امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
برنامه ترم تابستان دانشگاه صنعتی قم

قابل توجه دانشجویان میهمان: فقط در دو روز اعلام شده می توانند با فرم معرفی نامه در دانشگاه صنعتی قم حضور یابند و ثبت نام خود را انجام دهند. ( غیر از این دو روز به هیچ عنوان ثبت نام انجام نخواهیم شد.)

شروع کلاس ها از 30 /4/1403 الی 31/5/1403 می باشد. ( ضمنا تمامی کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود).

تاریخ امتحانات : 5 الی 7 شهریور ماه می باشد.

امتحان ریاضی 2 و ابر رسانا : 10 شهریور ساعت 9 الی 11 ، امتحان فیزیک 2 : 11 شهریور 9 الی 11 ، امتحان معادلات : 13 شهریور 9 الی 11 ، امتحان اندیشه 2 : 10 شهریور ساعت 11 الی 12 ، امتحان تفسیر قران : 11 شهریور 11 الی 12

، امتحان مغناطیس : 13 شهریور 9 الی 11 ، امتحان اندیشه 1: 13 شهریور ساعت 11 الی 12

برنامه ترم تابستان دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه بیستم تیر 1403 ساعت 9:38 ق ظ
طرح تابستانی آموزش مهارت های کامپیوتری دانشگاه صنعتی قم
دانشگاه صنعتی قم برای اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۳ طرح تابستانی مهارت آموزی، ویژه دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و خانواده ها در سراسر کشور، به صورت کاملا غیر حضوری و مجازی """ با تخفیف ویژه """برگزار می کند. مرکز آموزش های آزاد دانشگاه صنعتی قم با همکاری یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه قم،  در راستای انجام رسالت اجتماعی خود با هدف مهارت افزایی و کارآفرینی آحاد جامعه در اوقات فراغت، بویژه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم اقدام به برگزاری طرح تابستانی آموزش مهارت­های کامپیوتری نموده است.

 

👈برای ثبت نام کلیک کنید👉

جهت کسب اطلاع بیشتر در 👈 کانال اختصاصی طرح در ایتا 👉 حتما عضو شوید

مهلت ثبت نام: 31 تیرماه

حتما نظر مخاطبان قبلی را ببینید 👈 کلیک کنید

  شرایط دوره:
  •  کاملا غیرحضور و مجازی
  •  اساتید مجرب
  •  محتوای آموزشی ویدئویی باکیفیت
  •  پشتیبانی آنلاین و تلفنی
  •  جلسات آنلاین رفع اشکال
  •  آزمون های تئوری و عملی آنلاین
  •  ارسال پستی گواهینامه معتبر دانشگاهی
  شرکت کنندگان:
  1. خانواده کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه های کشور
  2. خانواده کارکنان سازمان ها و ادارات استان قم
  3. دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور
  4. طلاب، روحانیون سراسر کشور
  شامل دوره های آموزشی:
  1. مهارت های هفتگانه ICDL (ویژه مبتدیان و متقاضیان استخدام)
  2. طراحی کامپیوتری با فتوشاپ (بهترین مهارت برای ورود به بازار کار)
  3. برنامه نویسی پایتون مقدماتی (برای مبتدیان)
  4. هوش مصنوعی (آخرین تکنولوژی های کاربردی هوش مصنوعی)
  5. تصویربرداری دیجیتال (عکاسی و فیلم برداری)
  6. تدوین ویدئو با پریمیر (یک مهارت فوق العاده پولساز)

و دوره های تخصصی و متنوع دیگر

این دوره های آموزشی با همکاری آموزشگاه آنلاین استارت آباد برگزار می شود:
  • واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه قم
  • اولین آموزشگاه آنلاین فنی و حرفه ای کشور در رشته کامپیوتر
  • برگزار کننده بزرگترین دوره مهارت آموزی دانشجویی کشور (15 هزار شرکت کننده)
  • برگزار کننده بزرگترین دوره مهارت آموزی طلاب و روحانیون (20 هزار شرکت کننده)
  • ارائه دهنده دوره های آموزشی پولساز کامپیوتری به صورت کاملا غیرحضوری و مجازی
تمامی این دوره های آموزشی تحت نظارت مرکز آموزش های آزاد دانشگاه صنعتی قم برگزار شده و به قبول شدگان در آزمون های آنلاین دوره ها، از طرف دانشگاه، گواهینامه دانشگاهی صادر شده و از طریق پست ارسال می گردد. شرکت برای عموم در این دوره ها آزاد است.

👈برای ثبت نام کلیک کنید👉

جهت کسب اطلاع بیشتر در 👈 کانال اختصاصی طرح در ایتا 👉 حتما عضو شوید

مهلت ثبت نام: 31 تیرماه

حتما نظر مخاطبان قبلی را ببینید 👈 کلیک کنید

همچنین می توانید با شماره 02591013613 از ساعت 8 الی 20 تماس بگیرید و سولات خود را مطرح کنید.

 

هشتمین کنفرانس فیزیک ریاضی ایران در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هشتمین دوره کنفرانس فیزیک ریاضی ایران با ۷۰ نفر شرکت کننده، ۶۵ مقاله و مهمان ویژه ای از ژاپن در سالن همایش‌های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد. دکتر سلیمانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم در خصوص هشتمین کنفرانس فیزیک ریاضی ایران گفت : این کنفرانس به بررسی ریاضیاتی مسائل فیزیک و مهندسی و ابداع روشهای مختلف ریاضی جهت بررسی پدیده های گوناگون در فیزیک می‌پردازد. در واقع، فیزیک ریاضی بستری گسترده برای فیزیک نظری ایجاد می کند و بنابراین می تواند نقش پیش بینی کننده برای مسائل را بازی کند. وی افزود:دانشگاه صنعتی قم دبیرخانه دائمی این کنفرانس است و هرساله با انتخاب بهترین مقالات در حوزه فیزیک ریاضی از طریق داوری های دقیق این کنفرانس برگزار می شود. بهترین مقالات این کنفرانس نیز برای چاپ در نشریه transactions in theoretical and mathematical physica انتخاب می شوند. دکتر لطیفی دبیر علمی این کنفرانس گفت: سطح علمی مقالات نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالاتر رفته است. بیشتر از ۲۰ نفر از ارائه دهندگان از اساتید هیئت علمی دانشگاه‌های مطرح کشور هستند. همچنین مقالات این دوره از کنفرانس همگرایی بیشتری به موضوع فیزیک ریاضی دارد در حالی که در سال‌های ابتدایی برگزاری این کنفرانس مقالات مرتبط با فیزیک ریاضی نبوده است و این کنفرانس فرهنگ سازی بسیار خوبی در زمینه مفهوم فیزیک ریاضی در کشور ایجاد کرده است. وی افزود: اعضای کمیته علمی این کنفرانس ستون فقرات فیزیک ریاضی کشور هستند از جمله دکتر وحیدی‌نیا از دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، دکتر بهنیا از دانشگاه ارومیه، دکتر فروغی از دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر علی اقبالی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. شایان ذکر است طبق نظر هیات داوران از بین پوسترهای ارسالی مهندس فاطمه حسینی راد به عنوان نفر اول، دکتر الهه نحوی فرد نفر دوم و مهندس فاطمه فصیحانی فرد به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.




















رئیس دانشگاه صنعتی قم از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تقدیر کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای به رئیس جمهور منتخب تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است: بسمه‌ تعالی با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت، حماسه مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار تماشایی و غیر قابل وصف بود. مردم شریف و نجیب ایران با حضور پرشورشان در پای صندوق‌های رای قدرشناسی خود را به شهدا به ویژه شهدای پرواز اردیبهشت نشان دادند. مردم بصیر و فهیم ایران با هر رای خود فریاد زدند که مثل همیشه در صحنه هستند و برای سربلندی ایران عزیز تا پای جان ایستاده آمد. اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک به دکتر پزشکیان که با رای ملت شریف و شهید پرور به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور ملت ایران انتخاب شدند، از شور و شعور سیاسی مردم ایران جهت حضور پر شور در پای صندوق‌های رای کمال تشکر و قدردانی را دارم. ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای رئیس جمهور منتخب دکتر پزشکیان ، امیدوارم اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه نیز بتوانند تحت زعامت مقام معظم رهبری مدظله العالی ضمن حفاظت از خون شهدا، گام کوچکی برای سربلندی ایران اسلامی بردارند.
ازدواج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم ازدواج دانشجویی 15 زوج از دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد. در این مراسم دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه ضمن عرض تبریک به زوج های جوان ،از ساخت اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه خبر داد و افزود: زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در نزدیک دانشگاه اخذ شده است که به زودی ساخت آن را با اولویت خوابگاه متاهلی آغاز خواهیم کرد. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک روز مباهله،در خصوص نحوه برخورد زوجین با یکدیگر نکاتی را بیان کرد. حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد از اساتید مطرح حوزه و دانشگاه به نحوه شاد بودن زوجین در زندگی مشترک اشاره کرد. غبارروبی حرم مطهر، اهدای هدایایی به رسم یادبود و پذیرایی با شام تبرکی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) از دیگر بخش های این مراسم بوده است.














پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای اردیبهشت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی اربعین شهدای اردیبهشت را گرامی داشت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه‌ تعالی

چهل روز از شهادت خادم الرضا، رئیس جمهور مردمی آیت الله رئیسی و همراهانش گذشت. شهید رئیسی اسوه خدمت به مردم ایران است و برای همیشه یک الگو نه تنها برای مردم ایران بلکه برای هر انسانی که دم از وطن و انسانیت می‌زند، می‌باشد . البته مردم شریف و نجیب ایران با حضور پرشورشان در پای صندوق‌های رای قدرشناسی خود را به شهدای پرواز اردیبهشت به ویژه رئیس جمهور مردمی نشان دادند. به امید اینکه سایر مسئولین نیز رهرو راه شهید خدمت آیت الله شهید رئیسی باشند. اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاه صنعتی قم چهلمین غروب شهدای اردیبهشت را گرامی داشته و امیدوارم اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه نیز بتوانند تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ضمن حفاظت از خون شهدا، گام کوچکی برای سربلندی ایران اسلامی بردارند.
اسامی ده دانشگاه برتر از نظر برگزاری دوره‌های مهارت آموزی اعلام شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دربررسی دانشگاه‌ها از نظر تعداد برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی نشان می‌دهد که دانشگاه‌های گیلان، الزهرا، رازی، فنی و حرفه‌ای، علامه طباطبائی، سیستان و بلوچستان، صنعتی قم، کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، یزد و جامع علمی و کاربردی در زمره ده دانشگاه برتر در برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی در سال ۱۴۰۲ بودند.
شایان ذکر است دانشگاه صنعتی قم در سال 1402 با برگزاری 345 دوره مهارت افزایی موفق به کسب رتبه پنجم در بین دانشگاه های کشور شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم:  کاندیداها به‌جای سیاه‌نمایی از برنامه‌های خود بگویند

رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه برخی از کاندیداها به‌جای سیاه‌نمایی از برنامه‌های خود بگویند، گفت: ‌در دوره‌های قبل شهید رئیسی در تبلیغات انتخاباتی همواره از برنامه‌های خود برای پیشرفت کشور صحبت می‌کردند که اکنون نیز باید کاندیداها از این روش الگو بگیرند. 

 دکتر جلال رضائی‌نور ضمن تبریک عید ولایت در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی و خبری قم فردا اظهار داشت: باتوجه‌ به نزدیک‌شدن به‌ روز انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری و اینکه هنوز از شهادت شهید رئیسی و شهدای خدمت فاصله نگرفتیم، می‌توان گفت که ویژگی‌های شهید رئیسی به‌عنوان یک خط‌کش و یک استاندارد برای یک رئیس‌جمهور اصلح است. 

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی از همه جهات به‌عنوان یک رئیس‌ جمهور خوب الگو هستند .ایشان یک مدیر نمونه، بااخلاق، پرتلاش، عالم و فاضل بودند اگر مروری بر منویات مقام معظم رهبری داشته باشیم ایشان فرمودند که رئیس‌جمهور انتخاب کنید که فعال پرکار آگاه و معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی اضافه کرد:تمام ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری برای یک رئیس‌جمهور بیان کردند تماماً در شهید آیت‌الله رئیسی متبلور بود که انتظار است رئیس‌جمهور بعدی انتخاب می‌شود این ویژگی‌ها را داشته باشد.

 دکتر رضائی نور با اشاره به اینکه متأسفانه در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی برخی از نامزدها و همراهان آنها دست به سیاه‌نمایی می‌زنند، تصریح کرد: متأسفانه برخی از بحث‌هایی که در مناظرات مطرح می‌شود درست نیست.با توجه به اینکه  شش کاندیدای ریاست‌جمهوری از بزرگان و مدیران باتجربه در سطح مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند؛ اما برخی از بحث‌هایی که مطرح می‌شود، صحت ندارد.

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: مطالبی که برخی از کاندیداها مطرح می‌کنند نه درست است و نه بیان آن به این شکل می‌تواند کمکی به مردم و کشور باشد .اگر کار و تلاشی در سطح کشور انجام می‌شود همان‌طور که کارها و اقدامات ارزشمندی انجام شده است یک رزومه و سابقه برای کل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان داشت: نباید به همین راحتی این اقدامات ارزشمند را قضاوت کرد و آنها را زیر سؤال برد آن هم به شکلی که رنگ سیاه‌نمایی می‌گیرد، اگر بحث و ادعا و سندی هست حتماً باید از طریق مراجع صالح بیان و رسیدگی شود.

 دکتر رضائی‌نور ادامه داد: بهترین و درست‌ترین شکل مناظرات و تبلیغات انتخاباتی به این شکل می‌تواند باشد که برخی کاندیداهای محترم به‌جای سیاه‌نمایی به ارائه برنامه‌های خود بپردازند البته انصافاً برخی از کاندیداهای ریاست‌ جمهوری این روند را در پیش گرفته و به‌جای سیاه‌نمایی و تخریب دیگران به ارائه برنامه‌هایی که دارند، می‌پردازند.

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم عنوان داشت: همان‌طور که در دوره‌های قبل به شهید آیت‌الله رئیسی در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی همین رویه را در پیش گرفته و به ارائه برنامه‌های و ایده‌های خود برای توسعه کشور می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری هم از شهید آیت‌الله رئیسی الگو گرفته و به ارائه برنامه‌های کارشناسی شده خود بپردازد و از برنامه‌های آینده خود برای بهبود وضعیت کشور صحبت کنند.
تفاهمنامه همکاری فیمابین دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه صنعتی همدان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه صنعتی قم از دانشگاه صنعتی همدان  بازدید کرد و با حضور در حوزه ریاست، کلاسها، اتاق اساتید، آزمایشگاهها و کارگاهها با رییس دانشگاه و برخی روسای دانشکده ها، اساتید، کارکنان و دانشجویان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار کتابچه های عملکرد دو دانشگاه در سالهای گذشته تبادل شد و تجربیات مشترک در توسعه دانشگاه و حوزه آموزش عالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در انتهای این دیدار، روسای دو دانشگاه تفاهمنامه همکاری در زمینه های تبادل دانشجو، طرح تعاون برای توسعه رشته های دانشگاهی، همکاری در پژوهشهای مشترک، تبادل تجربیات در حوزه های بین الملل، همکاری مشترک مراکز رشد و … امضا و تبادل نمودند.



فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، طی برگزاری جلسه ای با حضور مسئولین دانشگاه صنعتی قم ، دکتر محمدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم و حجت الاسلام والمسلمین همتی نمایند ولی فقیه در بسیج دانشجویی، محمد شمس و نگین تاجی به عنوان فرماندهان جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم منصوب و از زحمات آرش حسن آبادی و فاطمه خدمتی تقدیر شد. در این جلسه دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت های بسیج دانشجویی، بسیج را شجره طیبه دانست و افزود: امید است بتوانیم در جهت پیشرفت دانشگاه و آرمان های انقلاب گام برداریم. وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در کشور افزود: بخش رسانه بسیج باید جهاد تبیین را از خود دانشگاه صنعتی قم آغاز کند و دستاورد های این دانشگاه را برای دانشجویان و حتی اساتید معرفی نماید. همچون رتبه های اشتغال، فرهنگی، موکب المعصومه الکریمه و... که در سال‌های اخیر بدست آمده. رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: قم مرکز صدور انقلاب است و باید همه نقشمان را درست انجام دهیم . اگر فردی چون امام و سردار سلیمانی در جهان مطرح هستند به خاطر ویژگی های مثبتی چون ایمان ،حسن ظن،اخلاص، مردم داری  و... است. دکتر محمدی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم در خصوص ماموریت و رسالت مسئولین بسیج دانشجویی گفت: بر اساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب بسیج یک فرهنگ و تفکر است . بسیج دانشجویی باید ماموریت های انقلاب اسلامی را پیاده سازی کند. وی افزود: بیانیه گام دوم تنها سندی است که رهبری درخواست پیگیری آن را داشتند به ویژه روی سخن ایشان بیشتر با جوانان است. دکتر محمدی گفت: امروز فضای کشور به امید آفرینی و جهاد تبیین نیازمند است.مسئولین بسیج باید در جهت سیاست امید آفرینی حرکت کنند و به گفته رهبر انقلاب جوانان باید کمر به اینکار ببندند و امید آفرینی کنند و این امیدآفرینی از لوازم اساسی فعالین های بسیج است. مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم گفت: اخلاص در عمل بسیار مهم است و با سایر تشکل ها باید متفاوت باشد و با توجه به تاکید رهبری باید در کارها اخلاص داشته باشید. همانند آیت الله رئیسی که به گفته فرزند محترم ایشان شهید رئیسی در درجه اول برای رضای خدا کار انجام می دادند. حجت الاسلام والمسلمین همتی نمایند ولی فقیه در بسیج دانشجویی گفت: بسیج موتور محرک انقلاب است. هرجا کاری روی زمین بود بسیج پای کار بود، در سیل، زلزله مدافعان حرم و... فقط نیاز است یک سری نکات باید رعایت شود و اولین آن تقوای الهی است. تقوا باید به سطح جامعه و دانشگاه کشیده شود . در پایان نیز با اهدای حکم محمد شمس و نگین تاجی به عنوان فرماندهان جدید بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم منصوب و از زحمات آرش حسن آبادی و  فاطمه خدمتی تقدیر شد.












فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد

دوشنبه چهارم تیر 1403 ساعت 10:12 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: پویایی دانشگاه در انتخابات؛ در گرو دغدغه‌مندی دانشجویان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکترجلال رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص نقش دانشگاه در انتخابات، عنوان کرد: از گذشته تا به امروز در همه انقلاب‌ها و تحولات نقش دانشگاه پررنگ بوده و در کشور ما به ویژه نقش حوزه و دانشگاه در شکل‌گیری انقلاب و در توسعه و تحول آن پررنگ بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه جهاد علمی در سطح دنیا متفاوت و قوی عمل می‌کنیم، گفت: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی هر اجتماعی وجود قشر تحصیلکرده است طبیعتا این نسل نخبگانی و جامعه دانشگاهی می‌تواند در شکل دادن افکار، عقاید و نگرش‌ها در سطح جامعه موثر باشد.
 دکتررضایی نور گفت: قشر دانشگاهی ما اعم از اساتید و دانشجویان در مسائل مختلف در مقام نظرخواهی‌ و اظهار نظر قرار می‌گیرند، بنابراین نگاه قشر دانشگاهی ما قطعا می‌‎تواند در فضای خانواده خود و به همان ترتیب در فضای اجتماع تاثیرگذار باشد؛ لذا نقش دانشگاه در عرصه‌های مهم همچون انتخابات بی بدیل است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: کاهش درصد مشارکت یک امر طبیعی است در جوامع توسعه یافته نیز حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد احساس مسئولیت و دغدغه می‌کنند و وارد فضای مشارکت می‌شوند؛ در کشور ما میزان مشارکت از این مقدار کمتر نیست لذا به اعتقاد بنده نسبت به استانداردهای جهانی وضعیت مطلوبی داریم.
 دکتررضایی نور گفت: ما همواره در نظام جمهوری اسلامی به دنبال جذب مشارکت حداکثری بودیم و بر این مسئله تاکید داشتیم که آحاد جامعه در کشور تاثیرگذار باشند و بتوانند با انتخابشان سرنوشت خودشان را رقم بزنند؛ ما مسئولین این دغدغه را دنبال و تلاش می‌کنیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.
پویایی فضای دانشگاه در گرو دغدغه‌مندی دانشجویان
وی با اشاره به اینکه کاهش شور و نشاط امروز دانشگاه نسبت به گذشته در خصوص انتخابات به عواملی متعددی بستگی دارد، افزود: همزمانی انتخابات با فصل امتحانات، کاهش جمعیت دانشجویی نسبت به گذشته و افزایش رفاه نسبی نسبت به گذشته که کاهش دغدغه افراد را به دنبال داشته، پرداختن به کسب‌وکارهای اینترنتی و سرگرمی در فضای مجازی از عواملی است که در کاهش شور و هیجان انتخابات در دانشگاه موثر است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: دغدغه‌های نسل دانشجوی ما بر خلاف سنوات گذشته که دغدغه‌های سیاسی برای ما پررنگ بود وجود ندارد. در حال حاضر بسیاری از خدماتی که به دانشجویان ما ارائه می‌شود آنلاین است و دسترسی بسیار سریع انجام می‌پذیرد لذا به تبع سطح رفاه بالاتر رفته و به همان نسبت نسل جوان ما، خود را درگیر سیاست نمی‌کند در حالی که مطمئنا دغدغه‌مندی در مسائل مختلف فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی منجر به پویایی بیشتر دانشجویان در فضای دانشگاه و جامعه می‌شود.
وی یادآور شد، تصمیم‌گیری‌های ما در حوزه فعالیت‌ انجمن‌های علمی و تشکل‌های سیاسی طبق آیین نامه جامع دانشگاه‌ها در شورای فرهنگی دانشگاه راهبری و برنامه‌ریزی می‌شود. این شورا به طور مستمر تشکیل و تصمیمات آن به طور جدی عملی می‌شود به نحوی که در حوزه فرهنگی دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب رتبه سوم سرانه برگزاری فعالیت فرهنگی و رتبه ۴ تعداد فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور شد؛ این شاخص‌ها گویای سرمایه‌گذاری ما بر انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی است.
ضرورت توجه به واحدهای فناور و دانش بنیان توسط رئیس جمهور آینده
 دکتررضایی نور با بیان اینکه قوانین کشور برای گسترش محصولات و خدمات دانش بنیان به شدت حمایتی است و این روند باید توسط رئیس جمهور آینده دنبال شود، تاکید کرد: شاخصه نگاه رئیس جمهور آینده به دانشگاه در بیانات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور مشخص شده است؛ اینکه ما در دنیا در حوزه‌های علم نظری و کاربردی صاحب عنوان و اثر باشیم.
وی بیان کرد: دغدغه ما رشد فزاینده واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان است؛ امروز بالغ بر ۹ هزار واحد فناور و شرکت دانش بنیان در کشور داریم و این مسئله ارزشمند است که نسل جوان در راستای قرار دادن بنیان اقتصاد بر تولید داخلی به دنبال کارآفرینی و تبدیل علم به خدمت و فناوری است.
وی تصریح کرد: در حوزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری معاونت جدیدی تحت عنوان معاونت فناوری در دولت سیزدهم تشکیل شد این امر نشان دهنده این است که مقوله تبدیل دانش به فناوری و محصول بسیار اهمیت دارد و همین توجه دولت به عرصه فناوری باعث افزایش انگیزه دانشگاهیان برای فعالیت در حوزه دانش بنیان‌ها شده است و آثار آن را در افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان می‌بینیم.
دکتررضایی نور اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی می‌تواند معیار خوبی برای رئیس جمهور تراز باشد؛ رئیس جمهوری که عالم، فاضل، متعهد، مردمدار، دست پاک و با پشتکار است، لذا آیت‌الله رئیسی می‌تواند الگوی خوبی برای رئیس جمهور آینده باشد .
رئیس دانشگاه صنعتی قم در پایان ضمن دعوت از آحاد جامعه برای مشارکت در انتخابات گفت: بدون شک اگر من به عنوان شهروند نسبت به سرنوشت‌ خودم احساس دغدغه نکنم نمی‌توانم انتظار تحولات اساسی را برای کشورم داشته باشم.
 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود