امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
آغاز به کار سامانه علم سنجی اعضای  هیات علمی دانشگاه صنعتی قم
 
سامانه علم ‌سنجی دانشگاه صنعتی قم به آدرس http://scimet.qut.ac.ir/ با هدف استخراج شاخصهای علم سنجی در سطوح مختلف جهت به کارگیری در امر تشویق و ارزیابی عملکرد پژوهشی محققان دانشگاه راه اندازی شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه:شاخص های علم سنجی ارائه شده اعضای هیات علمی در این سامانه عبارتند از تعداد مقالات نمایه شده هر عضو هیات علمی در بانک‌های اطلاعاتی Scopus ،WoS و Google Scholar، تعداد کل استنادات دریافت شده، میانگین استناد به ازای هر مقاله، شاخص H-Index، شاخص H-Index بدون خوداستنادی و شاخص‌های دیگر مانند G-Index می باشد.
علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، ارسال دیدگاه ها، نقطه نظرات و یا  نواقص احتمالی از طریق لینک ارسال بازخورد در انتهای صفحه اول سامانه و یا ایمیل به آدرس press@qut.ac.irبا کارشناسان سامانه در ارتباط باشند.
بازدید مسئولین ارتباط صنعت  و دانشگاه از کارخانه ایران مرینوس
معاونین پژوهشی دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه حضرت معصومه (س) در جلسه ای یا مدیر عامل کارخانه ایرانمرینوس در خصوص تعامل صنعت با دانشگاه گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این جلسه بر نقش مهم ارتباط صنعت و دانشگاه بر رفع موانع تولید تاکید شد و برای ایجاد ارتباط با صنایع،  نقش دانشگاه ها در حمایت و پشتیبانی از تولید با هر مدلی که صنعت همکاری نماید اعم از تعریف پایان نامه های کاربردی، فرصت مطالعاتی در صنعت و جامعه، کارآموزی و کارورزی و انجام پروژه های پژوهشی تشریح گردید.
 مهندس جلالی مدیر عامل کارخانه ایران مرینوس با اشاره به اینکه  مشکل شرکت تامین نیروی انسانی متخصص و نبود رشته نساجی در استان است گفت:دانشگاه ها نقش بسزایی در ارتباط با صنعت و رشد آنها دارند، می توان با دانش دانشگاهی برای روزهای خوب صنعت قدم برداشت.
در ادامه این جلسه دکتر قنبری و خانم دکتر زمانی پتانسیل های دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه حضرت معصومه (س) در زمینه صنعت و حل مشکلات صاحبان صنایع را برشمردند. 
جهت ادامه گفتگو و عملیاتی نمودن موضوعات مورد تفاهم، مقرر شد جلسه آتی در فاز دوم شرکت واقع در شهرک صنعتی شکوهیه برقرار و تفاهم نامه همکاری در طرح همیار صنعت تدوین و منعقد شود.
پس از این نشست حاضرین از مجموعه ریسندگی ایرانمرینوس  بازدید نمودند.
کنفرانس بین المللی DCHPC 2022
اطلاعیه شماره 1 کنفرانس بین المللی DCHPC 2022
دومین دوره کنفرانس بین المللی محاسبات و سیستم های توزیع شده با عنوان:
The Second International Conference on Distributed Computing and High Performance Computing (DCHPC 2022)
توسط دانشگاه صنعتی قم با همکاری گروه تحصصی محاسبات و سامانه های توزیع شده  انجمن انفورماتیک ایران در 11-12 اسفندماه 1400(3-2 مارس 2022)در دانشگاه صنعتی قم برگزار می شود.. این کنفرانس دوسالانه بوده و  اولین دوره این کنفرانس با عنوان      DCHPC 2018   با موفقیت در سال 1397 برگزار شده است  ضمن اینکه  به علت شیوع کرونا دومین دوره با تاخیر برگزار می گردد.
از کلیه اساتید، دانشجویان و سایر پژوهشگران دعوت می شود مقالات و یافته های علمی بدیع  خود را به این کنفرانس ارسال نمایند. لازم به ذکر است مکاتبات اولیه جهت نمایه مقالات پذیرفته شده با Springer، Iran Section IEEE، و ISC انجام شده و به محض حصول نتیجه از طریق وب سایت کنفرانس اعلام خواهد شد. همچنین مکاتبات لازم جهت چاپ مقالات برگزیده در مجله های معتبر بین المللی در حال انجام است و در صورت حصول نتیجه از طریق سایت کنفرانس اطلاع رسانی خواهد شد.
مقالات ارسالی در محورهای زیر و به زبان انگلیسی در این کنفرانس قابل بررسی می باشد
  • محاسبات توزیع شده(Distributed Computing)
  • سیستم های توزیع شدهDistributed Systems))
  • محاسبات خوشه ای (Cluster Computing)
  • محاسبات ابری (Cloud Computing)
  • محاسبات توری (Grid Computing)
  • محاسبات مه (Fog Computing)
  • محاسبات لبه(Edge Computing)
  • اینترنت اشیا( Internet of Things)
  • الگوریتم های موازی(parallel Algorithms )
  • محاسبات نرم (Soft Computing) (محاسبات تکاملی ، سیستم های فازی، شبکه های عصبی توزیعی ) 
  • داده های حجیم (Big Data)
  • پایگاه داده توزیعی (Distributed Database)
  • علم سنجی در حوزه محاسبات و سیستم های توزیعی
  • وسایر موضوعات مرتبط دیگر
به اطلاع می رساند دومین کنفرانس محاسبات و سامانه های توزیع شده (DCHPC2022) توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) نمایه گردیده است
برای اطلاعات بیشتر به سایت کنفرانس به آدرس www.iahpc.ir  مراجعه شود

کنفرانس بین المللی DCHPC 2022

چهارشنبه سی ام تیر 1400 ساعت 9:25 ق ظ
اطلاعیه ترم تابستان سال تحصیلی 1399- 1400 دانشگاه صنعتی قم
اطلاعیه ترم تابستان سال تحصیلی 1399- 1400 دانشگاه صنعتی قم
ردیف
دروس 
زمان کلاس 
روز برگزاری
زمان امتحان پایان ترم
1
 تفسیر موضوعی قرآن 
8-10 & 10-12 & 13:30-15:30
شنبه
1400/05/30
ساعت 13- 15
2
 اندیشه 1 
8-10 & 10-12 & 13:30-15:30
یک شنبه
1400/05/30
ساعت 12- 10
3
آیین زندگی 
8-10 & 10-12 & 13:30-15:30
دوشنبه
1400/05/30
ساعت 16- 17:30
4
فیزیک 1 
8-10 & 13:30-15:30
سه شنبه
1400/05/31
ساعت 10- 13
10-12
چهارشنبه
5
فیزیک 2
8-10 & 13:30-15:30
چهارشنبه
1400/06/01
ساعت 10- 13
10-13
سه شنبه
6
معادلات دیفرانسیل
8-11
دوشنبه
1400/06/02
ساعت 10- 12
8-11
سه شنبه
  
8-11
چهارشنبه
 
7
ریاضی 2
15:30-18:30
دوشنبه
1400/05/31
ساعت 16:30- 14
15:30-18:30
سه شنبه
15:30-18:30
چهارشنبه
8
محاسبات عددی
13:30-15:30
دوشنبه
1400/06/01
ساعت 16:30- 14
13:30-15:30
سه شنبه
13:30-15:30
چهارشنبه
قابل توجه متقاضیان برای ثبت نام ترم تابستانی در دانشگاه صنعتی قم :
فقط دروس بالا در ترم تابستان ارائه می گردد.
زمان برگزاری هر درس در فایل بالا ذکر شده است( که دانشجویان توجه فرمایند با توجه به کوتاه بودن بازه ترم تابستان تمام زمان ذکر شده در جدول برای یک گروه درسی می باشد و دانشجو موظف به حضور در کلاس در تمام تایم مذکور می باشد)
زمان انتخاب واحد و ثبت نام ترم تابستان 3 روز بوده ( طبق تاریخ ذیل) که دانشجویان متقاضی میهمانی در تابستان به دانشگاه صنعتی قم می بایست فقط و فقط در آن سه روز کاری با همراه داشتن فرم معرفی میهمانی از دانشگاه خود به این دانشگاه صنعتی قم مراجعه فرمایند جهت ثبت نام و انتخاب واحد. به هیچ عنوان خارج از بازه ذکر شده مراجعه نفرمایید.  ضمناً ساعت مراجعه برای ثبت نام در آن سه روز از 9 صبح الی 12 ظهر می باشد.
از هر عنوان درس ذکر شده در جدول فقط یک گروه ارائه گردیده و در صورتی که کلاس به حد مجاز نرسد در روز بعد از ثبت نام آن درس حذف خواهد شد.
شروع کلاس ترم تابستان 1400/04/26   ،   پایان ترم تابستان 1400/05/28    ، بازه امتحانات ترم تابستان  1400/05/30 الی 1400/06/02
زمان ثبت نام و انتخاب واحد ترم تابستان 
از تاریخ  1400/04/20 الی 1400/04/22
امضا توافق نامه طرح همکاری همیار صنعت، بین دانشگاه صنعتی قم و شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ با حضور جمعی از مدیران ارتباط با صنعت دانشگاههای استان قم ،توافق نامه همکاری طرح همیار صنعت میان دانشگاه صنعتی قم و شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما به امضاي دکتر جلال رضائی نور رئيس دانشگاه و دکتر عادل کیا معاونت منابع انسانی شرکت رسيد.
مطابق این توافق نامه یک گروه دانشجویی به همراه یک استاد مشاور در شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما حضور خواهند یافت و طی یک دوره مشخص علاوه بر شناخت وارزیابی این صنعت، اقدام به شناسایی معضلات و طرح های توسعه ای خواهند نمود. در نهایت با هماهنگی شرکت، موارد اولویت دار مشخص شده، به صورت RFP (فرم تقاضای فعالیت علمی) به دانشگاه و گروههای تخصصی همیار صنعت معرفی خواهند شد تا این گروهها بتوانند نسبت به رفع آن معضل اقدام کنند. 
ارتباط موثر و مداوم دانشگاه و صنعت پاکشوما در قالب دوره‌هاي كارآموزي، كارورزي، دنبال کردن پایان نامه های مسئله محور، تأمین نیروی انسانی متخصص، ارائه خدمات آزمایشگاهی متقابل و برگزاری بازديدهاي علمي از خط تولید شرکت، از محورهای این تفاهم نامه می باشد.
در پایان این جلسه مقرر شد كميته مشتركي متشكل از نمايندگان طرفين به منظور اجراي مفاد تفاهم‌نامه، تشكيل و با برگزاري جلسات در دفاتری که در شرکت و دانشگاه راه اندازی خواهد شد به بررسي کارشناسي موضوعات اقدام نمايند.

اختتامیه و قرعه کشی مسابقه صعود ۴۰ ساله در دانشگاه صنعتی قم

اختتامیه و قرعه کشی مسابقه صعود ۴۰ ساله در دانشگاه صنعتی قم

اختتامیه و قرعه کشی مسابقه صعود ۴۰ ساله در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی قم با حضور دکتر رضائی نور و اعضای هیات رئیسه، حجت الاسلام تقوی خواه معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کشور و حجت الاسلام اکبری رئیس عقیدتی سیاسی سپاه استان به صورت بر خط برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن ارزشمند دانستن این گونه فعالیت های فرهنگی و لزوم آشنایی جوانان با انقلاب ارزشمند جمهوری اسلامی  از نهادهایی که در این اختتامیه نقش مهمی داشتند نظیر؛ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سپاه استان قم، حوزه علمیه، مسجد مقدس جمکران، سازمان تبلیغات اسلامی و صداوسیما که با تمام توان پای کار ایستادند، تشکر و قدردانی نمود.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاهها با حضور در مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی صعود ۴۰ ساله ضمن تقدیر از دست اندر کاران برگزاری این مسابقه گفت: 

کتاب صعود ۴۰ ساله بسیار کتاب با اهمیت و مفیدی است.

وی ادامه داد: نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری به انقلاب یک نگاه تمدنی است که در رقابت با تمدن غرب به عنوان رقیب مقتدری به میدان آمده است و در حال پشت سر گذاشتن آن تمدن رو به زوال است.

حجت الاسلام تقوی افزود: صعود ۴۰ساله، گام اول انقلاب است که در پایان آن، دشمنان برای ناکام گذاردن انقلاب و ناامیدی مردم هجمه های گسترده ای تدارک نمودند اما رهبری با ارائه بیانیه گام دوم توطئه آنها را در هم کوبید و امید را در دل مردم ایران زنده گرداند و چشم انداز رسیدن به تمدن اسلامی را ترسیم فرمودند.

 معاون فرهنگی نهاد رهبری بر اهمیت فعالیتهای فرهنگی در فضای مجازی و علاقه دانشگاهیان به فعالیت در این فضا تاکید نمود و آن را به عنوان فرصتی فوق العاده دانست که نیازمند توجه بیشتر است.

همچنین وی از حضور ۲۳۰ هزار دانشگاهی در پویش دربهشت خبرداد.

درپایان این اختتامیه از نفرات برتر مسابقه ی صعود 40ساله تقدیر شد.










نشست دبیرخانه استانی ارتباط صنعت و دانشگاه با هیات مدیره  شهرک صنعتی شکوهیه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم؛ نشستی صمیمانه به همت دبیرخانه ارتباط و صنعت و هیات مدیره شهرک صنعتی شکوهیه با حضور مهندس عالمی رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه، مهندس حاج حسینی مدیر عامل شرکت مولدان صنایع شیمی، مهندس زعیم مدیرعامل شرکت سروستان، مهندس جلالی مدیرعامل ایران مرینوس، مهندس آقازیارتی مدیرعامل شرکت تولید کننده فوم پلی استایرن، مهندس عبداللهی مدیرعامل شرکت لینا و دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم، در سالن جلسات مدیریت شهرک شکوهیه برگزار شد.
اهم مباحث و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مدیران شرکت ها با دبیرخانه ارتباط با صنعت دانشگاه به شرح ذیل می باشد:
الف) مقرر شد مکانی در ساختمان مدیریت شهرک شکوهیه به دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه اختصاص داده شود. این مکان، ارتباط دانشگاهیان با صنعتگران شکوهیه را تسهیل کرده و در موارد آسیب شناسی صنایع، انجام پروژه های صنعتی و پژوهشی مورد نیاز صنعت، توانمندسازی واحدهای تحقیق و توسعه، ایجاد فرصت های مطالعاتی اساتید در صنعت، بورسیه دانشجویان مستعد، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی، تسهیل گری در حوزه های نوآوری و محصولات دانش بنیان، مطالعات بازار و بازاریابی و ایجاد فرصت های شغلی، کارآموزی و کارورزی فعالیت خواهد کرد.بر این اساس مصوب گردید ظرف دو هفته آینده این دفتر به دبیرخانه اختصاص داده شود و دانشگاه صنعتی قم به عنوان متولی دبیرخانه آن را تجهیز کند. همچنین تفاهم نامه ای در موارد فوق تنظیم و منعقد شود.
ب) کارگروه‌هایی در حوزه های تخصصی از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان تشکیل شود که این کارگروه ها شامل 1- کارگروه شیمی، مهندسی شیمی و پلیمر 2-کارگروه مکانیک و متالوژی 3-کارگروه برق و کامپیوتر 4-کارگروه انرژی 5-کارگروه نساجی 6- کارگروه صنایع، مدیریت و انتقال تکنولوژی می باشد.
این کارگروه ها برنامه ای منظم جهت حضور در دفتر دبیرخانه در شهرک داشته و جلساتی را با صاحبان صنایع مرتبط با موضوع این کارگروه ها برگزار می کنند. مدیریت شهرک شکوهیه ارتباط کارگروه ها با صنعتگران را تسهیل می کنند.
ج) جلسات دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه با هیات مدیره شهرک شکوهیه بصورت ماهانه برگزار و علاوه بر تشریح فعالیت ها، موانع کار بررسی شود.
آغاز به کار وبسایت فروش کتب انتشارات دانشگاه صنعتی قم
 
وبسایت فروش کتاب های انتشارات دانشگاه صنعتی قم فعالیت خود را آغاز نمود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ علاقمندان می توانند جهت  خرید کتاب به آدرس https://digitallib.qut.ac.ir/ مراجعه نمایند و با انتخاب کتاب مورد نظر و افزودن به سبد خرید به صورت آنلاین خرید نمایند.
کتاب های خریداری شده از طریق پست سفارشی و به صورت رایگان به خریداران محترم ارسال خواهد شد.
همچنین کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه صنعتی قم، امکان خرید کتاب های چاپ شده این انتشارات را به صورت الکترونیکی نیز فراهم نموده است.
علاقمندان خرید کتب الکترونیکی می توانند با مراجعه به وبسایت طاقچه و یا نصب اپلیکیشن طاقچه اقدام به خرید کتاب نمایند.
لازم به توضیح است جهت خرید کتاب به صورت الکترونیکی می توان پس از مراجعه به وبسایت طاقچه به آدرس https://taaghche.com/ با جستجوی عبارت "انتشارات دانشگاه صنعتی قم" در پنل جستجو، به کتاب های الکترونیکی انتشارات دانشگاه صنعتی قم دسترسی یافت.
انتشارات دانشگاه صنعتی قم آمادگی خود را برای چاپ کتب تالیفی و ترجمه شده پژوهشگران محترم اعلام می نماید.

 

طرح ملی سیمای زندگی دانشجویی
✳ طرح ملی سیمای زندگی دانشجویان ✳

📢 مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه از همه دانشجویان عزیز و گرامی در تمامی مقاطع جهت شرکت در "طرح ملی سیمای زندگی دانشجویان" دعوت می نماید.
 
 
هدف: بررسی سبک زندگی و ارتقای سلامت روانی، اجتماعی دانشجویان
 
پیشاپیش از همکاری دانشجویان گرامی جهت  شرکت دراین طرح و دقتی که در پاسخگویی صادقانه و دقیق به آن خواهند داشت، صمیمانه سپاسگزاریم.
 

طرح ملی سیمای زندگی دانشجویی

سه شنبه یکم تیر 1400 ساعت 12:54 ق ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود