امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
دانشگاه صنعتی قم به صورت مجازی به استقبال دانشجویان جدیدالورود می رود
جلسه ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود با حضور مسئولین مربوطه در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جلسه ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود با حضور مسئولین مربوطه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان قم  وهمچنین حفظ سلامت و رفاه حال دانشجویان ، در این جلسه مصوب شد که کلیه مراحل ثبت نام دانشجویان به صورت غیر حضوری انجام شود.





اطلاعیه برگزاری انتخابات انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ انتخابات انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی قم از تاریخ 27 مهر ماه به مدت یک هفته برگزار می گردد. 
دانشجویان گرامی جهت کسب اطلاع از نحوه برگزاری انتخابات و مشاهده لیست کاندیدا های انجمن ها به کانال رسمی دانشگاه " qutnews " در سامانه پیام رسان " بله" و یا به گروه های اطلاع رسانی انجمن های علمی دانشگاه مراجعه نمایند.
 راه اندازی کمپین اهدای ماسک به همت کانون همیاران سلامت دانشگاه صنعتی قم
کمپین اهدای ماسک به همت کانون همیاران سلامت دانشگاه صنعتی قم با شعار من هم ماسک می زنم در سطح شهر قم انجام شد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:با توجه به شیوع روزافزون بیماری کرونا ، وضعیت قرمز و اضطراری شهر قم و همچنین بی توجهی  برخی شهروندان جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ، کانون همیاران سلامت دانشگاه صنعتی قم در اقدامی نمادین با هدف  حفظ سلامت جامعه و فرهنگسازی  استفاده از ماسک در معابر عمومی، اقدام به اهدای ماسک و شاخه ی گل به شهروندان قمی نمودند.
 مسئول کانون همیاران سلامت دانشگاه صنعتی قم در خصوص راه اندازی کمپین من هم ماسک می زنم گفت:  ما با راه اندازی این کمپین قدم کوچکی در ادای مسئولیت اجتماعی مان برداشتیم تا ضمن فرهنگ سازی استفاده از ماسک و و تشویق شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی ، کمک کوچکی به جامعه پزشکی استان قم کرده باشیم .
لازم به ذکر است گزارش خبری این کمپین از طریق خبرگزاری صدا وسیمای استان قم نیز پخش گردید.

 

قابل توجه دانشجویان گرامی

به اطلاع می رساند جهت سهولت دسترسی  دانشجویان و همکاران گرامی  به اطلاعیه ها و اخبار اختصاصی در حوزه های مختلف ، منو دسترسی سریع به اخبار امور آموزشی،اخبار امور فرهنگی ، اخبار امور دانشجویی و... به تفکیک در صفحه اول سایت، قبل اراخبار تازه ها ایجاد شده است .
با توجه به شرایط کرونا و لزوم اطلاع رسانی به موقع،هرحوزه اخبار خود را بصورت مستقل در پوشه مربوطه بار گزاری می نمایند. لذا ضروری است همکاران محترم وبخصوص دانشجویان عزیز بصورت مستمر، اخبار را از طریق لینک های اختصاصی هر حوزه (مثلا اخبار امور آموزشی را از طریق ورود به پوشه مربوطه) رصد نمایند. 

قابل توجه دانشجویان گرامی

دوشنبه چهاردهم مهر 1399 ساعت 11:5 ق ظ
پیام تشکر وزیر علوم از اقدامات دانشگاهیان در ایام شیوع ویروس کرونا
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی از اقدامات دانشگاهیان در ایام شیوع کرونا تقدیر و تشکر نمود. به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت عتف، در متن این پیام آمده است:
رؤسای محترم دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی
 سلام علیکم؛
دوران دشوار پیدایش و همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ که از اسفند سال گذشته و مقارن با شروع نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ آغاز شده و توفان آن آموزش عالی کشور ما را همچون بقیه نظام‌های آموزش عالی جهان درنوردیده، تجربه تازه و چالش پیچیده‌ای است که مستلزم حفظ آمادگی و اتخاذ تصمیمات مدبرانه در تمامی ارکان دانشگاهی است. دستاورد ما در مقابله با همه‌گیری این بیماری در کنار اهتمام به حفظ چرخه حیات و فعالیت دانشگاهی، مصداق مبارزه در دو جبهه بود که به لطف الهی و با معاضدت و همت بلند جامعه دانشگاهی موجب فخر و مباهات نظام آموزش عالی کشور شده است. از نگاه اینجانب و همکارانم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دستاوردهای ارزشمند نمیسال گذشته و برگزاری موفق کنکور سراسری حاصل برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های به موقع و اقدام‌ها و پشتیبانی‌های متناسب بوده است که آثار پُربرکت حضور تک تک مدیران، اعضای محترم هیأت علمی و کارکنان پرتلاش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در جای جای آن هویدا و محرز است.
وظیفه خود می‌دانم از نقش بی‌بدیل و ممتاز اعضای محترم هیأت علمی و کارکنان سخت‌کوش، به دلیل همکاری با مدیران و همراهی با تصمیماتی که در سطح وزارت یا در سطح دانشگاه‌ها در پی مدیریت شرایط بحران اتخاذ شد، قدردانی و تشکر کنم. در سمت یک عضو هیأت علمی، به این حقیقت آگاهم که همکاران ارجمندمان برای حصول اطمینان از یادگیری و آموزش دانشجویان و دستیابی به تکمیل و اتمام طرح‌های پژوهش و فناوری در سخت‌ترین شرایط، به رغم دشواری‌های ناشی از بیماری که خود و خانواده‌شان با آن مواجه بودند، با تقبل مسئولیت‌های جدید مانند تولید محتوای الکترونیکی با یادگیری روش‌های اثربخش برگزاری کلاس‌های درس به شکل مجازی و ارتباط تنگاتنگ با دانشجویان و رفع نگرانی از خانواده‌های آنها، از هیچ کوششی برای استمرار فعالیت‌های آموزشی دریغ نکردند. امیدوارم و انتظار دارم با تمهیداتی که از سوی شما اندیشیده شده است در سال تحصیلی ۱۳۹۹ ـ ۱۴۰۰ نیز، که به احتمال زیاد التزام به مقابله با همه‌گیری بیماری مانع از برگشت دانشگاه‌ها به شرایط عادی خواهد شد، شاهد ادامه کوشش‌های اثر بخش و بهبود در روند اصلاحات و عادات تغییر یافته در دانشگاه‌ها با تأکید بر حفظ و ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش باشیم. مستدعی است مراتب قدردانی و تکریم اینجانب را به بهترین شیوه‌ای که خود صلاح می‌دانید به اعضای محترم هیئت علمی، مدیران دلسوز و کارکنان عزیزی که در این شرایط دشوار، بی ادعا و ایثارگرانه در خدمت به نظام آموزش عالی کشور عزم خود را جزم‌تر و همت بلند خود را متعالی‌تر داشتند اعلام فرمایید. از خداوند یکتا برای شما و تمامی این عزیزان سلامتی، عزت و دوام توفیقات را مسألت دارم.
 
فراخوان چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم؛ چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با هدف حمایت از ایجاد کسب‏ وکارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز با هدف تبدیل ایده‌ به ثروت، منتشر شده است.
این جشنواره با محوریت علوم پایه شامل( فیزیک،شیمی، علوم زیستی، زمین‌شناسی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر) برگزارمی‌شود.
امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا موضوع "تأثیر کرونا بر الگو زیستی" هم به موضوعات جشنواره اضافه شده‌ است که شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر ایده‌پردازی در یکی از حوزه‌های علوم پایه، در این بخش از جشنواره نیز شرکت کنند.
چهارمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در ۳بخش ایده‌پردازان، تیم‌های با پتانسیل رشد، کسب و کارهای نوپا برگزار می شود. لازم به ذکر است که برگزیدگان این جشنواره که در اختتامیه ۹آذر ماه مشخص می شود ،علاوه بر دریافت اعتبار پژوهشی بنیاد نیکوکاری جمیلی، از شرایط ویژه‌ همراهی تا تجاری‌سازی ایده جهت ورود به اکوسیستم کارآفرینی و اقتصادی کشور نیز برخوردار خواهند شد.علاقمندان میتوانند با مراجعه به وب‌سایت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به آدرس www.ysf-persia.com نسبت به ثبت ایده خود اقدام کنند.
این فراخوان از ۱۸مرداد ماه آغاز شده است و تا ۱۸مهرماه ادامه دارد.

اطلاعیه مهم مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی قم
به استحضار دانشجویان دانشگاه می رساند پیرو ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان امور دانشجویان در خصوص اجرای طرح پایش سلامت روان و طرح غربالگری توسط تمامی دانشجویان در همه مقاطع در سال1399 خواهشمند است. کارنامه سلامت روان را تکمیل بفرمائید.
شرکت در طرح و تکمیل پرسشنامه آنلاین برای تمام دانشجویان دانشگاه صنعتی قم الزامی می‌باشد.
لینک آدرس ثبت نام و تکمیل پرسشنامه کارنامه سلامت روان:
https://portal.saorg.ir/mentalhealth
برپایی نمایشگاه سلامت در دانشگاه صنعتی قم
 نمایشگاه آثار هنری در حوزه  سلامت با موضوع کرونا و کادر درمان به همت مرکز مشاور و سلامت دانشگاه صنعتی قم برپا شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم: در این نمایشگاه که از ۷مهرماه، برپاشده است آثار هنری با مضامین کرونا،شهدای سلامت و کاریکاتور در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
مسئول مرکز مشاور و سلامت دانشگاه  هدف از برپایی این نمایشگاه را نشان دادن رشادت های کادر درمان و شهدای سلامت و همراهی بازدیدکنندگان در ریشه کنی ویروس کرونا عنوان کرد.
بازدید از این نمایشگاه برای اساتید و کارکنان دانشگاه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از ۷مهرماه آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد.







برپایی نمایشگاه سلامت در دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه هفتم مهر 1399 ساعت 10:36 ق ظ
برگزاری مجدد آزمون تئوری تربیت بدنی

قابل توجه دانشجویانی که موفق به شرکت در آزمون تئوری تربیت بدنی نشده اند:

آزمون تئوری دروس تربیت بدنی و ورزش 1( نیمسال دوم 1399- 1398) برای دومین بار  ساعت 19یکشنبه 1399/7/6 به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

 

برگزاری مجدد آزمون تئوری تربیت بدنی

چهارشنبه دوم مهر 1399 ساعت 1:3 ب ظ
فراخوان دومین جشنواره سراسری

دومین جشنواره سراسری "سفیران بشر دوستی" ویژه دانشجویان سراسر کشور به میزبانی جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار می شود.

هدف از برگزاری این جشنواره، گردهمایی جوانان سخنور در یک محیط فرهنگی، علمی و بشر دوستی جهت به اشتراکگذاری تفکرات، علم و مهارت های خود حول محور مطالعات رفتارهای بشر دوستانه است. 







 

 

فراخوان دومین جشنواره سراسری

سه شنبه یکم مهر 1399 ساعت 9:23 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود