امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
دکتر رضائی نور دردیدار باکارکنان معاونت آموزشی: آموزش بعنوان پیشانی دانشگاه،همواره باید در ارائه خدمات نوین آموزشی وپژوهشی بعنوان رسالت اصلی دانشگاه،بدرخشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دیدار صمیمانه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه با کارکنان حوزه معاونت آموزشی درتاریخ 99/2/28در سالن جلسات حوزه ریاست، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.
درابتدای این جلسه دکتر رضایی نور ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ، برخورداری از فیوضات و رحمت الهی درایام باقی مانده ماه مبارک رمضان رابرای همه همکاران پرتلاش حوزه آموزش ازخداوند سبحان خواستار شدند.
ایشان درادامه با قدردانی از زحمات دکتر حیدری معاون آموزشی سابق دانشگاه انتصاب دکتر قنبری را به سمت معاونت این حوزه تبریک گفتندو ازفعالیت های شبانه روزی کلیه همکاران درطول سال گذشته وخصوصا ازخدمات شاخص آموزشی که از زمان شروع اپیدمی ویروس کرونا بصورت مجازی ارائه می گردد،تقدیر وتشکر نموده و افزودند آموزش بعنوان پیشانی دانشگاه، همواره باید در ارائه خدمات نوین آموزشی و پژوهشی بعنوان رسالت اصلی دانشگاه، بدرخشد.
درادامه این نشست دکتر قنبری معاون آموزش و پژوهشی دانشگاه با تشکر از اعتماد دکتر رضائی نور به ایشان، از فرصت ارائه شده برای برگزاری این جلسه تشکر نمودند و ابراز امیدواری کردند باتلاش همکاران، قدم های موثری دراین حوزه بر داشته شود.
مدیران وکارشناسان حاضر درجلسه نیز بابیان اقدامات وفعالیت های انجام شده نظرات پیشنهادی خود را درفضایی کاملا صمیمانه ارائه نمودند.دراین راستا دکتر نجفی سرپرست آزمایشگاه مرکزی با اشاره به اولویت بندی آزمایشگاه های کم برخوردار و رساندن آن ها به وضعیت مطلوب دریکسال گذشته ، دانشگاه صنعتی قم را دانشگاهی نوپا برشمرده و اظهار نمودند که ما باید بعنوان نسل اول دانشگاه تلاش مضاعفی درهمه حوزه داشته باشیم تا به ایده آل های دانشگاهی  درسطح ملی برسیم.
دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه درپایان جلسه ضمن ابراز خرسندی از پیشنهادات ارائه شده، براستمرار این جلسات بصورت فصلی تاکید نموده و به برگزاری جلسه هیات اجرایی دانشگاه با کارکنان جهت پاسخگویی مسئولین به مسائل اعضای محترم غیر هیات علمی دانشگاه، درآینده ای نزدیک اشاره نمودند.







ادامه کلاسهای  مجازی درسرور جدید اختصاصی دانشگاه
قابل توجه دانشجویان عزیز:
با سلام ، احتراما به اطلاع می رساند که سرور جدید اختصاصی دانشگاه برای ارائه برگزاری کلاس های آنلاین آماده سرویس دهی می باشد. لذا همه دانشجویان می بایست با مراجعه به وب سایت دانشگاه و انتخاب سامانه آموزش مجازی به نشانی lms.qut.ac.ir جهت شرکت در کلاس های مجازی اقدام نمایند. در ضمن نام کاربری شماره دانشجویی و کلمه عبور کد ملی می باشد. (درصورتی که کدملی باصفر شروع می شود ثبت صفر الزامی است ) .
 دانشجویان اتباع نیز می توانند بامراجعه به پرتال دانشجویی شماره ای راکه بعنوان کدملی ثبت شده است رادریافت نموده وبعنوان پسورد از آن استفاده کنند.
لازم به ذکر است که سرورهای قدیمی حداکثر تا تاریخ 1399/02/31 برای برداشت اطلاعات در دسترس می باشند.
با تشکر واحد انفورماتیک دانشگاه صنعتی قم

ادامه کلاسهای مجازی درسرور جدید اختصاصی دانشگاه

یکشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1399 ساعت 2:17 ب ظ
اطلاعیه مهم معاونت آموزشی وپژوهشی دانشگاه صنعتی قم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و ضمن تشکر از همراهی و مشارکت اساتيد گرامی و دانشجویان عزیز در تداوم فعالیت‌های آموزشی، پیرو اطلاعیه‌های قبلی درباره وضعیت ویژه نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99، توجه کلیه دانشجویان عزیز و اساتید گرامی را به نکات زیر جلب می‌کنیم:

1- در راستای ارتقاء کیفیت برگزاری کلاس‌های مجازی، سرور اختصاصی دانشگاه خریداری شده است و به زودی کلیه دروس به این سرور انتقال خواهد یافت. لازم به ذکر است سامانه مدیریت آموزش مجازی نیز که شامل امکانات متعدد آموزش‌های غیر حضوری مانند ایجاد و مشاهده محتوای آفلاین، برگزاری آزمون غیر حضوری و کانال‌های اطلاع‌رسانی می‌باشد بر روی این سرور نصب شده است.

2- دروس نظری بر مبنای 15 هفته آموزشی همچنان بصورت مجازی برگزار می‌گردد و پس از بازگشایی دانشگاه، معادل یک هفته بصورت حضوری جهت رفع اشکال برگزار خواهد شد.

3- تمام دروس عملی به جز تربیت بدنی تا سقف 70 درصد به تشخیص دانشکده بصورت مجازی تشکیل خواهد شد. مابقی جلسات (به همراه آزمون‌های مربوطه) پس از بازگشایی بصورت فشرده در یک یا دو روز (با توجه به میزان ارائه مجازی) برگزار می‌گردد. به زودی برنامه برگزاری دروس عملی بصورت مجازی و حضوری از سوی دانشکده‌ها منتشر خواهد شد. تصمیم گیری در مورد دروس تربیت بدنی متعاقباً اعلام می‌شود.

4- امتحانات مطابق برنامه قبلی طی دو هفته بصورت حضوری برگزار خواهد شد. جلسات امتحان حداکثر یک ساعت و سی دقیقه با زمان شروع 8:30، 11:00 و 14:00 می‌باشد. نظر به کاهش زمان جلسات امتحان، از اساتید گرامی درخواست می‌شود در طراحی امتحان این نکته را در نظر بگیرند.

5- در صورت صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا جهت بازگشایی دانشگاه، زمان برگزاری کلاس‌های رفع اشکال کلیه دروس و جلسات حضوری دروس عملی از تاریخ 17 خرداد تا 5 تیر خواهد بود. همچنین امتحانات از تاریخ 7 تیر تا 19 تیر برگزار می‌گردد. در صورتی‌که در تاریخ‌های مذکور بازگشایی دانشگاه ممکن نباشد، زمان‌بندی جدید متعاقباً اعلام می‌شود.

6- مصوبه قبلی دانشگاه در مورد حذف اضطراری دو درس نظری به کلیه دروس چه نظری و چه عملی تعمیم داده شد. به هر حال لازم است پس از حذف دروس برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب حداقل 9 و 6 واحد باقی بماند. مهلت حذف اضطراری نیز تا تاریخ 7 خرداد می‌باشد.

7- با توجه به مشکلات برخی از دانشجویان جهت حضور در کلاس‌های مجازی، حذف آموزشی به دلیل غیبت بیش از سه شانزدهم توسط آموزش انجام نخواهد شد. با این وجود استاد درس می‌تواند میزان حضور دانشجو در کلاس‌های مجازی و حضوری را در ارزیابی خود لحاظ کند.

8- در مورد دیگر موارد آموزشی مانند معرفی به استاد، حذف ترم، افزایش سنوات، و برگزاری جلسات دفاع، تسهیلات اعلام شده در اطلاعیه‌های قبلی همچنان پابرجاست. بطور خاص امکان اخذ ۳ درس تا سقف ۹ واحد بصورت معرفی به استاد وجود دارد.

9- با توجه به مشکلات مربوط به رعایت فاصله‌گذاری، نیمسال تابستان برگزار نخواهد شد. با این وجود دانشجویان فارغ‌التحصیل می توانند نسبت به اخذ کارآموزی و پروژه اقدام نمایند.

10- جهت طرح مسائل درس و رفع اشکال، ساعاتی از سوی اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه برای مراجعه غیر حضوری دانشجویان اعلام شده است که زمان و آدرس جلسات مجازی مذکور در سایت دانشگاه قابل دستیابی است.

با آرزوی موفقیت و بهروزی
معاونت آموزشی و پژوهشی

اطلاعیه مهم معاونت آموزشی وپژوهشی دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1399 ساعت 11:41 ب ظ
برگزاری دوره مجازی هم اندیشی اساتید و کارکنان دانشگاه های استان قم با موضوع تفسیر قرآن کریم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دوره هم اندیشی اساتید وکارکنان با موضوع تفسیر قرآن کریم(آسیب شناسی اخلاقی دانشگاهیان از منظر قرآن کریم) به همت دفتر نهاد دانشگاه صنعتی قم بصورت مجزا برای  کارکنان و اساتیدکلیه دانشگاه های استان قم برگزار گردید.
با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت فاصله گزاری اجتماعی این دوره به صورت مجازی وبا‌ ظرفیت حدود ۳۵۰نفر از اساتید و کارکنان دانشگاه های استان قم برگزار شد.
مدرس این دوره حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید رضا قربانی مبین مسئول نهادرهبری دردانشگاه صنعتی قم بوده و با استقبال خوب کارکنان و اساتید دانشگاه ها نیز همراه شده است.
لازم به ذکراست تاکنون 2جلسه برای اساتید ویک جلسه برای کارکنان برگزار شده است وادامه جلسات نیز درجمعه هفته های آینده برگزار می گردد.


برگزاری دوره آموزش مجازی کمک های اولیه روانشناختی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه اولین جلسه از دوره آموزش مجازی کمک های اولیه روانشناختی باموضوع قرنطینه و مشکلات بین فردی، عادتهای جدید زندگی تازه ، قدرت سازگاری با شرایط جدید و... به همت واحدمشاوره وبهداشت دانشگاه برگزار گردید.
خانم دکتر برقراری مدرس این دوره در اولین جلسه با تشریح نظریه انتخاب، به واقع‌بینانه دیدن مشکلات در ایام کرونا اشاره نمودند و افزودند وجود مقداری احساس افسردگی در این شرایط کاملاً عادی است ما حق داریم به خاطر یک سری از مسائل به هم ریختگی درزندگی روزمره داشته باشیم. نگرانی در مشکلات مالی مناسبات ، حتی خورد و خوراک طبیعی است و نشانه افسردگی بیمارگونه نیست بلکه این احساس افسردگی و احساس نگرانی کاملاً طبیعی است .احساس افسردگی بیمارگونه معمولاً دو هفته حداقل طول می کشد و ماباید نسبت به اینگونه افسردگی ها تفاوت قائل شویم . ایشان در ادامه علائم افسردگی بیمارگونه را برشمردند و تاکید نمودند این علائم حداقل دو هفته باید درشخص مشهود باشد. در ادامه نیز دربیان مهارت تاب آوری گفتند تجربه کردن هیجان بصورت یک موج است . در واقع نوعی ذهن آگاهی، به هیجان فعلی است. هیجان ها محصور به زمان هستند و تا ابد ادامه پیدا نمی کنند سعی نکنید این هیجان ها را مهار کنید . حتی به بچه ها اجازه بدهید درباره این هیجان ها صحبت کنند هیجان ها باید سیر طبیعی خود را طی کنند و...

لازم به ذکر است ادامه این جلسات در روزهای چهارشنبه 99/2/17ساعت 21:30 و جمعه 99/2/19ساعت 17 برگزار می گردد وکلیه اساتید وکارکنان محترم می توانند در این جلسات مجازی شرکت کنند. درپایان این دوره به کلیه شرکت کنندگان از طرف واحد مشاوره گواهی معتبر اعطا خواهد شد.

وزیر علوم در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها روز معلم و استاد راتبریک گفت
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی، دوازدهم اردیبهشت، روز معلم و استاد را به تمامی استادان و اعضای هیئت علمی کشور صمیمانه تبریک گفت و از تمامی آنها دعوت کرد، با توجه به مسئولیت حرفه‌ای و اجتماعی خود در عرصه دانشگاه مشارکت فعالانه و روزافزونی در طرح ایده‌های نوآورانه و تولید محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های نو داشته و رافع مشکلات و پیشرفت کشور باشند.
اعضای هیئت علمی با توجه به مسئولیت حرفه‌ای و اجتماعی خود رافع مشکلات و پیشرفت کشور باشند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل ازاداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن نامه دکتر غلامی به شرح زیر است:
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، اندیشمند و متفکر توانای کشورمان، به درستی روز معلم و استاد نام‌گذاری شده و فرصتی است تا ضمن ارج نهادن به مقام و جایگاه اندیشه و عالم صمیمانه‌ترین مراتب سپاسگزاری و قدردانی خود را از جامعه علمی کشور که عهده‌دار امر آموزش و پژوهش در مجامع علمی کشور هستند ابراز کنم.
ضمن عرض تبریک روز استاد به جناب‌عالی و یکایک اعضای محترم هیئت علمی که نقش بی‌بدیلی در ارتقای علم و توسعه کشور دارند، از همکاران گرامی دعوت می‌کنم با توجه به مسئولیت حرفه‌ای و اجتماعی خود در عرصه دانشگاه مشارکت فعالانه و روزافزونی در طرح ایده‌های نوآورانه و تولید محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های نو داشته و رافع مشکلات و پیشرفت کشور باشند.
امیدوارم جامعه علمی کشور همچنان‌که تا به حال در گذر از روزهای سخت به شایستگی نقش‌آفرینی کرده، در این برهه هم با اتکال به قدرت الهی و تلاش و سعی عالمانه و مجدانه خود افق‌های تازه‌ای را به روی میهن عزیزمان بگشاید و اعتمادساز و امیدآفرین باشد.
مجدداً همّت و حمیّت همه همکاران عزیز را ارج می‌نهم و از خداوند بزرگ سلامتی و دوام توفیق آنان را مسئلت دارم.
پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم بمناسبت روز معلم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر رضائی نور رییس دانشگاه صنعتی قم در پیامی فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت، سالروز بزرگداشت مقام و ارزش والای معلم را به تمامی اساتید و معلمان، به خصوص اساتید فرهیخته ی دانشگاه صنعتی قم تبریک گفت. متن این پیام بدین شرح است:

                                                                            بسم الله الرحمن الرحیم

                                اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ- اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ- الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ

 عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت های تعالی همه جانبه کشور و امکان جدی برای ارتقاء سرمایه انسانی شایسته در عرصه‌های گوناگون است . از این رهگذر  معلمان واساتید فرهیخته ، ازجمله موثر ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت به شمار می آیند و در سایه تلاش آنان احیای تمدن عظیم اسلامی و حضور سازنده و فعال و پیشرو در میان ملتها و تربیت انسان‌های عالم ،آزاده و اخلاقی ، رقم خواهد خورد.

روز معلم مناسبت ارزشمندی برای یادآوری این مسئولیت خطیر معلمان در امر تعلیم و تربیت است ، چراکه هیچ ملتی بدون داشتن نسلی دانا ودارا  ازکرامت وارزش های انسانی ، نمی تواند  توانا شود و به اهداف والای خود برسد.

اینجانب در سالروز بزرگداشت مقام والای معلم، ضمن تکریم وبزرگداشت مقام والای  استاد شهید، مرتضی مطهری و تبریک این روز به تمامی معلمان و اساتید این مرز و بوم به خصوص اساتید دانشگاه صنعتی قم ، استدعای موکد دارم نسبت به بدیعه پردازی ونوآوری برای گسترش خدمات وتولید انبوه فرآورده های علمی وپژوهشی درسالی که مزین به سال جهش تولید شده است بابهرمندی از تمام ظرفیت های داخلی ، با صبر و عشق به امر آموزش و هدایت دانشجویان پرداخته و در راه توسعه علمی و رساندن کشور به قله های رفیع پیشرفت و جهش تولید در همه عرصه ها،اهتمام بیش ازپیش مبذول فرمائید.

از خداوند متعال توفیق روز افزون شما عزیزان را که مایه امید ملت و راهشگا و راهنمای کشور در تمامی امور هستید ، مسئلت دارم .
                                                                                                                   
                                                                                                                                        

پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم بمناسبت روز معلم

پنجشنبه یازدهم اردیبهشت 1399 ساعت 1:29 ب ظ
معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم دستورالعمل آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99 را ابلاغ نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم دستورالعمل آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99 را ابلاغ نمود.
متن این دستورالعمل به شرح ذیل می باشد: 
با توجه به شرایط ویژه نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99 ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضمن تشکر از همراهی و مشارکت اساتيد و دانشجویان گرامي در تداوم فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه به صورت مجازی، پیرو اطلاعیه های قبلی و با هدف ارائه تسهیلات به دانشجویان عزیز و در راستای کاهش دغدغه های ایشان و خانواده های آن ها، دستورالعمل زیر که با مشارکت اعضای شورای آموزش دانشگاه تدوین شده است جهت اجرا ابلاغ می گردد.
1- برگزاری کلاس های نظری و برخی دروس عملی به صورت مجازی همچنان ادامه خواهد داشت و مجموعه دانشگاه  بطور مستمر در راستای ارتقا بستر لازم برای ارائه مجازی دروس در تلاش است. در این راستا  دانشگاه نسبت به ارتقا سرورهای میزبان کلاس های مجازی اقدام کرده است و خرید سرور اختصاصی نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین پلتفرم‌ آموزش مجازی دانشگاه صنعتی قم از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اختیار اپراتورهای فراهم کننده اینترنت  قرار گرفته و بر این اساس ترافیک استفاده از اینترنت کلاس های آموزش مجازی برای دانشجویان و اساتید به صورت رایگان محاسبه می شود.
2-  تکمیل دروس عملی و کارگاهی پس از بازگشایی حضوری به صورت فشرده برگزار خواهد شد. در صورت عدم امکان اتمام این دروس تا تاریخ ۳۱/‏۰۶/‏۱۳۹۹‬، وضعیت درس ناتمام اعلام شده و در نیمسال بعد بدون محاسبه در سقف واحدهای دانشجو، ارائه خواهد شد. شورای آموزشی در مورد جزئیات این مسئله متعاقبا تصمیم گیری خواهد کرد.
3- امتحانات پس از بازگشایی دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد. در صورت عدم  امکان بازگشایی تا تاریخ ۳۱/‏05/‏۱۳۹۹‬، شورای آموزشی در این مورد بر اساس مصوبه های وزارت تصمیم گیری خواهد کرد.
4-  امکان حذف دو درس نظری در بازه زمانی حذف اضطراری برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود خواهد داشت. شایان توجه است که پس از حذف دروس برای دانشجویان کارشناسی رعایت حداقل 9 واحد و برای دانشجویان کارشناسی ارشد حداقل 6 واحد الزامی است.
5- دانشجویان کارشناسی می توانند با رعایت دیگر قوانین آموزشی، تا  سه درس نظری از طریق «معرفی به استاد» اخذ نمایند.
6- دانشجویان می توانند همچون گذشته تا قبل از شروع امتحانات نسبت به حذف نیمسال با سنوات اقدام نمایند. در خواست حذف نیمسال بدون سنوات دانشجویان، در صورت ارائه دلایل قابل قبولی که اثبات کند تحت تاثیر عواملی ناشی از شیوع ویروس کرونا قادر به اتمام نیمسال نیستند، برای تصمیم گیری به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده می شود.
7-  در خواست افزایش سنوات دانشجویانی که در انتهای نیمسال جاری با اتمام سنوات خود نتوانند تحصیلات خود را به اتمام برسانند، با نظر گرفتن وضعیت خاص شیوع کرونا توسط کمیسیون موارد خاص بررسی می گردد.
8- درخواست بازگشت به تحصیل دانشجویانی که در انتهای ترم جاری به دلیل مشروطی اخراج آموزشی خواهند شد، با نظر گرفتن وضعیت خاص شیوع کرونا توسط کمیسیون موارد خاص بررسی می گردد.
9- لازم به یادآوری است مطابق آیین نامه آموزشی نمرات مردودی دانشجویان در معدل کل آنها محاسبه نمی گردد.
10- دانشجویان کارشناسی که در نیمسال جاری کارآموزی و پروژه اخذ کرده باشند تا پایان تابستان فرصت دارند پروژه و کارآموزی خود را به اتمام رسانده و نمره پروژه و کارآموزی را در نیمسال دوم ۹۹-۹۸ ثبت کنند. در صورتی که تا انتهای تابستان امکان گذراندن دوره کارآموزی برای دانشجویان  فراهم نشود، زمان کارآموزی با هماهنگی دانشگاه قابل تمدید می باشد.
11- ارائه دروس پروژه کارشناسی به صورت مجازی بلامانع است.
12- ضمن تشكر از همكاري اعضاي محترم هيئت علمي در برگزاري كلاس هاي مجازي، انتظار مي رود در ديگر فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي از جمله راهنمايي و مشاوره دانشجويان و داوري پروژه ها و پايان نامه ها نيز همين جديت و اهتمام وجود داشته باشد و این امور تا بازگشایی دانشگاه به شیوه الکترونیکی انجام گیرد.
13- ارائه درس سمینار دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 97 و ماقبل به صورت مجازی بلامانع است.
14- دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند نسبت به برگزاری جلسه دفاع به صورت مجازی اقدام نمایند. مراحل دفاع همانند گذاشته می باشد لذا لازم است جهت هماهنگی های لازم با کارشناس تحصیلات تکمیلی تماس گرفته شود.
15- فرصت انتخاب استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 98 تا 15 اردیبهشت تمدید گردید. همچنین این دانشجویان تا 1399/07/30 فرصت ارائه سمینار خود را خواهند داشت.
16- دانشجویان می توانند از طریق پرتال، پست الکترونیکی، تلفن و پیام رسان های اجتماعی با مسئولین دانشگاه در ارتباط باشند. جزئیات لینک های ارتباطی مذکور از طریق کانال دانشگاه در پیام رسان بله (@qutnews) اعلام شده است.

گروه معارف دانشگاه صنعتی قم پیش رو در ارائه آنلاین آموزش مجازی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به نقل از حجت الاسلام و المسلمین دکتر امیدیان مدیر معارف دانشگاه صنعتی قم، در جلسه هفته گذشته مدیران معارف دانشگاه های استان قم که با حضور مسئول نهاد استانی ، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای پوررضا در دانشگاه قم برگزار گردید، جایگاه نخست ارائه آنلاین آموزش های مجازی دروس معارف به این دانشگاه تعلق گرفت.
در جلسه برگزارشده، پس از ارائه گزارش مدیران معارف از نحوه فعالیت دانشگاه های خود، مشخص گردید که گروه معارف دانشگاه صنعتی در ایام شیوع ویروس کروناو پس از تعطیلی کلاس‌های حضوری به عنوان تنها دانشگاه در سطح استان قم بدون وقفه کلاس های معارف خود را به صورت مجازی و آنلاین برگزار نموده است.

نشست صمیمی ریاست دانشگاه باکارکنان حوزه دانشجویی وفرهنگی

به گزارش روابط عمومی،درادامه نشست های صمیمانه ریاست دانشگاه با حوزه های مختلف، روز یکشنبه 1399/02/07 کارکنان حوزه معاونت دانشجویی به همراه معاون دانشجویی وفرهنگی در سالن جلسات بادکتر رضائی نور دیدار نمودند.
دراین دیدار وگفتگوی صمیمانه ابتدا دکتر رضائی نور با تبریک سال جدید وحلول ماه مبارک رمضان با اشاره به پیشرفت های دانشگاه صنعتی قم در سال های اخیر  از همدلی کارکنان این حوزه دررفع مشکلات دانشجویان ابراز خرسندی نمودند. ایشان همچنین ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی ودانشجویی از زحمات و تلاش های بی شائبه مدیران و پرسنل این حوزه تقدیر و تشکر کردند.
سپس دکتر کریمی معاون دانشجویی وفرهنگی دانشگاه با تبریک سال نو وآرزوی برخورداری همکاران از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان وبا اشاره به شرایط بوجود آمده از اپیدمی ویروس کرونا آن رافرصتی مناسب برای بازنگری به برخی از عملکرد های این حوزه درخدمت رسانی بهتر به دانشجویان دانستند.ازجمله این موارد که دکتر کریمی مطرح نمودند:بهبود زیر ساخت های الکترونیکی ارائه خدمات دانشجویی، اصلاح زیر ساخت تغذیه از لحاظ آمار گیری وذخیره داده ها ، به روز رسانی اطلاعات درسایت دانشگاه (فرم ها ، آیین نامه هاو...) ، پیگیری قراردادها و برطرف نمودن نواقص آنها و...
ایشان درادامه با بیان اینکه فعالیت کارکنان این حوزه درخط مقدم خدمت رسانی به دانشجویان است از تلاش های دلسوزانه و مسئولانه مدیران و کارکنان این مجموعه، سپاسگزاری نمودند.
در ادامه این جلسه ، کارکنان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخته و پیشنهاداتی را در جهت بهبود امور بیان داشتند.
درپایان دکتر رضایی نور باتشکر از بیان پیشنهادهای ارائه شده حمایت خود را از هر نوع خلاقیت ونوآوری که باعث پیشرفت وترقی دانشگاه می شود رااعلام نموده وبرادامه مستمر این جلسات تاکید کردند



مسئول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی قم مطرح کرد:فعالیت فرهنگی در فضای مجازی وقتی موفقیت آمیز و پرثمر خواهد بود که جریان‌ساز باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حجت الاسلام دکتر قربانی مبین مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم  در  بیان استفاده از بهره مندی ازظرفیت های فضای مجازی فرمودند:فناوری‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی نوین مجازی، فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی و سیاسی را برای انقلاب اسلامی ایران چنان برجسته نموده که استمرار و تکامل انقلاب اسلامی منوط به توجه ویژه در این زمینه است. لذا رهبر معظم انقلاب در مواضع متعددی بر حضور جوانان انقلابی به ویژه دانشجویان در فضای مجازی تاکید داشته اند‌.

 فعالیت فرهنگی در فضای مجازی وقتی موفقیت آمیز و پرثمر خواهد بود که جریان‌ساز باشد و این مهم محقق نخواهد شد مگر با شناسایی و فعال نمودن ظرفیت گروههای مؤثر فرهنگی در عرصه مجازی.

بهره‌مندی از  ظرفیتهای گسترده فضای مجازی برای فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها اهمیت بسیار ویژه ای دارد زیرا دانشگاهها محل حضور و فعالیت نخبگان علمی و فرهنگی کشور است. به همین دلیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها سامانه آموزش مجازی را برای دانشگاهیان راه‌اندازی نموده که عناوین مختلف فرهنگی سیاسی را برای معرفت افزایی و توانمندسازی دانشگاهیان ارائه نموده است

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم با همکاری مدیریت فرهنگی دانشگاه پس از نیاز سنجی از دانشگاهیان صنعتی قم تاکنون 37 دوره آموزشی با عناوین مختلف را در سامانه فوق الذکر برای آنان برگزار نموده است

از جمله:

  • دوره آموزشی نیمه شعبان
  • دوره آمورشی سواد رسانه ای
  • شکوه انقلاب دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی
  • نسیم رحمت1 تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان
  • نسیم رحمت2 تفسیر آیه الکرسی
  • نسیم رحمت3 حکمت عبادات
  • دوره آموزشی هیئت فاطمیون خواهران
  • دوره آموزشی پدافند غیر عامل(جریان شناسی رسانه)
  • طرح شهید کامیاب (دومین دوره تربیت مربی قرآن )
  • دوره دانشجو و آرمان خواهی
  • افتخار به گذشته امید به آینده
  • ضیافت
  • انقلاب فاطمی
  • مولود کعبه

   نگین آفرینش

 •دوره آموزشی شکوه ولایت

  • سبک زندگی دانشجویی
  • دوره آموزشی آنچه که یک ترم اولی باید بداند
  • روابط دختر و پسر
  • دوره آموزشی جاد دانشگاه صنعتی قم (کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم )

لازم به ذکر است حداقل 600نفر دانش پژوه به صورت مرتب در دوره های تعریف شده شرکت می‌کنند.

دفتر نهاد رهبری در این دانشگاه توجه ویژه به گسترش فعالیت در عرصه های مختلف مجازی خواهد داشت.

 امید است با تأسی به سیره اهل بیت علیهم السلام بتوانیم در راستای تعالی دین مبین اسلام و دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی ایران گام برداریم

تشکیل دومین جلسه مجازی دبیران کانون های فرهنگی و هنری  با حضور ریاست محترم دانشگاه

به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دومین جلسه هم اندیشی دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه صنعتي قم در روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت 1399 به مدت 2 ساعت در بستر سامانه الكترونيك دانشگاه برگزار شد.

در اين جلسه که آقایان دكتر رضایی نور ، دکتر مرجانی، دکتر  کریمی، حجت الاسلام طباطبایی  و دبیران کانون های فرهنگی  دانشگاه حضور داشتند، در خصوص موضوعات مختلفي نظير برگزاری انتخابات شورای مرکزی کانون های فرهنگی ، و برگزاری فعالیت های فرهنگی به صورت مجازی، برنامه ریزی بلند مدت برای آموزش مجازی و حمایت های لازم از کانون های فرهنگی بحث و تبادل نظر انجام گرفت و موارد جمع بندي شده به تصويب اعضا رسيد.

🔹 لازم به ذکر است گزارشی  ازفعالیت های انجمن ها توسط دبیر دبیران کانون های فرهنگی جناب آقای مهندس علی سیف  ارائه شد.دراین گزارش اظهارشد برخی از فعالیت ها؛ از جمله ضرب الایموجی، مسابقه کتابخوانی مدیر مدرسه، پادکست دانشجویی با موضوع غلبه بر مشکلات به صورت کشوری برگزار شده است .همچنین  در این ایام بیش از ۲۰مورد فعالیت فرهنگی از طرف کانون های فرهنگی به صورت مجازی برگزار شده است .
نشست صمیمانه رئیس دانشگاه با دانشجویان حوزه بسیج دانشجویی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در نشستی با جمعی از دانشجویان حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه از اقدامات صورت گرفته این حوزه در زمینه پیشگیری و درمان بیماری کرونا ویروس مطلع شدند.

در این نشست که روز چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 برگزار شد ، اقدامات صورت گرفته از سوی قرارگاه دانشجویی شهید دکتر قاسمی که متشکل از دانشجویان استان می باشد، بیان گردید .به گفته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ؛ همزمان با شیوع این ویروس در استان این قرارگاه  فعالیت خود را در قالب 6 کارگروه و با تعریف 12 ماموریت کلان اعم از مطالبه گری تخصصی، جریان سازی، اطلاع رسانی عمومی و... آغاز نموده است .

اهم اقدامات صورت گرفته از سوی این قرارگاه که بصورت مکتوب نیزگزارش آن ارائه شد، به شرح ذیل می باشد :

1. تشکیل قرارگاه دانشجویی شهید دکتر قاسمی استان قم در تاریخ ۴ /۱۲ /۹۸ با همت و تلاش دانشجویان جهادگر

 2. فراهم کردن محل تولید ماسک و دستکش در ناحیه بسیج دانشجویی استان قم، ایجاد کارگاه‌های مختلف اعم از کارگاه مکانیزه تولید ماسک و برش، کارگاه برش کش، کارگاه تولید دستکش ،کارگاه ایزوله ماسک ،کارگاه برش پارچه ماسک، محل پشتیبانی و توزیع به کارگاه‌های خانگی، توزیع و جمع آوری ماسک های دوخته شده از کارگاههای مورد نظر

3. استفاده از ظرفیت دانشجویان استان قم جهت تولید ماسک ،دستکش و ... به استعداد ۲۰۰ نفر به صورت شبانه روزی در 3 شیفت کاری( صبح ، بعد از ظهر و شب )

4.  فعال کردن کارگاه های دوخت ماسک در دانشگاه فنی و حرفه ای خواهران و بیش از ۴۰۰ کارگاه خانگی در استان

 ۵. حضور پرستاران دانشجو در روزهای ابتدایی با روپوش پزشکی در مساجد پر جمعیت با هدف اطلاع رسانی و همچنین کاهش استرس و اضطراب کاذب در بین نمازگزاران

6.  راه اندازی پویش" زندگی در جریانه" به شکلی که با طراحی چند پوستر از مقابله با کرونا و امید آفرینی و نشاط، دانشجویان در بین مردم حاضر و با آنها عکس گرفته و در فضای مجازی بارگذاری می‌شود و همچنین راه اندازی پویش "مالکان بهشت " با موضوع حضور تیم‌های دانشجویی در مشاور املاک و شناسایی مالکان در مناطق کم برخوردار و صحبت با آنها جهت عدم اخذ اجاره‌بها در اسفند و فروردین ماه از مستاجرین (تا الان ۱۱ مورد محقق شده است ظرف دو روز و ادامه دارد )

7.  صدور بیانیه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و نیز معاونت علمی دانشگاه در خصوص کرونا

 ۸.تولید محتوای تخصصی و تهیه سناریو و تبدیل آن به فیلم و کلیپ و اینفو و موشن و پوستر

9. تولید فیلم و مستند از بیمارستان های حضرت امام علی بن ابیطالب علیه السلام و امام رضا علیه السلام

10. سرکشی از بیماران و تقدیر از پرستاران و کادر پزشکی و درمانی با اهدای گل به آنها ،تهیه پوستر تشکر و نصب آن در بیمارستان (در بیمارستان‌های حضرت امام علی بن ابیطالب و امام رضا علیهما السلام و کامکار)

 ۱۱. پرداختن به موضوعات و مسائل مهم بهداشتی و درمانی در استان در راستای نهضت مسئله محوری و مطالبه‌گری تخصصی از مسئولین طی جلساتی با دکتر زاکانی و مسئولین انقلابی دانشگاه علوم پزشکی

 ۱۲.  تنظیم نامه به رئیس جمهور در راستای پیگیری و مطالبه از عدم تعیین وضعیت رئیس سازمان هلال احمر کشور بعد از گذشت چند ماه با توجه به شرایط خاص پیش آمده در کشور

۱۳.  تنظیم نامه به شورای هماهنگی سران قوا ناظر به فضای پسا کرونا و ارائه دو راهکار در راستای کمک به اقشار آسیب دیده در فضای ایجاد شده جامعه ناظر به ویروس منحوس کرونا در کشور

۱۴. حضور ۵۲ نفر از خواهران بسیجی دانشجو در پاسخگویی به سامانه ۴۰۳۰ و ارائه اطلاعات تخصصی کرونا ای به هم وطنان از طریق این سامانه طی پنجاه و یک روز از طریق از تاریخ ۱۰ /۱۲/ ۹۸ که ادامه دارد.

 ۱۵.تهیه و توزیع اقلام بهداشتی توسط دانشجویان در منازل عامه مردم

 ۱۶.آماده سازی و ساخت خط تولید ماسک با ظرفیت کنونی ۳۰ هزار ماسک در روز با استفاده از جهادگران بسیجی خواهر و برادر در کارگاه های خیاطی

 ۱۷.تهیه و تولید ۱۵۰۰ عدد (لباس پزشکی و پرستاری) برای بیمارستان های حضرت امام علی بن ابیطالب علیه السلام

 ۱۸. تهیه ۳۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده با اتانول ۸۳ درصد و توزیع آن در استان قم و استان‌های دیگر( البرز ،تهران، گیلان، مازندران ،قزوین، شیراز، یزد، خراسان جنوبی و زنجان)

 ۱۹.حضور در نقامتگاه یاوران مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به بهبود یافتگان عزیز

 ۲۰. حضور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در قرارگاه کشوری و پیگیری وضعیت قرارگاه های استانی در کشور

 ۲۱ . استفاده از ظرفیت خیرین برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در استان و همچنین همکاری با اقشاری چون جامعه پزشکی، مهندسین و اصناف

 ۲۲. راه اندازی رزمایش جهاد همدلی و فراهم کردن هزار بسته ارزاق در آستانه ماه مبارک رمضان و استفاده از ظرفیت خیرین جهت تهیه بسته های معیشتی و توزیع آن در ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان

 ۲۳. پوشش خبری و انعکاس فعالیتها از شبکه استانی نور و شبکه سه سیما

 ۲۴. طراحی و ساخت انیمیشن کرونا که از شبکه استانی بیش از ۱۵ مرتبه در ایام نوروز سال ۹۹ پخش گردید

 ۲۵. راه اندازی کانال آموزشی برای معلمان و کمک به دانش آموزان پایه های ابتدایی و متوسطه اول

 ۲۶. تولید ۲پادکست صوتی به مناسبت سال جدید با حال و هوای کرونا ای

 ۲۷ . تولید 2 کلیپ با حال و هوای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با مشارکت دانشجویان.

درپایان این نشست، بسیج دانشجویی ،به پاس حمایت های مالی دانشگاه ، تعداد یک هزار ماسک و  5 بسته دستکش از تولیدات قرارگاه دانشجویی شهید دکتر قاسمی راجهت استفاده  کارکنان دانشگاه صنعتی قم  اهداء نمودند.

نشست صمیمانه کارکنان حوزه معاونت اداری و مالی با ریاست دانشگاه

به گزارش روابط عمومی، نشست و گفتگوی صمیمانه دکتر  رضائی نور رئیس دانشگاه با حضور حجت الاسلام دکتر قربانی مبین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر مرجانی سرپرست معاونت اداری و مالی ودکتر آل عمران نژاد مدیر حراست با کارکنار محترم حوزه اداری و مالی دانشگاه در محل سالن جلسات دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر رضایی نور با تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه با اشاره به پیشرفت های دانشگاه صنعتی قم در سال های اخیر ، به بیان بخش هایی از برنامه عملیاتی دانشگاه در سال جدید پرداختند. ایشان همچنین  ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت های حوزه معاونت اداری و مالی از زحمات و تلاش های بی شائبه مدیران و پرسنل این حوزه تقدیر و تشکر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین نیز با تبریک سال نو به همکاران و آرزوی کسب فضلیت از فرصت ماه های پربرکت شعبان و رمضان با اشاره به شرایط پیش آمده ناشی از همه گیری بیماری کرونا به بیان اهمیت نقش دین و تمسک به اهل بیت در مقابل شبهات ایجاد شده در این دوره پرداختند. ایشان نیز از تلاش ها و مساعی کارکنان دانشگاه تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه این جلسه دکتر مرجانی با تبریک سال نو ضمن اشاره به ویژگی های خاص مدیریت منابع انسانی و مدیریت مالی از جمله لزوم قانون مندی، دقت نظر، ریز بینی، توجه به جنبه های انسانی در تصمیم گیری، امانتداری و ... ، تلاش های بی شائبه و دلسوزی های متعهدانه مدیران و کارکنان اداری مالی را عامل اصلی موفقیت های این حوزه در تحقق اهداف پیش بینی شده دانسته و از حسن همکاری آنان تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه کارکنان حوزه معاونت اداری مالی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخته و پیشنهاداتی را در جهت بهبود امور بیان داشتند.









برگزاری سومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه صنعتی قم با حضور اعضای شورای فرهنگی به صورت مجازی

سومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه صنعتی قم با حضور اعضای فعال این شورا درتاریخ 1399/02/01به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دراین جلسه، دکتر رضایی نور ریاست دانشگاه صنعتی قم با اشاره به فعالیت های فرهنگی در این حوزه گفت: هزینه کردن در فعالیتهای فرهنگی سرمایه گذاری اجتماعی برای آینده است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول نهاد رهبری دانشگاه از اعضای اصلی این شورا، با توصیه به همدلی و همیاری کارکنان و اعضای دانشگاه صنعتی قم ضمن بیان اینکه این روزها روزهایی است که همدلی همگان را میطلبد و دانشگاه صنعتی قم هم باید نام خود را در پویش همدلی ثبت کند، ادامه داد:بهترین حالت برای ورود به ماه میهمانی خداوند متعال ترک گناه و استغفار در روز های پایانی ماه شعبان است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم افزود: باید دانشگاه برنامه ریزی کلان در حوزه فعالیت های فرهنگی به صورت مجازی را مد نظر قرار دهد.

در پایان سومین جلسه مجازی شورا، در خواست های بسیج دانشجویی وتشکل ها و کانون های فرهنگی مطرح و موارد ذیل مصوب گردید:

۹مورد فعالیت جدید فرهنگی با رویکرد ایرانی، سرشار از همدلی و همیاری که از جمله این فعالیت ها که با محوریت نهاد رهبری دانشگاه در ۳حوزه دانشجویان ،اساتید و کارکنان است: پویش همدلی و همیاری به نیازمندانی که به دلیل شرایط کنونی جامعه دچار مشکل شده اند، برگزاری جشنواره ملی از حریم فاطمی تا حریم رضوی با دو محور علمی و هنری، مسابقه کتابخوانی با موضوع رویای نیمه شب در حوزه مهدویت، برنامه همه باهم ایرانی سرشاراز همدلی در سه محور پادکست دانشجویی و عکس و داستان نویسی از طرف کانون همیاران سلامت و کانون طراحان جوان .

صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 18
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود