امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
برگزاری نشست خبری در  دانشگاه صنعتی قم
به گزارش  روابط عمومی دانشگاه : نشست خبری دانشگاه صنعتی قم با حضور هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه در سالن كنفرانس این دانشگاه برگزار شد.
دكتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم  اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان متولی رشته‌های فنی و مهندسی توانسته  است توان صنعتی استان را به جایگاه  نسبتا مطلوبی برساند.
وی از آغاز فعالیت دانشگاه صنعتی قم در سال 87 یاد کرد و افزود: ساختمان دانشگاه صنعتی قم برای یک مجموعه دانشگاهی مطلوب نیست به همین علت امیدواریم با حمایت مستمر دولت بتوانیم طی 6 سال آینده سایتی را مطابق با معیارهای دانشگاهی در زمین جدید این دانشگاه ایجاد کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با تاکید بر اینکه دانشجویان این دانشگاه در 12 رشته کارشناسی و 10 رشته کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: 2 هزار و 300 دانشجو در این مجموعه در حال فعالیت هستند و با رتبه های خوبی در این  دانشگاه پذیرش شده اند.
وی به فعالیت 53 هیأت علمی در دانشگاه صنعتی قم اشاره كرد وگفت : 30 درصد خروجی‌های این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده‌اند و ایجاد دو رشته در  مقطع تحصیلی دکتری و  همچنین رشته‌های میان رشته‌ای جدید در مقطع کارشناسی ارشد در دستور کار این دانشگاه  قرار گرفته است.
 دكتر خوشنویسان با بیان اینکه سال گذشته این دانشگاه رتبه یک پژوهش را به خود اختصاص داده است، افزود: این دانشگاه به عنوان مروج صنعت سبز و فناوری زیست سازگار معرفی شده است و به همین جهت تاکنون تفاهم نامه‌هایی را با سازمان  های مربوطه به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست منعقد کرده است.
وی از توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه فناوری‌های زیست سازگار یاد کرد و ادامه داد: دبیری کارگروه راهبردی نانو فناوری از دو هفته گذشته در استان به دانشگاه صنعتی قم واگذار شده است تا این دانشگاه ترویج و توسعه مباحث مرتبط با نانوفناوری را دنبال نماید.
رئیس دانشگاه صنعتی قم، برگزاری کنفرانس ملی عمران را از دیگر دستاوردهای این دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیز آزمایشگاه‌ها،در حال حاضر اقدامات اولیه جهت احداث مرکز نوآوری در دانشگاه انجام شده است تا بتوانیم ارتباط خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای صنعتی افزایش دهیم.
 دكتر خوشنویسان با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی انرژی یکی از برنامه‌های محوری دانشگاه صنعتی قم است، افزود: صنعت قم به سمت کارگاه‌های کوچک حرکت کرده است و به همین علت نسبت به سرمایه‌گذاری بلندمدت که مباحث علمی خاص را به خود اختصاص می‌دهد، بی‌توجه است.
وی یادآور شد: شخصیت‌های برجسته حوزوی استان قم تاکنون در راستای توسعه رشته‌های فنی و مهندسی حمایت  مطلوبی داشته‌اند اما این تشویق‌ها  و حمایت ها نباید جایگاه اصلی قم در بعد فرهنگی و مذهبی را در حاشیه قرار دهد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم از حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسؤولان اجرایی استان قم برای پیشبرد اهداف این دانشگاه تقدیر کرد و گفت: کمیسیون 215 هیأت دولت باید نسبت به احداث ساختمان جدید دانشگاه صنعتی قم نگاه ویژه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه نخستین کنفرانس فیزیک ریاضی به همت دانشگاه صنعتی قم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این کنفرانس ملی با حضور جمعی از دانشمندان برجسته جهانی رشته فیزیک از كشور فرانسه و ایتالیا در تاریخ 95/8/13 در هتل پارسیای قم  برگزارخواهد شد. همچنین از مقاله های ارسالی از سراسركشور تنها 150 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است كه نشان از بالا بودن سطح علمی این كنفرانس است.
 

برگزاری نشست خبری در دانشگاه صنعتی قم

پنجشنبه بیست و نهم مهر 1395 ساعت 4:18 ب ظ
دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با استاندار
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با استاندار دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار دکتر خوشنویسان به ارائه گزارشی از وضعیت راه اندازی دانشگاه تاکنون پرداخت. وی افزود: با توجه به کمبود امکانات به ویژه کمبود فضای فیزیکی و مشکلات مالی در دانشگاه صنعتی قم ،پژوهشگر برتر و کارآفرین برتر استان از این دانشگاه بوده است و همچنین بیش از 30 درصد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این دانشگاه دردانشگاه های مطرح با رتبه های بسیار خوب در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند.
استاندار قم  نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار افزود: در واقع با توسعه صنعت در استان،دانشگاه صنعتی قم یکی از نیازهای اصلی این استان بوده است که به حمدالله می تواند در رشد و توسعه صنعت استان قم نقش بسزایی داشته باشد و مقامات استانی از حامیان اصلی این دانشگاه می باشند.
  مهندس صادقی با اشاره به برنامه های دولت جهت كاهش بیكاری در جامعه اظهار داشت: دانشگاه ها باید نقشی محوری در توسعه ی اشتغال داشته باشند.

 وی با اشاره به ظرفیت های علمی استان قم گفت: استفاده از این ظرفیت ها می تواند آینده ی كشور و استان قم را تضمین كند.
استاندار قم با تاكید بر ارتقاء كیفی دانشگاه های استان، فراهم نمودن بستر رشد علمی در بین اساتید و دانشجویان را مهم برشمرد و افزود: بایستی فضایی فراهم شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی خودكفا شوند.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به برنامه های توسعه ای دانشگاه های استان قم تصریح كرد: این فعالیت ها باید به صورت هماهنگ با دستگاه های اجرایی و در چارچوب قوانین و مقررات انجام شود.
 

 

دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با استاندار

یکشنبه بیست و پنجم مهر 1395 ساعت 9:2 ق ظ
همزمان با هفته نیروی انتظامی در دانشگاه صنعتی قم  برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به همت اداره حراست دانشگاه با حضور  جناب سرهنگ قنبری رئیس پلیس اطلاعات و امنیت استان قم و کارشناسان پلیس فتا همایش آسیب ها و هشدارهای فضای مجازی در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این همایش جناب سروان حسینی کارشناس پلیس فتا مخاطبان فعال تلگرام را در ایران 23 میلیون نفر اعلام کرد و افزود با توجه به اینکه بنیانگذاران تلگرام صهیونیست ها هستند و سرورها و تجهیزات آنها در انگلیس و مدیریت اصلی آن در تل آویو می باشد ولی با این حال 75 درصد اعضای تلگرام ایرانی هستند.
وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی افزود:  ما  ایرانی ها می توانیم از فضای مجازی استفاده های بسیار بهینه ای داشته باشیم و حتی  می توانیم با فضای مجازی در مقابل تهاجم فرهنگی بایستیم تا جایی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت خود انقلاب است.
در ادامه  جناب سرهنگ قنبری با اشاره به پروتکل های تنظیم شده توسط یهودیان گفت: در پروتکل های یهود یکی از مهم ترین برنامه ها، فروپاشی نظام های آموزشی کشورهای مسلمان است. امروز جامعه هدف یهود دانشگاه ها هستند.  
سرهنگ قنبری رئیس پلیس اطلاعات و امنیت استان قم افزود: جامعه دانشگاهی ما با شناخت درست از اهداف دشمن به راحتی می تواند در مقابل نقشه ها و دسیسه های شوم آنها بایستد. اگر اساتید و دانشجویان عواقب  مواد مخدر و مشروبات الکلی  را به درستی بشناسند ، در این زمینه ها در دانشگاه ها مشکلی نخواهیم داشت. وی خاطر نشان کرد: جامعه امروزی ما نیازمند امنیت پایدار است و این محقق نخواهد شد مگر با همکاری تک تک اعضای جامعه با شعار ( همه با هم برای امنیت و آرامش).
در پایان دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم افزود: ان شاالله با همکاری و تعامل بیشتر دانشگاه و نیروی انتظامی امیدواریم که همایش های بیشتری در این زمینه داشته باشیم تا با آگاهی بیشتر دانشجویان، آسیب های اجتماعی را در دانشگاه صنعتی قم به حداقل برسانیم.
این مراسم با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نفیس به سه نفر از شرکت کنندگان در مسابقه پایان یافت.
ارتقای جایگاه دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  طی چند سال اخیردفتر نهاد مقام معظم رهبری  با حضور حجت الاسلام  والمسلمین آخوند زاده به عنوان نماینده نهاد مقام معظم رهبری مشغول به فعالیت بوده است . با توجه به گسترش همه جانبه دانشگاه صنعتی قم  و اجرای برنامه های ویژه فرهنگی و اجتماعی  در دانشگاه ، نماینده  پاره وقت دفتر مقام معظم رهبری به مسئول تمام وقت این دفتر در دانشگاه ارتقا یافته است.
طی برگزاری مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مسعودی معاون دفاتر نهاد در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین کرمی مسئول دفاتر نهاد در دانشگاه های استان ، جمعی از مسئولین استانی ، هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم ،حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست به عنوان مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها منصوب گردید.
در این مراسم دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی دریغ حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده سابق دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه ، ارتقای این چنینی دفتر نهاد را نشان از گسترش همه جانبه دانشگاه دانست.
همچنین وی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت های دفتر نهاد، امید است شاهد تعاملات بیشتر قسمت های مختلف دانشگاه با دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه باشیم،که به طور حتم خیرات و برکات زیادی را برای دانشگاه صنعتی قم به ارمغان خواهد آورد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین کرمی نیز ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه صنعتی قم جهت پیگیری های مجدانه به منظور ارتقای تشکیلاتی نهاد و حضور مسئولی تمام وقت افزود: از بین 37 دانشگاه و موسسات آموزش عالی در استان فقط 7 دانشگاه دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در آنها با مسئولی تمام وقت اداره می شود.
با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی قم دانشگاهی تازه تاسیس است اما با اجرای  فعالیت های گسترده اجتماعی و فرهنگی ،  این دانشگاه به عنوان دانشگاهی اسلامی و ولایت مدار شناخته شده است که مسئولین دفاتر نهاد کشور با حضور مسئولی جوان و توانمند در این دانشگاه موافقت کردند.
حجت الاسلام والمسلمین مسعودی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع ولایی ، مذهبی و معنوی افزود: در هفته دفاع مقدس جا دارد که یاد و خاطره شهدای والا مقام را زنده نگاه داریم که به حق اگر جان فشانی های آنها نبود ، امنیت و آرامش هم برای ما رویایی بیش نبود.
 در انتها این مراسم با اهدای هدایایی به رسم یاد بود به حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده سابق دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و تقدیم حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست به عنوان مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه توسط حجت الاسلام مسعودی پایان یافت.
مهلت ثبت درخواست وام از طریق پرتال دانشجویی صندوق رفاه تا 28 مهرماه تمدید شد.
 دانشجویان محترم متقاضی وام دانشجویی، می توانند تا 28 مهرماه نسبت به ثبت درخواست خود  از طریق پرتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان اقدام نمایند.
تذکرات مهم :
1) مرورگر مورد استفاده Internet explorer
2) ارسال نهایی لیست درخواستها توسط کارشناس اموردانشجویی در دانشگاه و درصورت تأیید و تکمیل مدارک متقاضیان می­باشد، لذا ضروریست متقاضیان تأیید درخواستهای خود را تا مرحله نهایی از کارشناس مربوطه در دانشگاه پیگیری نمایند.
3) ضروریست دانشجویانی که برای اولین بار تقاضای دریافت وام دارند ابتدا نسبت به ثبت اطلاعات فردی در سایت مذکور اقدام نموده و پس از تحویل مدارک تشکیل پرونده وام از جمله کپی کارت ملی و کپی کارت دانشجویی و اصل سند ضمانت (تعهد محضری)-کپی فیش حقوقی و حکم کارگزینی ضامن شماره حساب بانک تجارت برای دانشجویان روزانه و .... به کارشناس اموردانشجویی دانشگاه، مجدداً جهت ثبت درخواست وام به سایت صندوق رفاه مراجعه نمایند. شرایط ضامن: (کارمند رسمی یا پیمانی یکی از ارگانهای دولتی و یا بازنشستگان به شرط ارائه گواهی کسر از حقوق خطاب به صندوق رفاه دانشجویان) فرم تعهد محضری را می توانید با مراجعه به آدرس https://studentsdepartment.qut.ac.ir  در قسمت رفاه دانشجویی وبسایت دانشگاه تهیه نمایید.
بروشور بهره مندی از تسهیلات رفاهی
بروشور بهره مندی از تسهیلات رفاهی صندوق رفاه دانشجویان (فایل الصاقی اول)

بروشور بهره مندی از تسهیلات رفاهی

چهارشنبه هفتم مهر 1395 ساعت 8:23 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود