امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

چهارمین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

جمعه سیزدهم دی 1398 ساعت 1:7 ب ظ
چهارمین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: چهارمین کنفرانس فیزیک ریاضی با حضور اساتید، دانش پژوهان و صاحب نظران این رشته از جمله دکتر رکنی زاده، رضایی اقدم و... در دانشگاه صنعتی قم برگزارشد. ارائه ۹ مقاله علمی و ۵۴ پوستر از جمله برنامه های اصلی این رویداد مهم علمی بوده است.
در ابتدا دکتر انوشه لطیفی عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه صنعتی قم و دبیر چهارمین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی ایران هدف از برگزاری این کنفرانس را گردآوری متخصصان حوزه فیزیک ریاضی در راستای به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی روز در این حوزه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی با پژوهش‌ها و پژوهشگران این حوزه پژوهشی دانست و افزود: باعث افتخار است که در این چهار سال شاهد رشد کمی و کیفی این رویداد علمی بوده‌ایم. با توجه به بالا بودن سطح علمی کنفرانس، ازمیان مقاله های ارسالی فقط۶۳ مقاله پذیرفته شده است که در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری داشته است.
دکتر لطیفی در خصوص محورهای اصلی کنفرانس گفت: این کنفرانس ۱۳ موضوع علمی دارد. سیستم های دینامیک، مکانیک آماری تعادلی وغیر تعادلی، مدل های تصادفی و احتمال، روش جبری، اطلاعات و محاسبات کوانتومی، نظریه میدان کوانتومی و... از جمله محورهای اصلی این همایش ملی است.
دبیر چهارمین کنفرانس ملی فیزیک ریاضی ایران افزود: با توجه به استقبال کم نظیر از این کنفرانس و حضوراساتید مجرب این رشته از اقصی نقاط کشور در این روز ، امیدوارم جهت تعاملات علمی گسترده تر بتوانیم پنجمین کنفرانس را در دو روز برگزار نماییم.
در ادامه سخنرانان کلیدی این کنفرانس دکتر امیر فرهمند پارسا از پژوهشگاه دانش های بنیادی، دکتر شاهین روحانی از دانشگاه صنعتی شریف،دکتر مقداد سعیدیان از اسپانیا، دکتر علیرضا محب الحجه از موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران و دکتر لاله معمار زاده از دانشگاه صنعتی شریف به سخنرانی علمی پرداختند.
در پایان ضمن بازدید از پوسترهای ارائه شده ، طبق نظر کمیته علمی ۵ پوستر به عنوان پوسترهای برتر انتخاب شدند.
شایان ذکر است مقاله های ارائه شده در این کنفرانس در سایت انجمن فیزیک ایران و در سایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC  بارگذاری خواهد شد.

همچنین در حاشیه این کنفرانس، کارگاه آموزشی با موضوع میدان های کوانتومی در همسایگی افق رویداد توسط دکتر فرهنگ لران از اساتید برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.







 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود