امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
حضور حداکثری مردم ایران پای صندوق های رای تکرارحماسه ای دیگرخواهدبود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ دکتر رضایی نور طی صدور پیامی از ملت همیشه در صحنه ایران دعوت کرد تا پرشور تر از همیشه در انتخابات دوم اسفند سال ۹۸ حضور به عمل آورندوحماسه دیگری را رقم زنند.
متن‌کامل پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
به حق که ایران اسلامی به خود می بالد که در طول تاریخ شکوهمند انقلاب، مردم شریف و شهید پرور همواره در هر شرایطی با حضور خود در صحنه های سیاسی، ملی، مذهبی و... عشق خود را به وطن خویش نشان داده‌اند.
بدون تردید ‌در این برهه حساس و سرنوشت ساز، نقش و تاثیر دانشگاه و دانشگاهیان در روشنگری آحاد مردم برای انتخاب اصلح در صحنه انتخابات بر کسی پوشیده نیست . قشر فرهیخته کشور می‌تواند در کنار سایر اقشار در جهت اعتلای مردم‌سالاری دینی اهتمام ورزیده و ضمن ترغیب مردم،نقش موثر و سازنده ای در سرنوشت کشور ایفا نمایند.
ملت فهیم ایران، روز جمعه گردهم می‌آیند تا ایرانی آباد را رقم بزنند و انشاءالله با حضور نمایندگان اصلح در این دوره مجلس شورای اسلامی بتوانیم بیش از پیش به آرمان‌های انقلاب بزرگ اسلامی دست یابیم.
اینجانب بر حسب وظیفه از کلیه اقشار به ویژه قشر دانشگاهی خواستارم که با حضور پرشور در پای صندوق های رای و انتخابی آگاهانه در روز دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ حماسه‌ای دیگر را در تاریخ زرین نظام جمهوری اسلامی ایران عزیزمان، خلق نمایند.
روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی داشت روز زن و مادر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر جلال رضائی نور در پیامی فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر را تبریک گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرّحیم
پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله و سلم می فرماید: "ان فاطمةَ سَیِّدَةُ نِساءِ العالَمینَ"
(همانا فاطمه، سرور زنان عالَم است)
زندگی و سیره حضرت زهرا (س) به قدری آموزنده و جذاب است كه هر زن آزاده ­ای در جهان او را چونان قدیسه ای تحسین می­ كند؛ زنی كه تولدش از دامن خدیجه كبری، همسر پیامبر گرامی اسلام (ص) و در كانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه­ های آسمانی و تسبیح قدسیان همراه شد و شب میلادش را عرشیان به بانگ تكبیر و تسبیح جشن گرفتند و خداوند لقب كوثر به او عطا كرد؛ زیرا وی سرچشمه تمام خوبی­های جهان است.
اینجانب سالروز میلاد فرخنده دختر حضرت رسول (ص)، همسر حیدر کرار حضرت مرتضی علی (ع) و مادر با کرامت و پر عطوفت شیعیان که به زیبایی روز زن و مادر نام گرفته است و همچنین سالروز میلاد فرزند برومندش،احیاگر اسلام ناب محمدی،حضرت امام خمینی (ره) را به حضرت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مسلمانان جهان، ملت شریف ایران، مادران فداکار و زنان پارسای ایران زمین به ویژه بانوان گرانقدر دانشگاه صنعتی قم تبریک می‌گویم و از خداوند سبحان توفیق پیروی از سیره دخت گرامی پیامبر اسلام را برای همه شیفتگان آن حضرت مسئلت دارم.
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت دعوت از عموم مردم جهت شرکت در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم طی صدور پیامی از تمامی اقشار جامعه در هرچه با شکوه تر برگزار کردن راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
والفجر، ولیال عشر
 چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با چهل و یکمین روز درگذشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مصادف شده و این تقارن روح تازه ای از استکبارستیزی را در روح مردم انقلابی ایران اسلامی دمیده است.
بی تردید مردم فهیم و بصیر ایران با درک عمیق و درست از مقتضیات زمان ، با اتحاد و همدلی تحت لوای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) با حضور گسترده خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ، نقش شایسته خویش را در حمایت از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، به جهانیان نشان خواهند داد.
اینجانب از تمام اقشار جامعه به ویژه جامعه دانشگاهی صنعتی قم دعوت به عمل آورده تا یكبار دیگر با حضور پر شور و حماسی خود  صحنه ای دیگر از وحدت ملی را به تصویر کشیده ، تا بار دیگر دین خود را به امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب عزیزمان ادا کنیم.
 
افزایش سرمایه اجتماعی مهمترین هدف دانشگاه صنعتی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین چهلمین روز درگذشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مراسمی با حضور جمعی از کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی قم به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیریت فرهنگی وبسیج کارکنان درسالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر رضایی نور ضمن اشاره به نقش اتحاد و اعتماد در میان مردم در شکل گیری نظام شکوهمند اسلامی گفت : همواره تمامی انقلاب های بزرگ در سراسر دنیا با اتحاد و همدلی مردم ایجاد شده است و کشور ما نیز از این نعمت برخوردار شد و توانست با اتحاد و اعتماد در سال 57 ریشه نفاق را برای همیشه از کشور برچیده و انقلابی عظیم و حکومتی ولایت مدار را بر کرسی عدالت بنشانند.

وی افزود : بالاتر از هر اقدام عمرانی در دانشگاه اتحاد و همدلی در میان عوامل مجموعه مهمترین امتیاز در راستای پیشبرد اهداف به شمار می آید که از آن می توان به عنوان سرمایه اجتماعی یاد کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم تاکید کرد :طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و با همکاری و تلاش کارکنان دانشگاه امید می رود تا سال 1404 مجموعه دانشگاه صنعتی قم در جایگاه 10 دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گرفته و همچنین یکی از 20 دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه های کشور به شمار رود.

دکتر رضایی نور با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و توجه بر نقش و اهمیت دانشگاه ها در تاثیرگذاری بر اجتماع تصریح کرد : با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب نقش ما در زمینه ی پیشرفت تنها به محیط دانشگاه محدود نخواهد شد بلکه تاثیرگذاری بر اجتماع یکی از نقش ها و ماموریت هایی می باشد که برای ما تعریف شده است.

وی افزود : ما در تلاش هستیم تا بتوانیم با توجه به موارد ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب بتوانیم به یک الگو دانشگاه اسلامی در سطح کشوری و همچنین یک دانشگاه تمدن ساز تبدیل شویم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن تبریک به مناسبت فرار رسیدن ایام الله دهه فجر و همچنین تبریک و تسلیت به مناسبت چهلمین روز درگذشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر نقش مردم در شکل گیری انقلاب گفت : این انقلاب و نظام متعلق به مردم می باشد زیرا جنبش عظیم مردم انقلابی بود که توانست اساس کار کشور را از نظام دیکتاتوری و محوریت ستم شاهی به محوریت مردم و ولایت تغییر دهد.

وی افزود : ولایت یک الگوی اسلامی برای حکومت به شمار می رود که اساس کار آن برخاسته از مردم می باشد تا از خود مردم و نزدیک به مردم مسیر خود را ادامه دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تصریح کرد : اگرچه در فرایند شکل گیری این نظام شکوهمند اسلامی بر اساس کوتاهی یکسری از مسئولین مشکلاتی به وجود آمده است اما نکته ی قابل توجه در شکل گیری این نظام این می باشد که اساس این حاکمیت اسلامی بر اساس ولایت الهی شکل گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین در پایان صحبت های خود ضمن اشاره به تاثیر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود : شهادت این فرمانده دلیر و شجاع جبهه مقاومت خون تازه ای در رگ های انقلاب شکوهمند اسلامی جاری ساخت و منجر شد تا محبت مردم با ولایت و نظام دو چندان شود.

سخنرانی سرهنگ کاظمی یکی از هم رزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در 8 سال جنگ دفاع مقدس و همچنین مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.

در پایان این مراسم نیز جمعی از کارکنان از زحمات دکتر جلال رضایی نور به عنوان ریاست دانشگاه صنعتی قم تجلیل به عمل آوردند.










 

افزایش سرمایه اجتماعی مهمترین هدف دانشگاه صنعتی

دوشنبه بیست و یکم بهمن 1398 ساعت 1:45 ب ظ
تجدید میثاق دانشگاهیان صنعتی قم با امام خمینی (ره)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاهیان صنعتی قم همزمان با ایام الله دهه مبارک فجربه همت مدیریت فرهنگی در برنامه اهدای خون شرکت نموده و سپس با حضور در بیت امام خمینی (ره) با آرمان های امام راحل و شهدای همیشه جاوید تجدید میثاق نمودند.
 با توجه به سردی هوا و نیاز هموطنانمان به خون دانشگاهیان صنعتی قمدر ایام الله دهه مبارک فجر در مراسم اهدای خون شرکت کردند و سپس با حضور در خانه تاریخی امام خمینی (ره) با آرمان های امام راحل و شهدای همیشه جاوید تجدید میثاق کردند.
طبق توضیحات مسئول بیت امام خمینی(ره)  این بنا یکی از بناهای مهم شهر قم به شمار می رود که از تاریخچه سیاسی  و اجتماعی خاصی برخوردار است. این خانه که آخرین محل سکونت امام در قم بوده است، به دلیل قرار گیری در محله یخچال قاضی، به این نام نیز معروف است.
خانه حضرت امام خمینی (ره) در شهر قم، بنایی ساده شامل همکف و زیرزمین است. حیاط این بنا در جنوب آن و فضاهای سرپوشیده در شرق و غرب خانه قرار دارد.
سطوح داخلی این خانه قدیمی بدون تزئین بوده و گچ اندود شده است. سطوح خارجی نیز از جرزهای آجری ساده و سطوح گچی یکدست و بدون نقش و نگار می‌باشد.
 این خانه در حدود سال ۱۳۳۵ توسط امام خمینی (ره) خریداری شد و تا پیش از این، هیچ خانه ای در قم در تملک امام نبوده‌ است. امام تا سال ۱۳۴۲ در آن زندگی کردند. ایشان تا آخرین روزها و ساعات سال ۱۳۴۲ که درقم بودند، در همین خانه ساده می زیستند.
پس از تبعید امام به ترکیه، خانه مذکور در اختیار خانواده ایشان بود که با تغییر محل تبعید به نجف و رفتن اعضای خانواده به نجف اشرف، به آیت الله پسندیده، برادر امام واگذار شد و سرانجام در سال ۱۳۷۳  توسط مرحوم حاج احمد خمینی به بیت مقام معظم رهبری واگذار شد.
 شایان ذکر است در وسط بنا، راه پله ای است که ساختمان را به دو بخش بیرونی_ شرقی و اندرونی _غربی تقسیم می کند. در بخش بیرونی ساختمان، اتاق بزرگی واقع شده است که سال ها پذیرای مستمعان و شاگردان حضرت امام بوده است.
کابوشینسکی یکی از ایران شناسان غربی، خانه امام را این گونه وصف می کند: «امام خمینی قبلاً به اتفاق همسر و پنج فرزندش در خانه کوچکی، واقع در خیابان باریک و ناهمواری زندگی می کرد که از وسط آن جوی آبی می گذشت.
این خانه نه تنها محل سکونت امام بوده بلکه بسیاری از دیدارهای مردمی، سخنرانی‌ها و جلسات مهم سیاسی ایشان نیز در این مکان برگزار می‌شده که سخنرانی ایشان علیه تصویب قانون کاپیتولاسیون یکی از آن‌ هاست.
خانه حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۷۵ با شماره ثبت ۱۷۴۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
شایان ذکر است برگزاری دوره آموزش مجازی ایران 40+ و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب از جمله دیگر برنامه های مدیریت فرهنگی در دهه مبارک فجر بوده است.







تجدید میثاق دانشگاهیان صنعتی قم با امام خمینی (ره)

یکشنبه بیستم بهمن 1398 ساعت 8:55 ق ظ
حضور دانشگاهیان صنعتی قم در مرقد مطهر امام خمینی (ره)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:دانشگاهیان دانشگاه صنعتی قم در چهل‌ ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به همت بسیج کارکنان با حضور در مرقد مطهر  امام خمینی (ره)، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کردند.
در چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان صنعتی قم با آرمان‌های انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم هیات رئیسه و جمعی از مسئولان و کارکنان دانشگاه‌ صنعتی قم حضور داشتند.
دانشگاهیان ضمن تقدیم گل به حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بار دیگر بر عهد و پیمان خود با  امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب تاکید کردند.




 
از طرح تحقیقاتی استاد هیات علمی دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طرح تحقیقاتی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.
در سال رونق تولید طرح تحقیقاتی دکتر هادی زیانی استاد هیات علمی گروه برق دانشگاه صنعتی قم با عنوان حسگری فشرده تک بیتی در شبکه های حسگر بی سیم توسط دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.
در  قسمتی از این لوح تقدیر آمده است:
نظر به تلاش های مستمر جناب عالی در ارتباط صنعت و دانشگاه و فعال ساختن ظرفیت های بالقوه و استفاده ی مطلوب از فرصت های این عرصه در جهت عرضه فناوری و تبدیل علم به عمل، بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر این وزارت از طرح فوق به عمل می آید.
 
اعضای شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی قم منصوب شدند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: بر اساس آیین نامه تشکیل شورا و مدیریت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت،  دانشگاه ها، موسسه های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اعضای شورای و نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی قم منصوب شدند.
بر اساس این آیین نامه اعضای شورای نظارت وارزیابی متشکل از رئیس دانشگاه به عنوان رئیس شورا، معاونان دانشگاه، مدیر نظارت و ارزیابی و3 تا 5 نفر از اعضای هیات علمی صاحب نظر و دارای تجربه می باشند.
 با حکمی از طرف دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، دکتر محمد فدایی، دکتر احسان نجفی و دکتر محمد حسین زارع به عنوان اعضای شورای نظارت و ارزیابی این دانشگاه منصوب شدند.



 

 

اطلاعیه وام دانشجویی نیمسال دوم 99-98

زمان ثبت نام وام و تحویل مدارک    98/11/16   لغايت   98/12/03

دانشجویان محترم:

بمنظورثبت نام در سايت صندوق رفاه دانشجويان به آدرس اصلي www.swf.ir و يا در قسمت پورتال دانشجويي سایت صندوق رفاه به نشاني bp.swf.ir مراجعه فرماييد.

گروه اول : دانشجوياني كه براي اولين بار درخواست وام داشته و فاقد پرونده در پورتال دانشجويي صندوق رفاه مي­باشند جهت ثبت نام و ثبت درخواست وام طبق دستورالعمل ذيل اقدام نمايند.

1- مراجعه به سايت صندوق رفاه دانشجويان – پورتال دانشجويي (bp.swf.ir)

2-تشكيل پرونده و تكميل مشخصات شناسنامه­اي و تحصيلي توسط متقاضي.
3-مراجعه به امور دانشجویی دانشگاه (اداره رفاه) و ارائه سند تعهد محضري و شماره حساب بانك تجارت به نام دانشجو و اخذ تاييدیه اموردانشجویی (اداره رفاه) جهت درخواست وام. (لازم به ذكر است ارائه شماره حساب بانک تجارت فقط براي دانشجويان دوره روزانه ضروري مي باشد­).
4-مراجعه به پورتال دانشجويي صندوق رفاه دانشجويان و درج كدملي در محل نام كاربري و كلمه عبور .
5-درقسمت درخواست وام، وام مورد نظر خود را انتخاب نمائيد . توجه داشته باشيد ثبت درخواست وام ، در صورت تأمین اعتبار و پس از تأييد اداره رفاه دانشجويان دانشگاه قطعي خواهد شد .
6-شايان ذكر است كه مستندات درخواست هر نوع وام مي بايست در تاريخ مقرر به صورت حضوري به اداره اموردانشجویی (اداره رفاه) دانشگاه تحويل گردد.

گروه دوم:  دانشجوياني كه قبلا وام دريافت كرده و در فاز دو اتوماسيون جامع صندوق رفاه دانشجويان داراي پرونده مي­باشند از طريق پورتال دانشجويي صندوق رفاه به نشاني ( bp.swf.ir ) جهت ثبت درخواست وام در مهلت مقرر اقدام نمايند.

تذكرات مهم :

1- مهلت ثبت درخواست وام قابل تمدید نبوده و دانشجويان متقاضي مي بايست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده و ثبت درخواست وام اقدام نمايند.
2- ضروریست سند تعهد محضري با ضامن معتبر (كارمند رسمي یا پيماني دولت) با كپي آخرين حكم كارگزيني و فیش حقوقی ضامن­، و کپی شناسنامه و کارت ملی و کارت دانشجویی، بصورت حضوری به امور دانشجویی (اداره رفاه ) در دانشگاه تحویل گردد.
تبصره: ضمانت بازنشستگان درصورت ارائه آخرين حكم بازنشستگي و گواهي كسر از حقوق خطاب به صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري قابل پذیرش است.
3- تسويه حساب با دانشگاه مقطع قبل و تعيين تكليف بابت پرونده رفاهي متقاضي در سيستم جامع صندوق رفاه دانشجويان توسط اداره رفاه دانشجويان دانشگاه قبل تا پيش از ثبت نام وام الزامي مي باشد .

4- بدیهی است درخواستهای خارج از بازه مذکور قابل بررسی نخواهد بود.

5- دانشجویان متقاضی می توانند جهت تهیه فرم تعهد محضری و فرم پیش نویس گواهی کسر از حقوق جهت ضمانت بازنشستگان ضمن دریافت از وب سایت دانشگاه، به اموردانشجویی در دانشگاه نیز مراجعه نمایند.

6- درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر با اموردانشجویی دانشگاه داخلی 170 (سرکار خانم سوهانیان) تماس حاصل فرمایید.

- دانلود فرم تعهد محضری         - دانلود فرم پیش نویس گواهی کسر از حقوق جهت ضمانت بازنشستگان

جدول زمانبندی تسهیلات نیمسال دوم 99-98 صندوق رفاه دانشجویان

ردیف

نوع وام

آغاز زمان تشکیل پرونده و ثبت درخواست

پایان زمان تشکیل پرونده و ثبت درخواست

توضیحات

1

تحصیلی

98/11/16

98/12/03

ویژه دانشجویان روزانه

2

سایر وامها (ضروری، مسکن، ودیعه مسکن متأهلی، زیارت، ازدواج و... )

98/11/16

98/12/03

1)  وام ضروری درصورت ارائه فاکتور خرید اقلام کمک آموزشی قابل بررسی است.
2) وام زیارت: افرادی که از طریق ستاد عتبات عالیات مشرف می شوند باید نسبت به ارائه معرفی نامه ستاد عتبات دانشگاهیان، فرم تقاضا ممهور به مهر معاونت دانشجویی و ستاد عتبات و ارائه گذرنامه ممهور به مهر خروج از کشور اقدام نمایند. برای دانشجویانی که بصورت آزاد مشرف می شوند، ارائه فرم تقاضای وام عتبات و ارائه گذرنامه ممهور به مهر خروج از کشور الزامی است.

3)  درخواست وام ودیعه مسکن متآهلی درصورت ارائه اجاره نامه با کد رهگیری توسط دانشجویان متأهل قابل بررسی خواهد بود.

3

وام شهریه (ویژه دانشجویان نوبت دوم)

98/11/16

98/12/03

----

                                                                                                                                                 با تشکر- اموردانشجویی دانشگاه صنعتی قم

اطلاعیه وام دانشجویی نیمسال دوم 99-98

سه شنبه پانزدهم بهمن 1398 ساعت 2:32 ب ظ
حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم در رادیو انقلاب
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در برنامه رادیو انقلاب حضور یافت. وی پیشرفت های علمی و پژوهشی کشور را مرهون انقلاب اسلامی دانست.
دکتررضایی‌نور در این برنامه رادیویی به معرفی اجمالی دانشگاه صنعتی قم پرداخت. وی گفت : دانشگاه صنعتی قم در سال ۱۳۸۷ با دو رشته صنایع و کامپیوتر در استان قم راه اندازی شد و هم اینک این دانشگاه با ۸ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد با ۶۰عضو هیات علمی پذیرای ۲ هزار دانشجو از اقصی نقاط کشور است.
وی افزود: باتوجه به جایگاه استراتژیک استان قم از جمله اینکه جزء شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور است و بین استانهای صنعتی از جمله تهران ،اصفهان و اراک واقع شده است و وجود چندین شهرک های صنعتی در این استان، این دانشگاه می‌تواند رشد و شکوفایی صنعت استان و کشور را به ارمغان آورد.
دکتر رضایی نور در خصوص ارتقای پژوهش در دانشگاه صنعتی قم گفت: ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه، باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها(بتا)، ثبت ۴ اختراع توسط اساتید جوان این دانشگاه طی یک سال اخیر، فعالیت های علمی و پژوهشی انجمن های علمی در این دانشگاه،برگزاری دوره های آموزش های آزاد و مجازی،افزایش مقالات علمی و پژوهشی اساتید از جمله فعالیت‌هایی است که ارتقای پژوهش را در این دانشگاه رقم زده است.
وی افزود:باتوجه به حوزه های علمیه در شهر مقدس قم و حضور طلاب خارجی دانشگاه‌صنعتی‌قم‌پتانسیل بین المللی شدن را دارد که با جذب بدون کنکور دانشجوی غیر ایرانی می تواند علاوه بر رفع نیاز طلاب خارجی، درآمدزایی و توسعه زیر ساخت ها را برای این دانشگاه فراهم آورد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به مجاورت قم و تهران، دانشگاه صنعتی قم را معین دانشگاه های تهران دانست‌ و افزود: دربیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری( مدظله العالی) تاکیدات مؤکدی در خصوص پیشرفت کشور برپایه توسعه علم‌، فناوری و پژوهش های کاربردی داشته اند که‌ دانشگاه صنعتی قم در این خصوص فعالیت‌های موثری انجام داده است.
فرصت مطالعاتی اساتید از طریق دوره های کارآموزی در صنعت، ارتباط دانشجویان و اساتید با کارخانه ها و اجرای طرح همیار صنعت فرصت مناسبی را جهت ارتباط موثر صنعت و دانشگاه را ایجاد کرده است.  با اجرای این طرح علاوه بر اشتغال ۷۰ درصدی دانشجویان، رفع مشکلات و معضلات صنعت استان را نیز شاهد بوده ایم.
رئیس‌دانشگاه صنعتی قم در خصوص بومی سازی علم گفت: در یک دهه اخیر مراکز رشد، شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان رشد قابل توجهی داشته اند اما اعتماد صنعت به دانشگاه ها هنوز کم رنگ است. با توجه به تحریم ها بنده بارها اعلام کرده‌ام که دانشگاه صنعتی قم آمادگی این را دارد که قطعات یا نرم افزار هایی که به علت تحریم ها به کشور وارد نمی‌شود را تولید کند. امیدوارم با اعتماد هر چه بیشتر صنعت به دانشگاه شاهد رشد و شکوفایی صنعت در کشور باشیم.
 

حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم در رادیو انقلاب

دوشنبه چهاردهم بهمن 1398 ساعت 11:26 ق ظ
رئیس صندوق رفاه دانشجویان: با آماده سازی سند آمایش حوزه خدمات رفاهی دانشجویی، عدالت بیشتر رعایت می شود
به گزارش‌روابط عمومی دانشگاه: جلسه معاونین دانشجویی و فرهنگی منطقه۴ کشور با حضور دکتر مطیعی مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.دکتر مطیعی جهت عدالت بیشتر در اخذ بودجه های مربوطه از صندوق رفاه دانشجویان، از آماده سازی سند آمایش حوزه خدمات رفاه دانشجویان خبر داد.
جلسه معاونین دانشجویی منطقه۴ کشور با حضور دکتر مطیعی مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد. در این جلسه دکتر مطیعی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت به مناسبت شهادت سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی، لقب سردار دلها را برای وی بسیارشایسته دانست و افزود: خدمت کردن مسئولین‌درکشور باید مانند حاج قاسم باشد که این چنین ماندگار شود.
وی افزود: معاونین دانشجویی و فرهنگی وظیفه خطیری دارندچرا‌که ‌نیازهای دانشجویان مربوط به زمان اداری نمی‌شود و باید خدمت رسانی به این عزیزان شبانه روزی باشد.
دکتر مطیعی از استقرار نظام ITخدمات دانشجویی خبر داد و افزود: باایجاداین سامانه کلیه فعالیت های مربوط به صندوق رفاه‌دربستروب انجام می‌شود که این امر باعث ارائه خدمات بهتردر کوتاه ترین زمان ممکن می گردد .
وی افزود: سند آمایش در حوزه خدمات رفاه دانشجویی در حال آماده سازی است و سامانه های مربوط به آن درچهار بخش کشوری، منطقه‌ای، استانی و دانشگاهی ایجاد می شود که بر اساس استانداردهای مشخص شده هر دانشگاه می تواند بر اساس ضریب محرومیت و ضریب برخورداری از خدمات این صندوق استفاده کند، بی شک با استفاده از این روش عدالت نیز بیشتر رعایت می شود.
رئیس صندوق رفاه گفت:طبق برنامه ریزی های صورت گرفته وام های دانشجویی نیز باید مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد. در حال حاضر بیست و دو نوع وام دانشجویی داریم که با یک بازنگری اساسی تعداد وام ها کمتر و مبلغ آن ها بیشتر خواهد شد.
دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن خوشامدگویی، به پیشرفت ها و تحولات اخیر این دانشگاه اشاره کرد و افزود: طی یک سال اخیر با بازسازی و مجتمع سازی کلاس های آموزشی، متمرکز شدن خوابگاه های خواهران و برادران، علاوه بر رضایت‌مندی دانشجویان، صرفه جویی در هزینه های جاری را نیز داشته ایم.
دکتر رضایی نور گفت: با افزایش انجمن های علمی از شش  انجمن به نه انجمن، اختصاص فضای فیزیکی به آنها، ارتباط تنگاتنگ‌مسئولین با اعضای انجمن ها،کانون‌ها و تشکل های دانشجویی، تقبل۵۰ درصد هزینه خوابگاه از جانب دانشگاه برای دانشجویان، ارتقاء کیفیت غذا و ایجاد تنوع بیشتر درآن و ساخت ورزشگاه بخشی از مطالبات دانشجویان در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی مرتفع شده است.
وی افزود: افزایش۲۰ درصدی جذب هیات علمی در رشته های مورد نیاز،ساخت و تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه، راه اندازی فضای کار اشتراکی و باشگاه توانمند سازی استارتاپ ها(بتا)، افتتاح میز خدمت الکترونیکی،  برگزاری دوره های مهارتی برای دانشجویان از طریق مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه از جمله برنامه هایی بوده است که ارتقای آموزش و پژوهش و رضایتمندی دانشجویان را ایجاد کرده است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: به منظور رفاه هر چه بیشتر دانشجویان زمین‌چمن‌مصنوعی و سلف مکمل نیز در حال راه‌اندازی و بهره‌برداری است.
باتوجه به در حال توسعه بودن این دانشگاه با حضور اساتید و کارکنان جوان و دانشجویان نخبه امیدوارم این دانشگاه در زمره ۱۰ دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گیرد.







پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت دهه مبارک فجر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی فرا رسیدن دهه مبارک فجر را گرامی داشت.
متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

نصرمن ا... و فتح قریب
 
دهه مبارک فجر،‌ آغاز حماسه ملتی است که با انقلاب اسلامی خویش،  ندای استقلال و آزادی را به گوش جهانیان رساندند. این ایام به یادماندنی نشانگر اراده پولادین مردمی است که با توکل به خدای متعال و پیروی از امام خمینی (ره) توانستند نظام استبداد را در هم شکسته و استقلال و آزادی را به عنوان آرمان  انقلاب اسلامی به منصه ظهور برسانند.
 بی شک می توان  انقلاب اسلامی در ایران را  آغازگر جنبش‌های عدالت خواهانه و ضد استبداد در سراسر جهان به حساب آورد و بسیاری از کشورهایی که امروز با استبداد و استعمار در جنگ و ستیز هستند، انقلاب ایران را سر لوحه و سرمشق مقاومت خود قرار داده اند .
 پس از گذشت چهل و یک سال هنوز شیرینی و حلاوت انقلاب اسلامی به کام دشمنان قسم خورده ما هر روز تلخ و تلخ تر می شود و هر روز با فتنه و توطئه ای جدید انزجار خود را به ایران اسلامی نشان می دهند. ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی دیگر از نقشه های شوم آمریکا بود که جوابش را هم در حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد دریافت کرد.
دهه  مبارک فجر امسال معطر به آیین چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و  این امر روح تازه ای از استکبار ستیزی را در کالبد ملت ایران دمیده است که با پیروی از منویات حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ایران اسلامی در مقابل دشمنان سربلند تر از همیشه خواهد بود.
اینجانب آغاز دهه فجر پيروزي انقلاب اسلامي؛ این حماسه تاریخی را به رهبر معظم انقلاب، آحاد ملت شريف ايران به ویژه جامعه دانشگاهی صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض نموده و عزت ،اقتدار و سربلندی روز افزون كشور عزیزمان را از خداوند متعال خواستارم.
 
 

پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت دهه مبارک فجر

شنبه دوازدهم بهمن 1398 ساعت 12:18 ق ظ
 از طرح تحقیقاتی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طرح تحقیقاتی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.
در سال رونق تولید طرح تحقیقاتی دکتر جواد راستی استاد هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه صنعتی قم با عنوان بررسی ساختار قیمت تمام شده و ارائه راهکارهای افزایش بهره وری در صنایع سخت استان قم جهت حمایت از کالای ایرانی با اولویت صنایع کفش و دمپایی و صنایع معدنی توسط دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.
در  قسمتی از این لوح تقدیر آمده است:
نظر به تلاش های مستمر جناب عالی در ارتباط صنعت و دانشگاه و فعال ساختن ظرفیت های بالقوه و استفاده ی مطلوب از فرصت های این عرصه در جهت عرضه فناوری و تبدیل علم به عمل، بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر این وزارت از طرح فوق به عمل می آید.
دانشگاهیان صنعتی قم در سوگ شهادت حضرت زهرا(س)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاهیان صنعتی قم ضمن برگزاری مراسم سوگواری به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با شهدا تجدید بیعت کردند.
دانشگاهیان صنعتی قم با برگزاری مراسمات سوگواری از جمله سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و مداحی ذاکران اهل بیت آقایان مظاهری و خلیلیان عشق و ارادتشان را به حضرت زهرا(س) نشان دادند.
همچنین با راه اندازی دسته عزاداری از دانشگاه به سمت بهشت معصومه ضمن قرائت حدیث شریف کسا و غبارروبی از مزار شهدای مدافع حرم با امام راحل (ره) و شهدای همیشه جاوید تجدید بیعت کردند.  















دانشگاهیان صنعتی قم در سوگ شهادت حضرت زهرا(س)

سه شنبه هشتم بهمن 1398 ساعت 1:47 ب ظ
دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید هیات علمی دانشگاه صنعتی قم به همت مدیریت پژوهش و فناوری این دانشگاه با محوریت روش و مدیریت تحقیق برگزار شد.
دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید هیات علمی با محوریت روش و مدیریت تحقیق با حضور دکتر علی بنیادی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
دکتر طالبی مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی قم هدف از برگزاری این دوره را بستر سازی و هدایت فعالیت های پژوهشی در دانشگاه، ارزیابی آخرین پیشرفت ها و فعالیت های علمی در هرگرایش و عوامل موثر در رشد آن، ارتقای کمی و کیفی تولیدات علمی و فناوری در دانشگاه دانست.
شایان ذکر است این دوره در 16 ساعت و طی 2 روز برگزار شد.





ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود