امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
دانشگاه صنعتی قم به پیشواز بهار رفت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه :  نظر به ماموریت گرا شدن دانشگاه صنعتی قم  در زمینه صنعت زیست سازگار، درآستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت 15 اسفند ماه روز درختکاری 120 اصله نهال زبان گنجشک، توت، اقاقیا، کاج و زیتون در محوطه دانشگاه کاشته شد.
این نهال ها با همکاری کارکنان، اساتید و دانشجویان در فضایی شاد و صمیمی کاشته شد.




دانشگاه صنعتی قم به پیشواز بهار رفت

سه شنبه هفدهم اسفند 1395 ساعت 8:38 ق ظ
به مناسبت روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم  برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم روز مهندس با حضور دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم، جمعی از  کارکنان و دانشجویان در سالن همایش شهیدآخوندی دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم که به همت مدیریت فرهنگی و انجمن های علمی برگزارشد،دکترخوشنویسان ضمن تبریک این روز به تمامی مهندسین و دانشجویان رشته های فنی و مهندسی دانشگاه عنوان کرد:  رشته های فنی و مهندسی همواره یکی از قطب های حساس و برجسته درروند توسعه کشور به شمار می آید.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: دانشگاه ها همواره نقش مهمی در تربیت  و پرورش دانشجویان داشته اند و دانشگاه های صنعتی به عنوان دانشگاه های  مادر توانسته اند  با پرورش دانشجویان و تبلور خلاقیت آنها در رشد و توسعه همه جانبه کشور  نقش بسزایی را ایفا کنند.
درادامه مراسم دکتر خوشنویسان با پاسخ به سوالات چندی از دانشجویان مبنی بر مشکلات  دانشجویان رشته های فنی و مهندسی در زمان تحصیل،تاکید کرد: در تمامی زمینه های علمی مشکلات فراوانی  وجود دارد که  البته دانشگاه های  صنعتی تلاش کرده  اند تا با ایجاد فضای علمی مناسب و کاهش مشکلات دانشجویان رشته های فنی و مهندسی از زمان کارآموزی دانشجویان را  با بازار کار آشنا  نمایند.
 همچنین دکتر خوشنویسان از تصویب چند طرح آموزشی و افزایش کیفیت علمی در رشته های فنی و  مهندسی دانشگاه  صنعتی قم خبر داد.
در پایان  این مراسم از دانشجویان نخبه،مخترع و مبتکر دانشگاه با اهدای لوح و جوایزی به رسم یادبود  تقدیر و تشکر  به عمل آمد.
شایان ذکر است برگزاری مسابقه هوش برتر،صندلی داغ و پرسش و پاسخ دانشجویان با رئیس دانشگاه از دیگر بخش های این مراسم بوده است.



به مناسبت روز مهندس در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

دوشنبه شانزدهم اسفند 1395 ساعت 9:18 ق ظ
 رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی پنجم اسفندماه روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت.
متن این پیام به شرح ذیل است:
پنجم اسفندماه، سالروز میلاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی، روز مهندس نامگذاری شده است. بی شک هر ایرانی به خود می بالد که در سده هفتم هجری  در ایران شاعر، فیلسوف، اندیشمند، ستاره شناس، ریاضی دان، فقیه  و دانشمندی چون خواجه نصیر الدین طوسی زیسته است که این نشانگر تمدن و فرهنگ  غنی ایران عزیز است.
اینجانب این روز را به مهندسین زحمتکش تبریک و تهنیت عرض نموده و امید است  دانشجویان امروز و مهندسان فردا با رعایت مقررات مهندسی ، حفظ اخلاق حرفه ای و با استفاده از خلاقیت و نبوغ جوانی همانند بزرگانی چون خواجه نصیر الدین طوسی نام ایران اسلامی را پر آوازه تراز دیروز نمایند.


دوره حرفه ای کار با رایانه در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دوره ضمن خدمت کارکنان دانشگاه صنعتی قم  به همت واحد انفورماتیک و با همکاری واحد آموزش آزاد و مجازی دانشگاه در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در این دوره کارکنان  به مدت 40 ساعت مرحله حرفه ای کار با رایانه را در قالب کار در فضای اتوماسیون اداری و  ACDL1, 2گذراندند.
در انتها نیز به شرکت کنندگان گواهی نامه پایان دوره اهدا شد.
 
برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسابقات ورزشی کارکنان دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر به همت واحد تربیت بدنی دانشگاه ، در دو رشته پرتاب حلقه و دارت برگزار شد.
در مسابقه پرتاب حلقه آقایان موسوی،طباطبایی و نمازیان به ترتیب مقام اول تا سوم راکسب نمودند.
همچنین درمسابقه دارت آقایان علی مرادی مقام اول، یوسف ولی وش مقام دوم و حسن فرهادی مقام سوم را کسب نمودند.
در مسابقات خواهران درپرتاب حلقه خانم فریدونی مقام اول را کسب نمود. خانم هنگی مقام دوم و خانم علیشاهی مقام سوم را کسب نمودند. و در مسابقه دارت خانم بهرامی مقام اول را کسب نمود. خانم کاظمی مقام دوم و خانم عسگری به مقام سوم بسنده کرد.
در پایان نیز از نفرات برتر با اهدای لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود تقدیر و تشکر به عمل آمد.
شایان ذکر است هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی با مضرات دخانیات و ترویج  فرهنگ دانشگاهی عاری از دخانیات بوده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم برگزار می کند

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم برگزار می کند

یکشنبه یکم اسفند 1395 ساعت 9:59 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود