امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
برگزاری دو مین نشست از سلسله نشست های ولایت فقیه در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دومین نشست از سلسله نشست های ولایت فقیه ، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با حضور اساتید،کارکنان و دانشجویان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین الهی از اساتید حوزه و دانشگاه در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین الهی به موضوعاتی چون ولایت فقیه و روحانیت ، ارتباط دین و سیاست و لزوم پیروی ملت از ولایت فقیه پرداخت.
انتصاب
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی صدور احکام جداگانه ای از جانب دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم ، دکتر فدایی به سمت معاون آموزشی و پژوهشی، دکتر قنبری به سمت معاون دانشجویی و فرهنگی و همچنین دکتر کریمی به سمت رئیس شورای راهبردی فناوری زیست سازگار منصوب شدند.
همچنین از زحمات دکتر کریمی در زمان تصدی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتصاب

سه شنبه سی و یکم فروردین 1395 ساعت 2:43 ب ظ
دانشگاه‌ صنعتی قم در بین دانشگاه های سراسر کشور موفق به کسب مقام سوم در جذب دانشجوی کارآموز شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه :از سوی اداره كارآموزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دانشگاه‌های فعال در سامانه ملّی كارآموزی در سال 1394 معرفی شدند.
بر اساس گزارش اداره كارآموزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دانشگاه لرستان رتبه اول ، دانشگاه صنعتی امیر كبیر و دانشگاه صنعتی قم به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
به نقل از دکتر راستی مدیر کار آفرینی و ارتباط با صنعت دانشگا ه صنعتی قم : 530 نفر از دانشجویان این دانشگاه جهت گذراندن دوره کارآموزی در سال 1394به کارخانه ها و ادارات مختلف معرفی شدند که با در نظر گرفتن نسبت کل دانشجویان به دانشجویان متقاضی گذراندن دوره کارآموزی ، دانشگاه صنعتی قم در جذب دانشجو و همچنین جذب شرکت ها و کارخانه ها جهت همکاری با این دانشجویان موفق بوده است.
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای
بیستم فروردین، نشانگر اقتدار و عظمت جوانان ایران زمین در عرصه علم و فناوری است. بیستم فروردین دانشمندان متعهد و متدین ایران زمین (خواستن، توانستن است)را در تمام دنیا به منصه ظهور گذاشتند و در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی فناوری هسته ای را جاودانه کردند.
در ایران اسلامی دانش صلح‌آمیز هسته ای با همت بلند ، شهادت و شهامت فرزندان این مرز و بوم به ثمر نشست و با منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)به رشد و شکوفایی خود رسید. به حدی که ابرقدرتان شرق و غرب احساس خطر کرده و با تهدید، تحریم ،بهانه جویی، ایجاد جنگ روانی و شهادت دانشمندان جوان هسته ای می خواهند به هر وسیله ی ممکن عرصه را بر ایرانیان تنگ کنند. ولی با حضور جوانانی چون دکتر شهید مسعود علیمحمدی، دکتر شهید مجید شهریاری،دکتر شهید مصطفی احمدی روشن، شهید داریوش رضایی نژاد تمامی توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب نقش بر آب شد.
امید است که سال 1395، سالی که به فرموده مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، با همکاری و همدلی ملت غیور ایران شاهد رشد و شکوفایی همه جانبه ایران اسلامی باشیم تا دین خود را به شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته ای ادا کنیم.

بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای

چهارشنبه هجدهم فروردین 1395 ساعت 1:25 ب ظ
تحقق شعار سال 1395( اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اولین جلسه هم اندیشی اساتید در سال 1395 با موضوع ( اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در دانشگاه ها) با حضور هیات رئیسه و اساتید هیات علمی در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این نشست دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم صرفه جویی و قناعت را از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی دانست. وی افزود: با همکاری و خلاقیت می توان اقتصاد مقاومتی را محقق نمود. به عنوان مثال بنده در دانشگاه انگلیس شاهد این بودم که جهت پایین آوردن هزینه ها ،تجهیزات آزمایشگاهی با همکاری اساتید و دانشجویان ساخته می شد.
حجت الاسلام والمسلمین آخوند زاده نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: سابقه اقتصاد مقاومتی در ایران به زمان هشت سال دفاع مقدس بر می گردد. رزمندگان، بسیج و سپاه با استفاده از اقتصاد مقاومتی با کمبود امکانات نظامی و بهداشتی در زمان جنگ اجازه تاراج حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن غاصب نداند.
در ادامه هریک از اساتید به ارائه راهکار در مورد اجرایی نمودن شعار سال ( اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) پرداختند.
به گفته دکتر قنبری دبیر هم اندیشی اساتید، پس از برگزاری چند نشست با موضوع ( اقتصاد مقاومتی و جایگاه آن در دانشگاه ها) و ارائه نقطه نظرات اساتید، طی برگزاری یک جلسه عمومی نظرات جمع بندی و جهت کاربردی نمودن و اجرایی شدن به واحدهای مختلف دانشگاه ابلاغ می گردد.
پیام تبریک  دكتر خوشنویسان رئیس دانشگاه  صنعتی قم به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و  روز  زن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دكتر خوشنویسان طی صدور پیامی میلاد فرخنده دخت نبی اکرم ،حضرت فاطمه زهرا (س) و  و روز زن را تبریک گفت.

متن پیام تبریک دکتر خوشنویسان به این شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ، فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ،

إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الابتر

 

بیستم جمادی الثانی مصادف با میلاد پربرکت دخت نبی اكرم ( ص) ، در کشور عزیزمان به عنوان بزرگداشت روز زن و مادر نامگذاری شده است. این تقارن نشانگر این است كه زن ایرانی با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) و با پرورش فرزندانی سالم و صالح ، بنا نهادن خانواده ای شاد و جامعه ای پر امید را در دست دارد.
به حمدالله امروز اهمیت و جایگاه زن در جامعه اسلامی بر هیچ كس پوشیده نیست. زنانی كه علاوه بر انجام وظیفه خطیر همسری و مادری، دوشادوش مردان پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و امروز نیز با همت و پشتكار در عرصه های مختلف به ویژه عرصه های علمی در سربلندی ایران عزیزمان نقش بسزایی را ایفا می نمایند و جامعه ما همیشه مدیون این فرشته های زمینی خواهد بود.
ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی نبی مکرم اسلام و روز زن را به همه همکاران به ویژه بانوان گرامی فعال در عرصه دانشگاه تبریک و تهنیت عرض می نمایم و آرزوی سربلندی و سلامتی تان را از خداوند متعال خواستارم.
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران
در دوازدهم فروردین سال 1358، با حضور وصف ناپذیر ملت عزیزمان مهمترین همه پرسی تاریخ ایران زمین به منظور تعیین حكومت این سرزمین كهن صورت گرفت .

رای " آری" ملت ایران به جمهوری اسلامی، نشانگر ناکامی استکبار و عشق و ارادت ملت شریف و شهید پرور ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
در این روز بزرگ مردم با حضور در پای صندوق های رای طی اقدامی هوشمندانه سرنوشت خود و كشورشان را رقم زدند و به حق كه این اقدام كم نظیر ملت شریف ایران به یكی از بهترین نمونه های عینی دموكراسی در طول تاریخ تبدیل شد.
در دوازدهم فروردین سال 1358،زنان و مردان ایران عزیزمان با حضور خود در پای صندوق های رای و انتخاب جمهوری اسلامی دین خود را به امام خمینی (ره) و شهدا ادا نمودند و امروز ما با توكل به خدای متعال و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در سالی كه به فرموده ولی امر مسلمین به نام (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ) نامگذاری شده است ، دست در دست هم ، با اتحاد و همدلی بهترین ها را برای سربلندی كشورمان رقم خواهیم زد و در هر شرایطی حافظ آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام راحل و شهدای گلگون كفن خواهیم بود.
 
 
پیام نوروزی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۵ را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری كردند.


متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.

 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار. یا محوّل الحول و الأحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال.

 

السّلام علی الصّدّیقه الطّاهره، فاطمه المرضیّه، بنت رسول الله، صلّی الله علیه و آله. و السّلام علی ولیّ الله الأعظم، ارواحنا فداه و عجّل الله فرجه.

 

عید نوروز را به همه‌ی خانواده‌های ایرانی و افراد ایرانی در هر نقطه‌ی عالم تبریك عرض میكنم. عیدتان مبارك باشد هم‌میهنان عزیز. بخصوص به خانواده‌های عزیز شهیدان، به جانبازان عزیز، به خانواده‌های محترم آنها، و به همه‌ی ایثارگران تبریك عرض میكنم و یاد شهیدان بزرگوارمان و یاد امام عزیزمان را گرامی میدارم.
 
سالی كه شروع شد -سال ۹۵- هم در آغاز و هم در پایان، متبرك به نام مبارك حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) است. هم اولِ این سال منطبق بر ولادت آن بزرگوار با ماه‌های قمری است، هم آخر این سال. بنابراین امیدواریم كه ان‌شاءالله سال ۹۵ به بركت حضرت زهرا سال مباركی باشد برای ملت ایران، و از معنویات آن بزرگوار و از راهنمائی‌های آن بزرگوار و از زندگی آن بزرگوار درس بگیریم و بهره‌مند شویم.
 
سالی كه تمام شد -سال ۹۴- مثل همه‌ی سالهای دیگر، آمیزه‌ای از شیرینیها و تلخیها و فرازها و فرودها بود؛ طبیعت زندگی همین است؛ از تلخی حادثه‌ی منا تا شیرینی راهپیمائی ۲۲ بهمن و انتخابات هفتم اسفند؛ در تجربه‌ی برجام، از امیدهائی كه برانگیخت، تا نگرانیهائی كه در كنار آن هست؛ همه‌ی اینها جزو حوادث سال بود، و همه‌ی سالها همین جور است.
 
سالها و ایام عمر انسان، مشتمل بر فرصتهائی است و مشتمل بر تهدیدهائی است. هنر ما باید این باشد كه از فرصتها استفاده كنیم و تهدیدها را هم تبدیل به فرصت كنیم. سال ۹۵ پیش روی ما است. در این سال هم مانند همیشه، فرصتها و تهدیدهائی وجود دارد. همه باید تلاش كنند تا بتوانیم از فرصتهای این سال به معنای حقیقی كلمه استفاده كنیم و كشور از اول تا آخرِ این سال تفاوتهای محسوسی پیدا كند.
 
امیدهائی وجود دارد برای سال ۹۵. انسان به مجموعه‌ی اوضاع كه نگاه میكند، امیدهائی را مشاهده میكند. البته برای تحقق این امیدها باید تلاش كرد، باید كار شبانه‌روزی كرد و باید بی‌وقفه سعی و كوشش كرد. اصل قضیه این است كه ملت ایران باید بتواند كاری بكند كه خود را در مقابل تهدیدهای دشمنان و دشمنیهای آنها، از آسیب‌پذیری خارج كند. ما باید كاری كنیم كه در مقابل تهدید دشمنان، آسیب‌پذیر نباشیم. آسیب‌پذیری را به صفر برسانیم.
 
به گمان من مسئله‌ی اقتصاد در اولویت اول است. یعنی وقتی انسان نگاه میكند، در میان مسائل اولویت‌دار، از همه فوری‌تر و نزدیكتر، مسئله‌ی اقتصاد است. اگر به توفیق الهی، هم ملت و هم دولت و مسئولان گوناگون، بتوانند در مسئله‌ی اقتصاد كارهای درست و بجا و متقن را انجام دهند، امید این هست كه در مسائل دیگر، مثل مسائل اجتماعی، مثل آسیبهای اجتماعی، مثل مسائل اخلاقی، مثل مسائل فرهنگی هم تأثیرگذار باشند.
 
در مسئله‌ی اقتصاد، آن چیزی كه مهم است و اصل است، مسئله‌ی تولید داخلی است؛ مسئله‌ی ایجاد اشتغال و رفع بیكاری است؛ مسئله‌ی تحرك و رونق اقتصادی و مقابله‌ی با ركود است؛ اینها مسائل مبتلابه مردم است؛ اینها چیزهائی است كه مردم آنها را حس میكنند و مطالبه میكنند؛ و آمارها و اظهارات خود مسئولین هم نشان میدهد كه این مطالبات مردم و این خواسته‌های مردم بجا و به‌مورد است.
 
اگر ما بخواهیم مشكل ركود را حل كنیم، مشكل تولید داخلی را حل كنیم، بخواهیم مسئله‌ی بیكاری را حل كنیم، بخواهیم گرانی را مهار كنیم، علاج همه‌ی اینها در مجموعه‌ی مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است. اقتصاد مقاومتی شامل همه‌ی اینها است. میشود با اقتصاد مقاومتی به جنگ بیكاری رفت؛ میشود به جنگ ركود رفت؛ میشود گرانی را مهار كرد؛ میشود در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی كرد؛ میشود فرصتهای بسیاری را برای كشور ایجاد كرد و از فرصتها استفاده كرد؛ شرطش این است كه برای اقتصاد مقاومتی كار و تلاش انجام بگیرد.
 
گزارشی كه برادران ما در دولت به من دادند، نشان میدهد كه كارهای وسیعی كرده‌اند؛ منتها این كارها كارهای مقدماتی است؛ كارهائی است در زمینه‌ی بخشنامه‌ها و دستورها به دستگاههای مختلف؛ اینها كارهای مقدماتی است؛ اما آنچه كه لازم است ادامه پیدا كند، عبارت است از اقدام كردن و عمل كردن و روی زمین، محصول كار را به مردم نشان دادن؛ این آن چیزی است كه وظیفه‌ی ما است؛ كه من ان‌شاءالله در سخنرانی شرحش را به آحاد ملت عزیزمان عرض خواهم كرد.
 
بنابراین آنچه كه من به عنوان شعارِ امسال انتخاب میكنم، عبارت است از «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل». این، راه و جاده‌ی مستقیم و روشنی است به سمت آن چیزی كه به آن احتیاج داریم. البته توقع نداریم كه این اقدام و عمل، در ظرف یك‌ سال همه‌ی مشكلات را حل كند؛ اما مطمئنیم كه اگر چنانچه اقدام و عمل به صورت برنامه‌ریزی شده و درست انجام بگیرد، ما در پایان این سال آثار و نشانه‌های آن را مشاهده خواهیم كرد. از همه‌ی كسانی كه در این راه تلاش كردند و تلاش میكنند، تشكر میكنم.
 
بار دیگر به ملت عزیزمان سلام و تبریك عرض میكنم و صلوات خدا را بر محمد و آل محمد و بر حضرت بقیه الله اعظم (سلام الله علیه و ارواحنا فداه) مسئلت میكنم.
 
والسّلام علیكم و رحمه الله و بركاته
 
پیام تبریك دكتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت سال نو
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار. یا محوّل الحول و الأحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال.
اینك سال 1394 به پایان رسید و بهار 1395 با تمام زیبایی در حال جلوه گری است، ضمن تبریك سال نو، ان شاء الله در سال جدید ما هم با نو شدن طبیعت فصل نویی را برای زندگی مان آغاز كنیم .
سال گذشته برای مردم شریف و شهید پرور ایران اسلامی سال پر فراز و نشیبی بود. سالی پر از تلخی ها و شیرینی ها. سالی پر از تهدیدها و فرصت ها. سالی كه با همدلی و همزبانی دولت و ملت ، بار دیگر اقتدار و عظمت ایران اسلامی بر دوستان و دشمنان به اثبات رسید. در سال جدید افق های روشنی پیش رو است چرا كه با هوشیاری دولت و حمایت و هم دلی ملت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حركت چرخ های صنعتی و حمایت از تولیدات داخلی ، می توانیم شاهد پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی باشیم.
امیدوارم سال 1395 سالی كه به فرموده مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) به نام سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " نام گذاری شده است، سالی سرشار از خودشكوفایی، خیر و بركت برای تمامی هموطنان به ویژه قشر جوان و دانشگاهی باشد.
 

 

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود