امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم در رادیو انقلاب

دوشنبه چهاردهم بهمن 1398 ساعت 11:26 ق ظ
حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم در رادیو انقلاب
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در برنامه رادیو انقلاب حضور یافت. وی پیشرفت های علمی و پژوهشی کشور را مرهون انقلاب اسلامی دانست.
دکتررضایی‌نور در این برنامه رادیویی به معرفی اجمالی دانشگاه صنعتی قم پرداخت. وی گفت : دانشگاه صنعتی قم در سال ۱۳۸۷ با دو رشته صنایع و کامپیوتر در استان قم راه اندازی شد و هم اینک این دانشگاه با ۸ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد با ۶۰عضو هیات علمی پذیرای ۲ هزار دانشجو از اقصی نقاط کشور است.
وی افزود: باتوجه به جایگاه استراتژیک استان قم از جمله اینکه جزء شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور است و بین استانهای صنعتی از جمله تهران ،اصفهان و اراک واقع شده است و وجود چندین شهرک های صنعتی در این استان، این دانشگاه می‌تواند رشد و شکوفایی صنعت استان و کشور را به ارمغان آورد.
دکتر رضایی نور در خصوص ارتقای پژوهش در دانشگاه صنعتی قم گفت: ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه، باشگاه توانمندسازی استارتاپ ها(بتا)، ثبت ۴ اختراع توسط اساتید جوان این دانشگاه طی یک سال اخیر، فعالیت های علمی و پژوهشی انجمن های علمی در این دانشگاه،برگزاری دوره های آموزش های آزاد و مجازی،افزایش مقالات علمی و پژوهشی اساتید از جمله فعالیت‌هایی است که ارتقای پژوهش را در این دانشگاه رقم زده است.
وی افزود:باتوجه به حوزه های علمیه در شهر مقدس قم و حضور طلاب خارجی دانشگاه‌صنعتی‌قم‌پتانسیل بین المللی شدن را دارد که با جذب بدون کنکور دانشجوی غیر ایرانی می تواند علاوه بر رفع نیاز طلاب خارجی، درآمدزایی و توسعه زیر ساخت ها را برای این دانشگاه فراهم آورد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به مجاورت قم و تهران، دانشگاه صنعتی قم را معین دانشگاه های تهران دانست‌ و افزود: دربیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری( مدظله العالی) تاکیدات مؤکدی در خصوص پیشرفت کشور برپایه توسعه علم‌، فناوری و پژوهش های کاربردی داشته اند که‌ دانشگاه صنعتی قم در این خصوص فعالیت‌های موثری انجام داده است.
فرصت مطالعاتی اساتید از طریق دوره های کارآموزی در صنعت، ارتباط دانشجویان و اساتید با کارخانه ها و اجرای طرح همیار صنعت فرصت مناسبی را جهت ارتباط موثر صنعت و دانشگاه را ایجاد کرده است.  با اجرای این طرح علاوه بر اشتغال ۷۰ درصدی دانشجویان، رفع مشکلات و معضلات صنعت استان را نیز شاهد بوده ایم.
رئیس‌دانشگاه صنعتی قم در خصوص بومی سازی علم گفت: در یک دهه اخیر مراکز رشد، شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان رشد قابل توجهی داشته اند اما اعتماد صنعت به دانشگاه ها هنوز کم رنگ است. با توجه به تحریم ها بنده بارها اعلام کرده‌ام که دانشگاه صنعتی قم آمادگی این را دارد که قطعات یا نرم افزار هایی که به علت تحریم ها به کشور وارد نمی‌شود را تولید کند. امیدوارم با اعتماد هر چه بیشتر صنعت به دانشگاه شاهد رشد و شکوفایی صنعت در کشور باشیم.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود