امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
ارائه کتاب های انتشارات دانشگاه صنعتی قم در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران
دومین نمایشگاه کتاب از سوم تا دهم بهمن ماه امسال برگزار می شود.
انتشارات دانشگاه صنعتی قم شش کتاب با عناوین:
1.برند سازی و مدیریت برند
2.گودبرداری‌های عمیق
3.پایگاه های داده توزیع شده (جلد اول و دوم)
4.فیلترهای وفقی
5.مواد و دستگاه های پیزوالکتریکی
6.فرایندهای موثر در تضمین کیفیت
در این نمایشگاه ارائه نموده است.
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای تحقق عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی مردم به این کالای با ارزش فرهنگی در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و فرصتی برای عرضه ابتکارات، مزیت‌های رقابتی و ظرفیت‌های همه ارکان و کنشگران صنعت نشر کشور به عنوان پایه و اساس توسعه فرهنگی و اقتصادی است.
این نمایشگاه با مبنا قرار دادن گفتمان فرهنگی فرصتی مناسب برای مشارکت شهروندی و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در سطح کشور خواهد بود.
از جمله مهمترین مزیت این نمایشگاه برگزاری مجازی و شبانه‌روزی آن است که همه علاقه‌مندان می‌توانند از آن خرید داشته و سفارشات خود را از طریق سامانه انجام دهند.
نکته قابل توجه اینکه طی هماهنگی با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل ارسال کتاب‌های خریداری شده، بسته‌های پستی به صورت رایگان برای خریداران ارسال خواهد شد.

اولین جلسه شورای مرکزی مجمع شورای صنفی اعضای هیات علمی برگزار شد.
به‌ گزارش روابط ‌عمومی دانشگاه :
 اولین جلسه شورای مرکزی مجمع صنفی اعضای هیات علمی با حضور دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه و حضور اعضای شورای مرکزی در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
در این دیدار اعضای شورای مرکزی به بیان دیدگاه ها و دغدغه های اعضای هیات علمی در زمینه های صنفی پرداختند. همچنین برنامه های آتی شورای صنفی اساتید مطرح شد.
در انتها دکتر رضائی نور، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل شورای صنفی اساتید و تشکر از فضای مثبت و سازنده جلسه، ابراز امیدواری کرد که تشکیل این شورا می تواند گامی موثر در جهت کمک به مسائل صنفی اساتید دانشگاه بردارد.

نقش محوری دانشگاه صنعتی قم در تولیدات صنعتی استان
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: با توجه به احداث دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم در شرکت صنعتی پاکشوما، حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه در شرکت پاکشوما پررنگ‌ تر شده‌است.
در این راستا به درخواست مسئولین شرکت بااعزام گروه‌های فعال همیار صنعت در این شرکت، عارضه‌یابی های اساسی در تولید صورت گرفته است. مسئولین دانشگاه صنعتی قم جهت رفع عارضه ها و آسیب های موجود در خط تولید شرکت پاکشوما با برگزاری دوره های آموزشی به شرکت پاکشوما کمک بسزایی می کنند. ازجمله این دوره‌های آموزشی ممیزی انبار و اصول مدیریت توسط دکتر رضائی نور، قالب‌سازی و تزریق پلاستیک توسط دکتر راستی ، پلیمر و تزریق پلاستیک توسط دکتر نجفی، مدیریت و ممیزی برق و انرژی توسط دکتر محمدی، نظام آراستگی محیط کار توسط دکتر مرجانی و دوره اصول مدیریت رفتار سازمانی توسط دکتر حاجی‌زاده می باشد.

نقش محوری دانشگاه صنعتی قم در تولیدات صنعتی استان

شنبه بیست و پنجم دی 1400 ساعت 1:14 ب ظ
تقدیر از دانشجوی دانشگاه صنعتی قم که در جهان خوش درخشید
به‌ گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: از علیرضا قنبری دانشجوی دانشگاه صنعتی قم که در مسابقات جهانی کیک بوکسینگ ترکیه مقام اول را کسب نمود، تقدیر شد.
هیأت‌رئیسه دانشگاه صنعتی قم از علیرضا قنبری جهت کسب مقام اول مسابقات جهانی کیک بوکسینگ ترکیه و همچنین فرهنگ‌سازی جهت ورود به سکوی قهرمانی با مداحی حضرت زهرا (س) تقدیر و تشکر کردند.
در این مراسم دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین دانشجویانی در دانشگاه صنعتی قم گفت: ما باید به خود ببالیم که چنین دانشجویانی را در دانشگاه خود داریم که علاوه بر پرورش علمی و پژوهشی شاهد رشد معنوی آن‌ها نیز هستیم.
وی افزود: بی‌شک چنین حرکت زیبایی در جهان فرهنگ‌سازی بسیار زیادی را به همراه داشته‌است و باعث شناخت هرچه بیشتر اهل‌بیت عصمت و طهارت در بین جوانان کل دنیا شده‌است.
علیرضا قنبری نیز ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه گفت: مهم ترین عامل موفقیت بنده در زندگی شخصی و ورزشی، عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت است.
شایان ذکر است علیرضا قنبری، که از جوانان ولایی شهر قم می باشد, بوکسور، رزمی کار و فایتر، ورزشکار کیک بوکسینگ است که تاکنون در طول فعالیت های ورزشی حرفه ای خود افتخارات متعددی را برای کشورمان به دست آورده است. او دارنده عنوان قهرمانی و مدال طلای مسابقات معتبر لوکا فایت در استانبول ترکیه می باشد.









اولین قرارداد شتاب دهی تجاری‌سازی در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم
به‌ گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه :اولین قرارداد شتاب دهی تجاری‌سازی در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم منعقد شد .
این قرارداد با موضوع ارائه خدمات شتاب دهی و همکاری در بازاریابی، تجاری‌سازی و انتقال دانش فنی محصولات و توانمندی‌های فناوری در طرح تولید ماده نگهدارنده آرایشی و بهداشتی منعقد شده‌است .
طبق قرارداد منعقد شده تیم فناور متعهد می‌شود، تمامی اقدامات علمی و فنی لازم از جمله اجرا، تست، بهینه‌سازی فناوری تا حصول محصول باکیفیت و قیمت رقابتی را انجام دهد.
همچنین شتاب‌دهنده می‌بایست کلیه تجهیزات و خدمات منتورینگ را برعهده گیرد.
شایان‌ذکر است با توجه به حمایت برخی از دستگاه‌های دولتی از تیم‌های فناورانه، شتاب‌دهنده ضمن ارزیابی تیم فناوری ،اطلاع‌رسانی و معرفی حمایت‌ها و تسهیلات را انجام دهد.





مراسم بزرگداشت شهادت سردار دل‌ها با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه : مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت سردار دل‌ها با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم شریف و شهیدپرور قم در مجلس شورای اسلامی و همسر و فرزند شهید شهروز مظفری  نیادر سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد .
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری ضمن تقدیر از زحمات بی‌وقفه دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ،کارکنان و اساتید این دانشگاه، تقویت دانشگاه صنعتی قم را جزء منافع ملی کشور دانست و افزود : تحصیل دانشجویان رشته های فنی و مهندسی در شهر کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها هم بار علمی دارد و هم بار معنوی چراکه با رویکرد صنعتی شدن استان، این دانشگاه با تربیت دانشجویان متدین و متعهد می‌تواند به رشد و شکوفایی صنعت استان کمک شایانی کند .
حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری گفت :با توجه به مجاورت قم به دیگر شهرهای صنعتی باید این استان تولید علم داشته‌ باشد و از این دانشگاه دانشجویان امروز که اساتید فردا هستند به شهرهای صنعتی اطراف برای تدریس و تولید علم بروند .
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اساتید شهر قم که به‌عنوان مجاور کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها و در کنار علما تلمذ نموده‌اند، منبع خیرات و برکات هستند .
حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری در خصوص دهه بصیرت و شهادت حاج‌قاسم سلیمانی گفت :۱۹دی سال ۱۳۵۶، موتور انقلاب را روشن کرد و این چله گرفتن برای شهدای قم در تبریز ارومیه، جهرم و سایر شهرها پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد .
وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت : وقتی امام‌خمینی (ره) فرمود: که مهران به هر قیمتی باید آزاد شود، همه در تکاپو بودند که بدون ادوات جنگی و نیرو چطور می‌توان مهران را آزاد کرد و امنیت را در آن‌جا برقرار کرد .تنها فرماندهی که اعلام آمادگی کرد ،شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود که گفت: من با دو گردان و  با توسل به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مهران را آزاد خواهم کرد که سرانجام با کمترین امکانات و با توسل به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها موفق شد که مهران را آزاد کند .
در ادامه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامی‌داشت دهه بصیرت ، شهادت سردار دل‌ها و سالگرد وفات عالم فرزانه آیت‌الله مصباح‌یزدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت : طبق بیانیه گام دوم انقلاب به مرحله خودسازی، جامعه‌پذیری و تمدن‌سازی ورود پیدا کرده‌ایم . در دانشگاه صنعتی قم این سه اصل بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود :در مرحله خودسازی با ذکر اهل‌بیت و برگزاری مراسمات مذهبی از خاندان عصمت و طهارت مدد می‌جوییم .
  دکتر رضائی نور گفت : در مرحله جامعه پذیری دانشگاه صنعتی قم در سال ۱۳۹۹ موفق به کسب رتبه اول اشتغال فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی و در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه دوم اشتغال فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی شده‌است .
وی افزود: همچنین دانشگاه صنعتی قم با ارتقای ده پله‌ای، هم‌اکنون در زمره ۱۵ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته‌است .
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: در راستای تمدن‌سازی نیز دانشگاه صنعتی قم با کسب مجوز جذب دانشجویان بین‌الملل به وظایف خود در این حیطه جامه ی عمل پوشانده است.
در انتها همسر شهید شهروز مظفریان یکی از صفات بارز این شهید همیشه جاوید را اخلاص عمل بیان کرد و افزود: بااینکه سال‌ها شهید مظفریان از لحاظ کاری به سردار بسیار نزدیک بود اما هیچ‌وقت در مقابل دوربین کنار سردار قرار نگرفت و همیشه خالصانه و مخلصانه فعالیت می‌کرد .
وی افزود: شهید مظفریان همیشه از حسن تدبیر و خستگی‌ناپذیری سردار سلیمانی صحبت می‌کرد. در سیل خوزستان نمونه بارز خستگی‌ناپذیری سردار مشخص شد که با حضور خود سردار به اوضاع‌واحوال مردم سیل‌زده رسیدگی شد.مردم خوزستان نیز با تشییع‌جنازه میلیونی از زحمات  سردار دل‌ها تقدیر و تشکر کردند.
 این مراسم با تقدیر از همسر و فرزند شهید مظفریان به پایان رسید .









توسعه صنایع سبز به عنوان یک هدف راهبردی در قم دنبال می‌شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از ایرنا: رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با انجام پژوهش‌های علمی و همکاری با مراکز صنعتی استان، توسعه صنایع سبز در این استان به عنوان یک هدف راهبردی دنبال می‌شود.
جلال رضایی‌نور روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از هدف‌های مهم دانشگاه صنعتی قم براساس شعار دانشگاه سبز، کمک به توسعه فناوری‌های سبز و گسترش صنایع پاک در استان می‌باشد و برای این منظور گروه حفظ محیط زیست در این دانشگاه ایجاد شده‌است.
وی با اشاره به چشم انداز ترسیم شده برای توسعه صنایع سبز در قم، افزود: تلاش برای پیشرفت‌ فعالیت‌های صنعتی سازگار با طبیعت در استان با توجه به استانداردهای مورد نظر در زمینه حفظ محیط زیست،‌ موضوعی مهم است که محقق ساختن آن در دستور کار دانشگاه صنعتی قم قرار دارد.
وی ادامه داد: استفاده از جدیدترین یافته‌های علمی در حوزه صنعت، نقش مهمی در کاهش آلودگی‌های صنعتی دارد و در همین راستا استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با حضور میدانی در واحدهای تولیدی استان و شناخت نیازهای این بخش،‌ تلاش دارند یافته‌های علمی را در عمل پیاده کنند.
رضایی‌نور همچنین با اشاره به این که برای افزایش توان تولید استان نیازمند همکاری گسترده صنعت و دانشگاه هستیم، تاکید کرد: در این رابطه دانشگاه صنعتی قم ضمن ایجاد بسترهای لازم برای ارتباط هرچه بیشتر با صنعت و استفاده از ظرفیت‌ علمی اساتید و دانشجویان خود به به دنبال تقویت سطح فعالیت واحدهای صنعتی استان است.
وی افزود: سطح ارتباط صنعت و دانشگاه طی سال‌های اخیر در قم روند رو به رشدی را طی می‌کند و این موضوع علاوه بر این که عامل مهمی برای کمک به حل مشکلات صنایع فعال در قم به‌شمار می‌آید، زمینه مناسبی برای اشتغال دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی را نیز فراهم آورده‌است.
حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

 

 

 

 

قابل توجه دانشجویان گرامی
جهت پاسخگویی به پرسشنامه ارسال شده از طرف مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق وبگاه ذیل تا مورخ ۲۵/ ۱۰/ ۱۴۰۰  اقدام فرمایید.
 
آدرس وبگاه:
 

قابل توجه دانشجویان گرامی

دوشنبه سیزدهم دی 1400 ساعت 11:18 ق ظ
قابل توجه اساتید محترم عضو هیات علمی
قابل توجه اساتید محترم عضو هیات علمی
جهت پاسخگویی به پرسشنامه ارسال شده از طرف مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق وبگاه ذیل تا مورخ ۲۵/ ۱۰/ ۱۴۰۰ اقدام فرمایید.
مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی قم
آدرس وبگاه:
 

قابل توجه اساتید محترم عضو هیات علمی

دوشنبه سیزدهم دی 1400 ساعت 11:15 ق ظ
درخشش دانشگاه صنعتی قم در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت کشور
به‌ گزارش روابط‌ عمومی دانشگاه: طرح پژوهشی دکتر جعفر خادم‌زاده یگانه و دکتر محسن نجفی از اساتید هیات علمی گروه پلیمر دانشگاه صنعتی قم به‌ عنوان طرح پژوهشی برتر در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت کشور معرفی شد.
این طرح در خصوص بررسی نرم‌کننده‌های مناسب جهت استفاده در صنعت pvc و پیشنهاد مواد جایگزین نرم‌کننده dop‌ است.
دکتر خادم‌زاده یگانه در خصوص اهمیت این طرح گفت: با توجه به این‌که شهر قم یکی از قطب‌های اصلی کفش و دمپایی در کشور محسوب می شود؛ استفاده درست و کم‌هزینه از pvcیکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صنعتگران استان است.
هیات علمی گروه پلیمر دانشگاه صنعتی قم افزود: دراین‌میان استفاده از نرم‌کننده‌ها بسیار مهم و ضروری است. در حال حاضر dopیکی از پرکاربردترین نرم‌کننده‌ها در صنعت pvcاست .اما مواردی همچون انحصاری بودن مواد اولیه آن و آلایندگی بالای این مواد، صنعتگران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
دکتر خادم‌زاده یگانه گفت: نرم کننده پیشنهادی در این طرح مشکلات موجود را برای صنعتگران حل کرده است. این طرح پس از تامین بودجه، اجرایی خواهد شد.



پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز بصیرت

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتررضائی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی روز بصیرت را گرامی داشت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

                                                                 بسمه تعالی
ملت شریف  ایران در ۹ دی سال ۱۳۸۸چنان به ندای رهبر و پیشوای خود لبیک گفتند و حماسه ای به یادماندنی آفریدند که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است.
۹دی ماه ۱۳۸۸ مظهر نفوذ ناپذیری جمهوری اسلامی ایران در برابر فتنه‌های استکبار جهانی است. مردم شریف ایران نشان دادند که با شور و شعور انقلابی و همچنین پیروی از منویات مقام عظمای ولایت راه هرگونه دسیسه و کارشکنی را در برابر دشمنان خواند بست.
اینجانب  به نمایندگی از جامعه دانشگاهی صنعتی قم ضمن تجدید بیعت با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و پاسداری از آرمان های والای امام  خمینی (ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای همیشه جاوید ، دهه بصیرت و روز میثاق امت با ولایت را گرامی می داریم.

پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز بصیرت

چهارشنبه هشتم دی 1400 ساعت 2:9 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود