امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
دهمین دوره دانش‌افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
دهمین دوره دانش‌افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم با موضوع سیاست اقتصادی جمهوری اسلامی طی دو روز برگزار شد. 
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه؛ دهمین دوره دانش‌افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم با موضوع سیاست اقتصادی برگزار شد. مدرسان این دوره دکتر محمدجواد توکلی استاد برجسته رشته اقتصاد، مهندس ابدالی پژوهشگر در زمینه اقتصاد مقاومتی و سرهنگ نیکو کلام دبیر بسیج مهندسین استان قم مشکلات اقتصادی کشور را آسیب‌شناسی نموده و راهکارهایی  را در خصوص رفع مشکلات اقتصادی و موانع تولید بیان نمودند.
در ابتدای این دوره دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن خیرمقدم به اساتید با اشاره به راه‌اندازی انتشارات دانشگاه، پویایی هرچه بیشتر اساتید را در حوزه چاپ مقالات و کتب خواستار شد.
وی گفت: تاکنون دانشگاه صنعتی قم در حوزه ارتباط با صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته است اما هنوز خلاء های زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را رفع کنیم تا به توسعه صنعت استان کمک بیشتری کنیم.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم این جلسات را سرشار از خیر و برکت دانست و ابراز امیدواری کرد که ان شا الله دستاورد این دوره مفید و کارگشا در امور اقتصادی جامعه باشد.
دکتر توکلی در خصوص اقتصاد ایران گفت: رشد بورس کمک شایانی به بهبود  اقتصاد کشور می کند اما به شرطی که جایگاه واقعی و تثبیت‌شده خود را بیابد.
 وی افزود: با توجه به بحران‌های اقتصادی در دنیا و کشور، راهکار اساسی برای بهبود اقتصاد کشور، اهمیت به تولید داخل و اصلاح نظام بانکی است .
سرهنگ نیکو کلام از راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی در استان خبر داد و افزود:  اساتید دانشگاه صنعتی قم به‌عنوان مشاور باید در این کلینیک‌ها حضور داشته باشند و با نظرات تخصصی خود به رشد و توسعه صنعت استان کمک کنند.
مهندس ابدالی نیز به دوره ای از سیاست‌های اقتصادی آمریکا اشاره کرد. وی گفت: در یکی از دوره‌هایی که آمریکا در بحران اقتصادی شدیدی به سر می برد، ورود کالاهای خارجی را به کشورش ممنوع کردند، با این کار عرصه برای تولیدکنندگان داخل آماده‌تر شد که به نتایج مثبتی هم رسیدند. اما پس از بهبود اوضاع، این سیاست را رها کرده و با ورود اجناس خارجی به آمریکا، اقتصاد این کشور تزلزلی مضاعف یافت.
در پایان دکتر آل عمران نژاد دبیرهم ‌اندیشی اساتید در خصوص هدف از برگزاری این دوره گفت:  باتوجه به این‌که یکی از مهم‌ترین مسأله‌های کشور موضوع اقتصاد است این موضوع را برای دهمین دوره دانش‌افزایی اساتید انتخاب کردیم تا با کسب اطلاعات بیشتر از زبان متخصصان این عرصه و تعامل بیشتر با همکاران راه‌حلی برای برون رفت از این مسئله داشته باشیم.











دکتر رحیمی شعرباف: دانشگاه صنعتی قم در شاخص های کمی و کیفی پژوهش، رشد خوبی داشته است
 دکتر رحیمی شعرباف معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در تاریخ 1399/06/28از دانشگاه صنعتی قم بازدید نمود.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این بازدید ابتدا دکتر رحیمی و هیات همراه از کارگاه ها، آزمایشگاه ها و همچنین پروژه در حال ساخت مرکز نوآوری دانشگاه بازدید نمودند.
سپس دکتر رحیمی در جلسه ای که با حضور هیات رئیسه و مدیران حوزه پژوهش و ارتباط با صنعت دانشگاه تشکیل شده بود شرکت نمود. در این جلسه ابتدا دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه با ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه به تبین جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه در طی سالهای اخیر پرداخت. در این گزارش تقویت کمّی اعضای هیات علمی، روند رو به رشد دانشگاه در ارائه مقالات علمی، اختراعات، چاپ کتب ونشریات علمی و... ارائه شد.
درادامه جلسه، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های دانشگاه نسبت به گذشته، اظهار نموداند که دانشگاه صنعتی قم دانشگاه جوان و رو به رشدی است. شاخص های کمی و کیفی در زمینه پژوهش رشد خوبی داشته است. ایشان در ادامه گفتند: علی رغم محدودیت های این دانشگاه از نظر فیزیکی لیکن وجود اساتید جوان امتیاز بزرگی برای آن محسوب می‌شود، لذا در زمینه ارائه مقالات و ثبت اختراعات انتظار بیشتری از دانشگاه داریم. وی افزود: جهت سرعت بخشی به رشد کیفی شاخص های پژوهشی در دانشگاه ،  باید سرانه دانشجو به استاد کاهش یافته و به حد استاندارد نزدیک شود. رشته های فنی تقویت شود و ارتباط با صنعت و قراردادهای صنعتی و پژوهشی افزایش و شتاب بیشتری داشته باشد.











اطلاعیه فوری و مهم معاونت آموزشی دانشگاه

قابل توجه کلیه دانشجویان عزیز
آخرین مهلت انتخاب واحد ساعت ۱۲ روز پنجشنبه 1399/06/27می باشد.
لازم به ذکر است انتخاب واحد روز پنجشنبه مختص دانشجویانی است که در روزهای قبل موفق به انتخاب واحد نشده اند.

اطلاعیه فوری و مهم معاونت آموزشی دانشگاه

چهارشنبه بیست و ششم شهریور 1399 ساعت 11:11 ق ظ
فرماندار قم از دانشگاه صنعتی استان بازدید کرد
همزمان با آغاز سال تحصیلی ،  فرماندار قم  ضمن حضور در جلسه معرفت افزایی اساتید و تبریک شروع سال تحصیلی از پروژه های تکمیل شده ودر حال ساخت دانشگاه صنعتی قم  بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این مراسم دکتر رضایی نور ضمن خوشامدگویی به فرماندار و هیات همراه به به بیان تاریخچه دانشگاه پرداخت . وی گفت: با توجه به جایگاه استراتژیک استان قم از لحاظ جغرافیایی و احداث 8 شهرک صنعتی در استان نیاز صنعت استان به دانشجویان و اساتید این دانشگاه هر روز بیشتر و بیشتر می شود.
رئیس دانشگاه با اشاره به پتانسیل های موجود در دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه هم اینک به عنوان بازوی کمکی صنعت استان محسوب می شود به همین دلیل دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه های استان در این دانشگاه مستقر می باشد.اولین مرکز نوآوری تخصصی و شتاب دهنده تقاضا محور استان به زودی در این دانشگاه افتتاح می شود.
دکتر رضایی نور با اشاره به رسالت های دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان کرد: علاوه بر صنعت، این دانشگاه با دستگاه هایی چون جهاد دانشگاهی، معاونت علم و فناوری، صندوق حمایت از پژوهشگران ارتباط مفید و موثری دارد و این دستگاه ها را در انجام وظایفشان کمک می کند.
وی در خصوص بودجه دانشگاه گفت: با حمایت و همکاری نمایندگان مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی به ویژه دکتر امیرآبادی، بودجه عمومی دانشگاه به میزان 40 درصد و بودجه تعمیر و تجهیز به میزان 250 درصد رشد داشته است که توانستیم حدود ده هزار متر مربع  از دانشگاه را بازسازی و مجتمع سازی کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: جهت ایجاد روحیه نشاط و امید در بین دانشجویان، به تازگی سالن ورزشی شهید شهریاری تجهیز و مقاوم سازی شده و زمین چمن مصنوعی نیز با اعتباری بالغ بر 3/500/000/000 ریال  احداث شده است.
وی درخصوص پیشرفت های علمی و پژوهشی دانشگاه گفت: فرآیند جذب و تبدیل وضعیت اساتید تسریع شده است که در این بین 60 درصد اساتید تبدیل وضعیت استخدامی داشته اند. همچنین  در این دانشگاه جذب هیات علمی جدید 20 درصد افزایش داشته است. نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کارشناسی از 25 درصد به 50 درصد اصلاح شده است.انتشارات دانشگاه به تازگی راه اندازی شده است و در این مدت کوتاه 2 عنوان کتاب توسط این انتشارات به چاپ رسیده است.
در ادامه دکتر حیدری فرماندار قم ضمن ابراز خرسندی از حضوردر دانشگاه صنعتی قم وتبریک آغاز سال تحصیلی گفت: شروع سال تحصیلی امسال قدری متفاوت تر شده است که در ظاهر شرایط سختی را ایجاد نموده، البته در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دیده ایم که هرقدر مشکلات بزرگ باشد وقتی مردم با تلاش و همت در کنار هم قرار می گیرند به راحتی می توانند بر مشکلات غلبه کنند. بنده مطمئن هستم که سال تحصیلی جدید را با وجود کرونا بهتر و پربار تر از سال های قبل ادامه خواهیم داد.
دکتر حیدری با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قم گفت: این استان در کنار استان های بزرگ صنعتی قرار دارد و همین مسئله اهمیت دانشگاه صنعتی قم را چندین برابر می کند. توقع مسئولین از این دانشگاه این است که با حل مشکلات و معضلات صنعتی رشد و توسعه صنعت استان را رقم بزند.
وی افزود: اولین مشکل استان قم، تامین آب در بخش کشاورزی است و ما انتظار داریم که دانشگاه صنعتی قم وارد عمل شود و با ابتکار عمل اساتید و دانشجویان این دانشگاه برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشند. مشکل دوم استان ارتباط کمرنگ صنعت با دانشگاه ها است. قسمتی از صنعت استان هنوز در حالت سنتی به سر می برد و این به نوعی باعث عقب ماندگی صنعت استان می شود.اگر صاحبان این صنایع با اساتید و دانشجویان این دانشگاه در ارتباط باشند، می توانند علاوه بر رونق بیشتر کسب و کارشان ، توسعه صنعت استان را نیز رقم بزنند.
فرماندار قم از تاسیس چند ناحیه جدید صنعتی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر استان قم دارای 8 شهرک صنعتی و 4 ناحیه صنعتی می باشد.البته طی برنامه ریزی های صورت گرفته احداث چندین ناحیه صنعتی جدید در دستور کار قرار گرفته است و این مسئله نیاز استان را به دانشگاه صنعتی قم چندین برابر می کند.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن گفت:  به لطف خدا در کشور عزیزمان پیشرفت های زیادی صورت گرفته است، با وجود همه تحریم ها و تهدید ها اگر انسجام، برادری، اتحاد و نوع دوستی خودمان را حفظ کنیم به تمام خواسته هایمان خواهیم رسید.
در انتها دکتر حیدری و هیات همراه از کارگاه ها،آزمایشکاه ها و دانشکده های دانشگاه صنعتی قم بازدید کردند.





 
 
 
 

فرماندار قم از دانشگاه صنعتی استان بازدید کرد

دوشنبه بیست و چهارم شهریور 1399 ساعت 1:31 ب ظ
کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 جلسه ارتباط صنعت و دانشگاه استان با حضور مسئولین مربوطه با هدف ارتباط هر چه گسترده تر صنعت با دانشگاه در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جلسه کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه استان با حضور دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، دکتر روشن چشم مشاور استاندار، مهندس احمدی معاون پژوهشی سازمان صمت، مهندس جندقی از مسئولین بسیج مهندسی استان و دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم و... در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این کارگروه جهت ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه مسائل مربوط به معرفی سرباز دانشجو به صنعت و نحوه بورسیه دانشجویان نخبه در صنایع استان مورد بررسی قرار گرفت.
در کارگروه ارتباط صنعت و دانشگاه استان، موضوعات اولیه جهت برگزاری رویداد Reverse pitch با همکاری فولاد غرب مطرح و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. (رویدادهای Reverse Pitch رویدادهای جدیدی در فضای کارآفرینی هستند که در آن‌ها برخلاف رویدادهای مشابه از سازمان‌ها درخواست می‌شود تا بر اساس نیاز خود موضوعی را برای تیم‌های استارت‌آپی ارائه کرده و این بار تیم‌های استارت‌آپی هستند که می‌بایست بتوانند راه‌ حلی برای آن ارایه کنند. کارآفرینان محلی در طی این رویداد فرصتی پیدا می‌کنند تا بتوانند محصول نوآورانه‌ای را با توجه به خواسته سازمان خلق کنند).
همچنین در این کارگروه مقرر گشت که دبیرخانه دانشگاه های استان با هدف آشنایی هر چه بیشتر صاحبان صنایع با اساتید دانشگاه ها، رزومه صنعتی و کارآفرینی اساتید دانشگاه ها را در قالب کتابچه در اختیار صاحبان صنایع قرار دهد.
پیگیری جهت راه اندازی دفتری با عنوان دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه در سازمان صمت از جمله دیگر مصوبات این کارگروه بوده است.



 
 
 زمین چمن مصنوعی دانشگاه صنعتی قم افتتاح شد
همزمان با  افتتاح 29 پروژه ورزشی در دانشگاه های کشور ، زمین چمن مصنوعی دانشگاه صنعتی قم نیز افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در روز 19شهریور سال 1399 زمین چمن مصنوعی دانشگاه صنعتی قم با حضور دکتر نظر پور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع، دکتر صدیقی رئیس امور دانشجویان، دکتر علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بصورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم افتتاح گردید.
دکتر رضایی نور در مراسم افتتاح  پروژه زمین چمن مصنوعی دانشگاه صنعتی قم گفت: با توجه با بالا بودن سطح زه آبهای سطحی در این منطقه و نامناسب بودن شرایط خاک آن خاکبرداری تا بستر مناسب انجام شد و حدود ۸۰ مترمکعب با سنگ، لاشه چینی  صورت گرفته است . 
وی افزود:  این پروژه بیش از ۱۱۰۰ متر مکعب حجم عملیات خاکی داشته است که در ۴ لایه با خاک مناسب خاکریزی و زیرسازی انجام شده  و ۱۲۵ مترمکعب با ضخامت ۱۰ سانتی متر بتن ریزی شده است.  همچنین ، چمن مصنوعی این پروژه  از شرکت معتبری که تمام استانداردهای فیفا را دارا بوده و مورد تایید اداره استاندارد کشور نیز می باشد، تهیه شده است.
قابل ذکر است زمین چمن مصنوعی دانشگاه صنعتی قم به مساحت 1250 متر مربع، با صرف هزینه ای بالغ بر 3/500/000/000 ریال در طی دوسال به بهره برداری رسید.


 

زمین چمن مصنوعی دانشگاه صنعتی قم افتتاح شد

چهارشنبه نوزدهم شهریور 1399 ساعت 12:10 ق ظ
مسابقه ملی فناوری‌های تجهیزات پزشکی با همکاری دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
مسابقه ملی فناوری‌های تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از ایده‌های نسل جوان و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت انجمن سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی قم و انجمن علمی کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم اجرا شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسابقه ملی فناوری‌های تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از ایده‌های نسل جوان و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی با محور‌های کیت و تجهیزات مورد نیاز پژوهش های مربوط به سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، اپلیکیشن های حوزه سلامت، دستگاه های مورد نیاز در حوزه دندان پزشکی، متریال و دستگاه های مورد نیاز اتاق عمل و بخش مراقبت های ویژه، کیت و دستگاه های تشخیصی مورد استفاده در آزمایشگاه ها برگزار شد.
این مسابقه از مجموعه رویدادهای کرون‌آپ است که با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت انجمن سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی قم و انجمن علمی کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم اجراشد.
در این مسابقه تیم ها به صورت انفرادی و یا گروهی، ایده خود را در قالب پروپوزال تعیین شده برای روابط عمومی انجمن کارآفرینی ارسال کرده وسپس برای دفاع از طرح خود و پاسخ به سوالات داوران در بستر نرم افزار ادوب کانکت به صورت آنلاین حاضر شدند.
 در جلسه دفاع خانم دکتر شهره مشایخان استاد مهندسی پزشکی دانشگاه شریف ،خانم دکتر معصومه اکبری دکترای پرستاری جراحی از ترکیه و دکتر هادی میرزاجانی نماینده شتاب دهنده هم آوا،  به عنوان داوران این مسابقه در جلسه دفاع شرکت کنندگان حاضر شده و سوالات خود را مطرح کردند.طرح های شرکت کنندگان پس از جلسه دفاع مورد بررسی و قضاوت داوران قرار گرفت و طرح‌های برگزیده اعلام شد.
نفر اول: آقای آیدین شاکری برای طرح کنارکشنده‌های لوله‌ای با منبع نوری مستقل
نفر دوم: آقای احمدی دانا برای طرح دستگاه پایشگر و مانیتورینگ پرتابل سلامت علائم حیاتی بدن انسان
نفر سوم: خانم نیلوفر براتی برای طرح تخت جراحی
در نهایت طرح‌های منتخب جهت تجاری سازی به شتاب دهنده معرفی شده و روند شتابدهی تیم‌ها بعد از نیمه دوم مهر‌ماه انجام خواهد گرفت.
 شایان ذکر است دبير اجرايي این رويداد آقاي محمدحسين اصغرنژاد،كميته علمي و پژوهشي خانم انگاشته و خانم اكبري و كميته روابط عمومي خانم كلهر و خانم محبوبي و آقای خلیلی بوده اند.




.
از قهرمانان دانشگاه در سومین المپیاد ورزشی کارکنان واعضای هیات علمی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی استان قم تجلیل شد
با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم از مقام آوران سومین المپیاد ورزشی کارکنان واعضای هیات علمی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی استان قم و مسابقات جشنواره زمستانه کارکنان تقدیر شد.
در مسابقات سومین المپیاد ورزشی کارکنان واعضای هیات علمی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی استان قم که در بهمن 98 برگزار گردید کارکنان دانشگاه صنعتی قم در این دوره از مسابقات خوش درخشیده و موفق به کسب مدال در رشته های تیر اندازی، دارت ، فوتبال دستی و فوتسال شده بودند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مصادف با روز کارمند در جلسه ای که به منظور تجلیل از مدال آوران این مسابقات و ورزشکاران دانشگاه برگزار گردید، از اعضای تیم فوتسال دانشگاه جهت کسب مقام سوم ، آقایان رضا کلانتری و رضا نمازیان  مقام اول و آقایان هادی قدرتی و سید مرتضی موسوی مقام سوم  مسابقات فوتبال دستی ، آقای علی مرادی مقام دوم مسابقات تیراندازی وخانم ها فاطمه بیدآبادی، لیلا عسگری، عفیفه فریدونی و مونا گشتاسبی  مقام سوم تیمی مسابقات دارت در سومین دوره المپیاد ورزشی کارکنان واعضای هیات علمی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی استان قم تقدیر شد.
همچنین در این مراسم از  برترین های مسابقات جشنواره ورزشی زمستانه دانشگاه ،در رشته تنیس روی میزبانوان؛ خانم ها  سمیرا بهرامی، فاطمه بید آبادی و نفیسه سوهانیان به ترتیب مقام های اول تا سوم ، تنیس روی میز آقایان؛ آقای احمد احمدآبادی نفر اول ، آقای فرامرز رضایی پویا نفر دوم  و حجت الاسلام والمسلمین آقای توکلی نفر سوم ، دارت آقایان؛ آقای امیر منوچهر آبادی مقام اول ، هاشم بادفر مقام دوم و علی مرادی مقام سوم ،دارت خانم ها؛ خانم  فاطمه بید آبادی ، خانم فریده دانایی فر و خانم مونا گشتاسبی به ترتیب مقام های اول و دوم این مسابقات با اهداء لوخ و جایزه تقدیر شد.













 انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه صنعتی قم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور بهره برداری از آثار و ارزش های دفاع مقدس و ثبت حماسه جاودانه ایران اسلامی منعقد شد.
 در این تفاهم نامه که به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه منعقد گردید، طرفین متعهد می باشند که در برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی با محوریت دفاع مقدس در دانشگاه، همکاری های لازم را داشته باشند. همچنین طرفین مکلف می باشند که از ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس حمایت کنند. برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهدا، ایثارگران و جانبازان در مناسبت های مختلف با همکاری دو نهاد صورت گیرد.حمایت و پشتیبانی از توسعه درس 2 واحدی آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه از جمله دیگر تعهدات طرفین در این تفاهم نامه می باشد.
شایان ذکر است این تفاهم نامه به مدت 2 سال منعقد و اجرا خواهد شد.



مراسم گرامیداشت روز کارمند در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
مراسم گرامیداشت روز کارمند با حضور هیات رئیسه و کارمندان دانشگاه صنعتی قم  با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه  این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم که پس از قرائت زیارت عاشورا و مداحی به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری پس از برشمردن ثمرات و برکات عزاداری امام حسین (ع) در ایام محرم درگرامیداشت روز کارمند به بیان  اخلاق کارمندی بر اساس سیره علوی و آموزه های دینی پرداخت.
وی نهج البلاغه را یکی از بهترین راهنمایای زندگی بشر دانست و افزود: نامه 53 نهج البلاغه که امام علی (ع) برای مالک اشتر - هنگامی که به فرمانداری مصر می رسد - نوشته است در زندگی امروز ما بسیار آموزنده و کاربردی است.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: این نامه با 12 نکته کاربردی یکی از جالب ترین نامه های نهج البلاغه است.در این نامه ضرورت خودسازی، روش برخورد با مردم در جامعه، پرهیز از غرور و خودپسندی، مردم گرایی، حق گرایی، ضرورت رازداری، اصول و شیوه های درست رهبری و... به شیواترین شکل ممکن مطرح شده است.
وی افزود: اگر کارمندان این 12 نکته را مد نظر قرار دهند، جایگاه دنیوی و اخروی خود را تضمین کرده اند.
در ادامه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: کارکنان دانشگاه صنعتی قم، جوان، فعال و پویا هستند که با حضور این کارکنان خدوم، آینده بسیار درخشانی در انتظار این دانشگاه است.
وی افزود: امانتداری، همکاری، همدلی و دلسوزی کارمندان از مهم ترین عواملی است که رشد و پیشرفت دانشگاه صنعتی قم را رقم می زند. به لطف خداوند متعال و همدلی شما عزیزان طی دو سال اخیر، این دانشگاه پیشرفت های چشمگیری داشته است که بی شک اگر همراهی و همکاری شما عزیزان نبود، رسیدن به این جایگاه امکان پذیر نمی شد.
در انتهای این مراسم نیز به 5 نفر از برگزیدگان آزمون مجازی وصایای امام خمینی (ره) که به همت مدیریت فرهنگی برگزار شده بود، به قید قرعه هدیه ای به رسم یادبود اهدا شد.



 
 
گرامیداشت روز پزشک در دانشگاه صنعتی قم
 همزمان با روز پزشک، رئیس دانشگاه صنعتی قم از زحمات و خدمات ارزنده پزشکان کشور تجلیل نمود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه در جلسه ای که به منظور برزگداشت مقام دانشمند و حکیم برجسته ایران، شيخ ‌الرئيس ابو علی سينا و روز پزشک برگزار گردید دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) شهادت بیش از 180پزشک راه سلامت را شاهد و گواه محکمی بر مکتبی بودن پزشکان کشور دانستند و افزودند در شرایط فعلی اپیدمی کرونا ویروس ، خط مقدم  نجات انسان ها، بیمارستان ها ومراکز درمانی است که پزشگان و سایر عوامل درمانی با پیروی از سیره امام شهیدان به این  میدان پر خطر قدم گذاشتند و از خانواده و حتی جان خود گذشتند. اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم، جانفشانی و ایثار این قشر فرهیخته و دانشمند را ارج نهاده و ضمن آرزوی سلامتی برای  تک تک این عزیزان امیدواریم با توکل به خداوند قادر و همراهی مردم فهیم کشوزمان شاهد غلبه بر این ویروس منحوس و آثار زیانبار  آن در جامعه باشیم.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه، از دکتر پور احمد پزشک دانشگاه، به جهت چندین سال  خدمت  به اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در حوزه بهداشت و سلامت ، با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود، قدردانی شد.
 دربخشی از متن  لوح تقدیر رئیس دانشگاه  آمده است:
 پزشکان ضامن سلامت جامعه ، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند.
فرا رسيدن یکم شهريورماه، سالروز بزرگداشت دانشمند بزرگ و طبيب  برجسته نامدار ايرانی، شيخ ‌الرئيس ابو علی سينا که به شايستگی روز پزشک نامگذاری شده است را به جنابعالی تبريک عرض نموده و از زحمات بی وقفه تان به عنوان پزشک معالج دانشگاه صنعتی قم سپاسگزارم.
از خداوند متعال اعتلای مقام ، توفیق خدمت به خلق ، صحت و سلامتی روزافزونتان را مسئلت می نمایم.
 

گرامیداشت روز پزشک در دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه دوم شهریور 1399 ساعت 1:15 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود