امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
ارتقای مرتبه علمی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم

 با کمال مسرت ارتقای رتبه علمی استاد ارجمند جناب آقای دکتر  بهمن خسروی را به  مرتبه دانشیاری تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیق روزافزونتان  را در کسب درجات علمی و معنوی بالاتر خواستاریم.

   

ارتقای مرتبه علمی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه بیست و پنجم آبان 1401 ساعت 9:51 ق ظ
کتاب
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کتاب "فناوری نانو در گیاهان؛ اصول و روش ها" نوشته چیتارانجان کوله، د.ساکتی کومار، ماریا و خداکووسکایا با ترجمه دکتر نادیا محمودی خطیر، دکتر زهرا ناظم بکایی و دکتر خدیجه کیارستمی از اعضای هیات علمی دانشگاه الزهرا  در انتشارات دانشگاه صنعتی قم به چاپ رسیده است.کتاب حاضر مفاهیم نانو تکنولوژی را در علوم گیاهی، به ویژه قابلیت آن را برای بهبود سیستم های غذایی و کشاورزی مورد بررسی قرار داده است. فرایند بهبود از طریق رویکردهای خلاقانه سازگار با محیط زیست انجام می شود و در نتیجه افزایش بهره وری گیاهان را در پی دارد. موضوعات کتاب شامل جنبه های مختلف نانو مواد از جمله خواص بیوفیزیکی و بیوشیمیایی، روش های درمان، تشخیص و کمی سازی، روش های کمی سازی جذب نانومواد و انتقال و تجمع آنها در گیاهان است.


همایش بررسی جنگ شناختی اغتشاشات در کشور در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش جنگ شناختی اغتشاشات در کشور با حضور دکتر محمد جوانی در سالن همایش های شهیدآخوندی دانشگاه صنعتی قم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت دانشجویی و فرهنگی برگزار شد.در این همایش دکتر جوانی از اساتید برجسته جنگ نرم گفت: گاهی جنگ به صورت فیزیکی است که با حمله به یک کشور شروع می شود اما گاهی جنگ رسانه ای است که این نوع جنگ فقط برافکار مردم تاثیر می گذارد. دکتر جوان افزود: جنگ نرم بر عليه جمهوري اسلامي ايران از برنامه هاي قطعي استکبار جهاني مي باشد که به دليل نااميدي و ناتواني از مقابله نظامي با ايران به صورت جدی در دستور کار دشمن قرار گرفته است. در اين ميان حوادث بعد از انتخابات، فرصت بسيار مناسبي را ايجاد کرد که جنگ نرم بر عليه ايران را وارد فاز جديد و مناسب تري کنند. وی خاطر نشان ساخت: به اعتقاد کارشناسان بهترين فضا براي اجرايي کردن هرچه بيشتر جنگ نرم در اين مقطع حساس دانشگاه ها مي باشد چون طراحان جنگ نرم بيشترين سرمايه گذاري را براي ايجادشبکه و يارگيري ابتدا بر روي نخبگان و دانشگاهيان انجام داده و سپس از طريق آنها به بدنه جامعه منتقل مي کنند. مقام معظم رهبری در این زمینه تعبير زيبا و فکورانه ای دارند که از دانشجويان به عنوان افسران جوان درجبهه مقابله با جنگ نرم یاد می کنند.




کرسی آزاداندیشی با موضوع حق اعتراض در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کرسی آزاد اندیشی با موضوع حق اعتراض و انتقاد در حکومت  دینی در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
این کرسی به همت مدیریت فرهنگی با حضور دکتر حیادر برگزار شد. در این کرسی دانشجویان به صورت آزاد، نظام مند و منطقی به اظهار نظر در خصوص حق اعتراض و انتقاد در حکومت دینی پرداختند.

گزارش تصویری از موکب المعصومه الکریمه دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: موکب المعصومه الکریمه دانشگاه صنعتی قم بمناسبت وفات شهادت گونه حضرت معصومه (س) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مدیریت فرهنگی طی دو روز در محوطه این دانشگاه برپا شد.









همایش استکبار ستیزی با حضور فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همایش استکبارستیزی با سخنرانی دکتر خالد القدومی نماینده جنبش حماس در جمهوری اسلامی و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش های شهیدآخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد. در این همایش ناصر ابوشریف گفت: بزرگترین هدیه دین به انسان هدایت است و این هدایت در قران کاملا واضح و شفاف آمده است. قرآن منبع هدایت است و همین منبع هدایت یهود را به کرات دشمن مسلمانان معرفی می کند. پس هر مسلمانی با استناد به قرآن کریم دشمنی یهودیان را با مسلمانان قبول می کند.وی افزود: امروز اسرائیل فقط دشمن فلسطین نیست، بلکه می خواهد کل کشورهای منطقه را ازبین ببرد تا خودش سرآمد منطقه باشد.ایران، فلسطین، ترکیه و ... باید از بین بروند تا اسرائیل در سلطه طلبی خود موفق باشد. البته در این نقشه که با کمک کشورهای غربی طراحی شده است باید اسرائیل قدرت منطقه باشد تا راه نفوذ را برای آمریکا و اسرائیل باز کند.نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران گفت: در پستی یهودی ها همین بس که نتانیاهو در جلسه ای گفته است که با اجرای برنامه های مختلف جاسوسی در کشورهای منطقه، اسرائیل به یک ابرقدرت تبدیل می شود.ناصر ابوشریف گفت: به هرقیمتی که شده است، نمی گذاریم هشت میلیون یهودی بر عرب ها و ایرانی ها حکومت کنند. پس منطقی است که کشورهای منطقه باید با هم همکاری و اتحاد داشته باشند.اگر ایران به جنبش حماس کمک می کند، یکی از منفعت هایش حفظ امنیت ایران است.وی افزود: چرا هیچ کس نباید در دنیا اسرائیل را مورد بازخواست قرار دهد.همه می دانیم که عامل اختلال در توافقات هسته ای ایران و برجام اسرائیل است. ایران انرژی صلح آمیز هسته ای دارد و به خاطر این موضوع بسیار تحت فشار است. اما اسرائیل با وجود داشتن راکتورهای مخفی که خارج از قوانین هسته ای است، نباید مورد بازخواست قرار گیرد.دکتر خالد القدومی گفت: امروز وظیفه کشورهای مسلمان تبیین است. طی تحقیقی که در بین جوانان آلمان صورت گرفته است با طرح این سوال که اصلی ترین تهدید امنیتی برای کشورهای دنیا کیست، 70 درصد جوانان، اسرائیل را اصلی ترین تهدید در دنیا دانسته اند.وی افزود: با جنایت هایی که اسرائیل داشته است، همه مردم چهره پلید اسرائیل را شناخته اند. به حدی که در نیویورک همایش ضد اسرائیلی برگزار می کنند که چرا پول مردم نیویورک باید صرف سلطه طلبی اسرائیل شود. خالد القدومی بیان کرد: چرا باید آقای دوگاری قاضی حقوق بشر به خاطر اینکه هیچ کس اجازه نمی داد اسرائیل را به خاطر جنایت هایی که انجام داده است مورد بازخواست قرار دهد،از کارش استعفا دهد. پس امروز اتحاد بین کشورهای اسلامی در مقابل استکبار از واجبات است.







 رئیس دانشگاه  صنعتی قم:  دانشجویان مروجان موثری برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با مسئولین دانشگاه صنعتی قم دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات اصلی جامعه است که رشد و پیشرفت جامعه را به ارمغان می آورد.
وی افزود: دانشجویان مروجان موثری برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند، به ویژه در شهر مقدس قم که  دانشجویان علاقمند به امور معنوی و مذهبی هستند.  
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: حجم کارها در زمینه امر به معروف بسیار بالاست و باید بتوانیم ستاد فکری داشته باشیم که در این زمینه خوب و تاثیر گذار عمل کنیم. باید برنامه های ابتکاری داشته باشیم. به عنوان مثال طرح تربیت مربی امر به معروف این دانشگاه بسیار تاثیر گذار است که دانشجو در خصوص نحوه برخود با منکر آموزش ببیند و با برخوردی مناسب طرف مقابل را متوجه اشتباهش کند.
 حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: امر به معروف و نهی از منکر همان طور که در آیات و روایات آمده است، احیاگر جامعه است و باعث احیای ارزش ها و جلوگیری از آفات تهدید کننده جامعه می باشد.
وی افزود: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک واجب فراموش شده است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مخصوصا امر به معروف در دانشگاه ها بسیار حیاتی است زیرا دانشگاه ها منشا نور علم هستند و امر به خوبی ها در کنار علم آموزی ارزش های معنوی را احیا می کند.
حجت  الاسلام والمسلمین گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقامه شود بسیاری از آسیب‌ها از بین می‌رود . در واقع امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت استراتژیک، راهبردی و ضرورت زیر بنایی است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: قانون پیش بینی کرده برای اینکه نابسامانی در فضای جامعه پیش نیاید و از طرفی بی تفاوتی ایجاد نشود، همه نهاد‌ها، شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند تا افراد با آن هماهنگی داشته باشند.

 
معاون دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری: ورود خیرین به دانشگاه ها هنوز فرهنگ سازی نشده است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان به همراه هیات همراه ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی قم ،سلف آزاد دانشجویی را در این دانشگاه افتتاح کردند. دکتر داداش‌پور معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضور خیرین در دانشگاه‌ها را یکی از نیازهای اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و افزود: امروز ورود خیرین به دانشگاه‌ها بسیار حیاتی است. وی افزود: خیرین در مدرسه‌سازی بسیار خوب عمل کرده‌اند اما متأسفانه هنوز ورود خیرین به دانشگاه‌ها فرهنگ‌ سازی نشده است. رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در دانشگاه‌های مطرح دنیا خیرین یکی از بزرگ‌ترین منابع مالی دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند. وی با اشاره به کمبود خوابگاه‌ها به‌ویژه خوابگاه متأهلی در دانشگاه‌ها گفت: با ایجاد تسهیلات ویژه برای متأهلین در دانشگاه‌ها، دانشجویان برای ازدواج بیشتر تشویق می‌شوند.باید همه مسئولین به ساخت خوابگاه‌های متأهلی نگاه ویژه‌ای داشته باشند. دکتر داداش‌پور باتوجه به پیشرفت‌های اخیر دانشگاه صنعتی قم از جمله جذب دانشجویان بین‌الملل گفت: باتوجه به این‌که دانشگاه صنعتی قم در ابتدای راه بین‌المللی شدن است اما در این مدت کوتاه بسیار خوب عمل کرده‌است و به نسبت درستی دانشجویان بین‌الملل را جذب نموده است. وی به ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: دانشگاه صنعتی قم با توجه به مدال‌هایی که در المپیادهای ورزشی دانشجویی کسب کرده‌است، پتانسیل بسیار خوب ورزشی دارد که باید با حمایت‌های وزارت عتف و کمک خیرین در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشد. دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در این دیدار با اشاره به پیشرفت های اخیر دانشگاه گفت: کسب رتبه اول اشتغال فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی و نهم اشتغال در مقطع کارشناسی ارشد در بین سایر دانشگاه ها، کسب رتبه های برتر پژوهشی توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه در جشنواره های ملی و استانی نشانگر پشتکار و همدلی جامعه دانشگاهی صنعتی قم است. وی با اشاره به مطالبات دانشجویان گفت: نبود خوابگاه های تملکی یکی از مشکلات اساسی این دانشگاه است که باید با حمایت و کمک های مسئولین زودتر حل شود. وی افزود: با توجه به جوان بودن این دانشگاه، مسئولین، اساتید و دانشجویان رابطه بسیار خوبی با یکدیگر دارند.به عنوان مثال دانشگاه صنعتی قم جز معدود دانشگاه هایی بود که با کمک مسئولین ، اساتید و دانشجویان موکب المعصومه الکریمه دانشگاه صنعتی قم را در ایام پیاده روی اربعین حسینی در کربلا برپا کرد. وی فعالیت‌های بسیج دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی را در این دانشگاه بسیار موفقیت‌آمیز دانست و افزود: با توجه به فعال بودن دانشجویان دانشگاه صنعتی قم حمایت مسئولین وزارتی و استانی از این دانشگاه یک سرمایه‌گذاری مؤثر برای ایران اسلامی محسوب می‌شود.حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: جوان بودن مسئولین، اساتید و کارکنان این دانشگاه باعث ایجاد شور و نشاط در دانشگاه صنعتی قم شده‌است. وی افزود: ما با همدلی و همکاری کلیه عزیزان برنامه‌های دفتر نهاد را به بهترین شکل ممکن پیش می‌بریم، به‌حدی که برنامه‌های فرهنگی و معنوی دانشگاه صنعتی قم می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور شود. دیدار و گفتگوی دکتر داداش‌پور با مسئولین معاونت دانشجویی و فرهنگی، نمایندگان بسیج دانشجویی، تشکل جامعه اسلامی، دبیر دبیران انجمن‌های علمی، شورای صنفی و نماینده دانشجویان بین‌الملل و همچنین افتتاح سلف آزاد دانشجویی از دیگر برنامه‌های وی در دانشگاه صنعتی قم بوده‌است.







 

 
 
جشنواره ورزشی دانشجویی به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه : جشنواره ورزشی دانشجویی در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.این دوره از مسابقات در سه رشته پرتاب دارت، فوتبال دستی و داژبال(وسطی) ویژه خواهران تنیس روی میز و ضربات پنالتی ویژه برادران برگزار شد.در پایان در رشته دارت خواهران سارا پور امینی ،مائده فتح الهی و صنم اصغری به ترتیب مقام های اول تا سوم را بدست آوردند. همچنین در رشته فوتبال دستی تیم خانم ها الا گلشنی و کوثر اکبری به قهرمانی این مسابقات دست یافتند.در رشته داژبال تیم خانم ها فاطمه سجادی ، فاطمه سادات برقعی، صبا صادقی و صنم اصغری به قهرمانی این مسابقات دست یافتند.در مسابقات برادران در رشته تنیس روی میز طاها پوراحمد به عنوان قهرمان این رشته شناخته شد.همچنین در رشته ضربات پنالتی تیم رضا صادقی مهدی بختیاری و علیرضا عظیمی به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافتند.

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود