امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
نشست مشترک رؤسای دانشگاه های صنعتی قم و پردیس فارابی در زمینه اجرای فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه های استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رؤسای دانشگاه های صنعتی قم و پردیس فارابی طی نشست مشترکی در زمینه اجرای فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه های استان قم به رایزنی های اولیه پرداختند.
در ابتدا دکتر راستی مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم به اهمیت کارآفرینی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: امروز تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین است.
سپس دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، کارآفرین شدن دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید بستر سازی کارآفرینی به صورت علمی و عملی از دانشگاه ها آغاز شود.
وی خاطر نشان ساخت: در زمینه کارآفرینی، یکی از کلیدی ترین مسائل، حضور اساتید خلاق و باتجربه است. اساتید با مطرح نمودن طرح های پژوهشی می توانند دانشجویان را با کارآفرینی و نیازهای جامعه و بازار آشنا کنند.
در ادامه دکتر زارعی متین رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه پردیس فارابی کارآفرین شدن دانشگاه را مهم ترین رسالت دانشگاه ها در حال حاظر دانست و گفت: با ارائه راهکارهای مناسب، برنامه ریزی های منسجم، همکاری دانشگاه صنعتی قم و پردیس فارابی و استفاده از پتانسیل های استان می توان کارآفرینی را در دانشگاه های استان ترویج و گسترش داد.
همچنین دکتر یزدی نژاد مدیر عامل شرکت تاپ تک به عنوان یکی از فعالین حوزه کارآفرینی، در خصوص وضعیت کارآفرینی در کشورمواردی را بیان نمود.
دکتر فدایی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم نیز در مورد همکاری های دوجانبه دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه پردیس فارابی راهکارهایی را مطرح نمود. وی اظهار داشت: اولین قدم مشترک دو دانشگاه در زمینه کارآفرینی می تواند استفاده از طرح های پژوهشی مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم باشد. به این ترتیب که طرح های ارائه شده مرکز نوآوری را با کمک و مشاوره اساتید دانشگاه پردیس فارابی و دانشگاه صنعتی قم می توان کاربردی و به مرحله تجاری سازی رساند.
در پایان نیز دکتر جندقی رئیس دانشگاه پردیس فارابی ضمن تشکر از میزبانی مسئولین دانشگاه صنعتی قم، برخی مقررات وآیین نامه ها را در زمینه کارآفرینی مشکل زا دانست و افزود: باید دانشگاه ها در زمینه کارآفرینی آن قدر قوی و مقتدر باشند که صنعت و حتی بخش خصوصی کلیه مشکلات و معظلات پیش رو را در دانشگاه ها حل کنند.
مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی قم ازافزایش 70 درصدی تعداد مقالات ISI این دانشگاه در دو سال گذشته خبر داد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر مجتبی حیدری مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه در خصوص رشد تولید کمی و کیفی مدارک علمی دانشگاه صنعتی قم اظهار داشت: تعداد مقالات ISI چاپ شده دانشگاه در سال های 2015 و 2016 نسبت به کل مقالات ISI سال های پیش از آن (2014-2011) 70 درصد ، نسبت به تعداد مقالات چاپ شده در سال های 2013 و 2014، 175 درصد و نسبت به تعداد مقالات چاپ شده در سال های 2011 و 2012، بیش از 400 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد استنادات به مقالات ISI دانشگاه صنعتی قم در سال 2016 نسبت به سال 2015، 100 درصد و نسبت به سال 2014، 200 درصد رشد داشته است. همچنین شاخص اچ ایندکس ( h-Index ) دانشگاه صنعتی قم که یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی کیفیت مقالات علمی می باشد در حالی که هنوز سال 2017 به پایان نرسیده است نسبت به سال 2016 ، 50 درصد رشد داشته است که نشان از افزایش کیفیت مقالات چاپ شده توسط محققین دانشگاه دارد.
مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی قم گفت: در حال حاضر که چند ماهی به پایان سال 2017 مانده است هر مدرک علمی دانشگاه در پایگاه
Web of Science (WOS) به صورت متوسط 2.5 ارجاع دریافت کرده است که این مقدار در سال های 2016 برابر 1.9، در سال 2015 برابر 1.33 ، در سال 2014 برابر 1.17 و در سال 2013 برابر 0.8 بوده است که این نشانگر افزایش کیفیت تولیدات علمی طی سال های گذشته است.
وی با اشاره به نقش اعضای هیات علمی در تولید علم و جایگاه علمی دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان ساخت: تاکنون با نام دانشگاه صنعتی قم، 206 پژوهشگر در تولید مدارک علمی خود نام این دانشگاه را به ثبت رسانده اند که از این تعداد 25 نفر، نویسندگان یا پژوهشگران بین المللی از دانشگاه های مطرح دنیا می باشند و در کل حدود 13 درصد از تعداد مقالات دانشگاه در پایگاه WOS ، نتیجه همکاری علمی بین المللی دانشگاه با خارج از کشور می باشد. در مجموع پژوهشگران دانشگاه صنعتی قم در تولید مدارک علمی خود تاکنون با 62 دانشگاه، مؤسسه و مرکز تحقیقات همکاری داشته ­اند که در این میان با 18 موسسه بین المللی از 13 کشور خارجی ارتباطات علمی برقرار نموده اند که بیشترین همکاری با موسسات کشورهای آمریکا، استرالیا، دانمارک،یونان و بلژیک می باشد.
 دکتر حیدری در پاسخ به این سوال که ارتقای کمی و کیفی امور پژوهشی دانشگاه صنعتی قم به عنوان یک دانشگاه تازه تاسیس چگونه باید صورت گیرد گفت: به منظور ارتقای کمی و کیفی دانشگاه صنعتی قم، در سطح رتبه بندی دو شاخص از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی تعداد مقالات و مدارک علمی که شاخص کمی می باشد و دیگری تعداد استنادات دریافتی مدارک انتشار یافته که مربوط به شاخص‌های کیفی است. بنابراین دانشگاهی که در این دو مورد، امتیازات بالاتری به دست آورد رتبه پژوهشی بهتری خواهد داشت.
مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی قم با اشاره به برنامه ریزی های منسجم در امر پژوهش افزود: به منظور تقویت این دو شاخص در دانشگاه صنعتی قم در مدیریت پژوهش و فناوری برنامه های متنوعی تدوین شده است که مهمترین آن ها شامل تشویق نویسندگان مقالات علمی پژوهشی برتر، تشویق نویسندگان مقالات مشترک با محققین موسسات بین المللی معتبر، تشویق مقالات علمی پژوهشی ناشی از همکاری بین گروهی اعضای هیات علمی دانشگاه، اصلاح آیین نامه گرنت اعضای هیات علمی دانشگاه ، بهبود کمی و کیفی تجهیزات آزمایشگاهی و احداث آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و تشویق طرح های پژوهشی کاربردی که منجر به تولید ثروت می شود اشاره کرد. البته مسائل دیگر ازجمله بودجه‌های پژوهشی، تعداد عضو هیات علمی، امکانات آزمایشگاهی و غیره تأثیر زیادی بر کمیت و کیفیت تولیدات علمی یک دانشگاه دارد که می‌بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد 36 درصد مدارک علمی دانشگاه صنعتی قم بیش از سه استناد دریافت کرده­ اند. به عبارتی 64 درصد مقالات کمتر از سه استناد دریافت نموده­ اند و در این میان 40 درصد مقالات بدون استناد هستند. پس در کنار تولید مدارک علمی لزوم توجه کیفیت آن نیز مطرح است. در حال حاضر شاخص کیفیت همان وضعیت استنادات مدارک تولید شده است.
در پایان دکتر حیدری پیشنهاداتی را در راستای افزایش کمی و کیفی امور پژوهشی بیان نمود که به شرح ذیل می باشد:
1.افزایش بودجه های پژوهشی
2.بهبود و ارتقا زیرساخت های پژوهشی
3.ارتقا گرایش پژوهش محوری  و  فرهنگ پژوهش در دانشگاه
4.اصلاح آیین نامه های داخلی
5.ایجاد و توسعه هسته های پژوهشی، قطب ها و پژوهشکده ها در دانشگاه
6.انجام پژوهش های کاربردی و تبادل دستاوردهای جدید علمی و پژوهشی دانشگاه با صنعت
7.انجام تحقیقات در موضوعات داغ و به روز دنیا
8.ارجاعات بیشتر در مقالات: استفاده از ارجاعات بیشتر در مقالات سبب افزایش دریافت استناد می‏ شود.
9.رؤیت پذیری مقالات: مشاهده شدن مقالات یک پژوهشگر در میزان دریافت ارجاعات بیشتر موثر است. هرچه مقالات محققین در پایگاه ها و سایت های معتبر در معرض دید دیگران باشد احتمال دریافت ارجاعات آن بیشتر می شود.
10.ارسال مقاله به مجلات معتبر Q1 و Q2: ارسال مقالات به مجلات معتبر و با ضریب تأثیر بالا باعث افزایش احتمال تعداد ارجاعات دریافتی آن ها می شود.
11.شهرت نویسندگان مقاله: شهرت نویسندگان مقاله به خصوص نویسنده اول می تواند در تعداد ارجاعات دریافتی مقاله تأثیرگذار باشد.
 
 
همایش فلسفه قیام عاشورا در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش فلسفه قیام عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به همت انجمن اسلامی دانشگاه در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین مازنی، از زحمات بی دریغ این نماینده مردمی در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد . وی همچنین از دانشجویان خواست تا با همکاری و همیاری بیشتر با تشکل های دانشجویی شور و نشاط بیشتری را درفضای دانشگاه ایجاد نمایند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره  به برگزاری این همایش که در مورد فلسفه قیام عاشورا است گفت: با توجه به شور و شعور دانشجویان امیدوارم که بیشتر برنامه ها و همایش های دانشجویی به سمت محتوا گرایی سوق پیدا کند .در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مازنی به فلسفه قیام عاشورا پرداخت. وی اصلی ترین فلسفه قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: در تاکیدات دینی نیز امر به معروف و نهی از منکر نیز از جایگاه ویژه تری برخوردار است و امام حسین (ع) می فرمایند : به وسیله امر به معروف است که مردم با اصل و اصول دین آشنا می شوند.همچنین امر به معروف و نهی از منکر باعث می شود ثروت های عمومی جامعه در جایگاه اصلی خود صرف شود. در واقع امر به معروف یک ابزار برای مخالفت با ظالمان است.امر به معروف عاملی است جهت ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی در قانون اساسی ایران نیز امر به معروف جایگاه ویژه ای دارد. اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص یافته است و این مهم به عنوان یک وظیفه همگانی مورد تبیین قرار گرفته است.
در پایان نیز با اهدای هدیه ای به رسم یادبود از حجت الاسلام والمسلمین مازنی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

همایش فلسفه قیام عاشورا در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

دوشنبه بیست و چهارم مهر 1396 ساعت 6:34 ب ظ
پیام رئیس دنشگاه صنعتی قم در پی سخنان سخیف و توهین آمیز ترامپ به ملت شریف ایران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم در پی سخنان سخیف و توهین آمیز ترامپ به ملت شریف ایران پیامی را به شرح ذیل صادر کرد:
بسمه تعالی
بی شک پس از انقلاب شکوهمند اسلامی چهره پلید آمریکا برای یکایک ایرانیان هویدا شد و از آن پس فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با گوشت و پوست ایرانیان عجین شد.در برجام نیز به واسطه بدعهدی های آمریکا چهره پلید آن برای همه کشورهای جهان هویدا شد.
اما اینک ترامپ رئیس جمهور بی تجربه و بی تدبیر آمریکا بدون نگاه و مطالعه به پیشینه ایران سخنانی سخیف و توهین آمیزی را در مورد ملت شریف ایران، سپاه پاسداران و... را مطرح می کند که این نشان از عدم دیپلماسی و منطق اوست.
امروز همه کشورهای جهان می دانند که ایران اسلامی با تمدنی غنی، با خلیجی که همیشه فارس است و فارس خواهد ماندبر تارک تاریخ می درخشد. ملت شریف ایران نشان داده است که همیشه طرفدار صلح و آرامش است و البته در مقابل دیکتاتور و ستمگر تا آخرین نفس خواهد ایستاد.هشت سال دفاع مقدس به جهان نشان داد که ملت ایران چگونه از خاک، دین و ناموس خود دفاع می کند ولی ذلت نمی پذیرد.
ایران به عنوان یک کشور کهن با تمدنی غنی همواره به تمام تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و در مقابل تروریسم ایستاده است. آمریکایی که دیروز داعش را علم کرد، امروز از حقوق بشر و مقابله با تروریسم حرف می زند.آمریکایی که از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست حمایت می کند، ایران را به دفاع از تروریسم محکوم می کند.
ملت ایران یعنی سپاه، یعنی بسیج، یعنی ارتش، یعنی جوانان نخبه و انقلابی، یعنی ولایت فقیه، یعنی ایستادگی، امروز این ملت با وحدتی وصف ناشدنی مثل همیشه در مقابل سیاست های خصمانه آمریکا خواهد ایستاد.
 
مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشکده برق و کامپیوتر برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود برق و کامپیوتر با حضور دکتر فدایی معاون آموزشی و پژوهشی، دکتر زیانی رئیس دانشکده برق و کامپیوتر، حجت الاسلام والمسلمین سید وکیلی معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مهندس رضایی پویا مدیر اداره حراست، اساتید دانشکده برق و کامپیوتر، مهندس نصیری مشاور و دانشجویان جدیدالورود در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در این همایش دکتر فدایی ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود و تبریک به مناسبت ارتقای علمی ایشان، به بیان توضیحاتی در مورد مسائل آموزشی و پژوهشی دانشگاه پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین سید وکیلی در مورد زندگی دانشجویی مسائلی را مطرح کرد. وی درباره تشکل های دانشجویی افزود: تشکل های دانشجویی می توانند بسیار فعال و مفید باشند و بستر مناسبی جهت رشد فکری و سیاسی دانشجویان را محیا کنند.
معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه برنامه های نهاد به ویژه طرح همام را برای دانشجویان جدیدالورود معرفی کرد.
دکترزیانی نیز در مورد رشته های این دانشکده و آئین نامه های آموزشی توضیحات تکمیلی را بیان کرد و سپس اساتید دانشکده برق وکامپیوتر را به دانشجویان جدیدالورود معرفی نمود.
در ادامه مهندس ریاضی پویا به معرفي اين اداره پرداخت و از دانشجويان خواست در جهت امنيت و سلامت هر چه بيشتر جامعه دانشگاهي دانشگاه صنعتي قم، پيشنهادات، انتقادات و گزارش هاي خود را با اين اداره در ميان گذارند.
وی همچنین از دانشجویان خواست که به جامعه و محیط اطراف خودنگاه عمیق و آگاهانه تری داشته باشند.
مهندس نصيري مشاور دانشگاه نيز مركز مشاوره را براي دانشجويان جديدالورود توضيح داد و به نحوه و چگونگي برگزاري طرح پايش سلامت ويژه دانشجويان ورودي هاي جديد پرداخت.
در پايان نيز هديه اي به رسم يادبود به دانشجويان جديدالورود اهدا شد.
 
 
مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشکده فنی و مهندسی با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه، دکتر محسنی رئیس دانشکده فنی و مهندسی، مهندس رضایی پویا مدیر اداره حراست ، اساتید دانشکده فنی و مهندسی و دانشجویان این دانشکده در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم دکتر خوشنویسان ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود افزود: امروز کشور ما به دانشجویان خلاق و نخبه احتیاج دارد. دانشجویانی که به جای جستجوی کار، خود کارآفرین باشند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: دوره کارشناسی بهترین فرصت برای شناخت استعداد و توانایی های شما می باشد. پس از این فرصت طلایی به شکلی ویژه استفاده کنید . فقط به یادگیری دروس به صورت تئوری بسنده نکنید، سعی کنید از دوران دانشجویی وارد بازار کار شوید.
در ادامه دکتر محسنی به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان به بیان تاریخچه دانشگاه پرداخت. همچنین منابع دروس رشته های عمران، مکانیک ، صنایع ، پلیمر و مکانیک را بیان کرد.
مهندس رضایی پویا مدیر اداره حراست به معرفي اين اداره پرداخت و از دانشجويان خواست در جهت امنيت و سلامت هر چه بيشتر جامعه دانشگاهي دانشگاه صنعتي قم، پيشنهادات، انتقادات و گزارش هاي خود را با اين اداره در ميان گذارند.
مهندس نصيري مشاور دانشگاه نيز مركز مشاوره را براي دانشجويان جديدالورود توضيح داد و به نحوه و چگونگي برگزاري طرح پايش سلامت ويژه دانشجويان ورودي هاي جديد پرداخت.
سپس مدیران گروه ها ی دانشکده ،دکتر عطار مدیر گروه عمران، دکتر خادم زاده مدیر گروه پلیمر، دکتر طالبی مدیر گروه مکانیک و دکتر آقا محمدی مدیر گروه صنایع نکات تکمیلی آموزش را برای دانشجویان جدیدالورود بیان نمودند.
در پايان نيز هديه اي به رسم يادبود به دانشجويان جديدالورود اهدا شد.
 
مراسم معارفه دانشجويان جديد الورود دانشكده علوم پايه برگزار شد
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: مراسم معارفه دانشجويان جديدالورود دانشكده علوم پايه با حضور دكتر بهرام خوشنويسان رئيس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمين سيد وكيلي معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه، دكتر فدايي معاون آموزشي و پژوهشي ، دكتر خسروي رئيس دانشكده علوم پايه، مهندس رضايي پويا مدير اداره حراست، اساتید دانشکده علوم پایه و 70 نفر از دانشجويان جديدالورود رشته مهندسي انرژي و فيزيك مهندسي در سالن همايش هاي شهيد آخوندي دانشگاه برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم دكتر خوشنويسان ضمن گرامي داشت ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان و تسليت شهادت امام سجاد (ع)، به بيان اجمالي تاريخچه دانشگاه پرداخت. وي افزود: دانشگاه صنعتي قم به عنوان يك دانشگاه تازه تاسيس رشد و پيشرفت علمي قابل قبولي داشته است. آمار قبولي دانشجويان اين دانشگاه در مقطع تحصيلات تكميلي و مقالات علمي و پژوهشي اساتيد نشانگراين است.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين سيد وكيلي معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه به منظور آشنايي هرچه بيشتر دانشجويان با دفتر نهاد مقام معظم رهبري به بيان فعاليت ها و وظايف دفتر نهاد در دانشگاه پرداخت.
همچنين مهندس رضايي پويا مدير اداره حراست به معرفي اين اداره پرداخت و از دانشجويان خواست در جهت امنيت و سلامت هر چه بيشتر جامعه دانشگاهي دانشگاه صنعتي قم، پيشنهادات، انتقادات و گزارش هاي خود را با اين اداره در ميان گذارند.
سپس دكتر خسروي رئيس دانشكده علوم پايه به معرفي دانشكده و اساتيد هيات علمي آن پرداخت.
مهندس نصيري مشاور دانشگاه نيز مركز مشاوره را براي دانشجويان جديدالورود توضيح داد و به نحوه و چگونگي برگزاري طرح پايش سلامت ويژه دانشجويان ورودي هاي جديد پرداخت.
در پايان نيز هديه اي به رسم يادبود به دانشجويان جديدالورود اهدا شد.

 

حال و هوای محرم در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسئولین، کارکنان و دانشجویان دست به دست هم دادند تا ایام محرم را به بهترین صورت ممکن به عزاداری سید و سالار شهیدان بپردازند.
از جمله برنامه های دانشگاه صنعتی قم در دهه اول محرم ، قرائت زیارت پرفیض عاشورا و مداحی ذاکر اهل بیت آقای زلفی گل که به همت مدیریت فرهنگی برگزارشد.
هر روز پس از نماز ظهر و عصر به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری ، مراسم سخنرانی با حضور آیت الله علیدوست اندیشمند برجسته علوم انسانی ، برنده جایزه جهانی نوآوری در علوم انسانی در سال 1395 ، استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ، رئیس اندیشکده فقه و حقوق مرکز الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ورئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم برگزار شد و کلیه حضار با مرثیه خوانی ذاکر اهل بیت حاج حسین کوشاری به فیض رسیدند.

همچنین نمایشگاه عطر سیب و ایستگاه صلواتی به همت بسیج دانشجویی در محوطه دانشگاه برپا شد.

 

 

حال و هوای محرم در دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه دوازدهم مهر 1396 ساعت 3:42 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی از قشرفهیم و بصیر دانشگاهی خواست تا با حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و حضور پرشور در مراسم تشییع این شهید همیشه جاوید دین خود را به ایشان ادا نماییم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی از قشر دانشگاهی خواست تا با حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و حضور پرشور در مراسم تشییع این شهید همیشه جاوید دین خود را به ایشان ادا نمایند.
متن کامل این پیام به شرح ذیل می باشد:
بسمه تعالی
 در هشت سال دفاع مقدس ملت شهید پرورمان به خود بالید که خون جوانان این مرز و بوم، ایران اسلامی را برای همیشه از شر دشمنان قسم خورده این نظام مقدس و این خاک پاک ایمن نموده است.
در این برهه از تاریخ با وجود فجایعی همچون تروریسم به ویژه داعش که دست پرورده غاصبان و جنایتکاران روزگار است، نه تنها ملت شریف ایران بلکه در سراسر جهان هر انسانی که ذره ای غیرت و شجاعت در وجودش نهفته باشد به وجود شهدای مدافع حرم به ویژه سرباز بی سر، شهید همیشه جاوید محسن حججی افتخار می کند.
همزمانی ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی تداعی کننده انعکاس پیام کربلاست که به گوش جهانیان خواهد رسید.
اینجانب ضمن تبریک و تسلیت مجدد به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، ملت شریف ایران، پدر، مادر، همسر و فرزند این شهید همیشه جاوید، از قشر فهیم و بصیر دانشگاهی به ویژه جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم خواستارم تا با حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر مطهر این سرباز بی سر دین خودمان را به ایشان ادا نماییم.
 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود