امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم:بسیاری از کسب‌ وکارهای موفق دنیا، ازاستارت‌آپ ویکندها و دورهمی‌های کارآفرینی شکل گرفته‌اند.

 دکتر روزبه رجبی عضو هیأت علمی و مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، کارآفرینی را عرصه انسان‌های خطرپذیر دانست و گفت: بسیاری از کسب‌ وکارهای موفقی که در حال حاضر در دنیا شکل گرفته‌اند و به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند، زاییده تیم‌ها و ایده‌هایی هستند که زمانی در استارت‌آپ ویکندها و دورهمی‌های کارآفرینی شکل گرفته‌اند.
ایشان افزودند که دانشگاه صنعتی قم با پیگیری های مستمر ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر رضائی نور، موفق به جذب اعتبارات لازم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت راه اندازی باشگاه توانمند سازی استارتاپ‌ها (بتا) گردیده است و هم اکنون در فاز اول این طرح، ساخت اولین فضای کار اشتراکی در استان قم را در دستور کار دارد که انشالله تا خرداد 99 به بهره برداری خواهد رسید. ایشان از عمده خدمات بتا به ارائه فضای کاراشتراکی، مشاوره، آموزش، شتابدهی و جذب سرمایه گذار اشاره کردند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم، در ادامه به مشارکت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم در طرح ملی رصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهها اشاره کردند و آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی قم در سال گذشته را نزدیک به 80% بیان کردند.

دکتر رجبی از جمله اقداماتی که در جهت تقویت دانش کارآفرینی دانشجویان موثر خواهد بود را ارائه واحدهای درسی کارآفرینی عنوان کردند و اظهار داشتند که در سال 98 باحمایت معاون محترم آموزش وپژوهش وبه همت کارشناسان مرکز کارآفرینی دانشگاه دو واحد کارآفرینی با عنوان: «مبانی راه اندازی کسب و کارهای نوپا» و «طراحی و تدوین کسب و کارهای نوپا» ارائه گردید که با استقبال دانشجویان همراه بود.

در ادامه ایشان به نحوه تشکیل تیم های همیار صنعت دانشجویی با نظارت عضو هیأت علمی پرداختند و عنوان کردند دانشجویان رشته های مهندسی با گذراندن دوره های آموزشی با محوریت یک عضو هیأت علمی تشکیل تیم همیار صنعت را خواهند داد و دفتر ارتباط با صنعت متناسب با نیاز صنایع و شرکت‌ها این تیم ها را جهت بررسی و حل مشکلات صنایع به صنایع و شرکت ها معرفی خواهد کرد که در سال گذشته 2 تیم همیار صنعت متناسب با نیاز صنایع معرفی کرده است.

همچنین دکتر رجبی از دیگر دستاوردهای دفتر ارتباط با صنعت، عقد 4 قرارداد پژوهشی اعضای هیأت علمی با صنایع به ارزش 000/000/850/1 ریال و 4 ثبت اختراع عنوان کردند و راه اندازی دفتر همکار کانون پتنت ایران در دانشگاه صنعتی قم را جهت تسهیل ثبت اختراعات خارجی اساتید و دانشجویان گامی موثر دانستند و 1 مورد درخواست ثبت اختراع خارجی در سال 98 بخشی از فعالیت های این دفتر بوده است.

  دکتر رجبی در خصوص برگزاری بازدیدهای علمی در سال 98 اظهار داشتند: بیش از 20 مورد بازدید علمی دانشجویی در سال 98 برگزار گردید و ساز و کار الکترونیک جهت تسهیل فرآیند ثبت درخواست اساتید و دانشجویان در برگزاری این بازدیدها در سال 99 پیش بینی شده است. همچنین بازدید از کارخانه نوآوری آزادی و بازدید از نمایشگاه اینوتکس که یک رویداد منحصر به فرد در زمینه نوآوری و فناوری کشور است و هر ساله با حضور پرشور اجزای اکوسیستم نوآوری کشور برگزار می شود در سال 98 توسط دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه برگزار گردید.

ایشان در خصوص عقد تفاهم نامه های همکاری در سال 98 گفت: با شرکت ها، صنایع و سازمان های مختلف 5 تفاهم نامه همکاری منعقد کردیم از جمله: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، جهاد دانشگاهی، دفتر نخبگان شهید فهمیده قم، دفتر تحقیقات نیروی دریایی سپاه و مزرعه فدک قم و پیش نویس 5 تفاهم نامه همکاری با شرکت معادن منگنز، شرکت ورق آرین پاژ، دفتر مطالعات شهری تهران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت آب و فاضلاب در دست اقدام است.

 

 مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه گفت: یکی از کارهایی که همواره مهمترین مسئولیت این دفتر شناخته شده است بحث کارآموزی دانشجویان است که معمولا این دوره را در سال های آخر کارشناسی باید طی کنند. ما در سال 98 دانشجویان متقاضی کارآموزی که حدود 400 نفر بودند را ساماندهی کردیم و برای سال آینده طرح «کاریپورت» با هدف انتقال تجربیات دانشجویان و ایجاد یک بانک اطلاعاتی است را بصورت یک نشریه ویژه کارآموزی چاپ خواهیم کرد. در این طرح دانشجویان در خصوص نحوه آشنایی با محل کارآموزی، معرفی محل کارآموزی، انتقال تجربیات دوره به قلم خود دانشجو در فرم های مربوطه تکمیل و ارسال خواهند کرد.

از دیگر برنامه های دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی در سال 98 می توان به برگزاری جلسات کافه نوآوری در خوابگاههای دانشجویی توسط کارشناسان کارآفرینی این دفتر اشاره کرد که با برنامه ریزی دقیق تر در سال آینده این جلسات با حضور کارآفرینان برتر استانی در خوابگاههای دانشجویی برگزار خواهد شد.



در ادامه دکتر رجبی در خصوص راه اندازی سامانه کارگو اظهار داشتند: این سامانه با همکاری واحد انفورماتیک دانشگاه با هدف معرفی فرصت های شغلی، فرصت های کارآموزی و کارورزی، حمایت از پایان نامه های دانشجویی راه اندازی شده است که صاحبان صنایع می توانند نیازهای خود را در این سامانه ثبت نمایند در واقع این سامانه پل ارتباطی صنعت و دانشگاه در ارائه فرصت های شغلی و فرصت های کارآموزی خواهد بود.

دکتر رجبی گفت سال 98 دفتر ارتباط با صنعت اقدام به تشکیل تیم رباتیک دانشجویی به سرپرستی یکی از اعضای هیأت علمی نموده است که با اعزام این تیم به نمایشگاه Robochallenge صندوق نوآوری و شکوفایی با نیازهای فناورانه شرکتها و صنایع آشنا شده و جلساتی را بصورت مستمر جهت اخذ پروژه ساخت ربات برگزار کرده اند.

همچنین دفتر ارتباط با صنعت در سال 98 اقدام به برگزاری دوره های مهارت افزایی با عنوان کارگاه ایده پروری، کارگاه مهارت های فردی و اجتماعی، رویداد ایده بازار و پنل آشنایی با بازیگران اکوسیستم نوآوری با حضور جمعی از کارآفرینان استانی و کشوری نموده است.

 

ایشان افزودند: یکی دیگراز اقدامات مهم دفتر ارتباط با صنعت شرکت در نمایشگاه فن بازار است که هر ساله در هفته پژوهش برگزار می شود، دکتر رجبی افزود امسال با حمایت از استارتاپ های دانشجویی و ارائه فضایی مستقل جهت معرفی محصولات‌ این استارتاپ‌ها، نمایشگاه برگزار گردید.

دکتر رجبی درپایان این مصاحبه ، کسب موفقیت ها واقدامات انجام شده در سال 98 دفتر ارتباط با صنعت را مدیون حمایت های مسئوولین دانشگاه وهمکاری اساتید نخبه دانشگاه برشمردند واز زحمات وتلاش های همکارانشان، تشکرو قدردانی نمودند.

 

 

 

 

  

 

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری : رهبر انقلاب پیشرفت های علمی کشور را «بسیار خوب» توصیف کردند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

استمرار دستاوردها و داشته های تحسین برانگیز علمی مورد تایید مجامع جهانی؛ به رغم چالش ها/ رهبر انقلاب پیشرفت های علمی کشور را «بسیار خوب» توصیف کردند/ قدردانی رییس جمهوری از رشد علمی ایران

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن نامه وزیر علوم، خطاب به دکتر برومند آمده است:
مایه افتخار و مباهات است که به‌رغم تمامی چالش‌ها و تنگناهایی که از طرف نظام سلطه برای منکوب کردن و به حاشیه بردن جنبش علم و فناوری کشور عزیزمان انجام می‌گیرد همچنان شاهد دستاوردها و داشته‌های تحسین‌برانگیزی هستیم که مورد گواهی و تأیید مجامع علم‌سنجی جهان است.
خوشبختانه، در سال جاری، هنگام تقدیم گزارش فعالیت‌ها و آنچه در چند سال اخیر حاصل شده به محضر مقام معظم رهبری، ایشان پیشرفت‌های گزارش‌شده را بسیار خوب دانسته‌اند و رئیس جمهور محترم نیز دستاوردهای حاصل‌شده را تقدیر کرده‌اند.
فرصت مغتنمی است تا تلاش و همت جناب‌عالی، دکتر کشمیری، رؤسای محترم دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و تمامی همکاران عرصه پژوهش و فناوری را تحسین کنم که خود به منزله تحسین و گرامی داشتن جایگاه علم و اندیشه است. بر این باوریم که قدر دانستن و حرمت نهادن به تلاش و جوشش‌های افرادی که در مسیر تعالی دانایی و توانایی علمی توان خود را به کار گرفته و عمر گرانمایه خود را به دور از هر هیاهوی ناصواب و بی‌مایه صرف می‌کنند کاری است شایسته؛ زیرا چراغی فرا راه اعضای جوان خانواده بزرگ نظام علمی و پژوهش و فناوری کشور می‌افروزد که خواستن توانستن است را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که با تلاش مستمر می‌توان در گرداب ناملایمات و مرارت‌های پرشمار همچنان شاهد درخشش و رویش‌های تازه و تازه‌تری بود.
وظیفه خود می‌دانم که تلاش و همّت کلیه عزیزان عرصه علم و پژوهش را ارج نهم و برای جناب‌عالی که با اعتماد به نفس، حُسن خلق، و امیدآفرینی تمامی مساعی خود را در نیل به اهداف توسعه علمی کشور صرف می‌کنید از درگاه ایزد منّان تندرستی، سرفرازی و کامیابی را آرزو کنم.
گفتنی است دکتر غلامی گزارشی در خصوص عملکرد یک ساله گذشته آموزش عالی کشور برای مقام معظم رهبری ارسال کرد که ایشان پس از مطالعه آن، طی یادداشتی کوتاه مرقوم فرمودند: "پیشرفت‌های گزارش شده بسیار خوب است؛ هر دو نکته ای که در ذیل گزارش آمده است وزارت علوم و دیگر بخش‌های مربوط دنبال کنند."
در ماه های اخیر دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری نیز پس از دریافت گزارش مکتوب وزیر علوم و نیز در چند اظهارنظر و سخنرانی از جمله سخنان خود در جشنواره بین المللی خوارزمی در اواخر بهمن ماه از پیشرفت های علمی کشور در سال های اخیر قدردانی کرد.

 
مسئول فناوری و اطلاعات دانشگاه صنعتی قم : تعطیلی کلاس ها خللی در روند آموزش دانشگاه ایجادنکرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ سرکار خانم مهندس فریدونی مسئول فناوری و اطلاعات دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه تعطیلی کلاس ها خللی در روند آموزش دانشگاه ایجادنکرده است، فعالیت‌های انجام شده در راستای خدمات رسانی بهتر به دانشجویان در زمینه آموزش های مجازی دانشگاه را تشریح نمودند:
1- راه اندازی نرم افزار ADOBE CONNECT جهت برگزاری کلاس مجازی و همچنین برخی جلسات داخلی معاونتها از قبیل جلسه انجمنها.
2- تجهیز سرور مورد نیاز با امکانات پردازشی، فضای ذخیره سازی و... جهت بهره مندی هرچه بهتر کاربران از نرم افزار.
3- فراهم کردن پهنای باند اینترنت مورد نیاز سرور برای جلوگیری از هرگونه اختلال.
4- طراحی و لینک کلاس مجازی در سایت دانشگاه، که در آن کلاسهای هر دانشکده تفکیک و طبقه بندی شده اند.
5- تهیه فایل راهنما ویژه اساتید و دانشجویان به صورت جداگانه و همچنین قرار دادن لینک فایل مورد نیاز نصب در سایت اصلی دانشگاه و برطرف کردن مشکل کاربران جهت اتصال به نرم افزار.
6- تعریف 250 کلاس درس به صورت مجازی و ارائه آن به اساتید محترم.
7- پشتیبانی از تمامی خدمات مربوط به سرویس آموزش مجازی بصورت 24 ساعته.
لازم به ذکر است تا به حال 248 کلاس از 250 کلاس برگزار شده است که بیشترین کلاس برگزار شده مربوط به روز دوشنبه مورخ 12/12/1398 می‌باشد که تعداد 90 کلاس برگزار شده است و میانگین کاربران هر کلاس حدود 20 نفر بوده است.
همچنین با توجه به عنایت وزیر محترم ارتباطات و فناوری مقدار 100 گیگ حجم مصرفی به کاربران اینترنت ثابت اختصاص خواهد یافت ولی بازهم از وزارت عتف پیگیر کاهش حجم مصرفی کاربران هستیم.
همچنین سرکارخانم مهندس فریدونی افزودند که دراین دانشگاه تمام امور آموزشی ازجمله: کلاس های اموزش مجازی،کلیه درخواست های دانشجویی (وام،تغذیه و...)از طریق میز خدمت الکترونیکی درحال انجام است وباتدابیر اندیشیده شده درشرایط کنونی حتی جلسات انجمن های علمی وسایر برنامه های فرهنگی ودانشجویی دراین دانشگاه ازطریق وب کنفرانس برگزار می گردد.
تصاویری از اساتید وکارکنان دانشگاه که دراین روزها از طریق آموزش مجازی و میز خدمت الکترونیکی درحال خدمت رسانی می باشند:











برگزاری سه جلسه 4ساعته شورای دانشگاه از طریق وب کنفرانس درروزهای پایانی سال1398
محدودیت های حاصل از شیوع بیماری کرونا نتوانست مانع از برنامه ریزی برای رشد و توسعه دانشگاه گردد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جلسه شورای دانشگاه با شرکت اعضای هیات رئیسه ، روسای دانشکده ها، مدیران آموزش و پژوهش و اعضای حقیقی شورا جهت بحث و بررسی و تصویب برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی قم طی افق ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳ با سه جلسه ۴ ساعته در روزهای ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه بصورت مجازی تشکیل شد و در آن در خصوص بیانیه چشم انداز دانشگاه، رتبه دانشگاه در افق ۱۴۰۴، عناوین رشته های برنامه ریزی شده برای توسعه، تعداد اعضای هیات علمی مورد نیاز جهت جذب در هر رشته و گروه آموزشی وتعداد دانشجویان در هر رشته به تفکیک سال موردبحث و تبادل نظر و جمع بندی قرار گرفت. در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضای مختلف ، تصمیمات مهمی دررابطه با موضوعات جلسه اخذگردید.

عملکرد واحد فضای سبز دانشگاه درسال1398وهفته درختکاری

رسید مژده که آمد بهار و سبزه دمید           وظیفه گر برسد مصرفش گل است و نبید

مکن زغصه شکایت که در طریق طلب         به راحتی نرسید آنکه زحمتی نکشید

به همت مدیریت اموراداری و واحد فضای سبز دانشگاه ،در سال 1398 اقدامات قابل توجهی جهت بهبود، نگهداری و افزایش سرانه فضای سبز در دانشگاه صنعتی قم صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ در همین رابطه طی اوایل امسال باتوجه به نامرغوب بودن کیفیت خاک باغچه های دانشگاه، عملیات خاکبرداری وتعویض خاک باغچه ها بادعوت وحضور کارشناسان فضای سبز شهرداری در4مرحله ، آغازگردید. بخشی از این روند اجرایی  در زمینه کاشت درختان با گونه های گوناگون در حاشیه خیابان شهید زین الدین  و دیگر نقاط عمومی دانشگاه، و در راستای ایجاد نمای بصری و ایجاد محیطی با نشاط در حاشیه معابر، با انجام فرم دهی و هرس به صورت روزانه صورت گرفته که اهم آنها به شرح ذیل می باشد:

1- احداث باغچه های جدید به مساحت تقریبی 550 متر مربع شامل:

فضای روبروی آزمایشگاه ها(ایجاد باغچه بصورت حاشیه درکل زمین بایر پشت سلف)،روبروی ورودی نمازخانه ،اطراف نرده هابه سمت ورودی کلاس های آموزشی، روبروی بوفه وسلف غذاخوری و  ورودی جدیددانشکده برق وکامپیوتر.

3- ترمیم وافزایش گونه های گیاهی باغچه های موجود دراطراف محوطه های آموزشی ، اداری وعمومی دانشگاه

4- خرید وکاشت بیش از 20نوع ازگیاهان فصلی وسازگار بامحیط اقلیمی شهرمقدس قم (اختر، کوکب، زرشک ، گل کاغذی، مغربی ، یاس آبی ،انواع رز،کلم ، بنفشه و شب بو و ...)

6- 2مرحله سم پاشی در بهار وپاییز.

7- خرید 3 نوع کود(حیوانی، سبز،کمپوست)وترکیب وکود دهی در فصل پاییز و زمستان (6کامیون+1کامیون ماسه).

8- پاکسازی 20 اصله درخت محوطه کلاس های آموزشی از گیاهان رونده .

9- تغییر بافت گیاهان وکاشت گونه های جدید جهت افزایش تنوع گونه ای مانند (دم موشی، گل کاغذی ، یاس ، پیچ اناری ، زرشک و...)

10- کاشت بیش از 300 اصله نهال(کاج ،اکالیپتوس،پده ،زیتون تلخ ،توت و...)و حذف درختان خشک از سطح دانشگاه.

11- کاشت گونه های رونده بجای چمن باهدف صرفه جویی درمصرف آب .

12- تکثیر چند گونه از طریق قلمه و کاشت بذر مانند یاس هلندی، آکوبا، شب بو، شاه پسند، داودی ، پامرغی ، کاکتوس و...

13- هرس درختان و درختچه ها ، پاکسازی و حذف پاجوشها،چمن زنی و حاشیه زنی 
بااقدامات انجام شده ،درمقایسه باسال گذشته ، تنوع گیاهی فضای سبز دانشگاه رشد 200درصدی ومحوطه سازی فضای سبز  رشدی معادل 80درصد داشته است. 








عملکرد واحد فضای سبز دانشگاه درسال1398وهفته درختکاری

دوشنبه بیست و ششم اسفند 1398 ساعت 2:46 ب ظ
حراست گوش شنوای مجموعه دانشگاهی می باشد.
دکترآل عمرانی نژاد مدیر حراست دانشگاه صنعتی‌قم درگفتگو باروابط عمومی دانشگاه گفت: حراست ها می‌توانند نقش مهم و سازنده‌ای بین حوزه‌های تصمیم‌گیر و اقشار جامعه دانشگاهی داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم؛ دکتر آل عمرانی نژاد مدیر حراست دانشگاه صنعتی قم دراین گفتگو ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه پر برکت رجب و با توجه به شرایط کنونی کشور و به ویژه استان در راستای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد ریشه کن کردن این بیماری که بیش از۱۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده است در گرو لطف و رحمت الهی و عزم ملی در رعایت دستورات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور می باشد.
وی افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در جهاد علمی، مجموعه حراست ها تمام تلاش خود را برای ناکام گذاشتن دشمنان که سعی در ایجاد رخنه و اخلال در این حوزه را دارند، بکار بسته اند.
این مقام مسئول ضمن اشاره به سیاست ابلاغی از سوی دکتر پالیزبان مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقق حراست اجتماعی را از ضرورت های جامعه دانشگاهی دانست و تاکید کرد: یکی از مولفه‌های حراست اجتماعی اعتماد فردی نهادی و حرفه‌ای است که به توفیق الهی گامهای موثری به کمک همکاران پرتلاش مجموعه حراست در راستای تحقق این هدف برداشته شده است.
مدیر حراست دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه تحقق دانشگاه مطلوب در همه ابعاد منوط به احساس مسئولیت فرد فرد جامعه دانشگاهی نسبت به حوادث پیرامون است گفت: در حال حاضر شاهد همراهی بسیار خوب همکاران محترم هیات‌ علمی وغیرهیات علمی در تمام سطوح مدیریتی و غیر مدیریتی می باشیم و لازم می‌دانم مراتب قدردانی صمیمانه را از این عزیزان به جای آورم.
دکتر آل عمرانی نژاد در پایان از آماده بودن مجموعه حراست دانشگاه جهت شنیدن هرگونه انتقاد و پیشنهاد خبر داد و عنوان کرد در راستای خدمت رسانی بهتر به اقشار جامعه دانشگاهی و نظام آموزش عالی کشور راه های ارتباطی با مجموعه حراست به شرح ذیل می باشد:
ارتباط مستقیم پیامکی با مدیر حراست از طریق شماره تماس:09369257188
ارتباط از طریق پست الکترونیکی:Hrst@qut.ac.ir

حراست گوش شنوای مجموعه دانشگاهی می باشد.

سه شنبه بیستم اسفند 1398 ساعت 11:19 ب ظ
پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر

دکتررضایی نور در پیامی، ولادت با سعادت حضرت امام علی (ع) و روز پدر را تبریک گفت:
به گزارش روابط عمومی متن پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

حقُّ عليٍّ على هذهِ الاُمّةِ كحَقِّ الوالِدِ على وَلَدِهِ.
حقّ على بر اين امّت همچون حقّ پدر است بر فرزندش.(پیامبر بزرگ اسلام(ص))

سیزدهم رجب خجسته‌ زادروز بزرگ‌‌مردی است که به تأسی از آن انسان والا و پدر نمونه، به شایستگی روز پدر نام گرفته است.

زندگی سراسر برکت حضرت علی (ع) الگویی تمام‌عیار برای هر انسان روشن‌ضمیر است و منش ایشان راهنمایی نامحصور در زمان برای سعادت دنیوی و اخروی پیروانشان است.

درواقع ، پیرو امیر المؤمنان بودن به معنای گام برداشتن در مسیر الهی اوست ؛ هرگاه همراهی عزت مندانه ایشان با حضرت محمد(ص) را به یاد می آوریم، آنگاه که ترویج دین خطرات و مخاطرات خود را داشت و نیز آن هنگام که اندیشه های متعالی ایشان در تبیین راهبردهای اساسی حکومت داری در نامه تاریخی ایشان به مالک اشتر را می خوانیم، رهبر و امیری را تصویر می کنیم که به راستی کائنات در برابر عظمت و شکوه بی مانندشان تعظیم کرده و به راستی هر فصل از زندگی پربارشان از شکل گیری دین، کانون خانواده، شجاعتشان در نبرد با دشمن، سکوتشان آنگاه که باید لب فرو می بست ، قضاوتشان و راهبری امت و ... سرشار از پند وحکمت و معرفت است و امید است توفیق آن را داشته باشیم رهرو راستین آن حضرت باشیم.

اینجانب  سالروزآسمانی میلاد با سعادت اولیــن اختر تابناک آسمان امـــــامت و ولایت، مولی الموحدین حضرت امام علی( ع)و روز پدر را به تمام شیعیان و رهروان راهش ، پدران معظم شهداء و به ویژه آن دسته از همکاران ودانشجویان دانشگاه صنعتی قم  که در جایگاه پر مسئولیت و رفیع پدر قرار دارند ،صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

اطلاعیه برگزاری کلاس های آموزش مجازی درروز شنبه 17اسفند 1398
🔴 به اطلاع دانشجويان گرامي مي رساند؛
كلاسهاي مجازي دانشگاه در روز شنبه 17اسفند 1398 برقرار مي باشد. همچنين دانشجويان توجه داشته باشند كلاس‌هاي مجازي صرفا در روزهايي كه در تقويم رسمي كشور تعطيل اعلام شده اند،برگزار نخواهد شد.

✅ روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم

برگزاری جلسه مجازی(وب کنفرانس) دبیران انجمن های علمی دانشگاه صنعتی قم
🔴 اولین جلسه مجازی (وب کنفرانس) دبیران انجمن های علمی با مشارکت دبیران انجمن های علمی و معاون محترم دانشجویی و فرهنگی و مدیر فرهنگی و اجتماعی برگزار گردید.
در این جلسه طبق درخواست انجمن های علمی برای برگزاری فعالیت ها به صورت مجازی . دانشگاه اعلام آمادگی کامل خود از حمایت برنامه های درخواستی از طرف انجمن ها را اعلام نمود و همچنین امکان استفاده از سرور های دانشگاه برای فعالیت های علمی مجازی مصوب شد.

✅ روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم

پیام تسلیت دانشگاه صنعتی قم به دکترصدیقی معاون وزیرورئیس سازمان امور دانشجویان
جناب اقای دکتر صدیقی
معاون محترم وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان
شنیدن خبر فراق عزیزان، داغیست بزرگ و تحمل سوگ فقدان آنان صبری الهی را می طلبد و چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند.
درگذشت ابوی گرامیتان را به شما و خانواده ارجمندتان، صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای خانواده داغدار شما صبر و اجر و برای آن مرحوم آمرزش و علو درجات مسئلت می نماییم.
از طرف هیات رئیسه،اعضای هیات علمی،کارکنان ودانشجویان دانشگاه صنعتی قم
آموزش در دانشگاه صنعتی قم بصورت مجازی درجریان است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ دکتر حیدری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم بابیان این موضوع که روند آموزش دانشگاه باتغییر فرآیند حضوری به مجازی همچنان درجریان است، اقدامات انجام شده درآن معاونت را به شرح ذیل بیان نمودند:
۱. ادامه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری با در نظر گرفتن تمامی اقدامات پیشگیرانه و به منظور ایجاد کمترین وقفه در تقویم آموزشی و پژوهشی دانشگاه.
۲. برگزاری کلاس های آموزشی دانشگاه به صورت غیرحضوری: از تاریخ ۱۰ اسفند ۹۸ امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه به صورت مجازی فراهم شده است. لینک ورود به کلاس های مجازی در وب سایت دانشگاه قرار داده شده است و دانشجویان می توانند طبق برنامه زمانی انتخاب واحد خود از طریق لینک مربوطه وارد کلاس مجازی شوند.
۳. برنامه ریزی برای برقراری کلاس های جبرانی برای دروسی که به هر دلیل امکان آموزش غیرحضوری برای آن ها فراهم نیست در ابتدای سال آتی و ادامه نیمسال تحصیلی.
۴. الکترونیکی بودن تمام فرآیندهای آموزشی دانشگاه: امکان انجام کلیه فرآیندها و درخواست های آموزشی دانشجویان به صورت الکترونیکی از طریق پورتال فراهم است و به دانشجویان عزیز توصیه می شود از مراجعه حضوری برای ثبت درخواست با توجه به شیوع بیماری کرونا اکیدا خودداری کنند.
۵. توصیه اکید به کارشناسان و مدیران حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی جهت پاسخگویی حداکثری و سریع به تلفن و ایمیل اساتید و دانشجویان جهت انجام امور ارباب رجوع و همچنین برنامه ریزی جهت حضور حداقلی کارشناسان به منظور حفظ سلامتی آن‌ها.
۶. لغو تمامی جلسات حضوری به منظور رعایت سلامتی اعضا.
۷. برگزاری جلسه کمیته ترفیع اعضای هیات علمی به صورت غیرحضوری با مشارکت تمام اعضا.
۸. برگزاری غیرحضوری جلسه شورای آزمایشگاه جهت خرید و استفاده از اعتبارات بند ه تبصره ۴ قانون بودجه جهت حمایت از شاعا .
۹. فراهم نمودن مقدمات لازم جهت برگزاری غیرحضوری و ویدیو کنفرانسی جلسه شورای آموزش و پژوهش در صورت ضرورت
۱۰. ضدعفونی کردن محیط کتابخانه مرکزی دانشگاه.
۱۱. توصیه اکید به کارشناسان حوزه معاونت آموزش و پژوهش جهت استفاده از ماسک و دستکش در محیط کار
۱۲. امکان دریافت درخواست امور پژوهشی اساتید و دانشجویان به صورت غیرحضوری با استفاده از سامانه دانشگاه با هماهنگی صورت گرفته با کارشناسان و مدیران مربوطه.
درپایان دکترحیدری اضافه کردند تعامل بین اساتید ودانشجویان از طریق کلاس های مجازی برقرار است واظهار امیدواری نمودند که دانشجویان بتوانند از این شرایط فراهم شده نهایت استفاده را داشته باشند.

آموزش در دانشگاه صنعتی قم بصورت مجازی درجریان است

چهارشنبه چهاردهم اسفند 1398 ساعت 11:0 ق ظ
فعالیتهای معاونت دانشجویی و فرهنگی در مقابله با شیوع ویروس کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ معاونت دانشجویی و فرهنگی اززمان شیوع ویروس کرونا جهت حفظ سلامت دانشجویان بصورت شبانه روزی اقداماتی انجام داده است که اهم آنها عبارتند از:
۱ - زمینه‌سازی برای تخلیه آرام و بدون استرس سراهای دانشجویی با هماهنگی شورای صنفی دانشجویی و مسئولین دانشگاه مفید
۲- ضدعفونی کردن سراهای دانشجویی و تعطیلی آنها
۳- رصد آیین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها و توصیه نامه‌های ابلاغی از مراکز بالادستی
۴-رصد فعالیت‌های مرتبط در دیگر دانشگاه‌ها در فضای مجازی
۵- فراهم‌سازی دسترسی دانشجویان جهت کنسل نمودن غذاهای رزرو شده
۶- پیگیری امور دانشجویی و پاسخگویی به دانشجویان از طریق فضای مجازی با همکاری شورای صنفی دانشجویی
۷-متوقف‌سازی فعالیت‌های پیمانکاران تغذیه، نقلیه، بوفه و...
۸-ارتباط مجازی با انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکل‌ها جهت پیگیری امور
۹-تجهیز مرکز بهداشت به وسایل ضدعفونی کننده و درمانی
۱۰-تقویت مشاوره‌های روحی و روانی به دانشجویان بصورت مجازی
۱۱-هماهنگی و همکاری با شورای صنفی دانشجویی جهت فراهم‌سازی زمینه آرامش بین دانشجویان
۱۲-لغو جلسات شورای انضباطی و کمیسیون بررسی موارد خاص، با توجه به ضرورت حضور دانشجویان در جلسات شورای انضباطی
۱۳-پاسخگویی حداکثری به دانشجویان از طریق تلفن و سیستم‌های مجازی و ایمیل جهت دریافت برخی مدارک جهت تکمیل درخواست‌های وام دانشجویان
۱۴-تاکید بر رعایت بهداشت عمومی برای همکاران و دانشجویان
۱۵-توصیه به استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند ژل دست و استفاده از ماسک و دستکش در زمان حضور همکاران در دانشگاه
۱۶-لغو کلیه مسابقات ورزشی داخل دانشگاهی کارکنان و دانشجویان

حال و هواي روزهاي پاياني سال دانشگاه صنعتي قم اززبان رياست دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر رضائی نور درمصاحبه ای وضعیت حال وهوای این روزهای دانشگاه راتشریح نمودند:
بسمه تعالي
بر اساس خط مشی های ابلاغی از سوی مقام عالي وزارت و استاندار محترم فعاليتهاي دانشگاه در بازه زماني 10 تا 28 اسفندماه به گونه ای برنامه ریزی شده است که فعالیت های جاري دانشگاه به بهترين شكل ممكن تداوم یافته و از راهکارهای جایگزین نظير آموزشهاي مجازي و دوركاري بمنظور جبران زمان از دست رفته به شرح زير استفاده شود:
1- الکترونیکی نمودن فرایندهای دانشگاه: از سال گذشته برنامه ریزی برای الکترونیکی شده فرایندهای دانشگاه آغاز شده و مدتي است فرایندهای اداری و ستادي دانشگاه کاملا الکترونیکی شده است. با تعریف فرایندها در بستر وب نیاز به حضور ارباب رجوع حداقل شده است. پس از شیوع ويروس کرونا اطلاع رسانی برای پیگیری الکترونیکی و عدم مراجعه به دانشگاه به نحو مناسب در وبسايت و كانالهاي خبري دانشگاه انجام شده است و هر يك از دانشجويان و يا ارباب رجوعان محترم مي توانند از طريق ميز خدمت الكترونيكي يعني از بستر وبسايت دانشگاه كليه درخواست هاي خود را بصورت الكترونيكي ارسال نمايند و به درخواست هاي ايشان در اسرع وقت رسيدگي و پاسخ داده مي شود.
2- برگزاري كلاسهاي درس بصورت الكترونيكي: كليه هماهنگي هاي لازم براي برگزاري كلاسهاي درس بصورت الكترونيكي در زمان كوتاهي انجام پذيرفت و از روز شنبه هفته جاري كلاسهاي درس بصورت الكترونيكي در حال اجراست. ميزان همكاري و استقبال دانشجويان عزيز و اساتيد محترم در اين طرح مطلوب و شايسته تقدير است.
3- برگزاری جلسات كاري بصورت مجازی: با اقدامات صورت گرفته توسط حوزه انفورماتیک دانشگاه، از هشتم اسفندماه امکان برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس فراهم و جلسه هیات رییسه بصورت مجازی برگزار شد. به این ترتیب تا عادی شدن شرایط امکان برگزاری کلیه جلسات بصورت مجازی وجود دارد.
4- تقلیل ساعت حضور کارکنان: با هدف حفظ سلامت کارکنان دانشگاه و کاهش مدت حضور در دانشگاه، به استناد تبصره 2 ماده 28 آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی و همسو با بخشنامه ارسالی از سوی استانداری قم، با توجه به شرایط خاص پیش آمده، ساعت کار اداری دانشگاه تا پایان اسفندماه (مگر در شرایط تغییر وضعیت و بازگشت به حالت عادی) از ساعت 9 لغایت 12 تعیین و ابلاغ شد.
5- امکان بهره مندی حداکثری از مرخصی استحقاقی: مقرر شد با برنامه ریزی وظایف و فعالیت های باقیمانده در انتهای سال و با توجه به عدم حضور دانشجویان امکان استفاده حداکثری کارکنان از مرخصی استحقاقی فراهم شود. همچنین برای همکارانی که تا پایان سال مانده مرخصی استحقاقی کافی ندارند (بر اساس تبصره 4 ماده 55 آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی که تقویم سالیانه دانشگاه از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد می باشد) نیز امکان استفاده از پانزده روز مرخصی استحقاقی متعلق به شش ماه اول سال 1399 فراهم شده است
6- ضدعفونی نمودن فضای دانشگاه: فضای عمومی دانشگاه در روز جمعه به صورت کامل ضدعفونی شده و در خلال ساعت کاری نیز چند نوبت تمامی دستگیره ها، کلیدهای های روشنایی و آسانسور و سایر نقاط پرکاربرد ضدعفونی مي شوند. فرایند ضدعفونی محیطی دانشگاه در طول هفته نیز ادامه خواهد داشت
7- الزام همكاران به رعايت اصول بهداشتي: به همکاران دانشگاه توصيه اکید شده است که با ماسک و دستکش در محیط کار حاضر شوند و به همكاراني رعايت اصول بهداشتي نميكنند تذكر داده مي شود.
8- قطع موقت سيستم كنترل حضور اثر انگشتي: سیستم اثر انگشت حضور و غیاب قطع، و حضور غیاب بصورت دستی انجام می شود
9- توقف فعاليتهاي سلف سرويس و آبدارخانه ها: با هدف حفظ سلامت کارکنان و با اطلاع قبلی (ضمن کاهش ساعت کاری کارکنان)، ارائه خدمات در آبدارخانه ها، سلف سرویس، بوفه و غذاخوری دانشگاه متوقف شده است. همکاران دانشگاه در صورت ضرورت می توانند صرفا با رعایت کامل مسائل بهداشتی وسائل شخصی و پذیرایی به همراه داشته باشند.
در انتها لازم ميدانم از زحمات همكاران بخشهاي مختلف خصوصا همكاران حوزه هاي فناوري اطلاعات، اداري و پشتيباني و آموزش دانشگاه كه كمك شاياني در انجام تمهيدات فوق الذكر داشتند تقدير و تشكر ويژه نمايم. انشالله بتوانيم اين ايام پايان سال را با حداقل آسيب ها و حداكثر بهره وري ممكن به پايان برسانيم و براي شروع سال آينده آماده شويم.
من الله التوفيق

انجام عملیات ضدعفونی  دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بمنظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا وحفظ سلامتی کارکنان وارباب رجوع ،با تلاش مدیریت امور اداری وخدمات تمامی قسمت های دانشگاه از درب ورودی تا ساختمان های اداری وآموزشی وهمچنین فضای سبز دانشگاه، ضدعفونی شد.
نظر به فعالیت بخش های مختلف دانشگاه درایام تعطیل وهمچنین آغاز به کار روال عادی امور دانشگاه از تاریخ 10اسفند ماه ،به دستور معاونت اداری ومالی دانشگاه اقدامات امنیتی لازم جهت حفظ سلامت جامعه دانشگاهی صادر گردید که عبارتند از :
1-ضدعفونی کردن کل محوطه دانشگاه
2-حذف حضور غیاب انگشتی
3-موافقت با مرخصی افراد با شرایط خاص 
4-تهیه ودراختیار قرار دادن وسایل ولوازم ضدعفونی کننده مدیریت های مختلف دانشگاه







انجام عملیات ضدعفونی دانشگاه صنعتی قم

شنبه دهم اسفند 1398 ساعت 4:10 ب ظ
آغاز کلاس‌های آموزشی دانشگاه صنعتی قم به صورت مجازی
پیرو اطلاعیه های قبلی دانشگاه به اطلاع دانشجویان عزیز می رساند آموزش های مجازی دانشگاه از تاریخ 10 اسفند ماه آغاز شده است . در این خصوص دانشجویان گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست کلاس های مجازی به سایت کلاس مجازی دانشگاه به نشانی https://www.qut.ac.ir/fa/education/el مراجعه کنند.

توجه داشته باشید لیست این کلاس ها به تدریج بر روی سایت کلاس مجازی دانشگاه اضافه خواهد شد.دانشجویان می توانند طبق برنامه زمانی مشخص شده برای کلاس ها در زمان انتخاب واحد، از طریق لینک مربوطه وارد کلاس مجازی شوند. همچنین ضروری است قبل از ورود به کلاس، نرم افزارهای لازم را طبق راهنمای موجود در سایت نصب نمایند.
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 18
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود