امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
جامعه دانشگاهی صنعتی قم با هموطنان داغدارحادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین همدردی کردند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، مراسم سوگواری در نمازخانه دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
دراین ‌مراسم‌حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی‌مبین بصیرت را مهمترین ویژگی انسان مومن و انقلابی در شرایط حساس اخیر دانست و افزود: باتوجه ‌به ‌وقایع و اتفاقات چند هفته گذشته باید نگاه عمیق تر و تحلیلی تری به مسائل داشته باشیم.
وی گفت: سردار سلیمانی که امنیت و آرامش را در منطقه به ارمغان آورده بود، به شهادت رسید.
مردم قدرشناس ایران چه مراسم های باشکوهی را برای سردار بزرگ اسلام برگزارکردند.چه شکوهی، چه عظمتی ‌و چه وحدتی و بالاخره قبل از مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی محکمی به دهان آمریکای جنایتکار زد و همه ما ایرانیان نظاره گر اقتدار و عظمت کشورمان شدیم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین گفت: متاسفانه بر اثر خطای انسانی والتهابات منطقه شاهد سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و داغدار شدن تعدادی از هموطنان عزیز مان شدیم. شرایط بسیار سخت و تلخی است اما نباید بی انصاف بود و چشم را روی همه جانفشانی ها بست، البته طبق فرموده رهبر معظم انقلاب تمام مقامات مربوطه درحال پیگیری و رسیدگی به این ‌مسئله هستند تا مقصر معلوم و براساس قانون با او برخورد شود.
وی افزود: صادق بودن سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده با مردم جای تقدیر دارد. مردم نباید بازیچه دست دشمن شوند. بصیرت، آگاهی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) سه عنصری است که در این برهه از زمان همه ما بیش از پیش به آن نیازمندیم.
این مراسم با قرائت قرآن کریم و مداحی به پایان رسید.





پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم در پی شهادت جمعی از هموطنان سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی با ملت شریف ایران به ویژه خانواده های داغدار هواپیمای مسافربری اوکراین همدردی کرد. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه دلخراش شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در سقوط هواپیمای اوکراین در حالیکه کشور در آماده باش کامل بوده است و سرداران شجاع و دلاور سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در حال زدن سیلی محکمی در دهان آمریکای جنایتکار بودند، یک خطای انسانی داغ جانکاهی را بر دل ملت شریف ایران گذاشت.
بی شک اتفاقات اخیر از جمله شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وحدت و همدلی ملت ایران را بیشتر می کند و تک تک مردم ایران در کنار خانواده های داغدار هستند و با این عزیزان ابراز همدردی می کنند تا دشمن نتواند کوچکترین خدشه ای به میهن عزیزمان و انقلابی که با خون شهیدان این چنین قدرتمند شده است، وارد کند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده های داغدار و ملت شریف ایران از خداوند متعال برای این شهیدان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

دانشگاه صنعتی قم میزبان مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دوره آموزشی و تخصصی تدبر در قرآن کریم ویژه مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
دراین ‌مراسم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کسی است که حتی نامش رعب و وحشت بردل سیاه دشمن می اندازد.دشمنان باید بدانند که با شهادت این سردار بزرگ جهان اسلام،وحدت و همدلی ایرانیان بیشتر و بیشتر می شود و راهش با انگیزه‌ای دوصدچندان ادامه خواهدیافت.
وی به نقش مهم دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اشاره کرد وگفت: با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد اهمیت نقش دانشگاه ها در اصلاح و پیشرفت کشور، دانشجویان ما نباید تک بعدی باشند. بی شک پرورش بعد دینی،سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان بر عهده دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه است.
دکتر رضایی نور درخصوص دانشگاه صنعتی قم افزود: این دانشگاه در حال توسعه با اساتید، جوان و نخبه و کارکنان جوان و هدفمند پیشرفت های چشمگیری داشته است. باتوجه ‌‌به‌جایگاه استراتژیک استان قم ‌این‌دانشگاه با ارتباط موثری که با صنعت استان دارد در رشد و شکوفایی صنعت استان نقش مهمی را ایفا می کند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ اساتید با دانشجویان و ارتباط دانشجویان با صاحبان صنایع دراستان ،80درصد دانشجویان این دانشگاه پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار می‌شوند که این خود یکی ویژگی‌های خاص این دانشگاه است.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم ضمن تسلیت شهادت ‌حضرت زهرا و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ویژگی های شخیص این شهید والا مقام اشاره کرد.
وی گفت: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه تدبیر و تدبرش در امور نظامی زبان زد بوده است ، آنچنان ویژگی های اخلاقی و معنوی داشت که نه تنها مردم ایران بلکه همه مردم دنیا به ویژه ملتهای آزادی خواه و محور مقاومت را مبهوت خود کرده بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین افزود: بی شک سجایای اخلاقی وی باعث شد که برایش تشییع جنازه چند ده میلیونی در ایران و عراق و مراسم یادبود در سایر کشورها برگزار شود. همه ما باید اخلاص عمل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی خودمان قرار دهیم تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.
این دوره با برگزاری کارگاه های تخصصی با محوریت تدبر در قرآن کریم به پایان رسید.









 
 به مناسبت شهادت‌حضرت‌زهرا(س) و سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

به گزارش‌ روابط‌عمومی دانشگاه: همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی مراسم سوگواری با حضور معاون سیاسی سپاه استان در نمازخانه دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این مراسم سرهنگ ساجدی معاون سیاسی سپاه استان قم شهید قاسم سلیمانی را از سرداران کم نظیر ایران اسلامی دانست و افزود: اینکه دشمن شبانه ‌سردارسلیمانی را به شهادت می رساند،نشان‌ از ترس او است. سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی متعلق به ایران و جهان اسلام نیست، بلکه متعلق به تمام انسانهای آزاده روی زمین است.
وی افزود: برگزاری مراسم یادبود در اقصی نقاط جهان برای این شهید همیشه جاوید، نشان دهنده‌ خدمات‌ او به جامعه بشریت است.همه‌می‌دانند که اگر سردار شهید قاسم سلیمانی‌نبود، امروز داعش و سایرگروه‌های‌ تکفیری در منطقه چه جنایت هایی می کردند.












ملاقات عمومی رئیس دانشگاه صنعتی قم
به اطلاع جامعه دانشگاهی صنعتی قم می رساند: ملاقات عمومی اساتید، کارکنان و دانشجویان با دکتر رضایی نور رئیس محترم دانشگاه به منظور دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شنبه ها از ساعت 14 الی 16 انجام می شود.
(هماهنگی با وقت قبلی)
 

ملاقات عمومی رئیس دانشگاه صنعتی قم

شنبه بیست و یکم دی 1398 ساعت 3:1 ب ظ
نشست اعضای هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی با رئیس دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در راستای ارتقای آموزش و پژوهش در دانشگاه صنعتی قم، اعضای هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی با رئیس دانشگاه دیدار و گفتگو کردند. در این جلسه برنامه ریزی های لازم جهت ارتقای فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه انجام شد.
دردیدار اعضای هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی با دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، نحوه برنامه ریزی درسی، افزایش کلاس های آموزشی ، توسعه و تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها، چگونگی ارتقای پژوهش در این دانشکده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



بیانیه دانشگاه صنعتی قم در پاسخ به یاوه گویی های ترامپ

به نام خدا

شهید سرافراز سپهبد قاسم سلیمانی عمر با برکت خویش را در مقابله با تروریسم و تامین امنیت مردم ایران و انسانهای مظلوم دنیا و همچنین دفاع از کیان فکری فرهنگی ایرانیان سپری نمود. در حالیکه سردار سپهبد قاسم سلیمانی بنا به دعوت رسمی نخست وزیر کشور عراق به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در آن کشور حاضر بودند، برخلاف قوانین بین المللی و عرف دیپلماتیک ترور شدند. رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در اظهارنظرهای مکرر ضمن اعتراف به دستور و نقش خویش در این ترور، تهدیدهای دیگری را علیه مردم ایران و عراق تکرار نموده است. از جمله این موارد، توییت غیرمتمدنانه ای است که ایشان در تاریخ 5 ژانویه 2020 ارسال نمودند و در آن مکان‌های مهم باستانی و تمدن چندین هزار ساله ایرانیان را تهدید به نابودی کرده است.
شکل این تهدید همانند تهدیدهای نهاد تروریستی داعش است که با اندیشه‌های خطرناکی ضربات جبران ناپذیری به انسانیت، امنیت و میراث فرهنگی بشری در منطقه غرب آسیا وارد آوردند. اینک که به واسطه فداکاری و جانفشانی مردم منطقه و رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی ریشه داعش در منطقه خشکانده شده، تفکر و اندیشه خطرناک داعش به زبان رئیس‌جمهور آمریکا مجددا منتشر می‌شود.
این تهدید بر خلاف کنوانسیون 1954 حفظ میراث فرهنگی در جریان جنگ مسلحانه و نیز برخلاف رسالت اصلی یونسکو که استقرار صلح و ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها است می باشد. ما اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامیداشت یاد آن شهیدان سرافراز، اقدامات رئیس جمهور آمریکا را محکوم می کنیم و از مسئولین نظام جمهوری اسلامی برای حمایت از امنیت ملی و مراکز فرهنگی ایران، درخواست اقدامی مقتدرانه و پیشگیرانه در مقابله با این اقدامات و تهدیدها داریم و آمادگی خود را جهت دفاع از امنیت ملی و مراکز فرهنگی در کنار دیگر اقشار مردم کشور ایران اعلام می داریم.
اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم.

 
In the Name of Allah
Iranian Lieutenant General Martyr Qassem Suleimani spent all his precious life in defending Iranian people against terrorism and in providing peace and security for Iran. He defended all oppressed people across the world, and he always respected Iran's cultural and intellectual heritage. While Martyr Suleimani was on a diplomatic mission in Iraq, acting as an Iranian delegate to Iraq, he was brutally assassinated in Baghdad against all diplomatic and international rules by the direct order of the U.S president who has confessed his role in this terrorist attack and has repeatedly threatened both Iran and Iraq. Among his threats is an impolite and barbarian tweet, posted on January 5,2020, threatening to target Iran's ancient historical sites which are as old as Iran's thousands of years civilization
This threat looks like that of ISIS that caused irreparable damage to humanity, security and cultural heritage in West of Asia. Now, thanks to the sacrifices of Martyr Suleimani and the people in the region, ISIS has been eradicated. However, the toxic thoughts of ISIS have found expression through the mouth of U.S president
This threat of targeting cultural sites is against the 1954 Hague Convention for the protection of cultural property in the event of armed conflict during wars and this threat is against the mission of UNESCO which attempts to promote peace among nations. We, Professors and Staff of Qom University of Technology, commemorating Martyr Suleimani and the other patriots, condemn the actions of U.S president and ask the officials of the Islamic Republic of Iran to adopt basic preventive measures against U.S to defend the national security of Iran and its ancient cultural heritage. We also express our readiness for defensive actions to preserve our national security and to protect our cultural heritage accompanied by all members of Iranian people

Professors and Staff of Qom University of Technology

حضور جامعه دانشگاهی صنعتی قم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مظفری نیا
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جامعه دانشگاهی صنعتی قم همراه با مردم شریف و شهید پرور استان در مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید شهروز مظفری نیا شرکت کردند.
جامعه دانشگاهی صنعتی قم ضمن حضور در مراسم تشییع پیکر پاک و ملکوتی شهید شهروز مظفری نیا در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و تسلیت به خانواده این شهید والا مقام، با آرمان های امام راحل و شهدای همیشه جاوید ایران اسلامی تجدید پیمان کردند و نشان دادند که ادامه دهنده راه سردار  شهید قاسم سلیمانی هستند.











 
جامعه دانشگاهی صنعتی قم به استقبال پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می رود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : با عنایت به مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه، به منظور استقبال با شکوه و گسترده جامعه دانشگاهی صنعتی قم از پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمش سرهنگ پاسدار شهید مظفری نیا و همچنین تجدید میثاق با آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب، دوشنبه 1398/10/16دانشگاه صنعتی قم تعطیل می باشد.
شایان ذکر است کلیه کلاس های آموزشی و امتحانات در این روز لغو شده است و به زمان دیگری موکول خواهد شد که متعاقبا اعلام می گردد.
 
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم در پی شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ
هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌اند، مرده مپندار، بلكه زنده‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند. (آل عمران -169 )
سردارحاج قاسم سلیمانی، سردار بزرگ جبهه مقاومت فقط متعلق به ایران اسلامی نیست. در هر کجای این کره خاکی که انسان آزاده ای است حاج قاسم سلیمانی را می شناسد و او را تحسین می کند . سپهبد قاسم سلیمانی بی وقفه در جبهه های حق علیه باطل جنگید و پیروزی های بزرگی را تقدیم مسلمانان و آزادی خواهان جهان کرد. تاریخ فداکاری های سردار حاج قاسم سلیمانی را در سرنگونی داعش و گروه های تکفیری از یاد نخواهد برد.
اینکه این سردار رشید اسلام به دست وحشی ترین و بد سیرت ترین انسان ها یعنی آمریکای جنایتکار به شهادت رسیده است، کینه ،نفرت و انزجار مسلمانان جهان به ویژه ایرانیان را نسبت به استکبار جهانی دو صد چندان کرده است. آمریکا باید بداند که راه سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان رهبر جبهه مقاومت ادامه دارد و انتقام سختی در انتظار طراحان این فاجعه است.
اینجانب شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به ویژه مجاهد بزرگ جهان اسلام ابومهدی المهندس را به ملت شریف ایران و آزادی خواهان جهان تسلیت عرض نموده و امیدوارم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و بصیرت ملت ایران شاهد ادامه مبارزه و با دست یافتن به پیروزی های بزرگ تر در جبهه مقاومت شاهد سرنگونی جنایتکاران جهان باشیم.

 
چهارمین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: چهارمین کنفرانس فیزیک ریاضی با حضور اساتید، دانش پژوهان و صاحب نظران این رشته از جمله دکتر رکنی زاده، رضایی اقدم و... در دانشگاه صنعتی قم برگزارشد. ارائه ۹ مقاله علمی و ۵۴ پوستر از جمله برنامه های اصلی این رویداد مهم علمی بوده است.
در ابتدا دکتر انوشه لطیفی عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه صنعتی قم و دبیر چهارمین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی ایران هدف از برگزاری این کنفرانس را گردآوری متخصصان حوزه فیزیک ریاضی در راستای به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی روز در این حوزه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی با پژوهش‌ها و پژوهشگران این حوزه پژوهشی دانست و افزود: باعث افتخار است که در این چهار سال شاهد رشد کمی و کیفی این رویداد علمی بوده‌ایم. با توجه به بالا بودن سطح علمی کنفرانس، ازمیان مقاله های ارسالی فقط۶۳ مقاله پذیرفته شده است که در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری داشته است.
دکتر لطیفی در خصوص محورهای اصلی کنفرانس گفت: این کنفرانس ۱۳ موضوع علمی دارد. سیستم های دینامیک، مکانیک آماری تعادلی وغیر تعادلی، مدل های تصادفی و احتمال، روش جبری، اطلاعات و محاسبات کوانتومی، نظریه میدان کوانتومی و... از جمله محورهای اصلی این همایش ملی است.
دبیر چهارمین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی ایران افزود: با توجه به استقبال کم نظیر از این کنفرانس و حضوراساتید مجرب این رشته از اقصی نقاط کشور در این روز ، امیدوارم جهت تعاملات علمی گسترده تر بتوانیم پنجمین کنفرانس را در دو روز برگزار نماییم.
در ادامه سخنرانان کلیدی این کنفرانس دکتر امیر فرهمند پارسا از پژوهشگاه دانش های بنیادی، دکتر شاهین روحانی از دانشگاه صنعتی شریف،دکتر مقداد سعیدیان از اسپانیا، دکتر علیرضا محب الحجه از موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران و دکتر لاله معمار زاده از دانشگاه صنعتی شریف به سخنرانی علمی پرداختند.
در پایان ضمن بازدید از پوسترهای ارائه شده ، طبق نظر کمیته علمی ۵ پوستر به عنوان پوسترهای برتر انتخاب شدند.
شایان ذکر است مقاله های ارائه شده در این کنفرانس در سایت انجمن فیزیک ایران و در سایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC  بارگذاری خواهد شد.

همچنین در حاشیه این کنفرانس، کارگاه آموزشی با موضوع میدان های کوانتومی در همسایگی افق رویداد توسط دکتر فرهنگ لران از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.







 

پیگیری مجدانه مطالبات دانشجویان توسط مسئولین دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در راستای بهبود مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، رفاهی و... مطالبات دانشجویان توسط مسئولین دانشگاه مجدانه در حال پیگیری است. از این رو سومین جلسه شورای نظارت دانشجویی برگزار شد.
سومین جلسه شورای نظارت دانشجویی به همت مدیریت دانشجویی با حضور هیات رئیسه و نمایندگان شورای صنفی و رفاهی دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه مشکلات آموزشی،رفاهی، فرهنگی مطرح و در خصوص رفع آنها بحث و تبادل نظر شد.
شایان ذکر است مقرر شد پیگیری و اقدامات لازم از سوی مسئولین مربوط جهت عملی شدن خواسته ها و مطالبات دانشجویان صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم به عنوان فناور برتر استان انتخاب شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر سید محمد دهقان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم به عنوان فناور برتر استان انتخاب شد. ضمن تبریک به دکتر دهقان و جامعه دانشگاهی صنعتی قم با  این پژوهشگر و فناور بیشتر آشنا خواهیم شد.

 با سلام و خسته نباشید، لطفا خودتان را معرفی کنید.

با سلام. سید محمد دهقان هستم، عضو هیات علمی گروه مهندسی قدرت دانشگاه صنعتی قم.

تاکنون چه فعالیت های پژوهشی داشتید.

حدود 60 مقاله علمی و پژوهشی در مجلات و کنفرانسهای بین المللی ، ثبت 4 اختراع و طراحی، ساخت و توسعه دهها محصول صنعتی ازجمله فعالیت های علمی و پژوهشی بنده در سال های اخیر بوده است.

 بیشتر در چه زمینه هایی پژوهش دارید؟

زمینه اصلی تحقیقاتی بنده  الکترونیک قدرت و اتوماسیون صنعتی است که در  این زمینه ها موفق به توسعه نمونه های تحقیقاتی و صنعتی بسیاری شده ام .

لطفا در خصوص اختراع هایی که داشتید، توضیح دهید.

یکی از اختراعات بنده که نمونه صنعتی آن نیز تولید شده است، كنترل كننده سنكرون دقيق چهار محوره می باشد. در سيستم هاي اتوماسيون صنعتي، در برخي موارد لازم است حركت دو و يا چند محور با هم هماهنگ شود. در اين موارد، يك يا چند محركه الكتريكي از يك محركه الكتريكي اصلی پيروي مي كنند. در اين سيستم ها كنترلگر سنكرون كننده مي تواند مانند يك شفت الكترونيكي عمل كند. در چنين كاربردهايي كارايي سيستم به هماهنگي دقيق فعال كننده ها، وابسته مي باشد. در این اختراع، يك كنترلگر سنكرون كننده دقيق با زمان گسسته سازي كم، با استفاده از فناوريهاي روز از جمله پردازنده هاي سريع و آرايه هاي FPGA ارائه شده است كه قابليت كنترل همزمان چهار محور هماهنگ و يا مستقل را دارد. همچنين ابزارهاي ارتباطي و نرم افزاري قابليت تنظيم و دقيق و مانتيورينگ بلادرنگ سيستم را فراهم مي نمايد. نمونه صنعتی این اختراع تولید و در ماشينهاي بسته بندي صنعتي مورد استفاده قرار گرفته است. اختراع ارائه شده، اولين كنترلگر سنكرون كننده داخلي مي باشد، كه با توجه به طراحي ويژه آن و استفاده از فناوري روز، در مقايسه با نمونه هاي خارجي نيز دقيق تر مي باشد.

كنترل همزمان چهار محور، زمان گسسته سازي 125 ميكرو ثانيه (كه با كنترل همزمان چهار محور قابل توجه است)، مانتيورينگ بلادرنگ با نرخ 8 كيلوهرتز بوسيله اترنت (كه مي تواند جهت تنظيم دقيق سامانه استفاده شود) ، دستيابي به كنترل دقيق حتي با استفاده از محركه هاي الكتريكي ارزان قيمت (مانند ماشين القايي به همراه اينورتر) و قابليت سنكرونسازي با نشانه گر از جمله قابليتهاي نمونه مذکور است.

وضعیت پژوهشی دانشگاه صنعتی قم را چه طور می بینید؟

با توجه به پتاسیل هایی که در این دانشگاه وجود دارد، از جمله اساتید جوان و با انگیزه و دانشجویان فعال و پویا وضعیت پژوهشی در حد مطلوبی است که البته با تلاش و همت اساتید و دانشجویان و حمایت های مسئولین دانشگاه می تواند بهتر شود.

چه طور می توان پژوهش را در یک دانشگاه درحال توسعه مثل دانشگاه صنعتی قم ارتقا داد؟

به نظرم ارتباط تنگاتنگ اساتید و دانشجویان با صنعتگران و صاحبان صنایع ، کمک و رایزنی جهت جذب طرح های تحقیقاتی استانی و ملی، افزایش گرنت و پرداخت به موقع آن و تشکیل هسته های پژوهشی بین رشته ای در ارتقای پژوهش بسیار موثر است.

به عنوان یک استاد، دانشجویان علاقمند به پژوهش و صاحب ایده را چه طور راهنمایی می کنید که ایده هایشان را عملی کنند؟

در ابتدا دانشجویان باید از رویا پردازی و ارائه طرح های بزرگ خودداری کنند. سپس با استفاده از تجربیات اساتید، مفید و کاربردی بودن ایده هایشان را بررسی کنند.در ادامه باید یک نمونه اولیه از ایده اولیه پیاده سازی کنند و در انتها ثبت اختراع و اقدام برای توسعه و جذب سرمایه صورت گیرد. 

  

 

 

 

 

 

 

 

حضور جامعه دانشگاهی صنعتی قم در حماسه یوم الله 9 دی

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جامعه دانشگاهی صنعتی قم نیز همراه با مردم انقلابی و طلاب حوزه های علمیه در راهپیمایی دشمن شکن یوم الله 9 دی، شرکت کردند.







پیام رئیس  دانشگاه صنعتی قم به مناسبت دهه بصیرت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی دهه بصیرت را گرامی داشت .
 دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی دهه بصیرت را گرامی داشت . متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
باسمه تعالی
با وجود همه فتنه گری های دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا كنون، عشق به انقلاب چون درختی تنومند در دل های مردم ایران آن چنان ریشه دوانده است که هیچ توطئه ای نمی تواند  کوچک ترین خدشه ای به آن وارد کند.
در روزهای اخیر یک بار دیگر شاهد توطئه های دشمنان بودیم که با سوء استفاده از مشکلات معیشتی مردم، با زیر سوال بردن اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آسیب رساندن به اموال عمومی قصد اغتشاش و برهم زدن نظم جامعه را داشتند که با بصیرت و آگاهی ملت ایران نقشه های شومشان نقش بر آب شد.
 مگر دشمنان ما نهم دی ماه سال 1388را فراموش کرده اند؟ در این روز بزرگ ملت فهیم ایران عشق ورزی به میهن ، عشق به ولایت و بصیرت را به تصویر كشیدند. این روز برای دشمنان ما تداعی كننده یاس و شكست امپریالیست و هوشیاری و بصیرت ملت قهرمان ایران است.
اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاهی ولایت مدار صنعتی قم ضمن گرامی داشت این روز بزرگ به سران و حامیان فتنه اعلام می كنم که ما با پیروی از رهنمودهای رهبر کبیرمان حامی همیشگی اسلام، قرآن و ولایت فقیه خواهیم بود.
 
 
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 20
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود