امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
بازدید پرشور مسئولین و بازدید کنندگان از غرفه دانشگاه صنعتی قم در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مهندس هاشمی سرپرست استانداری قم ،سایر مسئولین، دانشجویان و دانش آموزان استان از غرفه دانشگاه صنعتی قم در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم بازدید کردند و از نزدیک با محصولات فناورانه و اختراعات اساتید و دانشجویان این دانشگاه آشنا شدند.











همزمان با هفته پژوهش از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته پژوهش با حضور هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم و مهندس سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد و همچنین دکتر مرجانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم از ارتقای رتبه پژوهش در این دانشگاه خبر داد.

دکتر رضایی نور ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) گفت: گرامی داشت هفته پژوهش کاری است نمادین، اما با توجه به وضعیت کنونی کشور تحقیق و پژوهش امری مهم ، ضروری و حیاتی است . در همین راستا مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: علم و تحقیق کلید اصلی پیشرفت است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان ساخت: اگر تحقیق و پژوهش بر پایه آسیب شناسی و نیازهای کشور باشد، همچنین اساتید مجرب و با تجربه در آن حضور داشته باشند بی شک رشد علمی در کشور حتمی و قطعی است و برندهای خارجی جای خود را به برندهای داخلی خواهند داد.
وی افزود: از همه عزیزانی که در ارتقای پژوهش در دانشگاه صنعتی قم سهیم بوده اند، بسیار سپاسگزارم. از اساتید محترم و دانشجویان گرامی. از دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی قم سینا بروجردی که در سال گذشته در مسابقات بین المللی ژنو عنوان اختراع برتر را کسب کرد. از تیم زیر دریایی آرتیمیای دانشگاه صنعتی قم که با کسب رتبه دوم افتخار بزرگی را برای این دانشگاه به ارمغان آوردند.

دکتر رضایی نور با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی ،پژوهشی و فن بازار در استان گفت: با اینکه دانشگاه صنعتی قم ، دانشگاهی در حال توسعه می باشد اما محصولات فناورانه و اختراعات زیادی را به خود اختصاص داده است که در نمایشگاه فن بازار در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی دانشگاه صنعتی قم را بسیار پویا و فعال قلمداد کرد و افزود: انتظار بنده از اساتید و دانشجویان این است که در تولید محصولات دانش بنیان سعی بیشتری داشته باشید. با توجه به اجرای طرح همیار صنعت که بی شک یکی از افتخارات دانشگاه است اساتید هم باید حمایت بیشتری از دانشجویان داشته باشند.
وی گفت: هم اکنون گروه همیار صنعت با 4 تیم فعال و 12 تیم آماده به کار، مشغول فعالیت می باشد.البته در این خصوص اگراساتید همکاری بیشتر و تنگاتنگی با دانشجویان داشته باشند، اعتماد صنعتگران به دانشجویان بیشتر می شود.
دکتر رضایی نور برگزاری استارت آپ ها را یکی از عوامل ارتقای اساتید در کشورهای توسعه یافته دانست و افزود: با توجه به فعالیت اساتید در خلق محصولات فناورانه، متاسفانه در مسئله تجاری سازی محصولات ضعیف عمل کرده ایم. امیدوارم با فعالیت هر چه بیشتر مرکز نوآوری در دانشگاه شاهد تولید محصولات اساتید در کشور و جهان باشیم.
وی افزود: جا دارد که از انجمن های علمی به خاطر فعالیت هایشان تقدیر کنم و همچنین شاخه علمی بسیج دانشجویی هم در این مدت عملکرد بسیار خوبی داشته است که شایسته تقدیر و تشکر است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) به اهمیت پژوهش پرداخت و افزود: اگر در علمی مدارست و انتقال آن وجود نداشته باشد، عمق پیدا نمی کند.
وی افزود: ما باید در تاریخ علمی کشور و دنیا نقش آفرین باشیم و نام مسلمانان را در این زمینه ثبت کنیم.

همچنین مهندس سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاسیس دانشگاه صنعتی در استان را بسیار موثر دانست و افزود: با استان شدن قم، مسئولین سعی کردند که علاوه بر رشد و توسعه علوم دینی و قرآنی ، رشد صنعتیاستان را مد نظر قرار دهند. خوشبختانه در این زمینه با شتاب خوبی پیش رفته ایم و امروز از لحاظ تولیدات صنعتی رتبه چهاردهم را در کشور کسب کرده ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: دانشگاه صنعتی قم با حضور اساتید خوش نام و دانشجویان فعال به عنوان مجموعه ای پویا و جوان می تواند در پیشرفت صنعت استان بسیار اثربخش باشد.
در پایان دکتر مرجانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گزارشی از ارتقای پژوهش در دانشگاه ارائه داد. وی همچنین از حمایت دکتر رضایی نور جهت اجرای امور پژوهشی خبر داد و افزود: دستورالعمل اجرایی استفاده از اعتبار پژوهشی(گرنت) برای سال 96 و 97 با رشد قابل توجهی تصویب شده است که در ایجاد رقابت سالم پژوهشی در بین اساتید بسیار تاثیر گذار است.
وی افزود: شیوه نامه تشویق نویسندگان مقالات در نشریات تصویب شد که البته این شیوه نامه مقالات دانشجویی را هم در بر می گیرد. ایجاد فرصت های مطالعاتی اعضای هیات علمی، توسعه زیر ساختی کتابخانه، تجهیز آزمایشگاه ها، تدوین طرح جامع آزمایشگاه ها، تمرکز آزمایشگاه ها و راه اندازی مرکز محاسبات پیشرفته از جمله پیشرفت های پژوهش در دانشگاه صنعتی قم بوده است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گفت: بهبود کیفیت برون داده های پژوهشی، انتشار مجلات علمی و پژوهشی در دانشگاه صنعتی قم، راه اندازی آزمایشگاه های تحقیقاتی گروه های آموزشی، برنامه ریزی جهت حمایت از استارت آپ ها، کمک به تجاری سازی محصولات اساتید و دانشجویان از جمله برنامه های آتی پژوهش در این دانشگاه می باشد.
این مراسم با تقدیر از پژوهشگران، فناوران و اهدا کنندگان کتاب به پایان رسید.
دکتر مهدی سلیمانی، دکتر محمد علی آل عمرانی نژاد، دکتر محمد حسین زارع به ترتیب به عنوان پژوهشگران برتر دانشکده علوم پایه ، دکتر مجتبی حیدری، دکتر هادی زیانی و دکتر جواد شریفی به ترتیب پژوهشگران برتر دانشکده برق و کامپیوتر و دکتر جعفر خادم زاده یگانه به عنوان پژوهشگراول، دکتر مصطفی طالبی پژوهشگر دوم و دکتر مرتضی جیریایی و دکتر محمد صادق محبی به عنوان پژوهشگران سوم دانشکده فنی و مهندسی معرفی شدند.
همچنین از دکتر محمد صادق محبی به عنوان فناور برتر استان قم و دکتر عبدالرضا کریمی به عنوان فناور برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.
در بخش پژوهش دانشجویی به ترتیب از وحید اللهیاری علیرضا محمودی فر و محمد نیکخواه تقدیر و تشکر به عمل آمد .
میلاد شعبانی نیز به عنوان اهدا کننده کتاب مورد تقدیر قرار گرفت.
 
حضور موثر دانشگاه صنعتی قم در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم

 گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم با ارائه محصولات فناورانه و اختراعات اساتید در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم حضور موثر و قابل توجهی داشته است که با حضور دکتر رضایی نور رئیس این دانشگاه و سایر مسئولین استانی افتتاح شد.

از جمله محصولات فناورانه ای که در غرفه دانشگاه صنعتی قم در معرض دید همگان قرار گرفته است، دستگاه تست کشش دو محوری مسطح که برای اولین بار در ایران توسط دکتر محمد صادق محبی عضوهیات علمی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم ساخته شده است. دستگاه تولید لوله های کامپوزیتی به کمک پیچش الیاف، دستگاه تست سرعت بحرانی و دستگاه جعبه موسیقی  از جمله محصولات فناورانه دکتر مصطفی طالبی طوطی از اساتید هیات علمی مهندسی مکانیک این  دانشگاه در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم می باشد.

نانو کامپوزیت پلیمری جاذب امواج الکترو مغناطیس ساخته شده توسط دکتر جعفر خادم زاده یگانه عضو هیات علمی گروه مهندسی پلیمر این دانشگاه و ساخت نرم افزار کاربرد بازی وار سازی در توانبخشی، طراحی و پیاده سازی یک سیستم تجزیه و تحلیل حرکت با استفاده از کینکت توسط دکتر محبوبه شمسی عضو هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه از دیگر محصولات غرفه دانشگاه صنعتی قم بوده است .
انواع بردهای پردازشی ساخته شده توسط دکتر یاسر عطار ایزی عضو هیات علمی گروه مهندسی برق کنترل و  همچنین دستگاه جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی و دستگاه تست خستگی که توسط دکتر جواد راستی عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم ساخته شده است در این نمایشگاه  در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 شایان ذکر است این نمایشگاه با 15 غرفه پژوهشی، دانشگاهی و فناوری آموزش عالی ،6 غرفه دستگاه های اجرایی،4 غرفه شرکت های تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت،3 غرفه  مربوط به تسهیل گران توسعه و تجاری سازی فناوری و 1 غرفه مربوط به مهندسی در جنگ از 26 الی 28 آذر ماه از ساعت 9 الی 17 در کتابخانه مرکزی دانشگاه قم دایر می باشد.
 گفتی است غرفه دانشگاه صنعتی قم در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم به همت مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه برپا شده است.

 

 

سرپرست جدید دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی: طی حکمی از جانب دکتر رضایی نور  رئیس دانشگاه صنعتی قم ، دکتر قربانعلی محمدی خشویی به عنوان سرپرست جدید دفتر نظارت و ارزیابی این دانشگاه منصوب شد.
در بخشی از این حکم آمده است: نظر به شایستگی، تعهد و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان "سرپرست  دفتر نظارت و ارزیابیمنصوب می‌ گردید. انتظار می رود ضمن مراعات فضای انقلابی و دینی شهر مقدس قم، دانش، مهارت و توان مدیریتی خویش را برای تبدیل نمودن دانشگاه صنعتی قم به دانشگاهی پیشرو در علوم صنعتی و فنی بکار گیرید.
رئیس دانشگاه صنعتی قم: اقدامات اولیه جهت پذیرش دانشجویان غیر بورسیه بین المللی در دست اقدام است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به منظور گسترش ارتباطات علمی و دانشجویی در حوزه بین الملل اقدامات اولیه جهت پذیرش دانشجویان غیر بورسیه بین المللی در حال انجام می باشد. در این راستا مسئولین سازمان امور دانشجویان از قسمت های مختلف دانشگاه از جمله دانشکده ها، آزمایشگاه ها،کارگاه ها، خوابگاه های دانشجویی، سالن غذا خوری و... بازدید به عمل آوردند.

دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در این خصوص گفت: با فعالیت بیشتر در حوزه بین الملل علاوه بر درآمدزایی با ایجاد تعاملات دوجانبه می توان از ظرفیت های علمی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی  سایر دانشگاه های خارج از کشور استفاده کرد.

 ویژه برنامه هفته ملی پژوهش در دانشگاه صنعتی قم
هفته ملی پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت های موجود در کشور برای آینده برنامه ریزی بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آن ها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذینفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد می کند که ضمن ارتقاء شان و جایگاه پژوهش و فناوری، بسترسازی محکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید. از سال ۱۳۷۹ به منظور ترويج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري چهارمين هفته آذرماه را با توجه به نامگذاري ۲۵آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شوراي فرهنگ عمومي، به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئوليت برگزاري اين هفته را به معاونت پژوهشي اين وزارت سپرد.
اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری:
-         ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور و ارتقای شان و جایگاه پژوهش و فناوری فعالان در این حوزه
-         تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری و عزت و ثروت ناشی از آن
-         تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور برای افکار عمومی و مسولین و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار
-         شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری
-         بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهش ها و فناوری های توسعه یافته
-         برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه های اجرایی و خریداران دستاوردها یا تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت
-         تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر
-         ارزیابی فعالیت های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی
-         افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت های پژوهشی و فناوری
در همین راستا دانشگاه صنعتی قم ویژه برنامه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه را در روز سه شنبه 1397/09/27 ساعت 13 در سالن همایش شهید آخوندی برگزار می نماید.
ضمناً از کلیه علاقمندان ، اساتید و دانشجویان دعوت بعمل می آید تا در برنامه های هفته پژوهش دانشگاه شرکت نمایند.

ویژه برنامه هفته ملی پژوهش در دانشگاه صنعتی قم

یکشنبه بیست و پنجم آذر 1397 ساعت 9:36 ق ظ
معوقات اساتید مدعو پرداخت شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با عنایت به پیگیری و اهتمام دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص پرداخت معوقات اساتید مدعو، کلیه معوقات نیمسال تحصیلی اول سال 1396 پرداخت شد.
همچنین دکتر رضایی نور از پرداخت سایر معوقات اساتید مدعو در چند ماه آتی خبر داد.                                                                                                            
 

معوقات اساتید مدعو پرداخت شد

شنبه بیست و چهارم آذر 1397 ساعت 10:13 ق ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم : استیضاح وزیر علوم با تضعیف آرامش و پیشرفت جریان علمی کشور به محرکهای تقویت اقتصاد و تولید ملی لطمه خواهد زد
دکتر رضایی نور درخصوص طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و توصیه های اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه جریانهای سیاسی مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند، تصریح نمود امروز باید با هوشیاری و نصب العین قراردادن توصیه های اخیر رهبر فرزانه انقلاب، دقت کنیم که مهمترین وظیفه همه ما، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور و تولید داخلی است.این تلاش با تمرکز بر خودکفایی و اقتصاد مقاومتی ثمر خواهد داد و  حضور منسجم نخبگان و تقویت احساس ثبات، امنیت و آرامش جامعه علمی کشور از ضروریات است.
وی گفت: متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد حواشی در مورد عملکرد وزارت علوم و مقام محترم وزارت بوده ایم که دامن زدن به این حواشی و طرح استیضاح وزیر علوم آرامش جامعه علمی کشور را زیر سوال می برد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: البته استیضاح حق نمایندگان محترم است اما سوال اینجاست که در شرایط حساس کنونی مهمترین وظیفه و نقطه تمرکز ما آیا باید بر این موضوع متوجه باشد؟ آیا این امکان وجود ندارد که بدون پرداختن به رویکردهای تضعیف کننده ثبات و آرامش جامعه علمی مثل استیضاح، از روشهای تعامل و گفتگوی کم تنش تری برای رفع ابهامات و انتقال دیدگاهها استفاده کرد؟ امروز کم تر فرد دلسوز و آگاهی را می توان یافت که عملکرد کم نظیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چند سال اخیر را گواه کارایی، توانمندی و هوشیاری مجموعه ای نداند که در رأس آن وزیر محترم علوم قرار دارد.
ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و پژوهشی از جمله حمایت از پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری و شرکت های دانش بنیان که اشتغال زایی، کارآفرینی و تولید بیش از سه هزار محصول جدید را به ارمغان آورده است، از جمله ابعاد مهم عملکرد این وزارت می باشد.
دکتر رضایی نور افزود: تولید علم و جهاد علمی در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است که از طریق نظام های معتبر بین المللی رتبه بندی از جمله تایمز، لایدن، کیواس و شانگ های کاملا مشهود است.
وی خاطر نشان ساخت: پیگیری اجرای برنامه های دانشگاه عاری از دخانیات، ارتقای خدمات رفاهی دانشجویان، همکاری و رایزنی جهت توسعه بنیاد خیرین علم و فناوری نشان از درایت و مدیریت تیم تخصصی مجموعه وزارت، علوم، تحقیقات و فناوری دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم دکتر غلامی را از اساتید برجسته، انقلابی و کارآمد و وزیری پرتلاش، هوشمند و مدبر قلمداد کرد و افزود: اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد که امری طبیعی است، نباید با نادیده گرفتن دستاوردهای چشمگیر و اصلاح روندها و رویه ها طی چند سال اخیر، موجبات تشویش و دلسردی جامعه علمی را فراهم کرد . به زعم اینجانب انتظار جامعه دانشگاهی از مسئولین مربوطه این است که با حمایت هر چه بیشتر از این وزارت به فکر تقویت رویکرد فعلی باشند نه استیضاح و ایجاد نابسامانی.
دکتر رضایی نور با اشاره به برنامه گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم  با حضور دکتر امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  گفت: اینجانب به نمایندگی از این جامعه دانشگاهی ثبات، آرامش و پرهیز از طرح موضوعات مربوط به استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را از دکتر امیرآبادی خواستار شدم و الحمدلله ایشان هم با ابراز حمایت از ضرورت پیشرفت و احساس امنیت در فضای علمی کشور مواضع دلسوزانه ای ابراز نمودند.
امیدوارم همه مسئولین محترم و بالاخص نمایندگان هوشیار مجلس شورای اسلامی، به عملکرد چشمگیر و مستند وزارت علوم در چند سال اخیر عنایت داشته و بر تقویت اقتصاد ملی ، تولید داخلی و اشتغال تمرکز داشته باشند و این واقعیت را از نظر دور ندارند که تشویش و نابسامانی در جامعه علمی رویکردی در این راستا محسوب نمی شود. به نظر بنده هوشیاری و بصیرت ایجاب می کند که بر اولویتها و امور مهم تمرکز و از حاشیه پردازیهایی مثل استیضاح پرهیز کنیم و تبادل نظرها و همفکریها از کانالهای غیر تنش آفرین صورت پذیرد.
 
مراسم گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم گرامی داشت روز دانشجو با حضور دکتر امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای در سالن همایش های شهیدآخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

در این مراسم دکتر امیرآبادی ضمن تبریک روز دانشجو، به فلسفه روز 16 آذر پرداخت. وی گفت: امروز که ما با امنیت و آرامش در کنار هم جمع شده ایم ، به خاطر از خودگذشتگی شهدا است. ما برای همیشه مدیون شهدایی هستیم که با شهادت خودآزادی و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.
وی افزود: دانشجو باید مطالبه گر باشد. دانشجویان باید از مسئولین بخواهند تا تمامی مسائل را با شفافیت برای مردم روشن کنند. این شفافیت حق مردم است. به عنوان مثال شفاف سازی حقوق، اموال و سرمایه های مسئولین از طریق ثبت در سامانه های مربوطه  جهت آگاهی مردم و نهاد های نظارتی یکی از راه های جلوگیری از فساد مالی و اقتصادی است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: فساد اصلاح طلب یا اصولگرا نمی شناسد. مردم حق دارند که مواضع نمایندگان انتخابی خود را بدانند ولی برخی از مسئولین از این کار امتناع می کنند. البته در این بین دانشجویان نقش مهمی دارند. آنها باید از مسئولین شفاف سازی را مطالبه کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس در شورای اسلامی در خصوص پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مایه افتخار است که ایران اسلامی در تولید سلول های بنیادی رتبه دوم دنیا و در ساخت و تولید موشک رتبه چهارم دنیا را به خود اختصاص داده است. ترس و وحشت دشمنان نیز به خاطر قدرت گرفتن ایران است. به همین دلیل دشمنان ما را از فعالیت های صلح آمیز هسته ای بازداشته اند.
دکتر امیرآبادی در مورد FATF گفت: هم اكنون ١٩٨ كشور جهان به صورت مستقیم یا از طریق گروه‌های نه گانه منطقه‌ای در FATF عضویت دارند. از این بین ۳۷ کشور صاحب اقتصادهای بزرگ و توسعه یافته عضو سازمان اصلی هستند.  FATF در سال ۲۰۱۲ چهل و نه توصیه را به عنوان استانداردهای این سازمان برای مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم ابلاغ كرد كه كشورهای عضو، موظف شدند یا قوانینی برای رعایت این توصیه‌ها تصویب كنند و یا قوانین فعلی خود را ارتقاء دهند.
وی افزود: FATF از بین همه كشورهای جهان ٩ كشور را در طى سال‌های اخیر در لیست سیاه قرار داده است و ایران در همه سالهای اخیر در صدر این لیست بوده است. ما شرایط FATF را می پذیریم بدون اینکه ما را عضو کنند.  چهارلایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم یا همان CFT در مجلس به رای گذاشته و تصویب شد. چرا نمایندگانی که رای مثبت یا منفی به این لایحه داده اند، رای خود را پنهان می کنند، در اسلام این گونه رفتارهای دوگانه را عین نفاق می دانند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت:  در ایران روزانه نود و دو هزار لیتر بنزین مصرف می شود، خوشبختانه با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تامین بنزین خودکفا شده ایم ولی باید مصرف درست و توزیع عادلانه هم مد نظر قرار گیرد . در این خصوص مرکز پژوهش های کشور طرح هایی را تهیه کرده است که در حال بررسی می باشد. دانشجویان در این گونه موارد می توانند کمک شایانی به دولت داشته باشند. ما با آغوش باز طرح های شما را می پذیریم.
دکتر امیرآبادی در خصوص سوال دانشجویان به ساختمان فعلی  این دانشگاه گفت: بنده به عنوان نماینده این شهر از فضا و ساختمان این دانشگاه راضی نیستم. این ساختمان در شآن دانشگاه صنعتی استان نیست. با توجه به کمبود بودجه های عمرانی در دولت ، بنده با تمام جدیت این موضوع را پیگیری می کنم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو گفت: عالم و طالب علم در اسلام جایگاه ویژه ای دارد. به حدی که در احادیث نقل شده است که عالمان همانند ستارگان برای مردم هستند، آنها می درخشند و با درخشش خود راه و مسیر را به همه نشان می دهند.

وی افزود: مایه مسرت است که دانشجویان با حریت و اعتماد به نفس مطالبات خودشان را بیان کنند . دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با آغوش باز از همه شما عزیزان استقبال می کند و مثل رهبر معظم انقلاب که سایه اش بر سر ملت است ، این دفتر هم به تبعیت از سیره و روش  مقام معظم رهبری ، حامی تمامی دانشجویان انقلابی و ولایی است.

در پایان دکتر رضایی نور در صندلی داغ ضمن تبریک روز دانشجو و تقدیر از حسن نظر دکتر امیرآبادی به دانشگاه صنعتی قم، ثبات و آرامش را یکی از مهم ترین شاخص های موثر در بهبود عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و افزود: امید است با دید مثبت مسئولین مربوطه به ویژه نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی شاهد رفع حواشی موجود در خصوص استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با شیم.  

 رئیس دانشگاه صنعتی قم پویایی و نشاط هر چه بیشتر دانشجویان را در دانشگاه خواستار شد و افزود: با تلاش شبانه روزی که مسئولین دانشگاه دارند، مطالبات شما عزیزان در حال انجام است و بنده شخصا پیگیر خواسته های دانشجویان هستم.

وی افزود: انتظار و توقع بنده از شما دانشجویان این است که از همین دوران تحصیل با پویایی هر چه تمام در کنار اساتیدتان به انجام پروژه های علمی و تحقیقاتی بپردازید و مسئولین دانشگاه هم از هیچ کمکی مضایقه نخواهند کرد.

تقدیر از فعالین فرهنگی و قرائت بیانیه تشکل های جامعه اسلامی و انجمن اسلامی و  همچنین بسیج دانشجویی از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.



مراسم گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه بیستم آذر 1397 ساعت 1:4 ب ظ
 برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان

قابل توجه دانشجویان محترم متقاضی عضویت در شورای صنفی
دانشجویان واجد شرایط می‌توانند در صورت تمایل به عضویت ، از تاریخ 97/09/14 لغایت 97/09/19با مراجعه به اداره خوابگاه برادران نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام نمایند . شایان ذکر است اسامی افراد تایید شده پس از بررسی اعلام خواهد شد.
شرایط عمومی داوطلبان عضویت به شرح زیر است:
1- اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی (تکمیل فرم داوطلبی)
2- اشتغال به تحصیل تمام وقت در موسسه محل فعالیت در یکی از مقاطع کارشناسی پیوسته،کارشناسی ارشد و دکترا و گذراندن یک نیمسال برای دانشجویان کارشناسی.
3- نداشتن حکم قطعی محکومیت در کمیته انضباطی.
4- رعایت شئون دانشجویی و اخلاقی.
5- رعایت مفاد آیین نامه و شیوه نامه شورای صنفی دانشجویان.
6- دارا بودن حداقل معدل کل 13 برای دانشجویان کارشناسی و معدل کل 15 برای دانشجویان کارشناسی ارشد.
7- مشروط نبودن نیمسال پیشین و یا نداشتن دو نیمسال مشروطی آموزشی غیر متوالی.
8- عدم عضویت در شورای مرکزی تشکلهای اسلامی دارای مجوز در موسسه.
9- مدت باقی مانده از دوران تحصیل با احتساب ترمی که در آن انتخابات برگزار می شود، کمتر از دو ترم نباشد.
تبصره1: دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از ابتدای ورود به موسسه امکان شرکت در انتخابات را دارا می‌باشند.
تبصره2: درصورت هرگونه محکومیت قطعی عضو شورای صنفی در شورای انضباطی، عضویت وی لغو می گردد.                     

برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان

یکشنبه هجدهم آذر 1397 ساعت 7:11 ب ظ
نشست فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با رئیس این دانشگاه در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با روز دانشجو به همت مدیریت فرهنگی، دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با فعالین دانشجویی این دانشگاه در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار دانشجویان به بیان نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات و مطالبات خود پرداختند.
توجه بیشتر به مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان، ارتقای برنامه های علمی، پژوهشی و فرهنگی از جمله مطالبات دانشجویان بوده است.
همچنین دانشجویان از زحمات شبانه روزی و پیگیری های مکرر دکتر رضایی نور در خصوص رفع مشکلات آنها بسیار تقدیر و تشکربه عمل آوردند.
این نشست با پذیرایی شام تبرکی حرم مطهر حضرت معصومه (س) به پایان رسید.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین به عنوان مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم و تکریم و تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست مسئول سابق دفتر نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و حجت الاسلام والمسلمین پور رضا رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان،در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در ابتدا دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن عرض خوشامدگویی و تبریک روز دانشجو، به شهادت مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی اشاره کرد و افزود: دانشجویانی که در ۱۶ آذر با شهادت خود اعتراضشان را به از سرگیری روابط ایران با بریتانیا نشان دادند ، نقش اثرگذار دانشجویان را در تاریخ تثبیت کردند.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص استان قم ، وجود پر خیر و برکت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و حوزه های علمیه از یک سو و شهرک های صنعتی سلفچگان، محمودآباد و غدیر از سوی دیگر دانشگاه صنعتی این استان وظایف ویژه و خطیری بر عهده دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان ساخت: بی شک حضور اساتید فعال، پویا و نخبه، دانشجویان با انگیزه و هدفمند آینده بسیار درخشانی را برای این دانشگاه رقم زده است.
وی گفت: پیشرفت همه جانبه دانشگاه صنعتی قم در گروی همدلی، اتحاد و همکاری اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه با یکدیگر است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست گفت: برای بنده آشنایی و مصاحبت با حجت الاسلام شریفی دوست سعادت بزرگی است . ایجاد همدلی و وحدت بین تشکل های دانشجویی ، اساتید و کارکنان بخشی از خدمات وی در دانشگاه صنعتی قم بوده است.
دکتر رضایی نور ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین افزود: امید است با حمایت های مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم شاهد پیشرفت و خیر و برکات هر چه بیشتر در این دانشگاه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی به نقش مهم و حیاتی دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: باید چتر حمایتی نهاد رهبری تمامی اساتید، دانشجویان و کارکنان را در برگیرد و در این بین نیروهای انقلابی باید همکار و همیار نهاد باشند تا اهداف والای مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به بهترین شکل ممکن محقق شود.
وی بلوغ تشکل های اسلامی و دانشجویی را یکی از بهترین و شیرین ترین برکات انقلاب شکوهمند اسلامی قلمداد کرد و افزود: شور، نشاط و نقدهای دانشجویان دردیدار با مقام معظم رهبری این دیدارها را بسیار جذاب و به یاد ماندنی کرده است.
حجت الاسلام پور رضا با اشاره به اینکه مردم از نظام های سرمایه داری به ستوه آمده اند افزود : ملت شریف ایران از سلطه گری و ستم های طاغوت به ستوه آمده بودند و انقلاب کردند. امام خمینی نیز ظلم ستیزی و مبارزه با لیبرال را از مهم ترین ویژگی های
انقلاب اسلامی معرفی کرد.
وی در ادامه با این جمله از کندی (رئيس جمهور وقت آمریکا) که اسلام به انسانیت هویت بخشیده است، ادامه داد : امروزه غرب رفته رفته هویت جمعی خود را از دست داده است .در آینده بشریت دنبال هویت انسانی می‌رود و آن هویت پایدار در اسلام است.
وی خاطر نشان ساخت: آمریکایی ها اسلام را در مصرکنترل کردند اما در کشور ما موفق نبودند. در آستانه‌ی چهل سالگی انقلاب قرار داریم ، برای این که باور کنیم که روح جمعی ما قدرت بالایی دارد، باید توجه کنیم که بزرگترین قدرت‌های جهان مقابل ما ایستاده اند. اگر ما کوچک هستیم، چرا بزرگان جهان با ما پنجه در پنجه شده‌اند
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست گفت: یکی از عباراتی که به کرات توسط مقام معظم رهبری تکرار شده است، میدان دادن به جوانان مومن و انقلابی است. این یکی از اهداف والای نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است.
وی افزود: نهاد مقام معظم رهبری باید یک نیروی علمی با ویژگی های یک مدد کار اجتماعی و با رویکرد انقلابی باشد تا بتواند به تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی کمک شایانی کند.
حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین ضمن تبریک روز دانشجو، جمهوری اسلامی را احیاگر فطرت پاک بشری در جامعه دانست و افزود: همه مکاتبی که آزادی و حریت را برای جوامع بشری می خواستند رقم بزنند با شکست مواجه شدند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم افزود: در میان ناامیدی و شکست های روحی و فکری بشریت ، انقلاب اسلامی رویکرد جدیدی را به بشریت نشان داده است که این رویکرد زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) خواهد بود.

این مراسم با اهدای حکم حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم به پایان رسید.
بیان نقطه نظرات ، دیدگاه ها و مطالبات دانشجویان و اساتید از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.
 
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز دانشجو
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی سالگرد حماسه 16 آذر را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور به خصوص دانشجویان عزیز تبریک گفت. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
در مسیر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بر همگان اثبات شد که استقلال و آزادی امروزکشورمان مرهون مجاهدت، فداکاری و از خود گذشتگی جوانانی است که با خون خود سربلندی، عزت و اقتدار ایران اسلامی را رقم زدند.
۱۶ آذر نشانگر نقش مهم و حیاتی دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. دانشجویانی که با بصیرت دینی و انقلابی با پیروی از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره)، مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی را بر زندگی با ذلت ترجیح دادند.
دانشجویان دیروز با شهادت خود دین خود را به ایران و انقلاب ادا کردند و دانشجویان امروز با جهاد علمی باید حافظ ایران و انقلاب باشند . در این خصوص مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: شما بايد در محيط دانشگاه مسئله علم و تحقيق را جدي بگيريد، بدون پيشرفت علم نمي شود كشور را پيش برد. امروز حتي دشمنان بشريت از علم استفاده مي كنند.
اینجانب نیز ضمن عرض تبریک روز دانشجو به عموم دانشجویان کشور به ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم ، آرزوی توفیق هر چه بیشتر شما عزیزان را از درگاه خداوند متعال خواستارم و امیدوارم با همت و تلاش شما عزیزان شاهد پیشرفت همه جانبه علم و فناوری ایران اسلامی باشیم.
و من الله التوفیق
فراخوان انتخاب دانشجویان پژوهشگر برگزیده دانشگاه صنعتی قم در سال 96-97

به اطلاع کلیه دانشجویان گرامی در کلیه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می رساند:
مدیریت امور پژوهشی و فناوری دانشگاه در نظر دارد از دانشجویان پژوهشگر برگزیده دانشگاه در سال تحصیلی 97-96 ، در مراسم جشن هفته پژوهش و فناوری تقدیر به عمل آورد.

   آیین نامه انتخاب دانشجوی پژوهشگر برگزیده دانشگاه صنعتی قم در اینجا بارگزاری شده است.

   دانشجویان حایز شرایط، لازم است فرم پرسشنامه که در اینجا آمده است را تکمیل کرده و آن را به همراه کلیه مدارک و مستندات مورد نیاز به دفتر مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه (آقای بیکایی) تحویل دهند.
📅 مهلت ارسال مدارک: 17 آذر 1397
📆 زمان برگزاری مراسم جشن پژوهش: هفته آخر آذر 1397

 

 

تقدیر رئیس دانشگاه صنعتی قم از بسیج دانشجویی این دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته و روز بسیج ، طی جلسه ای دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم از فعالیت های علمی، فرهنگی ، مذهبی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.
دکتر رضایی نور اظهار داشت: بنده خودم هم یک بسیجی هستم و از نزدیک با دغدغه ها و مشکلات شما آشنایی دارم. با توجه به برنامه ها و فعالیت هایی که بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم تاکنون داشته است از جمله اردوهای جهادی آل طه در کشور و استان بسیار مطرح می باشد.
وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: توقع ما از بسیج جهاد علمی و تولید علم است، در راستای تحقق این مهم باید همت و تلاش مضاعفی داشته باشید. البته با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قم و نیروی دریایی سپاه پاسداران بستر برای جهاد علمی محیاتر شده است.


رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: بسیجیان وظیفه خطیری را بر عهده دارند چرا که هم باید در علم و هم در عمل فعال باشند. بسیج تشکل سیاسی نیست، یک تشکل فراگیر است که تعلق به جناح و جریان خاصی ندارد. اگر با این دید به بسیج نگاه شود، فرهنگ بسیج فراگیرتر خواهد شد.
وی گفت: رشادت و دلاوری بسیجیان در دوران 8 سال دفاع مقدس و روحیه بسیجی پس از جنگ باعث پیروزی و آبادی ایران اسلامی شد.
دکتر رضایی نور بسیجیان را سنگر سازان بی سنگر قلمداد کرد و افزود: داشتن انصاف، همدلی، همکاری ، فداکاری، تلاش، دیگر خواهی به جای خودخواهی از جمله  ویژگی های  بسیجیان می باشد . بی شک فراگیر شدن این ویژگی ها در جامعه، توسعه و رشد همه جانبه کشور را رقم خواهد زد.
در ادامه آقای اکبری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم ضمن تشکر از دکتر رضایی نور جهت برگزاری این جلسه گفت: بسیج یک حقیقتی است شبیه افسانه ها. خوشبختانه در دانشگاه صنعتی قم با حضور دانشجویان فعال و با بصیرت ، بسیج دانشجویی فعال و پویایی داریم که در زمینه های سیاسی، علمی، فرهنگی و جهادی بسیار هدفمند و با انگیزه مشغول به فعالیت هستند. با همین رویکرد گروه جهادی آل طه موفق شد که 3 سال متوالی در استان و کشور به عنوان گروه جهادی برتر انتخاب شود.


وی افزود: هدف ما خدمت است . ما در بسیج به دنبال کار سیاسی هستیم نه سیاسی کاری. یکی از اولویت های ما در بسیج جهاد علمی است که به حمد الله تاکنون معاونت علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دانشجویان تا حد مطلوبی به تعهدات خود عمل کرده است.
آقای اکبری ضمن اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در حال حاضر دارای 16 معاونت است، افزود: طی برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای جهاد علمی، بسیج به عنوان نیروی کمکی در کنار انجمن های علمی دانشگاه قرار گرفته است و آنها را در برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی کمک می کند.
این جلسه با اهدای لوح تقدیر از طرف دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به اعضای بسیج دانشجویی پایان یافت.

صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 18
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود