیبهشت 1396 حماسه دیگری را در تاریخ خلق نمایند
 
 
دانشگاه صنعتی قم تنها حوزه  برگزار کننده هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو در استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در راستای اهداف ترویجی و آموزشی تدوین شده در سند راهبردی فناوری نانو، اقدام به برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو نموده است. هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو صبح جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در ۴۴ مرکز آزمون در ۳۱ استان کشور برگزار شد.‏
این مسابقه در ۳۱ شهر از جمله  قم، دزفول، آباده، رشت، ارومیه، کرمانشاه، کرج، بجنورد، گرگان، کاشان، قوچان، خرم‌آباد، بیرجند، یاسوج، شهرکرد، تبریز، سهند، یزد، اردکان، زنجان، جهرم، همدان، بندرعباس، ساری، سنندج، قزوین، تهران، اردبیل، ایلام، اراک، گناوه، شبانکاره، اهرم، بندر عسلویه، بندر بوشهر، زاهدان، مراغه، اصفهان، خمینی شهر، شیراز، مشهد، دامغان، کرمان و  شهرضا برگزار شد.
 دانشگاه صنعتی قم  نیزبا 200 داوطلب از ده دانشگاه استان به عنوان  تنها حوزه برگزار کنندههفتمین مسابقه ملی فناوری نانودر استان قم بوده است.
شایان ذکر است در آزمون هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو، ۱۰۰سوال چهارگزینه‌ای با مدت پاسخگویی ۱۵۰ دقیقه و همچنین ۳ سوال تشریحی برای داوطلبان آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو با مدت زمان پاسخگویی ۶۰ دقیقه در نظر گرفته شده بود.
گفتنی است، از برگزیدگان این مسابقه با اعطای جوایز نقدی و اعتبار مالی برای دریافت خدمات آنالیز از آزمایشگاه‏‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، تقدیر به‌عمل خواهد آمد و این برگزیدگان فرصت حضور در دوره توان افزایی ویژه برگزیدگان مسابقه را خواهند یافت.
 
ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با اعیاد شعبانیه مراسم ازدواج دانشجویی 25 زوج دانشجو به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن خیر مقدم به حضار و ابراز خرسندی از حضور مزدوجین دانشجو در دانشگاه صنعتی قم به برکات ازدواج زود هنگام اشاره کرد.
 وی افزود: اینجانب نیز ازدواج دانشجویی داشتم و در سن 20 سالگی ازدواج کردم و با گذشت سال ها هنوز احساس می کنم که  در این رابطه تصمیم درستی گرفتم. البته به لطف خدا همه مسائل و مشکلات اوایل زندگی که برای جوانان ترس و وحشت ایجاد می کند، به طور معجزه آسایی حل شد.
استند آپ کمدی ، مولودی خوانی اجرای تئاتر با موضوع ازدواج آسان در دوره دانشجویی و اهدای هدایایی به زوجین  از جمله برنامه های این جشن بوده است.


ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی قم

شنبه بیست و سوم اردیبهشت 1396 ساعت 10:10 ق ظ
دیدار مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با خانواده معظم شهید مدافع حرم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به همت اداره شاهد و ایثارگر و بسیج دانشجویی با خانواده معظم شهید سامانلو از شهدای مدافع حرم دیدار کردند.
در این دیدار پدر شهید سامانلو ضمن ابراز خرسندی ازاین ملاقات به شیوه زندگی این شهید همیشه جاوید پرداخت.
وی گفت : سعید در رشته ریاضی  در دبیرستان امام صادق مشغول به تحصیل شد. بسیار باهوش و علاقه مند به تحصیل بود. فعالیت های سیاسی، مذهبی و فرهنگی او زبان زد همه بود. از همان دوران جوانی به اردوهای جهادی برای کمک های ویژه می رفت .
پدر شهید سامانلو افزود: مهمترین مشخصه این شهید بزرگوار، تزکیه نفس بود. او در  کلاسهای اخلاق علما شرکت  می کرد و در رابطه با تزکیه و اخلاق  بسیار مطالعه داشت.
او بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان در رشته حسابداری دانشگاه دلیجان پذیرفته شد و بعد به اصرار من و مادرش  با خانواده ای  مذهبی وصلت کرد که حاصل این ازدواج دو پسر به نام های علی و محمدحسین شد. بسیار خانواده دوست و پایبند به زن و بچه بود .
بعد از مدتی که مشغول تحصیل در دانشگاه بود، متوجه شد که دانشگاه امام حسین تهران فراخوان جذب دانشجو داده است و  به عنوان افسر پذیرفته شد . بنابراین تصمیم گرفت باقی مسیر زندگی اش را در این راه ادامه دهد و وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
پدر شهید سامانلو در ادامه گفت:  بعد از چند سال حال و هوای سوریه به سرش افتاد . رشادت های او در شمال غرب در برخورد با گروهک های مزدور ، فعالیت های او در خاموش کردن شورش های داخلی و رشادت هایش در سوریه و آزاد سازی دو شهر شیعه نشین نبل و الزهرا  برای ما و همرزمانش تحسین برانگیز است.
بنا به گفته خود سعید کمک خانم فاطمه زهرا (س) باعث پیروزی شهرهای نبل و الزهرا شدو بعد از آن پیروزی، در ۱۶ بهمن سال ۹۴ سعید به همراه دوستانش شهید هاشمی و شهید زارع در شهر رتیان سوریه به  فیض شهادت رسید.
 
جشن میلاد سرداران کربلا در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جشن میلاد سرداران کربلا به همت بسیج دانشجویی در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این مراسم که همزمان با روز استاد برگزار شد از اساتید منتخب دانشجویان نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد. طبق نظر سنجی صورت گرفته بین دانشجویان دکتر آل عمران، دکتر فدایی، دکتر مرجانی، دکتر محجل، دکتر رجبی، دکتر حیدری، دکتر محسن محمدی، دکتر مجید محمدی، دکتر لطیفی و دکتر عبدالرضا کریمی به عنوان اساتید محبوب بین دانشجویان انتخاب شدند.خانم سوهانیان و آقای جلودار نیز به عنوان کارمند منتخب از دیدگاه دانشجویان مورد تقدیر قرار گرفتند.
از دیگر برنامه های این همایش سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه با محوریت ارتباط عمیق  بنده با خدا بوده است.

جشن میلاد سرداران کربلا در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه بیستم اردیبهشت 1396 ساعت 7:44 ق ظ
به مناسبت روز استاد از اساتید دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با روز استاد، طی برگزاری مراسمی از اساتید دانشگاه صنعتی قم تجلیل شد.
این مراسم با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم و به همت معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه برگزار گردید.
در این مراسم دکتر خوشنویسان ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه اعضای هیات علمی ، همت و تلاش اساتید را در پرورش دانشجویان نخبه و فعال بسیار بسزا دانست و افزود: دانشگاه صنعتی قم به عنوان یک دانشگاه روبه رشد، در مسیر توسعه و پیشرفت قرار نخواهد گرفت مگر با همت کلیه خانواده دانشگاه صنعتی قم به ویژه اساتید.
در انتها نیز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از اساتید  تقدیر و تشکر به عمل آمد.
شایان ذکر است دکتر فدایی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه و دکتر شمسی مدیر آموزش با اهدای لوح تقدیر وتقدیم یک شاخه گل از زحمات اساتید مدعو قدردانی نمودند.


به مناسبت روز استاد از اساتید دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

دوشنبه هجدهم اردیبهشت 1396 ساعت 5:26 ب ظ
چهارمین نشست معاونین اداری و مالی منطقه 4 کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: چهارمین نشست معاونین اداری و مالی منطقه 4 کشور با حضور دانشگاه های بین المللی امام خمینی، بوعلی سینای همدان، تفرش، سید جمال الدین اسد آبادی، قم،صنعتی اراک، صنعتی همدان،ملایر، نهاوند، حضرت معصومه(س)،علوم و معارف قرآن کریم، موسسه آموزش عالی محلات و موسسه آموزش عالی بویین زهرا در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن خوشامدگویی به توضیحاتی در مورد راه اندازی دانشگاه صنعتی قم تاکنون پرداخت. وی اقتصاد مقاومتی را بهترین راه حل جهت عبور از بحران های مالی دانست و افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری نمودند،باید اقتصاد مقاومتی در روح و جان جامعه جاری باشد. با یک برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت مالی و یک استراتژی منسجم میتوان آینده روشنی را برای دانشگاه ها پیش بینی کرد.
در ادامه معاونین با تشکیل تیم های تخصصی به پیگیری مسائل وزارتی پرداختند. همچنین اعضای تیم های نظارتی دانشگاه ها پیشنهاد شد. بحث و تبادل نظر در مورد طرح های اجرایی دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبزنیز صورت گرفت.
ازجمله سایر برنامه این نشست بررسی روند تبدیل وضعیت نیروهای آزمون ادواری و آزمون استخدامی سال جاری بوده است.
در انتها معاونین اداری مالی دانشگاه های منطقه 4 کشور به بحث و گفتگو در مورد بودجه سال 96 پرداختند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم طی صدور پیامی از معلمان و اساتید تقدیر کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی به مناسبت 12 اردیبهشت( روز معلم) ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مطهری، از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت، اساتید و معلمان تقدیر و تشکر کرد.
متن این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
 
معلم امانت داری است که امانت او غیر از همه امانت هاست، انسان امانت او است.( امام خمینی)
12 اردیبهشت روز تقدیر از عزیزانی است که رسالتشان همانند رسالت انبیا است. برهمگان واضح و مبرهن است که ایران اسلامی این سرزمین همیشه جاوید با تمدنی اصیل ،در همیشه تاریخ مهد دانشمندان بزرگی چون ابوعلی سینا، فارابی، فخر رازی و ... بوده است که آثار علمی آنها پس از گذشت قرن ها، هنوز مورد توجه مجامع علمی و دانشگاهی جهان است.
بی شک موفقیت جوانان این مرز و بوم در گروی تلاش های خستگی ناپذیر معلمانی فداکار است که با عشقی بی پایان آموزش، پرورش، تعهد و تدین را به جوانان ما آموخته اند و    زندگی خود را وقف پیشبرد علم و ایجاد ایرانی آباد بدون وابستگی به بیگانگان نموده اند . به حق که پیشرفت های چشمگیر در فناوری های نانو، هسته ای، پزشکی، صنعتی و.. مرهون زحمات این عزیزان است.
اینجانب هفته بزرگداشت مقام والای معلم و استاد را به تمامی تلاشگران عرصه دانش تبریک عرض می نمایم. امیدوارم به لطف خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج)، با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تلاش های بی وقفه اساتید و معلمانشاهد رشد و شکوفایی همه جانبه علم و فناوری در ایران عزیزمان باشیم.
 
رئیس پژوهشکده صنعتی ناجای کشور با رئیس دانشگاه صنعتی قم دیدارو گفتگو کرد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مهندس هادی رئیس پژوهشکده صنعتی ناجای کشور با دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم در این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست که با حضور دکتر خوشنویسان، مهندس هادی، اساتید هیات علمی دانشگاه صنعتی قم و جمعی از کارشناسان پژوهشکده صنعتی ناجای کشور برگزار شد، دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه، به ارائه گزارش هایی از توانمندی اساتید و دانشجویان پرداخت.
در ادامه دکتر خوشنویسان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به ارائه راهکارهایی در خصوص مدیریت پروژه های علمی پرداختو  شیوه اجرایی انعقاد قرارداد های علمی  و پژوهشی ارگان های مختلف را  با دانشگاه صنعتی قم بیان نمود.
همچنین مهندس هادی ضمن تشکر از دکتر خوشنویسان و تقدیر از پیگیری های دفتر ارتباط با صنعت جهت هماهنگی این نشست، به بیان اولویت های پژوهشی پژوهشکده صنعتی ناجای کشورپرداخت.
سپس حاضرین در این نشست در خصوص نحوه ارتباط پژوهشکده صنعتی ناجا با دانشگاه صنعتی قم و چگونگی عقد قراردادهای پژوهشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در پایان نیز مهندس هادی از کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی قم بازدید کرد.
 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود