امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
ارتقای رتبه علمی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم
اساتید ارجمند جناب آقای دکترعبدالرضا کریمی و جناب آقای دکترسعید حسن زاده

ارتقای مرتبه علمی شما اساتید ارجمند را از استادیاری به دانشیاری تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیقات روز افزونتان را مسالت می نمائیم.جامعه دانشگاهی صنعتی قم این موفقیت را به شما اساتید گرامی تبریک عرض می نماید.
   
رئیس دانشگاه صنعتی قم: دشمن می‌خواهد مردم را نسبت به سرنوشت کشورشان سرد کند
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به نقشه دشمن برای بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به سرنوشت کشورشان عنوان کرد: دنیای غرب می‌خواهد مردم و به خصوص جوانان را به سمت سرد شدن نسبت به فضای انتخاباتی هدایت کنند تا در انتخابات شرکت نکنند.
 دکترجلال رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نزدیک بودن انتخابات و لزوم رأی دادن گفت: بنابر گفته مقام معظم رهبری، مجلس باید در رأس امور باشد و در هر کشوری مبنای اصولی و قانونی فعالیت‌های دولتی، توسط قوانین مجلسی تعیین تکلیف می‌شود و طبیعی است که نمایندگان مجلس باید با انتخاب مردم به خانه ملت راه پیدا کنند پس لازم است که مردم نمایندگان خود را با دقت انتخاب کنند.
وی افزود: در همین راستا مردم باید به صحنه بیایند تا هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ کیفیت انتخابات خوبی را داشته باشیم و در همین فضا است که قانون‌گذاری کشور هر روز بهتر می‌شود، بر اساس همین منطق از عموم دانشگاهیان و آحاد جامعه انتظار می‌رود که به این فریضه اهمیت دهند و با مشارکتشان بسیاری از توطئه‌های کشورهای دشمن را خنثی کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم در ادامه با تشریح نقشی که دانشجویان می‌توانند در انتخابات داشته باشند، اظهار کرد: دنیای غرب جوانان را به سمت بی تفاوتی سوق می‌دهد و آن‌ها را تشویق می‌کند که در انتخابات شرکت نکنند چرا که تاثیری در سرنوشت کشور ندارد و این چنین به مردم نشان می‌دهند که گویی نمایندگان از قبل انتخاب شدند و رأی مردم تاثیری ندارد که هیچ کدام از این حرف‌ها سندیت ندارند و صرفا می‌خواهند فضای کشور را نسبت به انتخابات سرد کنند.
وی تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی که از جنس خود دانشجویان هستند و می‌توانند راحت‌تر با دانشجویان ارتباط بگیرند و آن‌ها را با برنامه‌های خوب و جذاب به سمت مشارکت در انتخابات هدایت کنند، شاید گفته ما اثری همچون تشکل‌ها دانشجویی نداشته باشد چرا که آن‌ها حرف دانشجویان را بهتر می‌فهمند پس لازم است که به میدان بیایند و انتخابات را پر شور کنند.
 دکتررضایی نور با اشاره به برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی دانشگاه صنعتی قم گفت: دانشگاه صنعتی قم برنامه‌های متنوعی برای تبلیغات انتخابات دارد که در شورای فرهنگی تصویب شده است و در نهایت به اجرا خواهد رسید، که البته دعوت از نمایندگان مجلس صورت گرفته و اگر دوران امتحانات به پایان برسد تشکل‌ها جدی‌تر پای کار خواهند آمد.
وی در خصوص برنامه‌هایی که صدا و سیما می‌تواند در راستای تبلیغات انتخابات انجام دهد، اظهار کرد: رسانه ملی با توجه به گستردگی که دارد می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد، برای مثال با ایجاد برنامه‌ها با محوریت مناظره می‌تواند تاثیر خوبی برای هدایت مردم به سمت صندوق‌های انتخاباتی داشته باشد که البته مسئولین صدا و سیما در این راستا گام‌های زیادی برداشته‌اند.
 دکتررضایی نور ادامه داد: رسانه‌ ملی، خبرگزاری‌ها همگی باید دست به دست همدیگر دهیم تا شور انتخاباتی ایجاد کنیم، البته مسئولین حاکمیتی از بدنه دولت تا استانداری تلاش‌های زیادی برای ایجاد شروع انتخاباتی کرده‌اند و همواره ما دانشگاهیان را به ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون آزاد تشویق می‌کنند و فضای باز سیاسی خوبی اخیرا ایجاد شده که مخالفین و موافقین می‌توانند صحبت کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با تاکید بر لزوم وجود فضای سالم انتخاباتی تشریح کرد: برخی از کاندیداها ممکن است بی‌اخلاقی‌های نسبت به یکدیگر داشته باشند که البته در فضای سیاسی همه جای دنیا این قضیه وجود دارد اما با توجه به اسلامی بودن کشور ما فضای سیاسی باید اخلاقی‌تر باشد و لازم است کاندیداها با اصل انصاف و اخلاق با یکدیگر برخورد داشته باشند.
وی افزود: کاندیداها بیشتر سعی داشته باشند از برنامه‌های خودشان بگویند و با توجه به تعالیم دین اسلام سخن بگویند و صرفا به تخریب یکدیگر نپردازند، همچنین در شورای نگهبان ابعاد مختلف انتخاباتی را می‌سنجند و بر اساس آن رد صلاحیت انجام می‌دهند و حتی نمایندگانی که رد صلاحیت شدند هم فرصت تجدید نظر دارند، که به نظر می‌رسد روال قانونی آن در مسیر درستی قرار گرفته است.
 دکتر رضایی نور در پایان گفت: مردم نمایندگان انتخاب کنند که صالح، شاخص و انقلابی باشد یعنی تخصص، تعهد و انقلابی‌گری داشته باشند و مسئله مردم را در خانه ملت حل کنند.
 
رئیس دانشگاه صنعتی قم با توجه به پیشرفت های اخیر این دانشگاه با صدور پیامی از زحمات جامعه دانشگاهی صنعتی قم تقدیر کرد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نوررئیس دانشگاه صنعتی قم با توجه به پیشرفت های اخیر این دانشگاه با صدور پیامی از زحمات بی دریغ اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم تقدیر و تشکر کرد. متن کامل این پیام به شرح ذیل است: بسمه تعالی با سلام و‌ عرض ادب در آستانه فرا رسیدن ایام فرخنده ماه رجب و میلاد مسعود حضرت امام محمد باقر (ع)، کسب موفقیت ها و دستاوردهای افتخارآفرین و کم نظیر توسط دانشگاه صنعتی قم در ایام اخیر نظیر ارتقای رتبه چشمگیر دانشگاه در نظام رتبه بندی ISC, ورود دانشگاه برای اولین بار به نظام رتبه بندی بین المللی SCIMGO، کسب رتبه سوم‌ اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی، کسب رتبه هفتم اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد، کسب رتبه چهارم در برگزاری دوره های تخصصی، کسب رتبه پنجم در برگزاری دوره های مهارت آموزی، کسب رتبه هشتم در برگزاری رویدادهای مشترک با موسسات آموزشی و دستگاههای اجرایی، کسب رتبه سوم سرانه فعالیتهای فرهنگی، کسب رتبه چهارم تعداد فعالیتهای فرهنگی، کسب رتبه چهارم سرانه هزینه های فرهنگی و … در بین دانشگاهها و‌ موسسات آموزش عالی کشور را که حاصل تلاشها و زحمات همگی شما اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیز است را به جامعه دانشگاهی صنعتی قم تبریک عرض می نمایم. امیدوارم با توکل به ایزد متعال و در سایه توجهات حضرت حجت(عج) و پیروی از منویات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با تلاشی مضاعف، همکاری و همدلی هر چه بیشتر در رشد و شکوفایی میهن عزیزمان گام موثری برداریم.
نماینده وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی‌ هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی هیات علمی وزارت عتف:هیات‌ها مستقل هستند و حاکمیت قانون را اعمال می‌کنند
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی مدیر کل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعضای هیئت تخلفات اداری کارکنان و هیئت بدوی انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم جلسه هم‌اندیشی را برگزار کرد. در این نشست دکترحسینی به استقلال هیئت‌ها بسیار تاکید کرد و افزود: حاکمیت قانون در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها یک اصل اساسی است. وی گفت: اعضای هیئت‌ها باید دقت داشته باشند که گزارشات واصله و مورد بررسی باید توسط افرادی با هویت حقیقی و یا حقوقی ارسال شده باشد. همچنین این گزارشات می‌بایست مستند و مستدل باشد تا بتوان با قاطعیت رای داد و اقدامات مربوطه را انجام داد. در فرایند رسیدگی، استناد به قانون، دلایل و مستندات متقن و رعایت آبرو و محرمانگی را از الزامات ضروری در هیات های رسیدگی به تخلفات است. دکتر حسینی افزود:رسالت این هیئت‌ها ایجاد بازدارندگی و حفظ سلامت در سیستم‌های اداری است یکی از وظایف مهم این هیئت‌ها اجرای برنامه‌های آموزشی است. با آموزش موارد مربوطه و ایجاد آگاهی می‌توان تخلفات را به شدت کاهش داد.

 
 
نماینده وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی‌ هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی هیات علمی وزارت عتف: پایبندی به قانون باید یک اصل در مدیریت اسلامی باشد
دکتر حسینی نماینده وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی هیات علمی وزارت عتف در سفر یک روزه خود به قم ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی قم با هیئت رئیسه این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دکتر حسینی به اشراف هیئت رئیسه به قوانین و آیین نامه‌ها تاکید کرد و افزود: پایبندی به قانون باید به یک اصل درمدیریت اسلامی تبدیل شود. وی افزود: برخی از تخلفات در ادارات و دانشگاه‌ها توسط کارکنان، اساتید و دانشجویان به دلیل عدم آگاهی آنها صورت می‌گیرد. پس آگاه ‌سازی جامعه دانشگاهی به قوانین مقررات یکی از واجبات است. دکتر حسینی گفت: بدون استناد به قانون اداره دانشگاه غیرممکن است. وجود برخی مشکلات گاهی به دلیل انفعال در اجرای قانون و مصلحت‌اندیشی‌های شخصی و سلیقه‌ای است. نماینده وزیر به تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تخلفات اداری تاکید کرد و همچنین در خصوص هماهنگی امور جاری هیئت‌ها و ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌های این حوزه راهکارهایی را بیان کرد. در پایان نیز دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گزارشی از وضعیت علمی،پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه ارائه کرد.

نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وانتظامی هیات علمی وزارت عتف: قدرت و اقتدار کشورها وابسته به علم و فناوری است
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی مدیر کل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن حضور درمراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا در نشستی با کارکنان دانشگاه صنعتی قم گفت: نقش دانشگاه‌ها امروز پررنگ‌تر از همیشه است. با توجه به رشد علم و تکنولوژی در دنیای امروز قدرت و اقتدار کشورها به علم و فناوری آنها بستگی دارد. ایران اسلامی به خود می‌بالد که سایر کشورها تجهیزات نظامی خود را از ایران مطالبه می‌کنند. ساخت موشک توسط مهندسان ایرانی مایه مباهات و افتخار است. وی افزود: روزی که دشمن ما را تحریم کرد،عده ای نگران این بودند که چه بر سر ایران می‌آید ولی امروز با وجود تحریم‌های بیشتر با خودکفایی و خودباوری در حال صادر کردن محصولاتمان به سایر کشورها هستیم. دکتر حسینی با اشاره به ایجاد شور و شعور سیاسی در بین دانشجویان گفت: دانشگاه باید بینش سیاسی دانشجویان را فعال کند. اما نباید دانشگاه به باشگاه سیاسی تبدیل شود. وی افزود: با توجه به شیطنت‌های دشمنان که می‌خواهند بین ملت ایران تفرقه ایجاد کنند، دانشجویان با هر دیدگاه سیاسی باید وحدت خود را حفظ کنند . دانشگاه جایگاه اندیشه‌های پویا است. بهترین فضا برای بیان عقاید سیاسی دانشجویان با نگرش‌های مختلف کرسی‌های آزاد اندیشی است. نماینده وزیر گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه خود را وامدار شهدای عزیز می‌داند. حفظ امنیت و آسایش جوانان در دانشگاه برای ما اولویت است. هر کسی که بخواهد این نظم و آرامش را در دانشگاه‌ها بر هم بزند با آنها به شدت برخورد خواهیم کرد. مدیر کل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان در وزارت عطف گفت:دانشگاه صنعتی قم به حمدالله در شرایط مطلوبی قرار دارد. طبق گزارشات ارائه شده این دانشگاه توانسته است به ماموریت‌های خود  به خوبی عمل کند.





اعلام فینالیست‌های والیبال قهرمانی دانشجویان منطقه ۴ کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی قم
 به گزارش روابط عمومی، تیم فینالیست مسابقات والیبال قهرمانی دانشجویان منطقه ۴ کشور اعلام شد.مسابقات والیبال قهرمانی دانشجویان منطقه ۴ کشور با حضور ۸ تیم روز دوشنبه ۱۱ دیماه به میزبانی قم آغاز شد.در دیدار اول نیمه نهایی تیم دانشگاه طلوع مهر قم با حساب ۲ بر ۱ بر دانشگاه صنعتی قم غلبه کرد و راهی فینال شد.در دیدار دوم نیمه نهایی نیز تیم دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین ۲ بر ۱ بر دانشگاه قم غلبه کرد و فینالیست شد. با توجه به اینکه این مسابقات با برگزاری دیدارهای فینال و رده بندی به پایان رسید ، ۸ تیم حاضر ابتدا در مرحله مقدماتی به مصاف هم رفتند. در مرحله مقدماتی مسابقات در ۲ گروه ۴ تیمی برگزار شد و از هر گروه ۲ تیم برتر راهی مرحله نیمه نهایی شدند. در مصاف تیم های طلوع مهر و قزوین، تیم طلوع مهر به قهرمانی این دوره از مسابقات رسید که به مرحله نهایی مسابقات والیبال دانشجویان کشور صعود خواهد کرد.  تیم های قزوین و قم به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. شایان ذکر است این رقابت‌ها در سالن ورزشی شهید علی اکبری قم برگزار شد و دانشگاه صنعتی قم میزبان اصلی این مسابقات بوده است. دانشگاه‌های طلوع مهر قم، قم، شهاب دانش، تفرش، اراک، دانشگاه صنعتی همدان و دانشگاه بوعلی همدان دیگر تیم‌های مسابقات بودند.












موفقیت های چشمگیردانشگاه صنعتی قم در حوزه اشتغال و ارتباط با صنعت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، بر اساس طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی قم با کسب رتبه های برتر در حوزه اشتغال و ارتباط با صنعت موفقیت های چشمگیری را به خوداختصاص داده است. بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی قم با 87 درصد اشتغال فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی موفق به کسب رتبه سوم ، با 88 درصد اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد موفق به کسب رتبه هفتم در سال 1402 در بین دانشگاه های کشور شده است. همچنین دانشگاه صنعتی قم با برگزاری 30همایش تخصصی و رویدادهای مشترک دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با صنایع و دستگاه های اجرایی در سال 1402 رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است. دانشگاه صنعتی قم با برگزاری 311 دوره تخصصی رتبه چهارم را در بین دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور کسب کرده است . اختصاص رتبه پنجم به دانشگاه صنعتی قم درشاخص برگزاری تعداد دوره های مهارت افزایی در بین دانشگاه های کشور درسال 1402 با برگزاری 345 دوره مهارت افزایی موثر از دیگر موفقیت های این دانشگاه بوده است. شایان ذکر است رصد اشتغال به منظور پایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان درپنج سال متوالی سالهای 97 تا 1402 صورت گرفته است. بر همین اساس دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور، از سال 1397 بمنظور پایش اشتغال دانش آموختگان فعال شده اند وعلاوه بر جمع آوری اطلاعات مرتبط با اشتغال دانش آموختگان خود، نسبت به بررسی و تحلیل داده‌ها اقدام نموده و برنامه‌های آموزشی خود را جهت بهبود وضعیت اشتغال دانش آموختگان برنامه ریزی می‌کنند. بررسی میزان اشتغال در رشته های مختلف دانشگاهی توسط دانشگاه‌ها موجب توجه هر چه بیشتر دانشگاه‌ها به مساله اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی می شود و بر اساس آن، سیاست‌های مناسب در راستای پذیرش دانشجو، ایجاد و توسعه رشته‌های جدید، هدفمندی پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی، بهبود دوره‌های کارآموزی و توسعه رشته ها صورت می گیرد.















وضعیت مطلوب دانشگاه صنعتی قم در ارزیابی عملکرد خدمات دانشجویی دانشگاه های کشور
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، بر اساس اعلام نتایج ارزیابی عملکرد خدمات دانشجویی دانشگاهها در سال تحصیلی 1401-1400 توسط دفتر نظارت وارزیابی سازمان امور دانشجویان، دانشگاه صنعتی قم از لحاظ وضعیت امتیاز کلی کسب شده در رده مطلوب قرار گرفته است. در خصوص تراز دانشگاه صنعتی قم این نکته قابل توجه است که از بین 101 دانشگاه ارزیابی شده این دانشگاه در شاخص کیفیت سلامت و نشاط دانشجویان 100درصد امتیاز، در شاخص مشارکت دانشجویان در خدمت‌رسانی (کار دانشجویی) 90 درصد امتیاز و در شاخص خدمات رفاهی 80 درصد امتیاز مشخص شده را کسب کرده است. از نتایج مهم این ارزیابی بهبود شاخص هایی چون فضای فیزیکی خدمات دانشجویی، امکانات، تجهیزات و تسهیلات می‌باشد.طبق رایزنی های انجام شده با مراجع مربوطه، اقدامات اولیه جهت بهبود موارد مذکور صورت گرفته است.
 

 

 
 
 
رتبه سوم اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در بین دانشگاه های کشور به دانشگاه صنعتی قم اختصاص یافت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر راستی مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم از کسب رتبه سوم اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در بین دانشگاه های کشور به این دانشگاه خبر داد. وی با اشاره به اهمیت ارزشیابی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف فرهنگ سازی پایش وضعیت دانش آموختگان در دانشگاه ها و موسسات آموزشی، نظام مناسب اطلاع رسانی به ذی نفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته های دانشگاهی، را ایجاد کرده است. وی افزود: دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم نیز در راستای توسعه توانمندی های شغلی و مهارتی دانشجویان اقدام به پایش مستمر وضعیت اشتغال دانش آموختگان، ارائه مشاوره‌های شغلی در حوزه های تخصصی مختلف، ساماندهی و افزایش کیفیت دوره‌های کارآموزی و کارورزی، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی مشترک دانشگاه‌ها و صنعت متناسب با نیازهای شغلی، برگزاری بازدیدهای تخصصی با همکاری صنایع و بنگاه‌های مرتبط، اطلاع رسانی مستمر فرصت‌های شغلی، اجرای طرح فرصت مطالعاتی اساتید هیئت علمی در جامعه و صنعت، برگزاری نشست صاحبان صنایع و اساتید دانشگاه و برگزاری نشست‌های گوناگون با کارآفرینان و معرفی فرصت‌های موجود به دانشجویان نموده است.دکتر راستی با اشاره به آمار اعلام شده از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به صنعتی شدن استان قم و ارتباط مستمر دانشگاه صنعتی قم این دانشگاه با 87 درصد اشتغال در سال 1402 موفق به کسب رتبه سوم دانشگاه ها در اشتغال فارغ التحصلان مقطع کارشناسی شده است.وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشگاه صنعتی قم با 88 درصد اشتغال فارغ التحصیلان، رتبه هفتم اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد را به خود اختصاص داده است. این آمار نشانگر این است که دانشگاه صنعتی قم به وظایف خود در امر اشتغال به بهترین شکل ممکن جامه عمل پوشانده است.مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم با اشاره به فعالیت مستمر 13 انجمن علمی فعال در این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی قم با برگزاری 30 همایش موثر آموزشی در شاخص تعداد همایش‌ها و رویدادهای مشترک دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور با صنایع و دستگاههای اجرایی در سال اخیر موفق به کسب رتبه هشتم در بین دانشگاه های کشور شده است.وی افزود: با توجه به رویکرد کارآفرین شدن دانشگاه ها، داشتن مهارت برای دانشجویان رشته های فنی و مهندسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این راستا دانشگاه صنعتی قم با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان جهت مهارت آموزی هر چه بیشتر دانشجویان با اجرای طرح کهاد مهارتی با برگزاری 345 دوره تخصصی در بین دانشگاه ها ، پژوهشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. دکتر راستی با توجه به ضرورت ماموریت محور شدن دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور به سمت نیازهای ملی، منطقه ای و استانی گفت: با وجود هشت شهرک صنعتی فعال و چهار ناحیه صنعتی در استان قم، دانشگاه صنعتی قم به عنوان یک دانشگاه کارآفرین با ماموریت فنی و مهندسی به عنوان یک بازوی کمکی در حال انجام وظایف خطیرش می باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم: مردم از حاج ‌قاسم سلیمانی دست نمی‌کشند

دکتر جلال رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری قم فردا با اشاره به حضور گسترده و مجدد مردم بعد از حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان و تشییع با شکوه شهدای حادثه تروریستی، گفت: دشمنان مردم ایران بدانند ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان با این جنایات وحشیانه ازحاج‌قاسم سلیمانی و از اهداف وی دست نمی‌کشند. دکتر رضائی نور ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان در این گفتگو اظهار داشت: همه‌جای دنیا و همه ملل قهرمان‌هایی را دارند که این قهرمان‌ها به‌واسطه اقدامات انسان‌دوستانه و یا به‌واسطه اخلاق و ادب و یا به‌واسطه قدرت فکر و سازمان‌دهی که داشتن شناخته‌شده هستند.رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: در دوره‌ای که با یک پدیده جهانی عجیب‌وغریب و صهیونیستی مواجه بودیم به نام داعش که اسلام دروغین را به نمایش می‌گذاشتند پدیده داعش تبدیل به یک آتش فراگیر در منطقه خاورمیانه شده بود که با تحریکات دنیای غرب به‌ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال انجام جنایت بود.
وی ادامه داد: در آن شرایط که سنگرهای مختلف کشورها اسلامی در منطقه خاورمیانه اشغال می‌شد و اسلام دروغین نگاه‌ها را نسبت به مسلمانان منفی می‌کرد قهرمان ملی و بین‌المللی ما حاج‌قاسم سلیمانی وارد میدان می‌شود و با حداقل امکانات و تجهیزات و نیروها و باتدبیر و درایت سکان‌داری می‌کند.
 دکتر رضائی نور تصریح کرد: سردار سلیمانی فضای میدان‌های نبرد را به نفع جبهه مقابل داعش برمی‌گرداند در شرایطی که خون‌ریزی‌های داعش در رسانه‌ها به بدترین شکل ممکن به اسم اسلام به نمایش درمی‌آمد دنیا مشاهده کرد یک مسلمان واقعی نگاه‌ها را به خودش معطوف می‌کند و در مقابل داعش می‌ایستد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: در این زمان نگاه‌ها به‌نظام جمهوری اسلامی ایران معطوف می‌شود؛ زیرا سردار سلیمانی سردار سپاه ایران و اسلام بود که در جبهه‌های مقاومت مشغول مبارزه با تروریسم  و دنباله‌رو مسیر اهل‌بیت است حاج‌قاسم فتوحات زیادی را کسب می‌کند که همه مشاهده کردند داعش در همه جبهه‌ها به عقب رانده شد و درنهایت همان‌طور که خود حاج‌قاسم وعده داده بود سیطره‌ داعش از بین می‌رود.
دکتر رضائی نور عنوان داشت: چنین قهرمانی فقط قهرمان ملی نیست؛ بلکه در سطح بین‌المللی مطرح می‌شود و طبیعی است که دنیای غرب و انسان‌نماهایی که سعی می‌کنند با تمام وجود انسانیت را سلاخی کنند فعالیت‌های حاج‌قاسم به آن‌ها برمی‌خورد و برای ترور چنین قهرمانی برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی گفت: دشمن به‌ زعم خودش می‌خواست با حذف حاج‌قاسم سلیمانی راحت شود و از دست فردی که چنین جریان بزرگی را در مقابل تروریست‌ها ایجاد کرده راحت شوند؛ اما مشاهده کردیم که تأثیر شهادت حاج‌قاسم کم‌تر از وجودشان نبود و باعث شد کل کشور برای تشییع پیکرحاج‌قاسم به پا خیزند از طرفی آزادی‌خواهان در سراسر دنیا نیز به حاج‌قاسم تأسی کردند و غالب مردم دنیا از حاج‌قاسم به نیکی یاد می‌کنند.

 

 

رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی شهادت شماری از زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان را تسلیت گفت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور در پیامی شهادت شماری از زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:
انالله واناالیه راجعون
وَقَدْ مَكَرُواْ مَكْرَهُمْ وَعِندَ اللّهِ مَكْرُهُمْ وَإِن كَانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ •إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ( سوره ابراهیم، آیات ۴۷و۴۶ )
آنها نهايت مكر و نيرنگ خود را به كار زدند؛ وهمه مكرها و توطئه‌هايشان نزد خدا آشكار و بى اثر است، هر چند مكرشان چنان باشد كه كوه‌ها از جا بركنده شود. چرا كه خداوند توانا و مجازات كننده است.

حادثه‌ اندوهبار و تلخ شهادت جمعی از مردم عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ، بار دیگر کینه و دشمنی مزدوران و دشمنان اسلام و از سویی حقانیت و مظلومیت ملت شریف ایران را به جهانیان نشان داد.
کوتاه کردن دست استعمارگران از کشورهای همسایه با درایت سردار دل هاهنوز پس از گذشت چهار سال از شهادت این بزرگ مرد از رعب و وحشت دشمنان نکاسته است. از سویی وحدت و همدلی آزادگان جهان با مردم بی دفاع فلسطین و پیروزی جبهه مقاومت بر رژیم غاصب صهیونیست خشم تاریک دلان را برافروخته و حادثه ترور سردار بلند پایه جهان اسلام سید رضی را رقم زده است.
 امروز دشمن در کمال ناباوری و ناامیدی دست به کشتار مردم بیگناهی میزند  که جرمشان تربیت در مسیر اسلام ناب محمدی و مکتب امام خمینی (ره)  و پیروی از سیره شهید حاج قاسم عزیز و شهیدان است. دشمنان قسم خورده ما  باید فهمیده باشند که با تمام ترورها،  تهدید ها و تحریم ها ملت سرفراز ایران اسلامی تحت امر ولایت فقیه امام خامنه ای (حفظه الله) دست از آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی برنخواهند داشت و تا آخرین نفس برای استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی ایران عزیز خواهند جنگید.
جامعه دانشگاهی ولایتمدارصنعتی قم ضمن محکومیت شدید این حادثه تروریستی، شهادت جمعی از هموطنان عزیز در گلزار شهدای کرمان  را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، مردم شریف ایران اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا تسلیت عرض نموده و برای مجروحان شفای عاجل از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

 
پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز زن
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن را با صدور پیامی تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی

نور زهرا ز ازل بود همان سرّ نهان     دست حق پرده بر افکند و نمودش عیان

خواهران محترم جامعه دانشگاهی صنعتی قم

میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم اخلاق و قله رفیع فضائل صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به شما خواهران ارجمند که با وجود مسئولیت خطیر خود در خانواده، در عرصه خدمت به جامعه علمی نقش آفرینی می کنید، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
ضمن آرزوی بهروزی و بهورزی، توفیق پیروی از سیره فاطمی جهت تربیت فرزندانی صالح، خانواده ای مستحکم و شاد که نتیجه آن جامعه ای پویا و بالنده است را از خداوند منان برای یکایک شما عزیزان مسئلت می نمایم.
 

 

 
 
 

پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز زن

سه شنبه دوازدهم دی 1402 ساعت 2:13 ب ظ
مسابقات والیبال قهرمانی دانشجویان منطقه چهار کشور  به میزبانی دانشگاه صنعتی قم آغاز شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مسابقات والیبال قهرمانی دانشجویان کشور از چارچوب رقابت های منطقه چهار، به میزبانی دانشگاه صنعتی قم آغاز شد.این مسابقات با حضور هشت تیم به میزبانی دانشگاه صنعتی قم و با همکاری هیات والیبال این استان در سالن ورزشی شهید علی اکبری قم آغاز شد.این مسابقات روز پنجشنبه چهاردهم دی ماه با معرفی تیم های برتر به اتمام می رسد.دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه طلوع مهر قم، دانشگاه قم، شهاب دانش قم، دانشگاه تفرش، دانشگاه اراک، دانشگاه صنعتی همدان و دانشگاه بوعلی همدان تیم های حاضر در این مسابقات هستند. تیم های حاضر در این رقابت ها در قالب ۲ گروه چهار تیمی در مرحله مقدماتی با هم به رقابت خواهند پرداخت و از هر گروه ۲ تیم به مرحله نیمه نهایی راه می یابند. در انتهای این مسابقات، تیم قهرمان این دوره به مرحله نهایی مسابقات والیبال دانشجویان کشور صعود خواهد کرد.
 
جشن میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز مادر در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جشن میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز مادر با حضور دکتر کاشانیان از بانوان موفق و نابغه جهانی علم نانو و همسر شهید عاصمی از شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار شد. در این مراسم دکتر کاشانیان با اشاره به مقام زن در دین مبین اسلام گفت: در دین اسلام، زن نمونه، الگوی مردان و زنان معرفی شده است. خداوند در قرآن زن فرعون و یا حضرت مریم(س) را الگو معرفی می‌کند. وی افزود: من فرزند شهر مقدس قم هستم و دارای کارشناسی ارشد فیزیک، دکترا نانو بیوتکنولوژی و فوق دکتری این رشته هستم و موفق به انجام اختراعات و تألیف کتاب‌های مختلف شده ام، اما مهم‌ترین افتخار زندگیم مادری برای سه دخترم است. دکتر کاشانیان بیان کرد: امروز من مدیر عامل یک شرکت هستم و نه تنها فرزندانم مانعی برای پیشرفتم نبودند، بلکه آرامشی که به واسطه خانواده به زن در کنار ایفای نقش همسری و مادری القاء می‌شود و برکتی که حضرت زهرا (س) به زندگی ما می‌دهند در هوش اجتماعی ما تاثیرگذارتر است . وی گفت: در دوران دکتری که تازه خداوند به من فرزند عطا کرده بود ،همزمان می بایستی یک پروژه تجربی و عملی را اجرا می‌کردم و با وجود آنکه محل دانشگاه من تهران بود با ۴ مقاله موفق به دفاع از پایان نامه شدم و این برای دوستانم جای تعجب بود. خانم اکبری همسر شهید عاصمی، به ذکر خاطراتی از این شهید عزیز پرداخت و به زندگی بسیار پر عشق و محبت و وابستگی شدید عاطفی میان خود و همسرش اشاره کرد. وی همچنین به حساسیت شهید عاصمی بر حفظ حجاب و عفاف تاکید کرد. اجرای مسابقه، مولودی خوانی و تقدیر از مادران دانشجو از دیگر برنامه های این جشن بوده است.











صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 22
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود