امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت عید سعید فطر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر بهرام خوشنویسان طی صدور پیامی عید سعید فطر را تبریک گفت. متن این پیام به شرح ذیل می باشد:
بسمه تعالی
عید صیام آمد و ماه صیام رفت /  لطف تمام آمد و فیض تمام رفت
شد عید فطر و لطف خدا باز تازه شد /  گرد غم گناه ز جان عوام رفت
ماه مبارک رمضان، ماهی که لحظه به لحظه آن را به خیر و برکت یاد می کنیم به پایان رسید. لحظه لحظه های افطار و سحر که درب های آسمان به روی عرشیان و فرشیان باز شده است؛ زمزمه های الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ، به سوگ نشستن شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)؛ شب زنده داری شب های قدر، جشن و سرور میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) لحظاتی است به یادماندنی از این ماه مبارک. وچه زیباست نزدیک شدن به عشق مطلق به خدای احد و واحد.
یک ماه روزه داری در روزهای بلند و گرم تابستان با رویت حلال ماه شوال و با دعای اللهُ اَكْبَرُ لاَ اِلَهَ إلاَّ اللهُ واللهُ اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ وللهِ الْحَمْدُ، اللهُ اَكْبَرُ عَلی مَا هَدَانا به پایان رسید. و عید فطر، عید بزرگ بندگی از راه رسید.
اینجانب، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و همه مسلمین جهان، از خداوند متعال، عزت، کرامت نفس و سعادت برایتان آرزومندم.
اطلاعیه مهم
دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از تاریخ1395/04/19 الی 1359/04/26 از پاسخگویی و ارائه خدمات به دانشجویان معذوریم.

اطلاعیه مهم

دوشنبه چهاردهم تیر 1395 ساعت 3:14 ب ظ
جمع گرم و صمیمی خانواده دانشگاه صنعتی قم در ضیافت افطاری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: ضیافت افطاری دانشگاه صنعتی قم  با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه، اساتید، کارمندان و خانواده ها به همت معاونت اداری و مالی و مدیریت فرهنگی در مجتمع پذیرایی آرتا برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر خوشنویسان ضمن خوشامدگویی و قبولی طاعات و عبادات افزود: لحظه به لحظه این ماه مبارک ، خیر و برکت است.همین که امشب شما عزیزان و خانواده های محترمتان میزبانی دانشگاه را پذیرفته اید و در یک جمع گرم و صمیمی دور هم جمع شده ایم از برکات این ماه مبارک است.
وی در مورد ویژگی های خاص این ماه مبارک خاطر نشان کرد: میزبان این میهمانی خداوند است و میهمانان را شخصاً دعوت کرده است. طبق آیات و روایات اوّل این ماه رحمت، وسط آن مغفرت و آخر آن پاداش است.  این میهمانی هیچ سنخیّتی با میهمانی‏های دنیوی ندارد. خداوندِ عالِم میزبانهمه انسان‏ها است و تبعیضی در فقیر و غنی ، سیاه و سفید و... قایل نیست و می فرماید: من دعایتان را مستجاب می‏کنم و برای هر نفسی که در ماه رمضان می‏کشید، پاداش عبادت را به شما عطا می‏کنم.
ریس دانشگاه صنعتی قم افزود: اینک فرصت مناسبی است که از کلیه عزیزان در قسمت های مختلف دانشگاه  تقدیر و تشکر عرض نمایم چرا که تلاش و کوشش یکا یک شما عزیزان است که دانشگاه را به سمت و سوی رشد و تعالی سوق خواهد داد. البته امیدوارم که با همکاری و همدلی اساتید، کارمندان و دانشجویان، دانشگاه صنعتی قم را  به دانشگاهی  که در شان و منزلت شهر مقدس قم است چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ معنوی بدل کنیم.
اطلاعیه تغییر زمان ثبت نام ترم تابستانی

زمان مراجعه حضوری دانشجویان دانشگاه دیگر جهت ثبت نام در ترم تابستانی  از تاریخ 95/04/19  لغایت 95/04/23   به  95/04/26  لغایت 95/04/30  تغییر یافت

اطلاعیه تغییر زمان ثبت نام ترم تابستانی

شنبه دوازدهم تیر 1395 ساعت 12:30 ق ظ
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جهانی قدس

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در آستانه روز جهانی قدس جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم طی صدور بیانیه ای ، جنایت اشغالگران و حامیان غربی آنان را محکوم کرد.
بسمه تعالی
امام خمینی (ره): فلسطین پاره تن اسلام است.
روز جهانی قدس روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است . روزی که فریادهای مرگ بر اسرائیل  مسلمانان ندای " هیهات من الذله "  را در گوش ظالمان طنین انداز خواهد کرد .به حق که روز قدس روز تبلورعینی حمایت امت اسلام و ملت های آزاده از قیام و آزادی خواهی ملتی بزرگ و قهرمان است.

این روز بزرگ  که یادگاری ارزشمند از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است نمادی از اتحاد و وحدت جهان اسلام در مقابل کفر، زیاده خواهی و ستیزه گری می باشد. در این روز  مسلمانان در جای جای این کره خاکی بدون داشتن مرزهای مشترک و حتی زبانی واحد یک صدا آزادی قدس را فریاد می زنند. با حضور یکایک مسلمانان در راهپیمایی با شکوه روز قدس صهیونیست خواهد فهمید که که دنیا علیه ظلم و ستم بیدار شده است و همگان در انتظار تحقق وعده الهی برای ظهور منجی عالم بشریت و گسترش عدل ، توحید و عدالت خواهند بود.
در پایان جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم ،ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس از ملت شریف ایران به ویژه قشر جوان و دانشگاهی دعوت به عمل می آورد تا در این روز با تاسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همچون گذشته با حضور یکپارچه خود با آرمان‌های قدس شریف تجدید میثاق نموده و فریاد رسای خود را در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین به گوش جهانیان برسانیم.
  

بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جهانی قدس

چهارشنبه نهم تیر 1395 ساعت 11:45 ق ظ
مسئولین دانشگاه صنعتی قم با تولیت حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) دیدار و گفتگو کردند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و شب های پرخیر و برکت قدر، مسئولین دانشگاه صنعتی قم با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تسلیت ایام، به معرفی اجمالی از  دانشگاه صنعتی قم پرداخت. وی افزود: رسالت دانشگاه صنعتی قم تربیت مهندسان متعهد و متدین می باشد. با توجه به فضای معنوی شهر مقدس قم به همان اندازه که رشد علمی دانشجویان حائز اهمیت است، رشد فکری و معنوی آنها نیز مهم و برای مسئولین این دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم دانشجویان غیر بومی را سربازان فرهنگی قلمداد کرد و خاطر نشان ساخت: حضور چند ساله دانشجویان غیر بومی در دوران تحصیل  در شهر مقدس قم فرصت مغتنمی است که با استفاده از فضای مذهبی و معنوی این شهر ، تغییراتی در سبک زندگی آنها ایجاد کرده که حتی پس از اتمام تحصیل و حضور در زادگاهشان این تغییر سبک زندگی و نگرش معنوی در آنها ادامه دار باشد.
دکتر خوشنویسان همکاری مستمر دانشگاه و آستان مقدس حضرت معصومه (س) را خواستار شد و افزود: دانشگاه و آستان مقدس از طریق حضور بیشتر دانشجویان در حرم مطهر و همچنین برگزاری برنامه های معرفت افزایی و فرهنگی از جانب حرم ، بازدید از موزه و... می توانند فعالیت های مشترک بیشتری داشته باشند که در ارتقای بینش و بصیرت دانشجویان بسیار دخیل خواهد بود.
در ادامه آیت الله سعیدی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به چگونگی گسترش اسلام پرداخت و افزود: طی 65 سال اخیر مسئله جهان اسلام غده سرطانی اسرائیل بوده است ولی امروز با پیشرفت های کشورهای اسلامی آل سعود و داعش هم با حمایت های دولت های خیانتکار در مقابل اسلام و مسلمین قد علم کرده اند که به فضل خدا نقشه های شومشان نقش بر آب خواهد شد.
تولیت حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) در مورد ارتباط بیشتر دانشگاه  با حرم مطهر اعلام آمادگی کرد و افزود: ان شاء الله که با برقراری ارتباط دو سویه و تنگاتنگ شاهد ایجاد فضای معنوی بیشتری در بین دانشجویان و جوانان باشیم. همچنین معاونت فرهنگی حرم مطهر آماده برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی جهت آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با شخصیت و سیره خانم حضرت معصومه (س) می باشد.
 
دیدار مسئولان دانشگاه صنعتی قم با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسئولان دانشگاه صنعتی قم با جناب آقای موسوی معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم  ضمن تبریک به آقای موسوی جهت  تصدی در معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری به بیان توضیحاتی در مورد  وضعیت کنونی دانشگاه پرداخت . وی مهم ترین مسئله دانشگاه را  کمبود فضای فیزیکی دانست و افزود: با توجه به حضور 2500 نفر دانشجوی شاغل به تحصیل در 11 رشته فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین ضرورت  احداث آزمایشگاه و کارگاه های مربوطه، فضای فیزیکی موجود، جوابگوی نیازدانشگاه نمی باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری ضمن ابراز خرسندی از این دیدار،  همکاری دانشگاه صنعتی با کارخانه ها را در پیشرفت صنعت استان دخیل دانست و خاطر نشان ساخت : در اسرع وقت طی بازدیدی از این دانشگاه به رفع مسائل و مشکلات موجود در این دانشگاه  خواهیم پرداخت و از هیچ گونه کمک و حمایتی دریغ نخواهیم نمود.
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود