امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دکتر رحیمی شعرباف: دانشگاه صنعتی قم در شاخص های کمی و کیفی پژوهش، رشد خوبی داشته است

جمعه بیست و هشتم شهریور 1399 ساعت 11:43 ق ظ
دکتر رحیمی شعرباف: دانشگاه صنعتی قم در شاخص های کمی و کیفی پژوهش، رشد خوبی داشته است
 دکتر رحیمی شعرباف معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در تاریخ 1399/06/28از دانشگاه صنعتی قم بازدید نمود.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این بازدید ابتدا دکتر رحیمی و هیات همراه از کارگاه ها، آزمایشگاه ها و همچنین پروژه در حال ساخت مرکز نوآوری دانشگاه بازدید نمودند.
سپس دکتر رحیمی در جلسه ای که با حضور هیات رئیسه و مدیران حوزه پژوهش و ارتباط با صنعت دانشگاه تشکیل شده بود شرکت نمود. در این جلسه ابتدا دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه با ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه به تبین جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه در طی سالهای اخیر پرداخت. در این گزارش تقویت کمّی اعضای هیات علمی، روند رو به رشد دانشگاه در ارائه مقالات علمی، اختراعات، چاپ کتب ونشریات علمی و... ارائه شد.
درادامه جلسه، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های دانشگاه نسبت به گذشته، اظهار نموداند که دانشگاه صنعتی قم دانشگاه جوان و رو به رشدی است. شاخص های کمی و کیفی در زمینه پژوهش رشد خوبی داشته است. ایشان در ادامه گفتند: علی رغم محدودیت های این دانشگاه از نظر فیزیکی لیکن وجود اساتید جوان امتیاز بزرگی برای آن محسوب می‌شود، لذا در زمینه ارائه مقالات و ثبت اختراعات انتظار بیشتری از دانشگاه داریم. وی افزود: جهت سرعت بخشی به رشد کیفی شاخص های پژوهشی در دانشگاه ،  باید سرانه دانشجو به استاد کاهش یافته و به حد استاندارد نزدیک شود. رشته های فنی تقویت شود و ارتباط با صنعت و قراردادهای صنعتی و پژوهشی افزایش و شتاب بیشتری داشته باشد.











   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود