امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
برنامه دروس ترم تابستان 963


برنامه دروس ترم تابستان 963

پنجشنبه بیست و چهارم خرداد 1397 ساعت 9:22 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی عید سعید فطر را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی عید سعید فطر را تبریک گفت.
متن کامل پیام به شرح ذیل است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
الحمدلله علی ما هدانا و له الشکر علی ما اولانا
 
خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر توفیق عبادت در ماه مبارک رمضان را در تقدیر مان قرار داد تا با نماز،روزه و تذهیب نفس  به غبارروبی خانه دل پرداخته و از دریای بی کران رحمت الهی بهره مند شویم.
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه شما عزیزان ، حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید سعید فطر را به تمامی مسلمانان به ویژه دانشگاهیان صنعتی قم تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
اینجانب، رستگاری، عزت و کرامت هر چه بیشتر ایرانیان را  از خداوند متعال در سایه توجهات حضرت حجت (عج) و  پیروی از منویات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خواستارم.
 

رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی عید سعید فطر را تبریک گفت.

پنجشنبه بیست و چهارم خرداد 1397 ساعت 8:50 ب ظ
پيام رئيس دانشگاه صنعتي قم به مناسبت راهپیمایی روز جهاني قدس و حمایت از مردم بي پناه فلسطين
  به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دكتر خوشنويسان رئيس دانشگاه صنعتي قم  به مناسبت فرا رسیدن روز قدس پيامي صادر کرد. متن كامل اين پيام به شرح ذيل است:
 "روز قدس، روز قدرت اسلام است."      امام خمینی(ره)
روز قدس، روزمقاومت مستضعفان عالم علیه مستکبران  است. روزي كه با حضور همه مسلمانان جهان از چهره کریه صهیونیست كودك كش، آمریکاي جنايتكار وهم پیمانان آنها پرده بر داشته مي شود و پوشالي بودن حمايت از حقوق بشر را به بهترين شكل ممكن به تصوير مي كشد.
درحقیقت روزقدس نماد وحدت جهان اسلام ونقطه عزت وکرامت مسلمانان است. بي شك با وضعيت  سياسي جهان به ويژه خاورميانه و توطئه هاي آمريكا و هم دستانش حضور در راهپيمايي روز قدس ضرورتی دینی و سیاسی است كه وحدت مسلمانان را نشان خواهد داد.
بر همين اساس اينجانب در آستانه روز جهاني قدس ، ضمن محكوم نمودن جنايات اشغالگران و حاميان غربي آنان از آحاد مردم به ويژه دانشگاهيان صنعتي قم دعوت مي نمايم تا همگام با مردم روزه دار و خداجوي ايران اسلامي در راهپيمايي باشکوه روز قدس شرکت نموده و با مشت‌هاي گره کرده شعار « مرگ بـر آمريکا و مرگ بـر اسرائيل » سر داده تا با حضوري قدرتمند در راهپيمائي روز جهاني قدس شاهد تضعيف آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي در جهان اسلام باشيم ودلگرمي و قوت قلب مبارزان فلسطيني را به ارمغان آوريم.
 
 
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت رحلت  جانسوز امام خمینی (ره)
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت چهاردهم خرداد سالروز رحلت جانسوز بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران و در آستانه سالروز قيام پانزدهم خرداد، دانشگاه صنعتی قم  با صدور بيانيه‌اي بر زنده نگه داشتن ياد و خاطره معمار فقيد انقلاب اسلامي و تجديد عهد و ميثاق با آرمانهاي آن امام همام تاكيد كرد. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:  

همزمان با فرارسيدن چهاردهم خرداد ماه سالروز رحلت جانگداز امام خميني (ره)، دل‌هاي مومنان و انسان‌هاي آزاده جهان سرشار از ياد و خاطره آن عزيز سفر كرده است چرا که امام خمینی (ره)  محبوبترين رهبر در جهان معاصر شناخته شده است . امام خمینی (ره)  فقط متعلق به ملت شریف و شهید پرور ایران نیست و امروز تمامی آزادگان جهان با هر زبان و فرهنگی درس آزادی خواهی را از خمینی کبیر می آموزند.

 برای ما  ایرانیان14 خرداد روز تکرار عشق، همدلی و یکرنگی است .14 خرداد یادآور روزهایی سخت اما شیرین و به یادماندنی است که به رهبری امام عزیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با  استقلال، آزادي و وحدت كلمه شکل گرفت و به لطف خدا و رهبری حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری( مدظله العالی)  ثمره‌هاي بي‌بديل این انقلاب شکوهمند در جهان اسلام در حال رويش است.

در پايان اين بيانيه تصريح شده است: دانشگاهیان صنعتی قم ضمن تسلیت رحلت حضرت امام خمینی(ره) به محضر امام زمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب و آحاد ملت و گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای به خون خفته انقلاب و دفاع مقدس و ادای احترام به همه ایثارگران و خانواده معظم شهدا، بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت نموده و از عموم ملت شریف ایران به ویژه قشر دانشگاهی دعوت می نماید تا با شرکت حداکثری خود در مراسم سالگرد رحلت آن عزیز سفر کرده ، با آرمان های اصیل اسلام و انقلاب تجدید پیمان نمایند.
 
 
آیین معارفه حجت الاسلام و المسلمین دکترسید محمد رضا حسینی، سرپرست جدید دفتر امور مجلس وزارت علوم و تکریم حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم ابراهیمی، مدیرکل سابق این دفتر برگزارشد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در این آیین با تجلیل از حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم ابراهیمی گفت: با توجه به انتصاب حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت مسئول هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و هماهنگ کننده هیئت های انتظامی اعضای هیئت علمی و اصرار وی به تمرکز بیشتر در حوزه مدیریتی جدید، به جدایی ایشان از دفتر امور مجلس رضایت دادیم و در ادامه نیز از مشورت ها و تجارب وی بهره مند خواهیم بود.
دکتر سیمایی صراف اظهار داشت: با بررسی گزینه های مختلف و مشورت با صاحبنظران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی که دانشیار دانشگاه و دارای سوابق اجرایی متعدد هستند برای تصدی مسئولیت دفتر امور مجلس وزارت علوم انتخاب شد و امیدواریم خدمات و اقدامات دفتر امور مجلس وزارت علوم برای تعامل و پاسخگویی به نمایندگان مردم شریف ایران در مجلس شورای اسلامی به شکل مناسبی تداوم یابد.
سید محمد رضا حسینی در سال ۱۳۴۱ در شهر مقدس مشهد و در خانواده‌ای روحانی متولد شد. در سال ۱۳۴۶ وارد قم شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را گذراند و در سال ۱۳۵۵ در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) تحصیلات حوزوی را آغاز کرد. پس از گذراندن دروس مقدماتی و سطح، دروس حوزه را نزد بزرگانی چون حضرات آیات مرحوم شیخ جواد تبریزی (ره)، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی فراگرفت.
 وی در سال ۱۳۸۸ سطح چهار حوزه را به پایان رساند و موفق به دریافت مدارج علمی سطح چهار شد و در سال ۱۳۹۰ مدرک دکتری مدرسی معارف اسلامی، گرایش تاریخ و تمدن اسلامی را از دانشگاه پیام نور اخذ کرد.
دکتر حسینی در دانشگاه علوم قرآن، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور به تدریس اشتغال داشته و از وی تاکنون بیش از ۵۰ مقاله و ۱۴ کتاب به چاپ رسیده است.
وی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در امور روحانیت و نماینده وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی قم و هیات امنای دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی بوده است.
 
 
برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت هفته خوابگاه ها
براساس برنامه سالیانه اداره تربیت بدنی دانشگاه، مسابقات ورزشی به مناسبت هفته خوابگاه ها در دو بخش خواهران و برادران برگزار گردید. این مسابقات با حضور 186 دانشجو و در دو بخش خواهران (69 نفر) و برادران (117 نفر) و در مجموع 8 رشته ورزشی برگزار گردید. در پایان به 42 نفر از دانشجویانی که موفق به کسب مقام های اول تا سوم شدند، به رسم یادبود جوایزی اهداء گردید.
 

برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت هفته خوابگاه ها

شنبه دوازدهم خرداد 1397 ساعت 7:9 ق ظ
دانشگاهيان صنعتي قم با حضور فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع) سوم خرداد را گرامي داشتند
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: مراسم گرامي داشت روز آزادي خرمشهر با حضور سردار احمدي فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع)، مسئولين، اساتيد، كاركنان و دانشجويان به همت مديريت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه صنعتي قم در سالن همايش هاي شهيد آخوندي برگزار شد.
در اين مراسم دكتر خوشنويسان رئيس دانشگاه صنعتي قم ضمن خوشامد گويي به سردار احمدي، اين روز بزرگ را يوم الله و پرخير و بركت قلمداد كرد چرا كه به يمن حضور سردار احمدي همه دور هم جمع شده ايم و از سخنان گرانقدرشان استفاده مي كنيم.
سردار احمدي فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع) ضمن گرامي داشت اين روز بزرگ، يكي از عوامل پيروزي رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس نماز دانست. وي افزود: اهميت نماز و توسل به ائمه اطهار به قدري باعث قوت قلب رزمندگان در عمليات هاي مختلف است كه فرمانده كل قوا مي فرمايند: امروز دشمنان پول هاي هنگفت خرج مي كنند تا ياد و خاطره نماز و دفاع مقدس را از ياد و خاطره مردم پاك كنند.
سردار احمدي در مورد حمايت ساير كشورها از صدام در جنگ ايران و عراق گفت: اين قدر آمريكا، اسرائيل، سعودي و كويتي ها از صدام حمايت كردند و برايش سلاح و تجهيزات نظامي آماده كردند كه صدام صد درصد به پيروزي اش مطمئن بود كه هفتاد  نفر از خبرنگار ان را جمع كرد و گفت: هفته آينده اين مصاحبه را در تهران تكميل مي كنم. به لطف خدا امروز ما در منطقه چه هستيم و بقيه چه. اينها همه به بركت غيرت و ايمان رزمندگان ما است.
فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع) افزود: ما در هفت سال جنگ با داعش ملعون سي و هشت واقعه بزرگ را پشت سر گذاشتيم. اگر همت برادرم، نورچشمم حاج قاسم و جوانان غيور ايران نبود ما امروز هم مرز اسرائيل مي شديم و مثل فلسطين زير يوق ظلم و ستم بوديم.
سردار احمدي خاطر نشان كرد: من از همه شما عزيزان مي خواهم كه تاريخ را مطالعه كنيد. بسيار صريح و با سنديت در تاريخ آمده است كه صدام در يك مصاحبه گفته است: كليد بصره و كليد خرمشهر به هم وصل است. اگر ايراني ها خرمشهر را بگيرند من  هم بصره را پيشكش مي كنم. ما اين طور دفاع كرديم و اين طور دفاع خواهيم كرد و در راه خود ثابت قدم هستيم.آن وقت غربي هاي از خدا بي خبر فكر مي كنند با گفتن دروغ و ياوه مي توانند اعتقاد و اعتماد ملت بزرگ ايران را به انقلاب و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) از بين ببرند.
در ادامه فرمانده سپاه علي ابن ابي طالب (ع) خاطر نشان ساخت: بر همگان واضح و مبرهن است كه اصل جريان تكفيري بر گردن اسرائيل و آمريكا است و سعودي ها عمله و خدمتكار آنها هستند . ولي جوانان ما، رزمندگان ما در دفاع از حرم خانم زينب كبري(س) نشان دادند كه ما راسخ تر از هميشه هستيم. اين قدر حركت رزمندگان ما بزرگ است كه رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر مدافعين حرم نبودند، ملت ما در همدان و كرمانشاه بايد با داعش مي جنگيدند. مهم تر از همه رشادت ها و از جان گذشتگي رزمندگان و جوانان ما مديريت پيامبر گونه رهبر و مولاي ما است كه باعث انگيزه ،استقامت و در نهايت پيروزي مادر هر برهه از زمان بوده است.
اجراي سرود ملي جمهوري اسلامي ايران به صورت زنده توسط گروه مارش نظامي و سخنراني حجت الاسلام والمسلمين جوشقانيان از اساتيد برتر حوزه علميه از ديگر برنامه هاي اين مراسم بوده است.
 
 
 
 
با حضور دكتر غفاري معاون فرهنگي وزير علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: دكتر غلامرضا غفاري معاون فرهنگي وزير علوم، تحقيقات و فناوري ضمن حضور در دانشگاه صنعتي قم با هيات رئيسه و دانشجويان فعال فرهنگي به همت انجمن اسلامي دانشجويان  اين دانشگاه ديدار و گفتگو كرد.
دكتر غفاري در ديدار با هيات رئيسه دانشگاه، تعامل بين دانشگاه ها را در استان قم امري مهم و ضروري قلمداد كرد و افزود: دانشگاه صنعتي قم با توجه به تعداد دانشجو، هيات علمي و كاركنان از لحاظ سازماندهي اداري وضعيت بسيار مطلوبي دارد.
وي در مورد طيف هاي فكري مختلف در دانشگاه گفت: دانشگاه مجموعه ي متنوعي از افكار و اعتقادات را در خود دارد و علاوه بر آن خرده فرهنگ ها نيز به صورت آشكار و پنهان در حال ايجاد تضاد مي باشند، لذا با همكاري، همدلي و يكرنگي مي توان تفاوت ها را به شباهت ها نزديك كرد.
معاون فرهنگي وزارت عتف در مورد فعاليت هاي تشكل هاي دانشجويي خاطر نشان ساخت: فعاليت هاي دانشجويي يك فعاليت داوطلبانه است و نمي توان آنها را در يك چهارچوب بسيار نظام مند قرار داد. اول اينكه تشكل ها بايد وفادار بودن به اساس نامه خود را ياد بگيرند و اگر عدول از اساس نامه و يا مشكلاتي در برنامه هاي آنها ايجاد شد قانون بهترين منبع رسيدگي به قصور آنها است.
پس از جلسه با هيات رئيسه دكتر غفاري با دانشجويان فعال فرهنگي ديدار و گفتگو كرد و دانشجويان پيشنهادات، نقطه نظرات و انتقاداتشان را با معاون فرهنگي وزارت عتف در ميان گذاشتند.
در ادامه با حضور دكتر غفاري، مسئولين، اساتيد، كاركنان و دانشجويان، عملكرد و سياست هاي وزارت علوم در حوزه فرهنگي در سالن همايش هاي شهيد آخوندي دانشگاه مورد بررسي قرار گرفت.
در اين همايش دكتر غفاري ارزش هاي بنيادي فرهنگي را در وزارت عتف بيان كرد. وي افزود: تعيين باورهاي ديني، الزام به قانون و قانون مندي، حفظ حريم دانشگاهيان، تقويت سرمايه هاي فرهنگي، اخلاقي و اجتماعي از جمله ارزش هاي بنيادي فرهنگي در وزارت عتف مي باشد.
معاون فرهنگي وزارت عتف ،دانشگاه بالنده را دانشگاهي دانست كه همه در آن مشاركت داشته باشند. وي گفت: در دانشگاه بالنده مي توان نقد داشت اما نقد بايد عالمانه، منصفانه و واقع گرايانه باشد كه رشد و ارتقاي دانشگاه و دانشگاهيان را به ارمغان آورد.
وي افزود: دانشگاهي موفق است كه علاوه بر رشد علمي و پژوهشي، رشد سياسي و فرهنگي دانشجويان را افزايش دهد و تحقق اين مهم ميسر نخواهد شد مگر با استفاده از نظرات و برنامه هاي كارشناسان و صاحب نظران در اين حوزه.
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاهیان دانشگاه صنعتی قم با صدور بیانیه ای سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
سوم خرداد یادآور حماسه‌آفرینی‌ها، ایثارگری‌ها و رشادت‌های انسان‌های بزرگ و با اراده‌ای است که برای دفاع از دین، ناموس و سرزمینشان از جان و مال خود گذشتند و نام ایران اسلامی را تا ابد جاویدان نمودند.
سوم خرداد بزرگ‌ترین نماد مقاومت و یکی از با شکوه ترین حرکت های ملت شریف ایران در مقابله با استکبار جهانی است .امروز ملت بزرگ و فهیم ایران با وجود تهدید ها و تحریم ها، با تمام بد عهدی های مستکبران به ویژه آمریکای جنایتکار که برجام نمونه کوچکی از آن است با الهام از سوم خرداد و پیروی ازمنویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با مقاومت و پایداری تمام در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی استکبار جهانی می ایستد و سوم خرداد دیگری را به تصویر می کشد.
در پایان ما دانشگاهیان صنعتی قم با تاکید بر ضرورت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ،گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) ،تجلیل از مقام شامخ شهیدان و ایثارگران و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اعلام می داریم تا آخرین نفس از ایران اسلامی دفاع خواهیم کرد و دشمنان قسم خورده را با پاسخ کوبنده و قاطعانه در جای خود خواهیم نشاند.
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود