امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت
سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس که به دست توانمند دلاورمردان رزمنده ارتش اسلام تحقق یافت، نشان از ایمان و اراده ملت شریف ایران در مقابل رژیم بعث و حامیان آن است و این چنین خرمشهر برای همیشه آزاد شد.
به حق که با صبر، شکیبایی و مقاومت مردم در لحظه به لحظه هشت سال دفاع مقدس بهترین نام برای سوم خرداد در تقویم جمهوری اسلامی ایران (روز مقاومت، ایثار و پیروزی) است.
واقعه افتخارآفرین سوم خرداد متعلق به همه نسل ها است و فرهنگ بسیجی دلاور مردان و دلاور زنان بود كه این افتخار را آفرید. طبق سخنی از امام خمینی(ره) که می فرمایند: (اگر بر كشوری ندای دلنشین تفكر بسیجی طنین انداز شود، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم.) تفاوت بسیج دیروز و بسیج امروز در این است که دیروز بسیج با تشکیل گروه نظامی از خاک وطن دفاع کرد و امروزجوانان بسیجی با پیشرفت در عرصه های علمی، نرم افزاری و فن آوری اعتلای ایران اسلامی را به ارمغان می آورند.
امروز یکایک ما ایرانیان با توکل به خدا و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری که رمز موفقیت امت ایران است در مقابل سلطه گری ها و توطئه های دشمنان خواهیم ایستاد تا بدانند که با تحریم ، تهدید و جنگ نرم با حضور نیروی عظیم مردمی مثل همیشه شکست خواهند خورد.
انعقاد تفاهم نامه ای دیگر در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نظر به انجام رسالت دانشگاه صنعتی قم مبنی بر ارتقای صنعت استان، طی برگزاری جلسات متعدد مسئولین دانشگاه با شركت شهرك های صنعتی استان،تفاهم نامه همكاری فی مابین این دو دستگاه منعقد شد.
طبق این تفاهم نامه دانشگاه صنعتی قم و شركت شهرك های صنعتی استان در زمینه های آموزشی و پژوهشی فعالیت های مشترك خواهند داشت. از جمله همكاری های مشترك در زمینه فعالیت های پژوهشی اجرای پروژه های تحقیقاتی در زمینه فناوری های نو،برگزاری همایش های علمی و تحقیقاتی مشترك، ارائه مشاوره و اعمال نظارت عالیه بر طرح های در دست اقدام شركت، ایجاد طرح های پژوهشی مشترك جهت شناسایی معضلات صنایع با رویكرد آینده نگری و ملاحظات زیست محیطی، استفاده از امكانات (آزمایشگاهی و كارگاهی) متقابل بر اساس ضوابط و مقررات ذیربط می باشد.
همجنین همكاری های آموزشی دانشگاه صنعتی قم با شركت شهرك های صنعتی استان بر اساس این تفاهم نامه در زمینه هایی چون برگزاری دوره های مشترك آموزشی بنا به درخواست شركت، برگزاری كارگاه ها و همایش های آموزشی، انجام كارآموزی دانشجویان در واحدهای صنعتی شهرك های صنعتی و... می باشد.
در بخشی از این تفاهم نامه آماده است: با امضای این تفاهم نامه، طرفین حد اعلای تلاش خویش را در جهت گسترش توان ملی در حل مشكلات و معضلات علمی- تحقیقاتی و صنعتی موضوع تفاهم نامه و نیل به خود اتكایی ملی مبذول داشته و ازهیچ كوششی در این جهت خودداری نخواهند نمود.
شایان ذكر است این تفاهم نامه با امضای دكتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم و مهندس امیر هوشنگ طیبی نژاد رئیس شركت شهرك های صنعتی استان در این دانشگاه منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه ای دیگر در دانشگاه صنعتی قم

پنجشنبه سی ام اردیبهشت 1395 ساعت 10:27 ق ظ
قابل توجه دانشجویان محترم شرکت کننده در اردوی مشهد مقدس
1. زمان حرکت قطار 31اردیبهشت از ایستگاه رآهن قم ساعت 14می باشد
2. مسیر حرکت قطار از قم به ورامین است و ایستگاه تهران در مسیر حرکت قطار نیست
3. محل اقامت مجتمع جهانگردی مشهد می باشد
4. شام رفت به عهده خود دانشجویان می باشد
5. جلسه توجیهی چهارشنبه مورخه 29اردیبهشت ساعت 11صبح مکان سالن آمفی تئاتر دانشگاه

قابل توجه دانشجویان محترم شرکت کننده در اردوی مشهد مقدس

سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1395 ساعت 3:1 ب ظ
پیام دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جوان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر بهرام خوشنویسان طی صدور پیامی میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را تبریک گفت.


(بسمه تعالی)

میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را به همه شما جوانان ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
اینجانب بسیار مشعوفم که در یک محیط علمی در کنار اساتید، کارکنان و دانشجویان جوان هستم چرا که این محیط پویایی، حرکت و امید را ایجاد می کند.
دانشگاه صنعتی قم به حضور نیروهای جوان خود می بالد. ارتقای تحصیلی دانشجویان از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد در دانشگاه های مطرح، انجام پروژه های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان با همکاری یکدیگر، برگزاری مراسمات و همایش های علمی و فرهنگی با وجود کمبود بودجه و سایرمشکلات گواه از خلاقیت و نبوغ در یک جامعه جوان است.
بنا به فرموده مقام معظم رهبری( مدظله العالی): (امروز ملت ایران، مصمم­تر و قوی­تر از هر زمان در حال حرکت به سمت اهداف بلند و قله­های سعادت است و در صف مقدم این حرکت عظیم، جوانان قرار دارند). به حق که پیشرفت های ایران اسلامی با وجود همه تهدیدها و تحریم های دشمن مرهون همت والای جوانان است.
امیدوارم که جوانان متعهد و متدین ما در جای جای ایران اسلامی با توکل به خدای متعال، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و با عزم و اراده ای دو صد چندان، سعادت و سربلندی این مرز و بوم را هر روز بیشتر و بیشتر به ارمغان آورند.

پیام دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جوان

سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1395 ساعت 2:28 ب ظ
حال و هوای دانشگاه صنعتی قم به مناسبت اعیاد شعبانیه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:  به مناسبت اعیاد شعبانیه علاوه بر فضا سازی محوطه دانشگاه و برگزاری مولودی خوانی بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه، مراسم جشنی در سالن همایش های شهید آخوندی به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم خانم سوزان اوبری مستبصر آمریکایی که برای رسیدن به اسلام حقیقی از همه زندگی و حتی خانواده خود گذشته است ، نحوه مسلمان شدنش را توضیح داد.
سوزان اوبری گفت: بنده در یک خانواده کاتولیک و در ایالت کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمده و بزرگ شدم و مدرک دکترای فیزیوتراپی خود را از آمریکا دریافت نمودم. به عنوان یک مسیحی مطالعات مذهبی بسیاری داشتم تا اینکه برادرم مسلمان شد و من سؤالاتم را از ایشان در مورد دین اسلام پرسیدم،  وی آیاتی که در مورد حضرت مسیح ، حضرت موسی و حجاب بود را برایم گفت. این آیات بسیار جالب و جدید بودند؛ تحت تاثیر برادرم مسلمان شدم و پدر و مادرم که بنده را در یک محیط باز پرورش داده بودند، مخالفتی با این قضیه نکردند و من توانستم مطالعاتم را در مورد اسلام به راحتی ادامه بدهم .
وی دلیل انتخاب ایران را  برای زندگی اش این‌گونه توصیف کرد: این سؤال شما مثل این است که من از شما ایرانی‌ها بپرسم چرا انقلاب کردید؟ الحمدالله انقلاب ایران بر کشورهای دیگر و حتی آمریکا نیز تأثیر گذاشته است و من هم متأثر از انقلاب شما به ایران آمدم. وقتی که شما انقلاب کردید همه ما امیدوار شدیم.
اوبری در ادامه سخنانش افزود: روزهای اول، زندگی به سبک اسلامی برای من نامأنوس و سخت بود ولی چون در من میل رسیدن به قله وجود داشت سعی و تلاش فراوانی کردم و توانستم به اینجا برسم. اما این را هم بگویم که قبل از اسلام مطالعاتی در مورد یهودیت داشتم و سپس با زرتشت و ایران آشنا شدم و بعد به ایران آمدم و این آغاز کنجکاوی بیشتر بنده نسبت به اسلام و خدا شد.
 وی درادامه به وضعیت کنونی اقامت و فعالیت‌اش در ایران اشاره کرد و افزود: امروز من مدرس زبان انگلیسی به روش اسلامی و با توجه به ارزش‌های اسلامی هستم و درسم را با صلوات شروع کرده و به پایان می‌رسانم و در خلال درس از ارزش‌ها  نیز سخن می‌گویم.
اوبری در مورد حجابش گفت :  لباس من شبیه حضرت مریم است که  با استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری نوع پوشش خود را این گونه انتخاب کرده ام و در آمریکا به دلیل اینکه نوع پوشش  بنده شبیه لباس حضرت مریم است، مشکل چندانی نداشتم.
وی در این بخش از سخنان خود تصریح کرد: قبل از آمدنم به ایران هم در آمریکا حجاب داشتم و در آنجا گاه از سوی نژادپرستان اذیت می‌شدم. شیوه حجاب فعلی بنده متعلق به حضرت مریم بوده است و به همین خاطر عده‌ای از مردم آمریکا نسبت به آن حس خوبی دارند. به طور کلی در مورد حجاب در آمریکا هم باید گفت که همه نوع عکس العملی در آمریکا وجود دارد و عده بسیاری با کنجکاوی به حجاب زنان مسلمان نگاه می‌کنند و البته اذیت و آزار به نسبت کم است همچنین بحث اصلی در آنجا کنجکاوی زیاد مردم نسبت به این حجاب و دلایل آن است.
برگزاری مسابقه طنز و تقدیر از فعالان برپایی نماز جماعت از دیگر بخش های این مراسم بوده است.
 

حال و هوای دانشگاه صنعتی قم به مناسبت اعیاد شعبانیه

سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1395 ساعت 12:21 ق ظ
دومین دوره از  مسابقات بر نامه نویسی Acm در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دومین دوره  از مسابقات بر نامه نویسی Acm به همت انجمن علمی مهندسی کامپیوتر و با حمایت  دکتر رسولی مدیر گروه سخت افزار در  سایت برادران دانشگاه صنعتی قم برگزارگردید.
این مسابقه با هدف ترغیب  و تشویق دانشجویان به فعالیت های گروهی و  خلاقانه جهت دستیابی به مهارت های پیشرفته در زمینه برنامه نویسی در قالب هفت تیم سه نفره برگزار شد.
تیم های برنده این مسابقه به شرح ذیل می باشد:
تیم اول : محمد مهدی خیابانی , مهدی شریفی , علیرضا دوست محمدی
تیم دوم : علیرضا فروغی , محمود رفیعی , حامد جعفری
تیم سوم : زهرا ولیدی , فاطمه سلیمانی , فاطمه زهرا ارشیا
شایان ذکر است با اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزنده از برندگان این مسابقه تقدیر و تشکر به عمل آمد.
بازدید مسئولین دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه پسران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته خوابگاه ها مسئولین دانشگاه صنعتی قم از خوابگاهای برادران( رضوان و امام رضا (ع) ) بازدید به عمل آوردند.
پس از برگزاری مراسم جشن و مولودی خوانی به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین (ع)، مسئولین از قسمت های مختلف خوابگاه ها بازدید نمودند و نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کردند.
همچنین طی برگزاری نشست صمیمانه ای دانشجویان مشکلات مربوط به خوابگاه، آموزش و... را با مسئولین مطرح کردند.
مسئولین نیز علاوه بر قول مساعدت ویژه جهت بهبود وسایل رفاهی در خوابگاه ها، ازطبخ و توزیع غذا در روزهای پنج شنبه، راه اندازی آسانسور در خوابگاه و فعال تر شدن واحد مشاوره خبر دادند.

بازدید مسئولین دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه پسران

چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1395 ساعت 11:6 ق ظ
همزمان با هفته خوابگاه ها انجام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته خوابگاه ها، مسئولین دانشگاه از خوابگاه مفید خواهران دانشگاه صنعتی قم بازدید به عمل آوردند.
در ابتدا مسئولین از اتاق های دانشجویان، سالن مطالعه،سایت و سایر قسمت ها ی خوابگاه بازدید به عمل آوردند و از نزدیک، نقاط قوت و ضعف خوابگاه را بررسی کردند.

همچنین جلسه پرسش و پاسخ نیز در سالن مطالعه خوابگاه با حضور دانشجویان برگزار شد و دانشجویان مطالبات خود را با مسئولین مطرح نمودند.
در این بازدید طبق نیاز دانشجویان، مسئولین از ارتقای کمی و کیفی سایت این خوابگاه خبر دادند و نیز مقرر گردید پیگیری های لازم توسط مسئولین جهت تهیه بلیط نیم بهای استخر و سینما به منظور ایجاد روحیه نشاط و همدلی بین دانشجویان صورت گیرد.
 

همزمان با هفته خوابگاه ها انجام شد

سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت 1395 ساعت 11:22 ق ظ
هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه 94/2/20 دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن بیان مختصری از وضعیت کنونی دانشگاه صنعتی قم افزود: با توجه به حضور دانشجویان از سراسر کشور در این دانشگاه ، بستر مناسبی جهت استفاده دانشجویان از فضای علمی و معنوی شهر مقدس قم ایجاد شده است .
آیت الله حسینی بوشهری ضمن ابراز خرسندی از این دیدار افزود:  شهر مقدس قم به یک مرکز علمی و دانشگاهی تبدیل شده است که این امر مایه خرسندی است و از گسترش دانشگاه و حوزه در قم باید مسرور باشیم چرا که قم حرم اهلبیت است و اهلبیت همواره مبلغ علم و دانش بوده اند.
وی اظهار داشت: گاهی تصور می شود در قم باید به یک سری علوم خاص دانشگاهی مثل علوم انسانی بها داده شود ، اما اگر قم را به عنوان شهری پیشرفته بخواهیم ،باید جوانان قم در کنار معنویت حرم اهلبیت در سایه حوزه مرجعیت در دانش های دیگری چون فنی و پزشکی آموزش دیده و سرآمد باشند.
وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوبی در قم انجام شده است. دانشگاه هایی که جنبه ملی دارند رو به گسترش هستند و حوزه و دانشگاه با وحدت بیشتر می توانند متخصصان متعهد و متدینی را به جامعه تحویل دهند.
عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: روحانی باید معتمد مردم باشد و مردم او را در همه مسائل محرم خود بدانند . در عملکرد حوزه های علمیه همین بس که شخصیت های شاخصی چون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در آن تحصیل نموده اند.
وی افزود: دانشگاه ها نیز شخصیت های تاثیرگذاری را برای کشور تربیت کرده اند و کسی که به عنوان دانشجو به قم می آید انتظار می رود که پس از تحصیل از فضای معنوی قم به شیوه مناسبی استفاده نماید.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: اگر برنامه ریزی ها درست باشد ،روسای دانشگاه ها دلسوزانه و با دغدغه کار کنند به طوری که مسائل فرهنگی و دینی دانشجویان رها نشود، اگر پذیرش دانشجو در این شهر بسیار زیاد هم که باشد فرصت مغتنمی برای تربیت نیروهای نخبه در امور دینی و دانشگاهی است . در این بین حوزه به سهم خود اعلام آمادگی می کند تا برنامه های مشترکی را با دانشگاه ها برگزار کند تا فضای دینی و فرهنگی مناسبی را برای دانشجویان ایجاد نماید.
 
فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره كارشناسی ارشد سال تحصیلی 96-95 دانشگاه صنعتی قم
فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره كارشناسی ارشد سال تحصیلی 96-95 دانشگاه صنعتی قم
دریافت فرم ها اینجا را کلیک کنید
از اولین اثر علی علیرضایی دانشجوی دانشگاه صنعتی قم پرده برداری شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از اولین کتاب علی علیرضایی دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی قم با نام ( کابوس های بیداری) پرده برداری شد.
کتاب کابوس های بیداری مجموعه ای از 33 شعر در قالب غزل و محتوای  اجتماعی می باشد که توسط نشر مهر آفرید به چاپ رسیده است .
هم اکنون این کتاب در غرفه مهر آفرید واقع در سالن شماره یک ناشران عمومی، راهروی شماره 3، غرفه 298 نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به فروش می رسد.
 
قابل توجه دانشجویان رشته های مهندسی برق و مهندسی صنایع
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با همکاری دپارتمان مهندسی صنایع بینش، همایشی با موضوع برنامه ریزی و هدایت تحصیلی را ویژه دانشجویان رشته های مهندسی صنایع و مهندسی برق با محوریت اهمیت آزمون کارشناسی ارشد، بررسی عوامل موثر در قبولی آزمون بررسی گرایش ها و موارد امتحانی برگزار می نماید.
همایش دانشجویان رشته مهندسی صنایع روز شنبه 18/2/95 از ساعت 11 الی 13 با حضور دکتر مرتضی قمی و همایش دانشجویان رشته مهندسی برق روز یکشنبه 19/2/95 از ساعت 13/30 الی 15/30 با حضور استاد باغستانی در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار می گردد.
شایان ذکر است دانشجویان مهندسی صنایع  جهت شرکت در همایش و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 09390459060 و  دانشجویان مهندسی برق با شماره 09362286280 تماس حاصل نمایند.

قابل توجه دانشجویان رشته های مهندسی برق و مهندسی صنایع

چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت 1395 ساعت 3:26 ب ظ
اولین نشست از سلسه نشست های استانی فناوری زیست سازگار در دانشگاه صنعتی قم برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اولین نشست از سلسله نشست های فناوری زیست سازگار با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ،دکتر دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، دکتر شفیعی معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست، ، دکتر کمالی معاون منابع طبیعی و آبخیزداری و دکتر محلوجی مشاور محیط زیست در استانداری به همت انجمن عمران در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این نشست عوامل ایجاد و تشدید ریزگردها در استان بررسی شد و به مواردی چون خشکسالی‌های پی در پی، عدم مدیریت جامع منابع آب، کاهش بارندگی و میزان رطوبت هوا، بیابان زایی و تخریب‌های ناشی از فعالیت‌های انسانی اشاره شد.
همچنین در راستای کاهش ریزگردها ،راهکارهایی از جمله ایجاد کمربند فضای سبز اطراف شهر و حفظ و گسترش فضای سبز درون شهری، کنترل فعالیت‌های عمرانی و منابع ساکن تولید گرد و غبار، استفاده از فناوری‌های نو در مهار گرد و غبار، افزایش آگاهی‌های عمومی، مدیریت صحیح منابع آب و خاک و مقابله با بیابانزایی مطرح گردید.
در ادامه مسئولین حاضر در این نشست ایجاد مدیریت پکپارچه بر کلیه فعالیت های حفاظت از محیط زیست در استان را خواستار شدند و دانشگاه صنعتی قم نیز با اجرای طر ح های پژوهشی و نظارت بر کلیه این فعالیت ها می تواند نقش بسزایی در تحقق اهداف حفاظت از محیط زیست استان داشته باشد.
در انتها نیز از تالاب بهشت معصومه که مملو از نی و گونه‌های علفی، جلبکی ، ماهی و پرندگان مهاجر است، بازدید به عمل آمد.
 
از اساتید دانشگاه صنعتی قم تقدیر و تشکر به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته آموزش به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی ، طی برگزاری مراسمی در سالن همایش های شهید آخوندی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در ابتدای این مراسم دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامی داشت سالروز شهادت استاد مطهری و تبریک به اساتید، نقش استاد مطهری را در روشنفکری دانشجویان بی بدیل قلمداد کرد و افزود: اگر استاد مطهری راهنمای جوانان به ویژه دانشجویان در قبل از انقلاب نبود، به حق قیام مردم به پیروزی نمی رسید.در واقع استاد مطهری نمونه یک انسان خودساخته و معلم آگاه و فرهیخته نه تنها در زمان خودش بوده است بلکه الگوی بسیار خوبی برای اساتید و معلمان امروز است.
دکتر خوشنویسان درباره وضعیت کنونی دانشگاه صنعتی قم گفت: به حمد الله با تلاش و کوشش یکایک مسئولین، کارکنان و حتی دانشجویان، دانشگاه در حال حاضر از اعتبار ،وجه و پیشرفت خوبی برخوردار است. به عنوان مثال حضور دکتر خدیجه ربیعی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم که به عنوان نماینده مردم شهرستان بروجن به مجلس دهم راه یافت و همچنین انتصاب مهندس رحیمی مدیر مالی این دانشگاه به عنوان مدیر مالی صندوق رفاه دانشجویان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان از اعتبار و وجه خوب دانشگاه و کارکنان آن است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن اشاره به نقش مهم اساتید افزود: یکی از مهم ترین وظایف اساتید، ایجاد روحیه امید و نشاط در دانشجویان است که این چنین می توان جامعه ای جوان، خلاق و شاد داشته باشیم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آخوند زاده نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک اعیاد پیش رو و خداقوت به اساتید، راجع به مقام استاد اظهار داشت: همین بس که نگاه کردن به صورت استاد عبادت است.همچنین در مقام علم آموزی همین بس که یک ساعت تفکر و علم آموزی بهتر از یک سال عبادت است.
این مراسم با اجرای مسابقه های طنز، شعبده بازی و تردستی ادامه یافت.
در انتها نیز با اهدای لوح تقدیر از اساتید تقدیر و تشکر به عمل آمد.

از اساتید دانشگاه صنعتی قم تقدیر و تشکر به عمل آمد.

سه شنبه چهاردهم اردیبهشت 1395 ساعت 10:16 ق ظ
پیام دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم

(بسمه تعالی)

قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَكَّرُأُولُو الْأَلْبَابِ
آیا مساوی هستند کسانی که می دانند و کسانی که نمی دانند؟ جز این نیست که تذّکری برای صاحبان عقل و خرد باشد.

                                                         سوره زمر آیه 9

تعلیم و تربیت امانت بزرگی است از سوی خداوند متعال بر دستان توانمند معلمان و اساتید که پیشرفت مادی و معنوی جامعه بشری مرهون زحمات بی شائبه این عزیزان است.
12 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مردی است که امام خمینی (ره) ایشان را پشتوانه ای محکم درحوزه های دینی و علمی خطاب می کنند. به حق که استاد شهید مرتضی مطهری با ایجاد روشنگری در مردم ، هدایت جریان مبارزات سیاسی و تاثیر گذاری بر جوانان انقلابی نقش بسزایی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا نمود.
ضمن گرامی داشت سالروز شهادت استاد مطهری و تبریک روز معلم و استاد ، امیدوارم اساتید و معلمان فداکار ایران اسلامی با آشنایی و پیروی از سیره و روش این استاد گرامی و همچنین با توکل به خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) رشد و شکوفایی همه جانبه این سرزمین کهن را رقم زنند.
 
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 20
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود