امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
ارتقای رتبه علمی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم
دو نفردیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم، موفق به ارتقای رتبه از استادیاری به دانشیاری شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در بیست و هفتمین جلسه هیات ممیزه دانشگاه قم که با حضور اعضای مربوطه در دانشگاه قم برگزار شد با ارتقای رتبه علمی دکتر محمد فدایی و دکتر مصطفی طالبی، اعضای هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه صنعتی قم از استادیاری به دانشیاری موافقت شد.
روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم این موفقیت را به جامعه علمی این دانشگاه به ویژه دکتر فدایی و دکتر طالبی تبریک عرض می نماید.

ارتقای رتبه علمی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم

چهارشنبه بیست و نهم مرداد 1399 ساعت 9:9 ق ظ
 سرپرست مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی حکمی از جانب رئیس دانشگاه صنعتی قم، مدیر جدید آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد.
با حکم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، دکتر مهدی سلیمانی به عنوان سرپرست مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی  این دانشگاه منصوب شد.
در بخشی از این حکم آمده است: نظر به مراتب تعهد و تجارب جنابعالی و در راستای تحقق هرچه بیشتر اهداف علمی و فرهنگی دولت تدبیر و امید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در سالی که حسب الامر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مزین است به نام"سال جهش تولید"، به موجب این حکم به عنوان "سرپرست مدیــریت آمـوزش و تحصیـلات تکمیلی " منصوب می گردید. امید است با توکل بر خداوند متعال و اجرای قوانین و مقررات، سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه موفق و پیروز باشید. 
شایان ذکر است در جلسه هیات رئیسه دانشگاه، ضمن اهدای حکم دکترسلیمانی از زحمات دکتر دهقان مدیر سابق آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی قم تقدیر و تشکر به عمل آمد.
کتاب گود برداری های عمیق توسط انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر شد
کتاب" گود برداری های عمیق "  ترجمه و تدوین دکتر مسعود عامل سخی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم ، مهندس بهروز احمد پور و مهندس سید حسن حسینی توسط انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ کتاب گود برداری های عمیق در 799 صفحه و 13 فصل نگارش شده‌است .این کتاب، گودبرداری های عمیق را از تئوری تا عملی مورد بررسی قرار داده و همچنین به طراحی دیوار میخ گذاری شده به روش LRFD پرداخته است.
کتاب حاضر که بخش اصلی آن ترجمه کتاب ارزشمند گودبرداری های عمیق چنگ یو ا می باشد، قدمی در راستای آشنایی هر چه بیشتر مهندسین مشاور، پیمانکاران و دانشجویان مهندسی عمران و معماری با مباحث مهم گودبرداری های عمیق است. همچنین با الهام از مسائل مطرح شده در این کتاب، می توان به چاره اندیشی در خصوص اجرای صحیح و اصولی گودبرداری های مختلف پرداخت.
از جمله دیگر مزایای این کتاب بحث در خصوص طراحی سازه های نگهبان مختلف و مسائل درگیر با آن از جمله زهکشی و... است. شایان ذکر است به منظور تکمیل مباحث کتاب گودبرداری های عمیق، مترجمین آن فصل کامل و جداگانه ای  را درخصوص روش نیلینگ اضافه نموده تا متخصصین بتوانند با مطالعه این کتاب، مسائل مربوط به طراحی و اجرای نیلینگ را نیز به آسانی بیابند.
از جمله فصول این کتاب مقدمه ای بر تحلیل و طراحی گود برداری ها، خصوصیات اصلی و مشخصات مکانیکی خاک ها، انواع روش های گودبرداری و سازه های نگهبان، فشار جانبی خاک، تحلیل پایداری،تحلیل تنش و تغییر شکل، روش تیر بر بستر الاستیک و.... می باشد.

علاقمندان جهت تهیه "کتاب گودبرداری های عمیق " می توانند با پست الکترونیکی  press@qut.ac.ir مکاتبه نمایند.
 
 
تجلیل دانشگاه صنعتی قم از خبرنگاران و اصحاب رسانه

۱۷مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در حمله گروهک تروریستی طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان در سال ۷۷، به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است. در گرامی داشت این روز مسئولین دانشگاه صنعتی قم،با حضور در دفتر برخی از خبرگزاری ها از  خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه در دیدار با تعدادی از خبرنگاران  ضمن اشاره به اینکه خبرنگاران، بدون ادعا برای هدف ها و آرمان های انقلاب اسلامی قدم برداشته و جهت ایجاد وحدت و امید در جامعه تلاش می کنند گفت: این دیدار صمیمانه، برای تشکر از خبرنگارانی است که همیشه برای حل مشکلات مردم قدم بر می دارند و تا حصول نتیجه با وجود مشکلات و ناملایمات سر راه ،  دست از تلاش و پیگیری  برنمی دارند.
دکتر کریمی معاون دانشجویی دانشگاه نیز در دیدارهای خود با برخی از خبرگزاری ها ،خبرنگاران را فعالان خستگی ناپذیر عرصه رسانه و خبر و بهترین رابط میان مردم و مسئولان دانست و گفت: ارزش کار خبرنگار در جامعه نباید نادیده گرفته شود زیرا خبرنگار با آگاهی بخشی ، پیگیری گره های کور مشکلات و  نقد های سازنده خود شور و نشاط وباور حق طلبی را در جامعه زنده نگه می دارد.

آقای رضایی پویا مدیر روابط عمومی دانشگاه در دیدار با جمع دیگری از خبرنگاران با تجلیل از خدمات ارزنده خبرنگاران ،  تاثیر خبرنگاران درمقابله با هجمه های خبری در زمان اخیر که ارزش های ملی و مذهبی را هدف  قرار داده اند بسیار حیاتی و ارزشمند خواند وگفت: مقام خبرنگار از این لحاظ ستودنی است که علی رغم بی مهری ها و تبعات افشاگری هایشان ، جهت روشن شدن حقایق برای جامعه تا پای جان پیش می روند . این جانفشانی ها با هیچ ملاک مادی قابل اندازه گیری نیست و قطعا عمل خبرنگار  وخون اصحاب رسانه در نزد  خدا از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است .

در این دیدارها خبرنگاران با ابراز خرسندی از اقدام دانشگاه، این حرکت را مایه دلگرمی خود دانسته و از مسئولین دانشگاه تشکر و قدردانی نمودند. از نکات جالب این دیدار ها، بیان خاطرات خبرنگاران و مخاطرات کاری اشان بود که با وجود تحمل سختی های فراوان ، حکایت از عشق و علاقه درونی آنان نسبت به ادامه فعالیتشان در این عرصه داشت.

برخی خبرنگاران نیز با انتقاد از شرایط مالی حاکم بر وضعیت اقتصادی فعالان این عرصه فقدان اصول و قوانین در امنیت شغلی ، بیمه ، عدم حمایت مالی از بخش خصوصی و عدم برخورداری از سایر خدمات رفاهی را  باعث دلسردی و فشار روحی وروانی این قشر بی ادعا دانستند و لزوم حمایت همه جانبه دولت ومسئولین را  خواستار شدند.

یکی دیگر از خبرنگاران نیز با گلایه از مسئولین گفت : "متاسفانه ما خبرنگاران فقط در این روز دیده می شویم. مسئولین می ِآیند حرف هاو مشکلات  ما را می شنوند ، با ما عکس می گیرند و می روند ولی در عمل هیچ اقدامی درجهت حل مشکلات انجام نمی شود".

روابط عمومی دانشگاه با پوزش از سایر خبرنگاران و زحمت کشان عرصه خبر که بدلیل کمبود وقت و عدم امکان برگزاری جلسه متمرکز در شرایط کرونا ، فرصت شرفیابی حضوری حاصل نشد، با ارج نهادن به مقام والای خبرنگار ، برای تک تک عزیزان خبرنگار آرزوی صحت وسلامتی نموده و تلاش می نماید در اولین فرصت بصورت حضوری ، قدر دان زحمات بی شائبه همه این عزیزان باشد.









تجلیل دانشگاه صنعتی قم از خبرنگاران و اصحاب رسانه

چهارشنبه بیست و دوم مرداد 1399 ساعت 10:22 ق ظ
دیدار هیات رئیسه دانشگاه با دکتر زاکانی نماینده مردم شریف قم

همزمان با شب عید سعید غدیر خم، رئیس دانشگاه و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با دکتر زاکانی نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این دیدار دکتر رضایی نور با برشمردن برخی از دستاوردها و افتخارات دانشگاه صنعتی قم در دوازده سال گذشته به بیان چشم‌انداز توسعه دانشگاه تا افق سال ۱۴۰۴ پرداختند. رضایی نور با اشاره به مشکلات ملکی دانشگاه، برطرف نمودن آن را عاملی مهم در جهت شتاب بخشیدن به رشد و توسعه دانشگاه قلمداد نمود. وی اخذ مجوز جذب دانشجوی بین المللی بدون کنکور را به عنوان یکی دیگر از مطالبات دانشگاهیان صنعتی قم در این دیدار مطرح نمود. رئیس دانشگاه صنعتی قم ابراز امیدواری کرد با توجه به نگاه علمی و جایگاه دانشگاهی نماینده شهر قم ، رایزنی های لازم جهت تحقق این مطالبات بزودی آغاز گردد. 
در ادامه این دیدار دکتر زاکانی با تبریک عید سعید غدیر خم ، لزوم حرکت دانشگاه در مسیر انقلاب و مطابق با بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را خواستار شد. ایشان همچنین با قول مساعد جهت بازدید از دانشگاه صنعتی قم بر پیگیری مطالبات این دانشگاه از مبادی ذیربط تاکید نمود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خبر داد: اخذ مجوز تامین اعتبار تعداد ۳۶۸۶ ردیف استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از اخذ مجوز تامین اعتبار تعداد ۳۶۸۶ ردیف استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی خبر داد.                                   

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدتقی نظرپور اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات متعدد در سطوح کارشناسی، مدیران وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه کشور و دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تعداد ۳۶۸۶ مجوز تامین اعتبار استخدام اعضای هیئت علمی فاقد شماره مستخدم شاغل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور اخذ شد.
گفتنی است موضوع اعضای هیئت علمی فاقد شماره استخدام که از خزانه حقوق دریافت می‌کردند یکی از معضلاتی بود که سالیان طولانی است مراکز آموزش عالی کشور با آن درگیر بودند و برطرف شدن این مشکل ضمن جلب رضایت ذینفعان در دانشگاه‌ها، موجبات استقرار هر چه بیشتر انضباط در حوزه‌های اداری و مالی دانشگاه‌ها را فراهم آورده است.

ديدار  هيات رييسه دانشگاه صنعتي قم با حجت الاسلام والمسلمين ذوالنور نماینده مردم شریف قم

اعضاي هيات رييسه دانشگاه صنعتي قم در نشستي صميمانه با نماينده کلانشهر قم، حجت الاسلام و المسلمين ذوالنور  نماینده مردم شریف قم درمجلس شورای اسلامی ، ديدار و درباره مسائل مختلف دانشگاه گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، در اين گفتگو  ابتدا دکتر رضائي نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گزارشي از دستاوردها و پيشرفت هاي دانشگاه در سالهاي اخير ارائه نمود. رضائي نور با اعلام این خبر که مرکز نوآوري و اولين فضاي کار اشتراکي استان به زودي در دانشگاه صنعتي قم افتتاح مي شود افزود ؛ پس از افتتاح این مرکز ، دانشگاه صنعتي قم مي تواند ميزبان افراد، واحدهاي فناور و شرکتهاي دانش بنيان استان و منطقه براي حضور و فعاليت بر روي طرحها و ايده هاي دانش بنيان در دانشگاه باشد.
درادامه این گفتگو ، چشم انداز دانشگاه صنعتي قم در افق 1404 براي نماينده محترم شهر مقدس قم تشريح شد و در اين ميان بر لزوم حمايت جدي نمايندگان استان از دانشگاه صنعتي قم در مساله تامين اعتبار و نيز رفع مشکلات فضاي فيزيکي تاکيد گرديد.
حجت الاسلام و المسلمين ذوالنور در این دیدار، با آرزوي قبولي طاعات در روز عرفه وتبریک اعیاد با فضیلت قربان وغدیر خم ، بر حمايت ويژه نمايندگان استان از دانشگاه صنعتي قم تاکيد نموده و براي دست اندرکاران این دانشگاه آرزوي موفقيت نمودند. ايشان در ادامه به بيان مسائل و چالشهاي روز جامعه پرداخته و از دانشگاهيان خواستند براي حل اين مسائل راهکارهاي مناسب را ارائه نمایند.

 
اولین جشنواره ملی ، فرهنگی ومذهبی 15روز شاد آسمانی
معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت متبوع با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س)ودانشگاه قم برگزار می کند:
اولین جشنواره ملی ، فرهنگی ومذهبی 15روز شاد آسمانی.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه این جشنواره همزمان با اعیاد فرخنده وبا فضیلت قربان وغدیر خم برگزار می گردد.وبه عناوین برگزیده جوائز ارزنده ای اهداء خواهد شد .
مهلت ارسال آثار : 25مرداد ماه 1399
اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان 29 مرداد ماه 1399
اطلاعات بیشتر از طریق : https://khadije.com

اولین جشنواره ملی ، فرهنگی ومذهبی 15روز شاد آسمانی

یکشنبه دوازدهم مرداد 1399 ساعت 12:29 ق ظ
شماره جدید «خبرنامه آموزش عالی» منتشر شد + نسخه فلش

شماره جدید «خبرنامه آموزش عالی» (ویژه‌نامه شماره ۲مقابله با ویروس کرونا) از سوی اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این خبرنامه به صورت الکترونیک و در دو شکلِ "پی.دی.اف" و "نسخه فلش" (با قابلیت مشاهده محتواهای چندرسانه ای شامل ویدئو و موشن گرافی) در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
مهم‌ترین مطالب این شماره خبرنامه شامل مشروح نشست مدیران ارشد آموزش عالی با معاون اول رئیس جمهوری، گفت وگوی اختصاصی و مبسوط با دکتر معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع تشریح اقدامات پژوهشی و فناورانه دانشگاه در ارتباط با مقابله با ویروس کرونا"، گزارش ویژه «اقدامات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مقابله با کرونا و تقویت شرکت‌های فناورانه فعال»، پرونده ویژه با دو موضوع «کاربرد درمانی سلول بنیادی مزانشیمی در کووید -۱۹» و «اثر داروهای ضدپرفشاری خون در کووید -۱۹»، گفت‌وگو با مدیر کل فناوری اطلاعات وزارت علوم درخصوص استعلام مدرک تحصیلی دانشگاهی از طریق درگاه تبادلات الکترونیکی دولت و همچنین رئوس دستاوردهای دانشگاه‌ها، پار‌ک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه‌های کشور در راستای مقابله با ویروس کرونا در چهاربخش مواد ضدعفونی، دستگاه‌های جانبی و مرتبط، تولید ماسک و کیت تشخیص تولید می‌باشد.
این خبرنامه که از این شماره به صورت نسخه فلش نیز در دسترس قرار گرفته است، از طریق لینک زیر و منوی صفحه اصلی وب‌سایت وزارت علوم (بخش خبرنامه آموزش عالی) قابل مطالعه است.
https://www.msrt.ir/file/download/news/1595828063-ebook.rar

برای مشاهده نسخه فلش خبرنامه از طریق دانلود فایل ، داشتن برنامه acrobat reader و flashplayer الزامی است.

چاپ نخستین کتاب

کتاب"برنـدسازی و مدیریت برند" به قلم دکتر سیدبابک ابراهیمی، دکتــر جلال رضـائی‌نـور و نرگس آقاخانی توسط انتشارات دانشگاه صنعتی قم منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ کتاب برندسازی و مدیریت برند در ۲۲۸ صفحه و ۱۲ فصل نگارش شده‌است و به بررسی اصول و مفاهیم برندسازی و مدیریت برند می‌پردازد. در فصل اول این کتاب به مفاهیم اولیه در حوزه برند و مدیریت برند و برندسازی اشاره شده و فصل دوم آن به معرفی ارزش ویژه برند اختصاص یافته‌است. ارتباط با معماری برند و بررسی هویت و موقعیت برند از فصول سوم و چهارم این کتاب است. نگارندگان این کتاب ارزشمند با بیان اهمیت ترویج برند در فصل پنجم، به موضوع توسعه استراتژیک برند در فصل ششم پرداخته‌اند. در فصول بعدی، خوانندگان با برند همکاری، بررسی عملکرد برند و مفهوم ارزش‌گذاری برند آشنا می‌شوند. کارشناسان، کارآفرینان و هنرمندان در فصل دوازدهم کتاب ‌می‌توانند با راهکارهای برندسازی شخصی آشنا شده و در زمینه کاری خود، صاحب اعتبـار شهرت و شخصیتی متمایز از دیگران شوند.



علاقمندان می توانند جهت تهیه "کتاب برندسازی و مدیریت برند" با ایمیل press@qut.ac.ir مکاتبه نمایند.

برنامه کلاس های مجازی دروس تربیت بدنی و ورزش1 اعلام شد.
اداره آموزش دانشگاه برنامه کلاس های مجازی دروس تربیت بدنی و ورزش1 برادران وخواهران را اعلام نمود.جهت مشاهده برنامه کلاس های مجازی به کانال دانشگاه صنعتی در پیامرسان بله به آدرس  qutnews@ مراجعه فرمایید.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، چگونگی بهره‌مندی کارکنان دانشگاه از امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری راتشریح کرد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درتشریح اقدامات انجام شده برای رفع دغدغه‌های کارکنان اداری (غیرهیات علمی) ستاد وزارت عتف، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری تابعه وزارت عتف اعلام کرد: پس از اعتراض برخی کارکنان نسبت به میزان افزایش حقوق و مزایای در سال ۱۳۹۹، کارگروه بررسی مجدد حقوق و مزایای اعضای غیرهیات علمی در وزارت عتف با حضور نمایندگان تعدادی از دانشگاه‌ها تشکیل شد که نتیجه بررسی‌های انجام شده نشان داد، حقوق و مزایای همکاران وزارت عتف که بر اساس قانون هیات‌های امناء حقوق دریافت می‌کنند، تفاوت چندانی با کارکنان دیگر دستگاه‌های تابع قانون مدیریت خدمات کشوری ندارد. به‌عبارت دیگر حقوق دریافتی همکاران غیرهیات علمی‌ستاد وزارت عتف، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی و پژوهشی که تابع قانون هیأت‌های امنا هستند، بیشتر از همکارانی است که از قانون مدیریت خدمات کشوری تبعیت می‌نمایند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدتقی نظرپور با اشاره به شرایط و ضوابط صدور احکام کارگزینی مرتبط با افزایش حقوق ومزایای کارکنان غیراداری وزارت عتف برای سال جاری توضیح داد: وزارت عتف با رعایت ضوابط مندرج در قانون، پس از طرح و تصویب موضوع در هیات‌های امنای ذیربط، نسبت به افزایش فوق العاده‌های جذب، شغل و ویژه (موضوع ماده ۲۰ آیین‌نامه استخدامی اعضای غیرهیات‌علمی) به میزان ۳۰ درصد اقدام سپس نسبت به صدور احکام اعضای غیرهیات علمی اقدام نمود که این افزایش منجر به افزایش حقوق اعضای غیرهیات علمی به طور میانگین ۱۹ تا ۲۰ درصد گردید و احکام کارگزینی صادر و از تاریخ اول اسفندماه ۱۳۹۸ اجرایی شد.

وی در تشریح فرایند صدور احکام افزایش حقوق و مزایای کارکنان غیرهیات علمی در ستاد وزارت وموسسات تابعه تصریح کرد: در سال‌های قبل بر اساس برنامه پنجم توسعه دستگاه‌های تابعه مدیریت خدمات کشوری اقدام به افزایش ۵۰ درصد فوق العاده‌های موضوع فصل دهم قانون مذکور نمودند ولی تعدادی از دستگاه‌ها به دلیل نداشتن مجوز و اعتبار موفق به انجام این افزایش نشدند. معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه طی بخشنامه‌ای در آخرین روز بهمن ماه سال ۱۳۹۸ مجوز دادند که دستگاه‌هایی که کارکنان آنها از این افزایش استفاده نکردند، از امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تا ۵۰% پس از تصویب هیأت وزیران و شورای حقوق و دستمزد، منوط به وجود اعتبار در بودجه‌های سنواتی افزایش دهند.
به گفته دکتر نظرپور، " به استناد ماده «۲۹» قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه مذکور ساز و کارهای مناسب در نظامات پرداخت حقوق و مزایا و نظام مالیاتی را به نحوی مدون نماید که اختلاف حقوق و مزایای بین مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان موضوع این ماده در مشاغل مشابه و شرایط مشابه در هر صورت از (۲۰%) تجاوز نکند و در مسیر تصمیم‌گیری قانونی قرار دهد و همچنین مفاد ماده «۳۰» قانون اخیرالذکر، دولت مکلف است بررسی‌های لازم برای برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد که این امر شامل کلیه کارکنان از جمله کارکنان مشمول ماده «۱» قانون احکام دائمی برنامه های توسعه نیز می¬شود."
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اضافه کرد: در این راستا و بر اساس مفاد بخشنامه شماره ۶۹۶۴۸۸ مورخ ۳۰/‏۱۱/‏۹۸‬ سازمان برنامه و بودجه کشور، مجوز استفاده از افزایش مذکور برای سایر دستگاه‌های اجرایی از تاریخ ۰۱/‏۱۲/‏۹۸‬ فراهم گردید و بعد از آن به ترتیب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش پیش از این وزارت، نسبت به افزایش مذکور اقدام کردند.
وی در ادامه به رایزنی‌ها و مکاتبات آقای دکتر غلامی، وزیر محترم علوم با معاون محترم رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص اشاره کرد و گفت، آقای دکتر نوبخت در پاسخ به نامه شماره ۳۵۳۲۴۳/۶ مورخ ۲۸/‏۱۲/‏۱۳۹۸‬ این وزارت، طی نامه‌ای اعلام داشت: «مطابق با اعلام آن وزارت مبنی بر تعهد تامین بار مالی ناشی از این افزایش از محل اعتبارات اختصاصی و عمومی (هزینه‌ای تخصیص یافته)، صرفه‌جویی‌هایی قابل انجام و درآمدهای حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد با رعایت ضوابط و مقررات مربوط از جمله طرح و تصویب موضوع در جلسات هیاتهای امنا و پس از اطمینان از تأمین منابع مذکور از نظر این سازمان بلامانع است»
دکتر نظرپور در خصوص مکاتبه با معاون محترم رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی نیز اظهار داشت: ایشان نیز در پاسخ به نامه وزارت علوم اعلام کردند: «مع‌الوصف، چنانچه حقوق و مزایای کارکنان مشمول ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در مقایسه با کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در سطح پایین‌تری قرار داشته باشد، این سازمان در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور با اعمال افزایش‌های مورد درخواست موافق بوده و آمادگی انجام بررسی‌های لازم را در این زمینه دارد».
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد: با استناد به قوانین و مصوبات موجود و نیز استعلام‌های ذکر شده، احکام افزایش حقوق و مزایای سال ۱۳۹۹ کارکنان غیرهیات علمی وزارت عتف و موسسات تابعه صادر شده و همه اقدامات بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی در این خصوص صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که اختلاف بین حقوق و مزایای اعضای غیرهیات¬ علمی شاغل در ستاد، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به این وزارت با حقوق و مزایای کارمندان غیرهیات¬‌علمی (غیر درمانی) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که هر دو مشمول ماده «یک» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور» هستند، منجر به نارضایتی اعضای غیرهیات علمی شاغل در ستاد و موسسات وابسته شده است. این مساله در نامه جناب آقای وزیر به آقای دکتر نوبخت مورد تاکید قرار گرفته و درخواست کارکنان غیرهیات علمی مبنی بر همسان سازی حقوق و مزایای آن‌ها با حقوق و مزایای اعضای غیرهیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رییس سازمان برنامه بودجه کشور منعکس شده است.
دکتر نظرپور در پایان تاکید کرد: نظر وزیر محترم و تمامی مسئولان مرتبط با موضوع در ستاد وزارت عتف این است که با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق و مزایای کارکنان غیرهیات علمی وزارت عتف با وزارت بهداشت، گام بزرگی در جهت ترمیم حقوق مجموعه کارکنان خدوم و زحمت کش وزارت عتف و دانشگاه‌ها و موسسات تابعه است که متاسفانه شرایط خاص کشور اجرای این طرح را به تعویق انداخته است.
وی افزود: تصویب افزایش حقوق کارکنان بعد از ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت و با توجه به گذشت حدود ۴ ماه از سال جاری تاکنون اعتباری برای بارمالی ناشی از افزایش حقوق کارکنان هیأت علمی و غیرهیأت علمی در سال ۱۳۹۹ به ستاد وزارت علوم، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ نشده است. علی‌ایحال نظر وزارت علوم این است که با تامین بودجه و اعتبارات لازم در این خصوص از سوی سازمان برنامه و بودجه، قطعاً مساله افزایش حقوق و مزایای کارکنان غیرهیات علمی می‌تواند در دستور کار مجدد هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قرار گیرد و پس از تصویب و ابلاغ، نسبت به اصلاح احکام کارگزینی جدید اقدام لازم انجام می‌شود.

 
 
 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود