امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
دانشگاه صنعتی قم و توسعه صنعت استان

به نقل از روابط عمومی دانشگاه :با توجه به اهمیت توسعه صنعت استان و رسالت دانشگاه صنعتی قم مبنی بر تحقق این مهم،طی برگزاری جلسه ای در دانشگاه صنعتی قم، با حضور دكتر آخوندی سرپرست دانشگاه، مهندس عالی پور مدیر كل اداره صنعت ،معدن و تجارت ، دكتر كریمی مدیر امور پژوهشی و سركار خانم دكتر شمسی سرپرست دانشكده برق و كامپیوتر ،مذاکرات اولیه جهت انعقاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه صنعتی قم و اداره کل صنعت،معدن و تجارت انجام شد.

مفاد تفاهم نامه مذکور به شرح ذیل می باشد:

تاسیس صندوق حمایت از پژوهش صنعت استان، به منظور انجام پروژه های تحقیقاتی هم سو با نیازهای صنعت استان با همكاری دانشگاه صنعتی قم،اداره كل صنعت،معدن و تجارت و استانداری .

تاسیس دفاتر كاری ارتباط با صنعت و ارتباط با دانشگاه ،همراه با معرفی نماینده در دستگاه های مذكور جهت تقویت ارتباطات كاری ،همكاری و هماهنگی های بیشتر

احداث كلینیك صنعتی استان با محوریت دانشگاه صنعتی قم و با همكاری برخی ارگان ها از جمله اداره كل صنعت،معدن و تجارت،استانداری قم،اداره كل استاندارد و دیگر دانشگاه های استان

حضور و مشاركت اساتید دانشگاه صنعتی قم در سمینارهای تخصصی صاحبان صنعت كه به همت اداره كل صنعت،معدن و تجارت برگزار می گردد.

برگزاری جلسات با حضور معاونین محترم استاندار،حجت السلام والمسلمین بنایی و مهندس رضوی به منظور استفاده بهینه از صندوق حمایت از پژوهش صنعت استان

امید است دانشگاه صنعتی قم با همت مسئولین،اساتید و دانشجویان این دانشگاه در توسعه و رشد صنعت استان نقش خود را به بهترین شیوه ممکن ایفا نماید.

دانشگاه صنعتی قم و توسعه صنعت استان

سه شنبه بیست و هشتم مرداد 1393 ساعت 2:23 ب ظ
حضور پرشور کارمندان در دومین دوره مسابقه دارت
اداره تربیت بدنی دانشگاه در راستای ایجاد شور و نشاط و ارتقا بهره وری کارمندان و اعضای محترم هیئت علمی، اقدام به برگزاری یک دوره مسابقه دارت در روز یکشنبه مورخ 93/5/26 نمود. این مسابقه که با استقبال پرشور کارمندان مواجه شد و افزایش 20 درصدی آنان را نسبت به دوره قبل داشت، در قسمت کارمندان به صورت تیمی و در قسمت اعضای هیئت علمی به صورت انفرادی برگزار گردید. در مسابقه تیمی که جمعاً 59 نفر از کارمندان در آن حضور داشتند، 15 نفر از کارمندان زن در قالب 5 تیم و 44 نفر از کارمندان مرد در قالب 11 تیم و در مسابقه انفرادی نیز 1 نفر از اعضای هیئت علمی در مسابقه شرکت نمودند. در پایان در مسابقه تیمی در بخش خواهران که به صورت دوره ای برگزار شد، تیم آموزش ب با مجموع 88 امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم پژوهشی با 74 امتیاز مقام دوم را کسب نمود. همچنین در بخش برادران که به صورت حذفی برگزار گردید، تیم اداری مالی الف و آموزش الف پس از انجام 4 مسابقه به دیدار فینال رسیدند که تیم اداری مالی الف توانست مقام اول را کسب نماید و تیم آموزش الف به مقام دوم رسید. در مسابقه انفرادی نیز دکتر عبدالرضا کریمی حائز رتبه اول شدند. به کلیه شرکت کنندگان به رسم یادبود گواهی شرکت و به نفرات برگزیده جوائزی اهدا می گردد

حضور پرشور کارمندان در دومین دوره مسابقه دارت

سه شنبه بیست و هشتم مرداد 1393 ساعت 10:39 ق ظ
قابل توجه معاونین و مدیران دانشگاه

تاریخ و زمان برگزاری  جلسات هیأت رئیسه- شورای دانشگاه و شورای پژوهشی به شرح ذیل می باشد.
تاریخ و ساعت جلسات هیأت رئیسه

ساعت

روز

تاریخ

ردیف

9/45 الی 11

دوشنبه

93/06/31

1

9/45 الی 11

دوشنبه

93/07/28

2

9/45 الی 11

دوشنبه

93/08/26

3

9/45 الی 11

دوشنبه

93/09/24

4

9/45 الی 11

دوشنبه

93/10/29

5

9/45 الی 11

دوشنبه

93/11/27

6

9/45 الی 11

دوشنبه

93/12/25

7

تاریخ و ساعت جلسات شورای دانشگاه

ساعت

روز

تاریخ

ردیف

9/45 الی 11

دوشنبه

93/7/14

1

9/45 الی 12

شنبه

93/8/10

2

9/45 الی 11

دوشنبه

93/9/10

3

9/45 الی 11

دوشنبه

93/10/8

4

9/45 الی 11

دوشنبه

93/11/13

5

9/45 الی 11

دوشنبه

93/12/11

6

تاریخ و ساعت جلسات شورای پژوهشی

ساعت

روز

تاریخ

ردیف

9/45 الی 11

دوشنبه

93/7/7

1

9/45 الی 11

دوشنبه

93/8/5

2

9/45 الی 11

دوشنبه

93/9/3

3

9/45 الی 11

دوشنبه

93/10/1

4

9/45 الی 11

دوشنبه

93/11/6

5

9/45 الی 11

دوشنبه

93/12/4

6

 

 

 

قابل توجه معاونین و مدیران دانشگاه

شنبه بیست و پنجم مرداد 1393 ساعت 10:44 ق ظ
اطلاعیه مسابقه دارت تیمی ویژه کارکنان و اساتید

به اطلاع کلیه کارمندان و اعضای محترم هیئت علمی می رساند اداره تربیت بدنی در راستای ایجاد شور و نشاط در دانشگاه، اقدام به برگزاری یک دوره مسابقه دارت به صورت تیمی در بخش کارمندان و انفرادی در بخش اعضای محترم هیئت علمی نموده است. علاقمندان جهت شرکت در مسابقه می توانند با مراجعه به اداره تربیت بدنی دانشگاه و یا داخلی 158 تماس گرفته و ثبت نام نمایند.

زمان مسابقه: یکشنبه 26 مرداد ماه

اطلاعیه مسابقه دارت تیمی ویژه کارکنان و اساتید

چهارشنبه بیست و دوم مرداد 1393 ساعت 3:27 ب ظ
نشست مدیران و صنعت گران در هفته مهارت
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:نشست مدیران و صنعتگران مصادف با هفته مهارت روز چهارشنبه 93/5/15 با حضور دكتر آخوندی ریاست دانشگاه صنعتی قم، دكتر عطارنیا مدیر كل سازمان فنی و حرفه ای استان و مدیران كارخانه های صنعتی استان قم در سالن همایش های مجتمع اصناف برگزار شد.
در ابتدای این نشست دكتر عالی پور ارتقای آموزش را موجب ارتقای بهره وری دانست.وی افزود:با آموزش راندمان كارخانه ها و صنعت افزایش می یابد،پس به نوعی آموزش،سرمایه گذاری محسوب می شود.
وی با اشاره به احداث بیش از ده مركز فنی و حرفه ای در استان تصریح كرد:سازمان فنی و حرفه ای با توجه به امكانات موجود آموزش بیست و چهار هزار نفر را عهده دار شده است.
در ادامه دكتر محمد صادق آخوندی رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن محكوم كردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و گرامی داشت هفته مهارت به تكنولوژی های نوین از جمله ابررسانه ها اشاره كرد. وی آینده پژوهی علم را دردانشگاه ها و صنعت، امری بسیار مهم و چالشی بزرگ قلمداد كرد.وی تصریح كرد:اگر مهارت امروز را جدی نگیریم ،تكنولوژی آینده را جدی نگرفته ایم.
دكتر آخوندی اذعان داشت:با توجه به یازده رشته فنی و مهندسی در مقطع كارشناسی ونه رشته در مقطع كارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی قم و حضور اساتید مجرب و دانشجویان خلاق و پویا، طی برنامه ریزیهای انجام شده این دانشگاه نقش پیشتازی را در گسترش صنعت استان بازی می كند. همچنین به منظور وحدت و همبستگی بیشتر صنعت و دانشگاه و پیشبرد صنعت استان، دانشگاه صنعتی قم درنظر دارد پنجاه درصد هزینه های قردادهایی كه از جانب كارخانه ها و صنعتگران با این دانشگاه منعقد می شود را پرداخت نماید. وی اجرای این طرح را فرصت بسیار مناسبی جهت انجام پروژه های صنعتی بزرگ استان،تولید و درآمد زایی بیشتر در صنعت و گسترش بازار كار دانست.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود:رقابت در صنعت به معنی دیدن آینده و برنامه ریزی برای آن است. هر چه آینده صنعت را بیشتر رصد كنیم،آینده بهتری در انتظار ما خواهد بود.
 

نشست مدیران و صنعت گران در هفته مهارت

سه شنبه بیست و یکم مرداد 1393 ساعت 1:26 ب ظ
برنامه رادیویی چشم انداز با حضور ریاست و معاونین دانشگاه
برنامه رادیویی چشم انداز با حضور ریاست و معاونین دانشگاه صنعتی قم،یکشنبه93/5/19 ساعت 11/30 از رادیو قم،موج fm 94/5
آگهی مناقصه واگذاری طبخ و توزیع غذای دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
 دانشگاه صنعتی قم در نظر دارد طبخ و توزیع غذای دانشجویی خود را در سال تحصیلی94-93 به شركت های خدماتی صلاحیت دار واگذار نماید؛ لذا متقاضیان واجد شرایط جهت دریافت اسناد و مدارك مناقصه از تاریخ 93/05/18 لغایت 93/05/22 به دبیرخانه دانشگاه واقع درجاده قدیم قم - تهران، بعد از دانشگاه پردیس(دانشگاه تهران)، جنب هلال احمر مراجعه نمایند.
آخرین مهلت عودت مدارك و اسناد مناقصه به دانشگاه وشركت در مناقصه پایان وقت اداری روز یک شنبه مورخ 93/06/02 می باشد.
زمان بازگشایی پاكت ها روز دو شنبه مورخ 93/06/03 ساعت 10صبح می باشد.
شماره تماس 3-36641601
 
پیام دکتر آخوندی ،سرپرست دانشگاه به مناسبت عید سعید فطر
عید صیام آمد و ماه صیام رفت / لطف تمام آمد و فیض تمام رفت
شد عید فطر و لطف خدا باز تازه شد / گرد غم گناه ز جان عوام رفت
ضمن قبولی طاعات و عبادات و تبریک به مناسبت عید سعید فطر ، امید است که لطافت روح ،سر زندگی دل و پرهیز از گناه، به یمن ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان در لحظه لحظه حیات و گوشه گوشه وجودمان جاری و ساری گردد.
ان شاء الله با بهره گیری از توفیقات این ماه مبارک،با انگیزه ای پرشور تر و همتی والا تر دانشگاه صنعتی قم را در اعتلا و نیل به آرمان های بلندش بیش از پیش نزدیک کنیم .
توفیق روز افزون همه شما همکاران را از خداوند متعال خواستارم.
بیانیه دانشگاه صنعتی قم  به مناسبت روز قدس
روز قدس روز حیات اسلام است. امام خمینی (ره)
رمضان امسال با رمضان خونین غزه و كشتار كودكان ،زنان و مردان بی دفاع مقارن می باشد و خشم تمامی انسان های آزادی خواه را در سراسر دنیا برافروخته است . این ماه ،ماه سكوت و سكون نیست. ماه فریاد است. فریاد بی صدای كودكی است كه در كنار پدر و مادرش زیر بمب های لیزری كه مغز استخوان را می سوزاند،جان می دهد.
بمباران،كشتار ،ترور،ترس و تهدید این است دستاورد رژیم غاصب صهیو نیستی. و این جاست كه ما نه تنها به رسم مسلمانی بلكه به رسم انسانیت به پا می خیزیم و با خشمی دو صد چندان در روز قدس با مسلمانان بی دفاع غزه و فلسطین هم نوا می شویم و با مشت های گره كرده فریاد (مرگ بر آمریكا )و (مرگ بر اسرائیل) سر می دهیم .
در این برهه از زمان كه آمریكای جنایتكار خود را راس هرم خرد ،منطق و حقوق بشر دنیا قلمداد میكند و از هر فرصتی برای از بین بردن مسلمانان دریغ نمی کند،رمز پیروزی ما مسلمانان در جای جای این كره خاكی اتحاد است.با اتحاد وهمدلی مسلمانان تحریم وتهدید،شكست و شكنجه ، ترور و تجاوز رنگ می بازد .روز قدس روز حضور زن و مرد،پیر و جوان است روزی كه مرزها می شكند و تك به تك انسان های آزاده ما می شوند تا با اعلام عزای عمومی رژیم غاصب صهیونیستی و با آزادی فلسطین،غزه و قدس كه نماد وحدت و یكپارچگی مسلمانا ن دنیاست ندای الله اكبر در كل دنیا طنین انداز شود.
جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم از تمامی انسان های صلح طلب به ویژه اساتید و دانشجویان برای شركت در همایش میلیونی بصیرت،غیرت و ولایت مداری در روز قدس دعوت به عمل می آورد و امید است كه با حضور ما در این روز بزرگ وحدت مسلمانان بیش از پیش چون خاری در چشم سنگدلان كور باطن فرو رود.
 

بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز قدس

چهارشنبه یکم مرداد 1393 ساعت 2:8 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود