امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

تجلیل دانشگاه صنعتی قم از خبرنگاران و اصحاب رسانه

چهارشنبه بیست و دوم مرداد 1399 ساعت 10:22 ق ظ
تجلیل دانشگاه صنعتی قم از خبرنگاران و اصحاب رسانه

۱۷مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در حمله گروهک تروریستی طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان در سال ۷۷، به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است. در گرامی داشت این روز مسئولین دانشگاه صنعتی قم،با حضور در دفتر برخی از خبرگزاری ها از  خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه در دیدار با تعدادی از خبرنگاران  ضمن اشاره به اینکه خبرنگاران، بدون ادعا برای هدف ها و آرمان های انقلاب اسلامی قدم برداشته و جهت ایجاد وحدت و امید در جامعه تلاش می کنند گفت: این دیدار صمیمانه، برای تشکر از خبرنگارانی است که همیشه برای حل مشکلات مردم قدم بر می دارند و تا حصول نتیجه با وجود مشکلات و ناملایمات سر راه ،  دست از تلاش و پیگیری  برنمی دارند.
دکتر کریمی معاون دانشجویی دانشگاه نیز در دیدارهای خود با برخی از خبرگزاری ها ،خبرنگاران را فعالان خستگی ناپذیر عرصه رسانه و خبر و بهترین رابط میان مردم و مسئولان دانست و گفت: ارزش کار خبرنگار در جامعه نباید نادیده گرفته شود زیرا خبرنگار با آگاهی بخشی ، پیگیری گره های کور مشکلات و  نقد های سازنده خود شور و نشاط وباور حق طلبی را در جامعه زنده نگه می دارد.

آقای رضایی پویا مدیر روابط عمومی دانشگاه در دیدار با جمع دیگری از خبرنگاران با تجلیل از خدمات ارزنده خبرنگاران ،  تاثیر خبرنگاران درمقابله با هجمه های خبری در زمان اخیر که ارزش های ملی و مذهبی را هدف  قرار داده اند بسیار حیاتی و ارزشمند خواند وگفت: مقام خبرنگار از این لحاظ ستودنی است که علی رغم بی مهری ها و تبعات افشاگری هایشان ، جهت روشن شدن حقایق برای جامعه تا پای جان پیش می روند . این جانفشانی ها با هیچ ملاک مادی قابل اندازه گیری نیست و قطعا عمل خبرنگار  وخون اصحاب رسانه در نزد  خدا از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است .

در این دیدارها خبرنگاران با ابراز خرسندی از اقدام دانشگاه، این حرکت را مایه دلگرمی خود دانسته و از مسئولین دانشگاه تشکر و قدردانی نمودند. از نکات جالب این دیدار ها، بیان خاطرات خبرنگاران و مخاطرات کاری اشان بود که با وجود تحمل سختی های فراوان ، حکایت از عشق و علاقه درونی آنان نسبت به ادامه فعالیتشان در این عرصه داشت.

برخی خبرنگاران نیز با انتقاد از شرایط مالی حاکم بر وضعیت اقتصادی فعالان این عرصه فقدان اصول و قوانین در امنیت شغلی ، بیمه ، عدم حمایت مالی از بخش خصوصی و عدم برخورداری از سایر خدمات رفاهی را  باعث دلسردی و فشار روحی وروانی این قشر بی ادعا دانستند و لزوم حمایت همه جانبه دولت ومسئولین را  خواستار شدند.

یکی دیگر از خبرنگاران نیز با گلایه از مسئولین گفت : "متاسفانه ما خبرنگاران فقط در این روز دیده می شویم. مسئولین می ِآیند حرف هاو مشکلات  ما را می شنوند ، با ما عکس می گیرند و می روند ولی در عمل هیچ اقدامی درجهت حل مشکلات انجام نمی شود".

روابط عمومی دانشگاه با پوزش از سایر خبرنگاران و زحمت کشان عرصه خبر که بدلیل کمبود وقت و عدم امکان برگزاری جلسه متمرکز در شرایط کرونا ، فرصت شرفیابی حضوری حاصل نشد، با ارج نهادن به مقام والای خبرنگار ، برای تک تک عزیزان خبرنگار آرزوی صحت وسلامتی نموده و تلاش می نماید در اولین فرصت بصورت حضوری ، قدر دان زحمات بی شائبه همه این عزیزان باشد.









   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود