امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
سرپرست معاونت اداری و مالی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی حکمی از جانب دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، دکتر سید محمد علی ال عمرانی نژاد به عنوان سرپرست معاونت اداری و مالی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد.همچنین از زحمات دکتر مرجانی معاون سابق اداری و مالی تقدیر و تشکر به عمل آمد.


سرپرست معاونت اداری و مالی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد

یکشنبه بیست و ششم تیر 1401 ساعت 1:2 ب ظ
عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی قم به‌عنوان مشاور و دستیار هماهنگی‌های امور آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد
 به‌ گزارش روابط‌عمومی دانشگاه :طی حکمی از جانب دکتر قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دکتر رضا علیزاده عضو هیات علمی گروه عمران دانشگاه صنعتی قم به‌عنوان مشاور و دستیار هماهنگی‌های آموزشی وزارت عتف منصوب شد.در بخشی از این حکم آمده‌است: انتظار می‌رود با مشارکت فعال و بهره‌ گیری از خرد جمعی و محتوای آموزشی و مهارتی و هماهنگی و همفکری با مدیران و یاوران علمیبر پایه قوانین و راهبردهای تحول معاونت آموزشی وزارت متبوع نقش شایسته در تحقق امور ایفا نمائید.

سرپرست مدیریت امور دانشجویی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی حکمی از جانب دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، مهندس رضائی پویا به عنوان سرپرست مدیریت امور دانشجویی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد.همچنین از زحمات دکتر آل عمرانی نژاد تقدیر و تشکر به عمل آمد.


 

سرپرست مدیریت امور دانشجویی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد

یکشنبه بیست و ششم تیر 1401 ساعت 11:55 ق ظ
تعاملات دانشگاه های عراق با دانشگاه صنعتی قم گسترده تر می شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اساتید برجسته دانشگاه های عراق با اساتید دانشگاه صنعتی قم دیدار کردند و زمینه تعاملات بیشتردانشگاه های عراق را با این دانشگاه فراهم نمودند.در این دیدار که با حضور دکتر سید ضیاء راضی کاظم الصافی مسئول بنیاد بین المللی عراق و اساتید برجسته دانشگاه های عراق از جمله دانشگاههای کربلا، منتصریه، فی فرات،زی قار،امام صادق(ع)، قادسیه،واسط و دانشکده امام حسین (ع) برگزار شد، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: دو کشورايران و عراق از نظر فرهنگي، دینی و... قرابت زیادی با هم دارند. در كنار روابط مستحكم سياسي و روابط اقتصادي دو كشور آنچه امروز بيش از گذشته اهميت دارد، روابط علمی و فرهنگی دو کشورهمسايه است. وی افزود: با توجه به حضور اساتید برجسته در ایران و رشد علمی ایران، زمینه های همکاری علمی بین ایران و عراق می تواند در پیشرفت هر دو کشور تاثیرات بسزایی داشته باشد. رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه با کسب مجوز جهت جذب دانشجویان بین الملل ازکشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، قرقیزستان دانشجو جذب کرده است. امید است این جلسه مقدمه ای برای تعاملات بیشتر جهت تحصیل جوانان از عراق در دانشگاه صنعتی قم باشد.دکتر رضائی نور گفت: هم اکنون دانشگاه صنعتی قم در زمزه 15 دانشگاه صنعتی برتر ایران قرار دارد. همچنین طی دو سال اخیر رتبه اول و دوم اشتغال را در کل کشور کسب کرده ایم که افتخار بزرگی است.وی خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی قم با اجرای طرح های ابتکاری از جمله طرح همیار صنعت، زمینه اشتغال دانشجویان را در زمان تحصیل فراهم نموده است که البته اجرای این طرح ها نیز در عراق می تواند بسیار مفید و موثر باشد. رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به نزدیک شدن ماه های محرم و صفر در خصوص تعاملات سیاسی و فرهنگی گفت: شكي نيست كه راهپيمايي بزرگ اربعين و همکاری پررنگ ايرانيان و عراقیان در کنار هم جهت برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم سوگواري ائمه اطهار نشانه نزديكي، همدلي و اقتدار این دو كشوراست.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم در این جلسه ضمن تبیین طرحها و فعالیت های تاثیر گذار این نهاد گفت: دفتر نهاد متولی امور مذهبی در دانشگاه است که مکمل فعالیتهای آموزشی دانشگاه در حوزه فرهنگی و تربیتی است. مطابق آموزه های قرآنی، دانشگاه وقتی در آموزش و تعلیم موفق می شود که تربیت و تزکیه را هم با جدیت پیگیری کند.رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم افزود: دانشجو در یک کشور اسلامی وقتی به مدارج بالای علمی دست می یابد باید از نظر معنوی هم برای خدمت به جامعه تربیت شده و الگوی موفق برای مردم باشد. وی همچنین  به ارائه دروس معارف اسلامی در قالب ۱۴ واحد آموزشی به عنوان یکی از برنامه های ویژه نهاد در عرصه تربیت دینی اشاره نمود که برای آشنایی بیشتر عموم دانشجویان در رشته های مختلف با تفسیر قرآن، اعتقادات، اخلاق و دیگر آموزه های اسلام بسیار موثر است. حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین در ادامه افزود: به لطف خدا ما در دانشگاه صنعتی قم با اجرای برنامه های موثر دینی و معنوی شاهد نتایج بسیار خوب اخلاقی، تربیتی و معرفتی بوده ایم.امیدواریم که با همکاری دانشگاههای ایران و عراق در عرصه های فرهنگی و تربیتی شاهد ظهور دانشمندانی برجسته باشیم که برکات وجودیشان به عالم اسلام برسد.











اطلاعیه ترم تابستان

دانشکده علوم پایه

 ساعت

11:30-7:30

15:30-11:30

 18:30_15:30

15:30-18:30

19:30 _17:30

روزهای هفته  

شنبه

ریاضی 2   دکتر مسلمی

گروه 1

معادلات  دکتر قرباتی

 

گروه 1

اندیشه اسلامی

دکتر قربانی مبین
گروه1

تفسیر قران

دکترمجاهدیان
گروه1

 

یکشنبه

ریاضی 2 دکتر مسلمی

 

گروه1

معادلات دکتر قرباتی

گروه 1

تفسیر قران

دکتر مجاهدیان

گروه1

اندیشه اسلامی
 دکتر قربانی مبین
گروه1

 

دوشنبه

ریاضی 2 دکتر مسلمی
گروه 1

معادلات دکتر قرباتی

گروه 1

اندیشه اسلامی

دکتر قربانی مبین
گروه1

تفسیر قران

دکتر مجاهدیان
گروه1

 

سه شنبه

فیزیک1 
 دکتر برخوردار
گروه1

فیزیک2
 دکتر برخوردار
گروه1

فیزیک1 
 دکتر برخوردار
گروه1

 

 

چهارشنبه

فیزیک2
  دکتر برخوردار
گروه1

فیزیک1 
 دکتر برخوردار
گروه1

فیزیک2
 دکتر برخوردار
گروه1

 

 

قابل توجه دانشجویان: کلاس های ترم تابستان مجازی ارائه خواهد شد ولی امتحانات پایان ترم آن به صورت حضوری خواهد بود. ثبت نام دانشجویان میهمان از تاریخ 20/4/1401 الی 22/4/1401 خواهد بود و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. لذا دانشجویان میهمان حتما در این تاریخ با برگه معرفی نامه از دانشگاه خود به واحد اموزش کل جهت ثبت نام مراجعه فرمایند.

تاریخ امتحانات :

تاریخ امتحان معادلات دیفرانسیل :   1/6/1401  ساعت 9 صبح    ،         تاریخ امتحان ریاضی 2 : 2/6/1401  ساعت 9 صبح   ،        تاریخ امتحان فیزیک 1: 5/6/1401 ساعت 9 صبح   ،        تاریخ امتحان فیزیک 2 : 6/6/1401    ساعت 9 صبح   

تاریخ امتحان تفسیر قران : 1/6/1401     ساعت 11.30 صبح         ،           تاریخ امتحان اندیشه 1 : 2/6/1401      ساعت 11.30 صبح        

اطلاعیه ترم تابستان

سه شنبه چهاردهم تیر 1401 ساعت 11:14 ق ظ
سرپرست مدیریت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی حکمی از جانب دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، دکتر محجل عضو هیات علمی گروه کامپیوتر به عنوان سرپرست مدیریت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد.همچنین از زحمات دکتر سلیمانی مدیر کل سابق آموزشی و تحصیلات تکمیلی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی حکمی از جانب دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، دکتر سلیمانی مدیر کل آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی قم به عنوان سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه منصوب شد. همچنین از زحمات دکتر قنبری معاون سابق آموزشی و پژوهشی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
فراخوان جشنواره های جوان خوارزمی





فراخوان جشنواره های جوان خوارزمی

یکشنبه دوازدهم تیر 1401 ساعت 8:20 ق ظ
جلسه اساتید دانشگاه صنعتی قم در گروه صنعتی شهید عارفی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اساتید دانشگاه صنعتی قم با همکاری مرکز شهید فهمیده استان قم از گروه صنعتی شهید عارفی بازدید کردند.
اساتید منتخب دانشگاه صنعتی قم ضمن بازدید از این گروه صنعتی با برگزاری نشستی مشترک، پروژه های در دست اقدام را بررسی کردند.
همچنین جهت همکاری های دوجانبه دانشگاه صنعتی قم با گروه صنعتی شهید عارفی رایزنی ها و اقدامات اولیه صورت گرفت.
دکتر قنبری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم در این خصوص گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه صنعتی قم، همکاری های خوبی بین دانشگاه و صنایع مختلف شکل گرفته است که بعضاً به عنوان طرح های پژوهشی منتخب، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد تقدیر قرار گرفته است.
وی افزود:  با توجه به نامگذاری سال به عنوان تولید ،دانش‌بنیان و اشتغال آفریندانشگاه صنعتی قم برنامه های ویژه ای برای حمایت از اساتیدی که طرح های پژوهشی در راستای حل مشکلات واحدهای صنعتی دارند، در نظر گرفته است.





ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود