امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

حضور موثر دانشگاه صنعتی قم در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم

سه شنبه بیست و هفتم آذر 1397 ساعت 11:36 ق ظ
حضور موثر دانشگاه صنعتی قم در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم

 گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم با ارائه محصولات فناورانه و اختراعات اساتید در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم حضور موثر و قابل توجهی داشته است که با حضور دکتر رضایی نور رئیس این دانشگاه و سایر مسئولین استانی افتتاح شد.

از جمله محصولات فناورانه ای که در غرفه دانشگاه صنعتی قم در معرض دید همگان قرار گرفته است، دستگاه تست کشش دو محوری مسطح که برای اولین بار در ایران توسط دکتر محمد صادق محبی عضوهیات علمی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم ساخته شده است. دستگاه تولید لوله های کامپوزیتی به کمک پیچش الیاف، دستگاه تست سرعت بحرانی و دستگاه جعبه موسیقی  از جمله محصولات فناورانه دکتر مصطفی طالبی طوطی از اساتید هیات علمی مهندسی مکانیک این  دانشگاه در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم می باشد.

نانو کامپوزیت پلیمری جاذب امواج الکترو مغناطیس ساخته شده توسط دکتر جعفر خادم زاده یگانه عضو هیات علمی گروه مهندسی پلیمر این دانشگاه و ساخت نرم افزار کاربرد بازی وار سازی در توانبخشی، طراحی و پیاده سازی یک سیستم تجزیه و تحلیل حرکت با استفاده از کینکت توسط دکتر محبوبه شمسی عضو هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه از دیگر محصولات غرفه دانشگاه صنعتی قم بوده است .
انواع بردهای پردازشی ساخته شده توسط دکتر یاسر عطار ایزی عضو هیات علمی گروه مهندسی برق کنترل و  همچنین دستگاه جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی و دستگاه تست خستگی که توسط دکتر جواد راستی عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی قم ساخته شده است در این نمایشگاه  در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 شایان ذکر است این نمایشگاه با 15 غرفه پژوهشی، دانشگاهی و فناوری آموزش عالی ،6 غرفه دستگاه های اجرایی،4 غرفه شرکت های تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت،3 غرفه  مربوط به تسهیل گران توسعه و تجاری سازی فناوری و 1 غرفه مربوط به مهندسی در جنگ از 26 الی 28 آذر ماه از ساعت 9 الی 17 در کتابخانه مرکزی دانشگاه قم دایر می باشد.
 گفتی است غرفه دانشگاه صنعتی قم در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان قم به همت مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه برپا شده است.

 

 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود