امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
ارتقای رتبه علمی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم
اساتید ارجمند جناب آقای دکتر خادم زاده و جناب آقای دکتر دهقان
ارتقای مرتبه علمی شما اساتید ارجمند را به دانشیاری تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیقات روز افزونتان را مسالت می نمائیم.جامعه دانشگاهی صنعتی قم این موفقیت را به شما اساتید گرامی تبریک عرض می نماید.

ارتقای رتبه علمی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم

شنبه بیست و چهارم دی 1401 ساعت 9:54 ق ظ
اطلاعیه مهم در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی استان قم

به اطلاع دانشگاهیان محترم می رساند، بر اساس مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، با توجه به برودت هوا به خصوص در شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره مندی همه هموطنان عزیز از گاز و برق، کلیه مراکز آموزشی(ستادی و آموزشی) شامل دانشگاه ها، مراکز حوزوی و تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در بخشهای دولتی و خصوصی روزهای شنبه و یکشنبه مورخ ۲۴ و ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ در سطح استان به صورت غیر حضوری بوده و امتحانات آنها نیز لغو می گردد.

بر این اساس فعالیت دانشگاه صنعتی قم (ستادی و آموزشی) در روزهای شنبه و یکشنبه(۲۴ و ۲۵ دی ماه)به صورت دورکاری بوده و امتحانات پایان ترم دانشگاه در این دو روز لغو می گردد.

قابل ذکر است امتحانات ۲۴ دی ماه در تاریخ ۹ بهمن ماه و امتحانات ۲۵ دی ماه در تاریخ ۱۰ بهمن ماه برگزار می گردد.

اطلاعیه مهم در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی استان قم

جمعه بیست و سوم دی 1401 ساعت 4:52 ب ظ
پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی ولادت حضرت زهرا (س)دخت گرامی نبی مکرم اسلام و روز زن را به جامعه دانشگاهی صنعتی قم به ویژه بانوان گرامی دانشگاه تبریک گفت.
 در پیام دکتر رضائی نور آمده است:  
"همه تحت تأثیر مادران هستند. آنکه بهشتی می‌شود، پایه‌ی بهشتی شدنش از مادر است." مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

کانون اصلی خانواده با حضور فداکارانه و پر از عطوفت یک زن شکل می گیرد. خانواده ای که زیر ساخت یک جامعه سالم و پرنشاط است. در مکتب اسلام حضرت زهرا(س) نمونه کامل یک بانوی تمام عیار است، به همین جهت روز میلاد حضرت فاطمه (س) به عنوان بزرگداشت مقام زن نامگذاری شده است.
بی شک ایران اسلامی مدیون مادرانی است که به تاسی از حضرت زهرا(س) فرزندان خود را آنچنان در مکتب اسلام پرورش داده اند که ایثار و شهادت جزئی از وجود فرزندان این مرزو بوم شده است. بانوان ایرانی با درایت و الهام از آموزه های فاطمی علاوه بر حفظ بنیان خانواده و تربیت فرزندان در جامعه نیز نقش اجتماعی خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند و سربلندی ایران اسلامی را به ارمغان آورده اند.  
اینجانب ولادت دخت مکرم نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد امام خمینی (ره) را به تمام مادران و بانوان گرامی به ویژه بانوان پرتلاش در دانشگاه صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از درگاه ایزد منان برای شما عزیزان تندرستی،شادکامی و توفیق خدمت بیشتر به خانواده و ایران عزیز رامسألت می نمایم.
 
حضور دانشگاهیان صنعتی قم در اجتماع عظیم مردم قم در حمایت از مرجعیت و رهبر فرزانه انقلاب
به گزارش روابط عمومی دانشگاه،جامعه دانشگاهی صنعتی قم نیز در تجمع اعتراض آمیز در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت قدسی ولایت و مرجعیت و نیابت امام  زمان(عج)شرکت کردند.









 جامعه دانشگاهی صنعتی قم با انتشار بیانیه ای اهانت نشریه فرانسوی را به مقام عظمای ولایت محکوم کرد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جامعه ولایت مدار دانشگاهی صنعتی قم با انتشار بیانیه ای اهانت نشریه فرانسوی را به مقام عظمای ولایت محکوم کرد. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:  
بسمه تعالی
شما اگر گمان کنید که در تمام دنیا، رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه ای پیدا کنند که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار و بنای قلبی اش بر این باشد که به ملت خدمت کند، پیدا نمی کنید.ایشان را من سالهای طولانی می شناسم.(صحیفه امام،ج 17،ص 272)

توهین بی شرمانه نشریه دست نشانده فرانسوی علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نشانگر خصومت و شکست نقشه های شوم دشمنان قسم خورده این انقلاب است.
اقدام این نشریه شیطانی که سابق بر این نیز به ساحت مقام ملکوتی پیامبر اسلام(ص) توهین کرده بوده است، قابل بخشش نیست.آنهایی که خود را مهد تمدن و آزادی می دانند بار دیگر چهره واقعی خود را که سراسر کینه، دشمنی، تبعیض گرایی و رفتارهایی ضد حقوق بشر است، نشان دادند.
چقدر  دشمنان ما  ساده لوح و حقیر هستند که پس از گذشت این همه سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هنوز نفهمیده اند که انقلاب اسلامی،امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و شهدای همیشه جاوید خط قرمز این ملت بیدار و با بصیرت هستند. پس بدانید و آگاه باشید که این بی حرمتی وقیحانه شما بی پاسخ نخواهد ماند.
جامعه دانشگاهی صنعتی قم ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه نشریه شارلی ابدو، از هیئت محترم دولت و تمامی نهادهای ذی ربط برخورد قاطع با دست اندرکاران این نشریه که دست نشانده استکبار هستند را خواستار است.
 
 
از رئیس دانشگاه صنعتی قم در اختتامیه پنجمین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان تقدیر شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجمین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان به همراه تقدیر از خادمین اربعین دانشگاهیان از دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به دلیل برپایی موکب المعصومه الکریمه دانشگاه صنعتی قم در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی تقدیر شد.
این مراسم با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف ،تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولین خدمت‌رسان به زائران اربعین و برگزیدگان سوگواره ملی اربعین در سالن آمفی تئاتر امام خمینی(ره) دانشگاه شاهد برگزار شد.

یاد و خاطره جان فدای ایران در دانشگاه صنعتی قم گرامی داشته شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طی برگزاری همایشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دیانی همرزم حاج قاسم سلیمانی  و خانواده شهید زاهد لویی از شهدای امنیت در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم  یاد و خاطره جان فدای ایران در این دانشگاه گرامی داشته شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دیانی همرزم حاج قاسم سلیمانی ضمن توضیح در خصوص رشادت های حاج قاسم به نحوه شهادت وی پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین دیانی گفت: حاج قاسم همیشه می گفت: باید از مظلوم دفاع کرد. قیام حاج قاسم قیام ظالم علیه مظلوم بود، به همین دلیل است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: حاج قاسم یک مکتب است.
وی افزود: حضور حاج قاسم در کشورهای همسایه باعث شد، نفوذ آمریکا در خاورمیانه کمرنگ شود.آمریکا هم به خاطر همین این چنین کینه حاج قاسم را به دل داشت که در نهایت نامردی او را ترور کرد.وزیر جنگ بایدن می گوید تمام مشکل ما با ایران بر سر اسلام است چون خط مشی حاج قاسم تماما برگرفته از اسلام است.
همرزم سردار دل ها گفت: در سوریه مکتب های فکری وادیان مختلفی وجود دارد. حاج قاسم همیشه می گفت ما باید انسانیت را ترویج دهیم نه شیعه بودن را. چرا که وقتی مردانگی و انسانیت شیعه را می بینند ناخودآگاه به سمت اسلام و شیعیان جذب می شوند.
وی افزود: ازاوایل انقلاب دشمن به فکر خدشه وارد کردن به این نظام مقدس و براندازی آن بوده است. گاهی با تهدید، گاهی با تحریم، با ترویج فردگرایی، قوم گرایی، انقلاب جنسی و ... . امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که با حذف اسلام می تواند نظام مقدس را از بین ببرد که باز هم شکست خورد.
ارتباط مستقیم با مزار حاج قاسم سلیمانی در کرمان و تجلیل از خانواده معظم شهید زاهد لویی از شهدای امنیت از دیگر بخش های   مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بوده است.





پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت یوم الله 9 دی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر رضائی نور با صدور پیامی یوم الله 9 دی را گرامی داشت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
در تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی، همواره حوادثی وجود داشته است که  با رهبری حکیمانه ودرایت بی نظیرامام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین حضور آگاهانه، اعجاب آور و با بصیرت ملت شریف و شهید پرور ایران، به روزهایی ماندگار در تاریخ تبدیل شده است. به حدی که آرزوهای دشمنان این مرز و بوم زیر پای مردم قهرمان ایران لگد مال می شود.
بی شک با توجه به فتنه های اخیر دشمنان و ناکامی های آنان در پی اغتششات اخیر، روز 9 دی می تواند اتمام حجتی دیگر با سران آمریکا، اسرائیل،انگلیس و آل سعود باشد که ایرانیان با اتحاد و همدلی با هم تحت لوای رهبری فرزانه، میهن عزیزشان را حفظ می کنند و تا پای جان به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند.
جامعه دانشگاهی ولایت مدار صنعتی قم در یوم الله نه دی در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اعلام می‌دارد که با تبعیت همه جانبه از مقام عظمای ولایت، با حفظ روحیه جهادی و انقلابی در سنگر دانشگاه حافظ ارزش های این نظام مقدس خواهد بود ودر ارتقای علم و فناوری میهن عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
اینجانب به نمایندگی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از آحاد ملت به ویژه قشر فهیم و بصیر دانشگاهی دعوت می نمایم تا با حضور پرشور خود در راهپیمایی 9 دی بار دیگر ضمن تجدید بیعت با رهبر عزیزمان، انزجار خود را از دشمنان همیشگی خود اعلام داریم.
مدیران امور اداری و پشتیبانی وهمچنین حقوقی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه صنعتی قم منصوب شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طی احکام جداگانه ای از جانب دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، مهندس امیر حسین اکبری به عنوان مدیر امور اداری و پشتیبانی و مهندس ابوالفضل یوسفی به عنوان مدیر حقوقی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه منصوب شدند.همچنین در جلسه ای از زحمات آقای یوسفی در زمان مسئولیت مدیریت امور اداری و پشتیبانی و آقای فرامرز رضایی پویا در زمان مسئولیت مدیریت حقوقی و پاسخگویی به شکایات تقدیر و تشکر به عمل آمد.





ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود