امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی از تلاشگران این عرصه در دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم از روابط عمومی این دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.
دکتر رضائی نور گفت: شفاف‌سازی تولید محتوا و انتشار شفاف، درست و به هنگام اخبار یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی است که به حمدلله در این زمینه شما عزیزان عملکرد بسیار خوبی داشته اید.
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه روابط عمومی ششمین شغل پر استرس معرفی شده است، افزود: داشتن خلاقیت، مهارت های ارتباطی، مهارت های مربوطه جهت تولید محتوا، دقت، سرعت عمل و به روز بودن از جمله عواملی است که این حرفه را سخت تر کرده است.
دکتر پیمان اخوان به عنوان مشاور رئیس دانشگاه صنعتی قم انتخاب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی حکمی از طرف دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم،دکتر پیمان اخوان استاد تمام ، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم و فارغ التحصیل از دانشگاه علم و صنعت به عنوان مشاور رئیس دانشگاه صنعتی قم انتخاب شد.
از جمله افتخارات دکتر اخوان کسب عنوان " محقق برتر" در سالهاي 1393 و 1390
کسب عنوان "مولف برتر " در سال 1397 (جهت تالیف کتاب استخراج دانش فني کارکنان)
کسب عنوان "مدرس برتر" در سالهاي 1392 و 1393
کسب عنوان "مولف برتر " در سال 1395 (جهت تالیف کتاب اکتساب دانش ضمني خبرگان)
کسب عنوان "مدرس برتر" در گروه سيستم و بهره وري دانشکده صنايع، آموزش مجازي، دانشگاه علم و صنعت در سال 1392 می باشد که تمام این فعالیت ها و افتخارات نشانگر تجارب بالای دکتر اخوان در زمینه های علمی است.
همچنین تالیف بیش از 200 مقاله علمی و پژوهشی و چاپ بیش از 20 عنوان کتاب از جمله دیگر افتخارات وی می باشد.
از جمله حوزه های پژوهشی و تخصصی دکتر اخوان می توان به مديريت دانش، مديريت فناوري و نوآوري، بلاکچين، کريپتوکارنسي، گيميفيکيشن، اينترنت اشيا، کارآفريني و خلاقيت و تجارت الکترونيک اشاره کرد.

دکتر پیمان اخوان به عنوان مشاور رئیس دانشگاه صنعتی قم انتخاب شد

سه شنبه بیست و هفتم اردیبهشت 1401 ساعت 3:19 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم: آرامش و آسایش دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی از اولویت‌های کاری مسئولین این دانشگاه است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: پس از گذشت حدود سه سال از غیر حضوری شدن دانشگاه ها با بازگشایی دانشگاهها، مسئولین دانشگاه صنعتی قم با پیگیری های شبانه روزی وضعیت خوابگاه های دانشجویی را بهبود بخشیدند.
در این راستا هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قم از خوابگاه های دانشجویی خواهران و برادران بازدید کردند و جهت بهبود هرچه بیشتر وضعیت خوابگاه ها با دانشجویان نشست صمیمانه ای داشتند.
در این نشست دانشجویان به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود جهت بهبود وضعیت خوابگاه ها پرداختند.
همچنین دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن ابراز خرسندی از کمرنگ تر شدن بیماری کرونا و حضوری شدن دانشگاه ها گفت: آرامش و آسایش دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی در اولویت کاری مسئولین این دانشگاه قرار دارد.
وی افزود:مسئولین جهت بهبود وضعیت خوابگاه ها تلاش شبانه روزی دارند و بنده از نزدیک شاهد پیگیری‌های همه جانبه این عزیزان به ویژه دکتر آل عمرانی نژاد مدیر دانشجویی و خانم بهرامی کارشناس خوابگاه‌ها بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت :بی شک با تلاش ها و پیگیری های مسئولین دانشگاه و صبوری، همدلی و همکاری شما عزیزان شاهد رضایتمندی هرچه بیشتر دانشجویان از خوابگاه های دانشجویی خواهیم بود.







حضور انتشارات دانشگاه صنعتی قم در سی‌ و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور ۱۷۰۰ ناشر در مصلی به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود. علاوه بر این تعداد، ۱۱۰۰ ناشر در فضای مجازی کتاب‌هایشان را در معرض دید و انتخاب مخاطبان قرار داده اند.  همچنین کتاب‌های ۱۷۰ ناشر خارجی در این دوره از نمایشگاه ارائه شده است.
لازم به ذکر است، انتشارات دانشگاه صنعتی قم با شش کتاب با عناوین برندسازی و مدیریت برند،گودبرداری‌های عمیق،پایگاه های داده توزیع شده (جلد اول و دوم)، فیلترهای وفقی، مواد و دستگاه های پیزوالکتریکی و فرایندهای موثر در تضمین کیفیت در این نمایشگاه حضور فعال داشته است.
با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که این نمایشگاه به صورت فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود، با همکاری شرکت پست کتاب‌ها به صورت رایگان برای مخاطبان ارسال خواهدشد. در این دوره میزان یارانه پرداختی به دانشجویان و اعضای هیات علمی افزایش چشمگیری داشته است.تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید کتاب از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش فروش مجازی و حضوری به ۱۰ درصد می‌رسد. در سقف یارانه برای دانشجویان و طلاب ۳۵۰ هزار تومان و برای اساتید ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
عریض شدن راهروهای نمایشگاه و اضافه شدن دستگاه های تهویه در سالن‌های اصلی، نظارت بر واکسینه شدن دو دوز تمام متصدیان و دست‌اندرکاران نمایشگاه و همکاری سازمان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی میدانی و تزریق واکسن در فضای نمایشگاه، تمهیداتی است که برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در این دوره اندیشیده شده است.

 
مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود و تقدیر از اساتید برتر دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه : معارفه دانشجویان جدید الورود و تقدیر از اساتید برتر دانشگاه صنعتی قم با حضور هیئت رئیسه دانشگاه در سالن همایش‌های شهید آخوندی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و معاونت آموزشی و پژوهشی برگزار شد.
در این مراسم دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن ابراز خرسندی از دیدار دانشجویان و حضوری شدن دانشگاه‌ها به نام سال که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال نامگذاری شده است، اشاره کرد و افزود: دانشگاه صنعتی قم در بدنه فنی و مهندسی استان و کشور وظایفی را برعهده دارد که با توجه به شعار سال باید در این زمینه همتی مضاعف داشته باشیم.
وی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر دانشگاه گفت: به لطف خدا و همت اساتید ارجمند، کارکنان محترم و دانشجویان عزیز هم اینک دانشگاه صنعتی قم در زمره ۱۵ دانشگاه صنعتی برتر کشور قرار دارد که با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه امیدواریم شاهد رشد هرچه بیشتر این دانشگاه باشیم.
وی افزود: با توجه به رویکرد دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری به پژوهش و ایجاد یک معاونت جدید با عنوان معاونت علمی و فناوری باید دانشگاه‌ها به پژوهش نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
 درادامه دکتر قنبری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ضمن تبریک به دانشجویان جدید الورود به بیان توضیحاتی در خصوص موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه صنعتی قم طی چند سال اخیر پرداخت.
وی خاطرنشان کرد:کسب رتبه دوم اشتغال به کار دانش آموختگان مقطع کارشناسی در سال ۱۳۹۹،کسب رتبه نهم اشتغال به کار دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۰، پذیرش دانشجو در مقاطع دکترای مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد نانو فناوری و برگزاری کنفرانس های علمی ملی و بین‌المللی از جمله پیشرفت های دانشگاه صنعتی قم در چند سال اخیر بوده است.
 در پایان نیز از اساتید برتر آموزشی و پژوهشی تقدیر شد.
ازدانشکده برق دکتر نرگس صادق زاده ، ازدانشکده فنی و مهندسی دکتر علیرضا عزیزی، از دانشکده مکانیک دکتر مهدی سلیمانی و از گروه‌های مستقل دکتر سید محمدعلی آل عمرانی نژاد به عنوان اساتید برجسته آموزشی  معرفی شدند.
 از دکتر مصطفی طالبی، دکتر جعفر قنبری، دکتر هادی زیانی، دکتر میثم یادگاری، دکتر علی کوهستانی و دکتر حمیدرضا بهرامی به عنوان اساتید برتر پژوهشی تقدیر شد.
هم‌چنین دکتر عاطفه نژاد ابراهیم، مهندس پریسا محمودی، دکتر روح الله عبادی و دکتر بهجت پور امیری به عنوان اساتید برتر مدعومعرفی شدند.
همچنین از دکتر سید محمدعلی آل عمرانی نژاد و دکتر عبدالرضا رسولی به عنوان اساتید فعال فرهنگی تقدیرو تشکر به عمل آمد.
سخنرانی مسئول بسیج دانشجویی، دبیر تشکل جامعه اسلامی و دبیر دبیران انجمن های علمی و سرودخوانی گروه انصارالحجه از جمله دیگر برنامه های این مراسم بوده است.

















قابل توجه دانشجویان متقاضی کار آموزی، شرکت‌های فناور مستقر در پارک و شرکت های فناور و دانش بنیان میزبان دانشجویان
در راستای بهبود توانمندی دانشجویان در حوزه مهارت‌های مرتبط با کسب و کار و توسعه فردی که بهتر است یک دانشجو در طی دوران تحصیل فراگیرد، علاوه بر فراگیری بعضی از این مهارت‌ها ضمن برنامه‌های دستیاری آموزشی و پژوهشی و بسیاری از توانایی‌ها حین انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی، لازم است دانشجویان مهارت‌های مرتبط با کارآفرینی، کار تیمی، دانش تجاري و پیشگامی در عرصه فناوری و نوآوری را آموزش ببینند، «طرح دستیار فناوری» برگزار می شود. این طرح با راهبری و هدایت دو نهاد دانشگاه و پارک های علم و فناوری در هر استان برنامه‌ریزی شده است. طرح دستیار فناوری بر اساس هدایت هدفمند آموزه‌های دانشجویان در راستای استفاده کاربردی و کسب تجربه عملی جهت شکل‌گیری دانشگاه جامعه محور، پاسخگو و کارآفرین و ایجاد انگیزه و حس امید و نشاط و القای تفکر آموزش پویا در دانشجویان و با هدف تربیت نیروی متخصص تنظیم و برنامه‌ریزی شده  است. 
جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه فرمائید.

https://www.parkintern.ir/

 

پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت گرامیداشت مقام استاد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی مقام شامخ استاد را گرامی داشت.متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
 
به نام خداوند جان و خرد
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ ، خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ، اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ
 
روز معلم، نشانگر شکوه و عظمت فرهیختگانی است که در پرتو ایمان با اراده‌ ای راسخ، اعتلای فرهنگ و اندیشه را در جامعه به ارمغان می آورند. معلمان و اساتید در ترویج دانش و بینش با اقتدا به پیامبر اکرم (ص) و با پیروی از استاد شهید مطهری با تربیت انسان هایی صالح و هدفمند، روشنگری و هدایت جامعه را بر عهده دارند.
امسال که طبق فرموده رهبر فرزانه سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است، مسئولیت اساتید در دانشگاه ها دوصد چندان شده است.
اینجانب ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، فرارسیدن هفته معلم را خدمت همۀ معلمان و اساتید فرهیخته کشور، به‌ویژه اساتید گرانقدر دانشگاه صنعتی قم که دلسوزانه و متعهدانه در انجام وظایف دانشگاهی در تلاش هستند و زمینه رشد و ارتقای این دانشگاه را فراهم نموده اند، شادباش عرض می‌نمایم.
امیدوارم با توکل به ایزد متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در انجام رسالت خطیر خود موفق و منصور باشید.
حضور دانشگاهیان صنعتی قم در راهپیمائی پرشکوه روز قدس
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاهیان صنعتی قم همراه با سایر اقشار روزه دار با شرکت در راهپیمائی روز جهانی قدس، خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب و ظالم اسرائیل به نمایش گذاشتند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر مقدس  قم همگام با دیگر نقاط ایران اسلامی از میدان آستانه به سمت مصلای قدس این شهر برگزار شد.
قرائت قطعنامه و سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایان‌بخش راهپیمایی روز قدس در قم  بوده است.





ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود