امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رئیس دانشگاه صنعتی قم تقدیر کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در پنچمین روز هفته پژوهش و فناوری که با نام پژوهش، فناوری، علوم انسانی و علوم پایه نامگذاری شده است ، بیست و یکمین گردهمایی مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین المللی تهران نیز برگزارشد. در این گردهمایی دستگاه‌های اجرایی برگزیده، همکاران صنعتی برگزیده بخش خصوصی و غیر دولتی در حوزه ارتباط با صنعت، دانشگاه‌های برگزیده در همکاری با جامعه و صنعت، دانشگاه‌های برگزیده در حوزه مهارت افزایی دانشجویان و طرح‌های برگزیده صنعتی و طرح‌های برگزیده دانشگاه‌ها در بهره برداری از مزیت‌های استانی معرفی و تجلیل شدند.
در این مراسم از دانشگاه صنعتی قم به عنوان انجام مستمر و منظم طرح پایش اشتغال دانش آموختگان و کسب رتبه دوم در مقطع کارشناسی و رتبه نهم کارشناسی ارشد در اشتغال فارع التحصیلان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در متن لوح تقدیر از جانب دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم آمده است:

انتخاب دانشگاه صنعتی قم را به‌عنوان دانشگاه برگزیده در حوزه پایش اشتغال دانش‌آموختگان تبریک عرض می‌نمایم .از زحمات و تلاش‌های جناب‌عالی و تمامی مدیران و همکاران آن دانشگاه که در این موفقیت سهم داشتند، تقدیر و تشکر می‌نمایم.
بدون شک این تلاش‌ها موجبات رشد و شکوفایی کشور را به ‌ویژه در حوزه علم و فناوری و فراهم می‌سازند. از خداوند متعال برای آن مجموعه، تداوم توفیقات در عرصه‌های علم و فناوری و پیشرفت در همه امور را مسئلت می‌نمایم.




رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: جشنواره دانشجوی نمونه برگزار می شود
دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه بیست و نه و سی‌ امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه در سال جاری برگزار می شود گفت: دانشجویان متقاضی می توانند از 20 الی 30 آذرماه در سامانه سجاد ثبت نام کنند.
رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه همانند سال های گذشته کلیه مراحل ثبت نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله کشوری در سامانه الکترونیکی انجام می‌پذیرد، گفت: فرایند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار می شود؛ نخست دانشجویان در سطح دانشگاه به رقابت می پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین نامه و صرف نظر از حد نصاب‌‌های آن کسب نموده‌اند به عنوان برگزیدگان مورد تقدیر دانشگاه مربوطه قرار می گیرند و آن تعداد از متقاضیان که شرایط معرفی به مرحله دوم را کسب نموده اند به دبیرخانه مرکزی معرفی می شوند.
وی در خصوص تغییرات این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته گفت: در جشنواره امسال، برای اولین بار برگزیدگان دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در ایران نیز معرفی می شوند و امکان شرکت دانشجویانی که بعد از فراخوان سال ۹۸ فارغ التحصیل شده اند و دانشجویانی که دارای مرخصی تحصیلی بدون احتساب سنوات در دوران کرونا هستند، وجود دارد همچنین اختصاص۳ امتیاز به صورت افزوده در بخش فرهنگی، ویژه فعالیت های داوطلبانه در زمان کرونا از ویژگی‌های این دوره از جشنواره نسبت به دوره های گذشته است.
بر اساس این گزارش، کلیه دانشجویان متقاضی دانشگاههای دولتی، غیر انتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین دانشگاه‌های‌، پیام‌نور، دانشگاه آزاد‌اسلامی و فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.portal.saorg.ir پس از ثبت‌نام در سامانه نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام نمایند.
اموردانشجویی دانشگاه صنعتی قم

اشتغال 91 درصدی دانش آموختگان دانشگاه صنعتی قم در طرح رصد اشتغال سال 1400
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر قنبری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم از اشتغال 91 درصدی دانش آموختگان این دانشگاه در سال 1400 خبر داد.
دکتر قنبری در خصوص ارائه این آمار گفت: طبق ارائه آمار ۶۸ دانشگاه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی قم در مقطع کارشناسی رتبه دوم و در مقطع کارشناسی ارشد رتبه نهم اشتغال را در کشور کسب نموده است.
وی گفت: پیمایش مسیر شغلی فارغ التحصیلان و پیگیری دائمی آن موضوعی بود که به صورت پراکنده در دانشگاه‌ها انجام می شد تا اینکه طرح رصد اشتغال توسط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به صورت سراسری انجام شد. پذیرش در رشته‌های مختلف ، بازنگری متون درسی و آموزش‌های کاربردی به دانشجویان و برنامه‌ریزی و سیاستگزاری های جدید در آموزش عالی از جمله نتایج بررسی این طرح بوده است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم افزود: دانشگاه صنعتی قم از سال 1397 در طرح رصد اشتغال مشارکت داشته و میانگین اشتغال دانش آموختگان در این دانشگاه در سالهای گذشته به ترتیب 72% ، 80% و 82% بوده است که در سال 1400 میزان اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه به 90.6% رسیده است.
وی گفت: میزان آمار اشتغال دانش آموختگان در 7 گروه: شاغل آزاد کار، شاغل بخش خصوصی، شاغل بخش دولتی، شاغل در شرکت های دانش بنیان، خود اشتغالی، سرباز، مشغول به تحصیل و بیکار به تفکیک از دانش آموختگان مهرماه 1395 تا شهریورماه 1396 پایش شده است.
دکتر قنبری ایجاد یک نظام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ذی نفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته های دانشگاهی را ضروری دانست وتصریح کرد: ایجاد این نظام باعث شفاف سازی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و دانشجویان می شود که با رصد آمار و اطلاعات در خصوص رشته های آموزشی می توانند با انتخاب رشته های صحیح و آگاهانه نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را کاهش دهند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه در حال توسعه با برگزاری دوره های مهارت افزایی و ابداع طرح همیار صنعت برای اولین بار در کشور توانسته است زمینه اشتغال حین تحصیل را برای دانشجویان فراهم نماید.
دکتر قنبری افزود: یکی از اهداف دانشگاه صنعتی قم به عنوان دانشگاه نسل سوم، کارآفرینی و تولید ثروت است. لازم به ذکر است که دراین راستا دانشگاه صنعتی قم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به راه اندازی مرکز نوآوری بتا جهت حمایت از استارتاپ های دانشجویی و دانشجویان صاحب ایده نموده است.


دانشگاه صنعتی قم در مسیر تقویت توان واحدهای تولیدی استان تلاش می‌کند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از ایرنا: رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه با استفاده از ظرفیت‌ علمی اساتید و دانشجویان خود به میدان آمده‌است تا توان فعالیت واحدهای تولیدی استان را تقویت کند.
جلال رضائی‌نور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در همین راستا دانشگاه صنعتی قم دفتر همکاری صنعت و دانشگاه با نام " کافه‌ صدا" مخفف صنعت، دانشگاه و اعتلا را در شهرک صنعتی شکوهیه استان ایجاد کرد تا برقراری ارتباط میان دانشگاهیان و صنعتگران بیش‌ازپیش تسهیل شود.
وی با اشاره به‌این که ایجاد دفتر همکاری صنعت و دانشگاه در قم اقدام موثری برای افزایش تعامل و ارتباط استادان دانشگاه و بهره‌برداران واحدهای صنعتی استان با یکدیگر است، افزود: این دفتر بستری مناسبی را برای حل مشکل‌های حوزه صنعت استان از طریق انجام پژوهش‌های کاربردی توسط استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم فراهم آورده‌است.
وی ادامه داد: همچنین این دفتر امکان خوبی را برای معرفی دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی به صنعتگران به منظور برگزاری دوره‌های کارآموزی دانشجویان در واحدهای صنعتی فعال در قم ایجاد کرده‌است که می‌توان از آن برای حل مسائل حوزه صنعت استان به نحو مطلوب بهره‌برد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: راه‌اندازی کافه صدا، فرصت خوبی نیز برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری برای رفع مشکل‌های صنعت استان میان استادان دانشگاه و بهره‌برداران واحدهای صنعتی به وجود آورده‌است و در مسیر رشد و توسعه‌ فعالیت‌های اقتصادی در قم،‌ نقش آفرینی می‌کند.
وی با اشاره به فعالیت کافه صدا در بستر وب بیان داشت: در ادامه روند تسهیل ارتباط میان دانشگاهیان و صنعتگران استان به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برای آشنایی هرچه بیشتر این دو گروه با یکدیگر برای رفع مسائل صنایع فعال در قم از طریق انجام پژوهش‌های علمی و کاربردی هستیم.  
حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
مراسم گرامی‌ داشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 
به‌ گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو به‌صورت حضوری و برخط با حضور مدیرکل امور سیاسی استانداری، هیأت‌رئیسه، اساتید و دانشجویان در سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد .در این برنامه دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تبریک این روز و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای دانشجو به نقش محوری و اساسی دانشجویان اشاره کرد .
وی دانشجویان فعال علمی و فرهنگی را در پیشرفت‌های اخیر دانشگاه دخیل دانست و افزود: کسب رتبه اول اشتغال دانشجویان در سال ۱۳۹۹  و کسب  رتبه  در جشنواره دانشجویی رویش نشانگر پویایی دانشجویان ما است . همچنین کسب رتبه سیزدهم  توسط دانشگاه صنعتی قم در برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی  بر اساس آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشانگر فعال بودن انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی قم است.
دکتر رضائی نور گفت:  البته بستر این فعالیت‌های علمی و پژوهشی توسط مسئولین دانشگاه برای دانشجویان فراهم شده‌است. به‌عنوان مثال راه‌اندازی مرکز نوآوری و اولین فضای کار اشتراکی استان می‌تواند برای فعالیت‌های دانشجویان بسیار مفید و مؤثر باشد .
در ادامه دکتر بابایی مدیرکل  امور سیاسی استانداری نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع گرم و صمیمی جامعه دانشگاهی صنعتی قم گفت: در این برهه از زمان فعال بودن دانشجویان بسیار مهم و حیاتی است چراکه کشوری می‌تواند قدرتمند باشد که علم و فناوری پیشرفته‌ای داشته باشد .
امروز در دنیا دیپلماسی علم و فناوری حرف اول را می‌زند. جوانان ما اگر خودباوری و خودکفایی داشته باشند، می‌توانیم ایران اسلامی را سربلندتر از دیروز کنیم. همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک روز دانشجو به شأن و منزلت دانشجویان اشاره کرد و افزود: همه تحولات کشور و حتی دنیا به دست دانشجویان است. اگر دانشجو نباشد هیچ رونقی در دنیا نیست .هر خلاقیت و هر ابتکاری در دنیا به دست دانشجویان است. امیدوارم با معنویت، انگیزه بالا و توان مضاعف دانشجویان این دانشگاه مهندسانی متخصص ،متدین و با اخلاق برای جامعه باشند.
 در ادامه نیز نماینده‌های تشکل بسیج ، جامعه اسلامی، دبیر انجمن‌های علمی و  دبیر شورای صنفی بیانیه خود را قرائت کردند.
این مراسم با تقدیر از دانشجویان فعال فرهنگی باحضور هیأت‌رئیسه دانشگاه پایان یافت .

















از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به‌ گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: هم‌زمان با هفته پژوهش از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد. در این مراسم که به‌صورت مجازی برگزار شد، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: هفته پژوهش فرصت مغتنمی است که فعالیت‌های یک‌ساله خودمان را بررسی کنیم .سال گذشته برای دانشگاه صنعتی قم از لحاظ علمی و پژوهشی سال بسیار پرباری بوده‌است .ازجمله ارتقای ده پله‌ای دانشگاه در Isc ،کسب رتبه اول اشتغال فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی در طرح پایش اشتغال سال هزار و سیصد و نود و نه وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری ،اخذ مجوز جذب دانشجویان بین‌المللی و تبدیل دانشگاه صنعتی قم به یک دانشگاه بین‌المللی، رشد بیست درصدی چاپ مقالات و  معرفی دکتر کریمی از اساتید هیات علمی این دانشگاه به‌عنوان فناور برتر استان ازجمله موفقیت‌های بزرگ دانشگاه صنعتی قم است .
وی افزود: دانشگاه صنعتی قم در ارتباط با صنعت بسیار فعال عمل کرده‌است. به‌عنوان مثال طرح همیار صنعت، راه‌اندازی دفتر همکاری‌های دانشگاه در شرکت پاکشوما، راه‌اندازی کافه صدا (صنعت، دانشگاه، اعتلا) ،راه‌اندازی کافه صنعت ،ساخت دستگاه تله آلارمینگ انکوباتور این‌ها بخشی از ارتباط دانشگاه صنعتی قم با صنعت استان می‌باشد .
سپس دکتر شکریه استاد تمام دانشگاه علم و صنعت و پدر کامپیوتر ایران به بررسی فرایند های ایده و تجاری‌سازی پرداخت .
در ادامه نیز دکتر قنبری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم به ارتقای فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه اشاره کرد .وی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در حوزه پژوهش گفت :تدوین دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه اعطای ترفیع سالیانه اعضای هیأت‌علمی، شیوه‌نامه تشویق نویسندگان مقالات منتشرشده در نشریات معتبر بین‌المللی و داخلی، دستورالعمل اجرایی استفاده از اعتبار ویژه پژوهشی (گرنت)، آیین‌نامه تشکیل هسته‌های پژوهشی دانشگاه ،برگزاری سه کنفرانس ملی و بین‌المللی در سال جاری ازجمله بخشی از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه پژوهش بوده‌است .
در انتها نیز از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تقدیر به عمل آمد. از دانشکده مهندسی مکانیک به‌ترتیب دکتر محبوبه قلندری، دکتر هادی حیدری و دکتر جعفر قنبری پژوهشگران برتر اول تا سوم این دانشکده معرفی شدند .
دکتر محبوبه شمسی، دکتر عبدالرضارسولی و دکتر میثم یادگار نیز به‌عنوان پژوهشگران اول تا سوم دانشکده برق و کامپیوتر معرفی شدند .
دکتر جعفر خادم‌زاده یگانه، دکتر محسن محمدی و دکتر روح‌الله بختیاری دوست به‌ترتیب به‌عنوان پژوهشگران برتر دانشکده فنی و مهندسی انتخاب شدند .
 عنوان پژوهشگران برتر در گروه‌های مستقل آموزشی به دکتر مهرزاد قربانی به‌عنوان نفر اول و دکتر بهمن بابایار رازلیقی رتبه دوم اختصاص پیدا کرد .
دکتر عبدالرضا کریمی و دکتر مرتضی محجل کفشدوز به‌ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم فناوران برتر دانشگاه معرفی شدند.
در بخش دانشجویی نیز به‌ترتیب مهندس فاطمه مهدوی و مهندس جواد عبداللهی نفرات اول و دوم پژوهشگران برگزیده دانشجویی انتخاب شدند .





رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی روز دانشجو را تبریک گفت
به گزارش روابط عمومی  دانشگاه: دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی روز دانشجو را تبریک گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
۱۶آذر در تقویم جمهوری اسلام ایران روزی است که به هویت تاریخی، ملی و دینی دانشجویان ایران عزیز افتخار می کنیم.
بی شک حماسه ضد استبدادی ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، در تاریخ ایران نمایانگر روحیه استبداد ستیزی و مظهر پایداری، استقلال و آزادی است . استبدادستیزی دانشجویان ایران اسلامی در این روز بزرگ  به الگوی مبازره برای سایرجوامع تبدیل شده است.
این روز فرصتی است برای تکریم مقام و منزلت دانشجویانی که همواره برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده اند، دانشجویان قدیمی مثل شهیدان قندچی ، بزرگ نیا و شریعت رضوی و دانشجویان امروز که با خود باوری، خودکفایی و جهاد علمی رشد و شکوفایی ایران اسلامی را رقم زدند.
 جامعه دانشگاهی کشور باید با پیروی از از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با توجه به تاکید معظم له مبنی بر تولید علم و جنبش نرم افزاری، این کشور را به جایگاهی شایسته برسانند و الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت را به نحوی ملموس به نمایش بگذارند .
اینجانب ۱۶ آذر ماه را به دانشجویان ایران اسلامی به ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون شما عزیزان را در عرصه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال مسالت می‌نمایم .
 
افتخاری دیگر در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم در برگزاری دوره های مهارت افزایی سال 1400، موفق به کسب رتبه 13 کشوری شد.
طبق گزارش سالانه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی قم موفق به کسب رتبه 13 کشوری در برگزاری دوره های مهارت افزایی سال 1400 در بین دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور شد.
با وجود شیوع ویروس کرونا طی دو سال اخیر به همت انجمن های علمی دانشجویی و دفتر ارتباط با صنعت، برگزاری دوره های مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی قم روند مطلوبی داشته است. در سال گذشته،  ۹۸ دوره مهارت افزایی برگزار شد که از آن تعداد ۹۰ دوره بصورت مجازی بوده است.
 همچنین در راستای تربیت نیروی متخصص موثر و کارآمد، برگزاری این دوره ها متناسب با نیازهای بازار کار از طریق تعاملات مناسب دانشگاه و صنعت صورت گرفته است.
 در جهت هر چه کارآمدتر شدن  دوره های مهارت افزایی، دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم  با تدوین شیوه نامه اجرایی طرح اینترنشیپ با برخی از صنایع استان توانسته زمینه اشتغال حین تحصیل دانشجویان را همراه با آموزش های لازم توسط صنایع برای دانشجویان فراهم نماید. این دفتر با اخذ موافقت شورای آموزش دانشگاه دوره های ۲۴ ساعته استاندارد مهندسی را  با هدف آشنایی دانشجویان با استانداردهای مرتبط با رشته خود را بصورت رایگان،ویژه متقاضیان واحد کارآموزی در تابستان ۱۴۰۰ برگزارنموده است.

افتخاری دیگر در دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه پانزدهم آذر 1400 ساعت 11:58 ق ظ
 فراخوان پذیرش تیم های فناور در مرکز نوآوری و فناوری بتا

راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری بتا با همکاری دانشگاه صنعتی قم و شرکت مهرادتک با هدف شناسایی تیم هاي فناور، تاسیس شرکت های دانش بنیان و جذب سرمایه گذار

محورهای اصلی:

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز صنایع
داخلی سازی مواد پلیمری، چسب، رنگ و رزین
مواد اولیه شیمیایی، معدنی و غذایی
اتوماسیون و هوشمند سازی خطوط تولید

تیم های فناور علاقه مند به مستقر شدن در مرکز نوآوری و فناوری بتا، می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارائه طرح به لینک مقابل مراجعه کنند. 
https://b2n.ir/r89170

گروه تبادل فناوری مهرادتک محلی برای اطلاع از نیازهای صنایع، فناوری های موجود و معرفی طرح های سرمایه گذاری فناورانه. با ما همراه شوید👇
09108010795
https://chat.whatsapp.com/FaEncMjie4jKm34eWZYDcD

https://www.instagram.com/mehradtech

www.MehradTech.com
مراسم بزرگداشت 16 آذر، روز دانشجو
✅ با حضور هیات رئیسه دانشگاه
📝پرسش و پاسخ
🏆 مسابقه
🎁 تقدیر از دانشجوی فعال فرهنگی
☀ روز سه شنبه 1400/09/16 ساعت 10
📲برنامه هم به صورت حضوری و هم به صورت برخط برگزار می گردد.
📲علاقمندان جهت شرکت در برنامه به صورت حضوری نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی خود را در پیام رسان های بله و واتساپ به شماره 09373426051 ارسال نمایند.
💡به دلیل محدود بودن ظرفیت شرکت در برنامه به صورت حضوری اولویت با افرادی می باشد که زودتر اعلام حضور نمایند.

دانشجویان علاقه مند می توانند برای شرکت در برنامه به صورت مجازی از طریق لینک زیر وارد شوند:
https://vc.qut.ac.ir:443/qutstudent16azar/

مراسم بزرگداشت 16 آذر، روز دانشجو

یکشنبه چهاردهم آذر 1400 ساعت 10:14 ق ظ
همزمان با هفته بسیج برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با هفته بسیج در راستای تکریم از خانواده های معظم شهدا، مسئولین و بسیجیان دانشگاه صنعتی قم با خانواده های معظم شهدا دیدار کردند.
جمعی از مسئولین و دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی قم با خانواده های  معظم شهیدان علی کریمی احمد آباد و مجتبی کاویانی دیدار و گفت و گو کردند.
شایان ذکر است پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط حساس کشور، امام خمینی (ره) در روز ۵ آذر ۱۳۵۸ خواستار آموزش نظامی همگانی و تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی شد. این فرمان در دی ماه سال ۱۳۵۹ توسط مجلس تصویب شد و به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد. از آن سال پنجم آذر روز بسیج مستضعفین نامگذاری شد. هدف از برگزاری هفته بسیج، گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه، تجدید بیعت و آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس است.







همزمان با هفته بسیج برگزار شد

چهارشنبه دهم آذر 1400 ساعت 8:41 ق ظ
ششمین کنفرانس فیزیک ریاضی ایران
 
“ششمین کنفرانس فیزیک ریاضی ایران” روزهای یکشنبه ۱۷، دوشنبه ۱۸ و سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ هر روز از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰ بطور برخط (on line) در بستر دانشگاه صنعتی قم برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این کنفرانس گردآوری متخصصان حوزه فیزیک ریاضی به منظور به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی روز در این حوزه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی با پژوهش‌ها و پژوهشگران این حوزه پژوهشی است. لازم است تمامی شرکت‌کنندگان و مقاله‌دهندگان در کنفرانس، پرسشنامه الکترونیکی ثبت‌نام  را کامل کنند.
 
کمیته علمی
  • عباسعلی اکبر بید ختی، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران
  • عادل رضایی اقدم، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
  • رسول رکنی زاده، دانشگاه اصفهان
  • شاهین روحانی، دانشگاه صنعتی شریف
  • مهدی سلیمانی، دانشگاه صنعتی قم
  • محمد مهدی شیخ جباری، پژوهشگاه دانش های بنیادی
  • حمید رضا ظهوری زنگنه، دانشگاه صنعتی اصفهان
  • فرهنگ لران، دانشگاه صنعتی اصفهان
  • انوشه لطیفی، دانشگاه صنعتی قم (دبیر کنفرانس)
  • لاله معمارزاده، دانشگاه صنعتی شریف
  • سید محمد منجگانی، دانشگاه صنعتی اصفهان
کمیته اجرایی
  • عبدالرضا رسولی کناری
  • عفیفه فریدونی
  • مونا گشتاسبی
  • انوشه لطیفی
تاریخ‌های مهم
  • آخرین مهلت دریافت مقاله: ۲۶ دی ۱۴۰۰
  • آخرین مهلت ثبت نام : ۹ بهمن ۱۴۰۰
نشانی کمیته علمی
  • تهران، خیابان کارگر شمالی، روبروی خیابان نوزدهم، دانشکده فیزیک دانشگاه تهران، اتاق G02
  • تلفن: 02166564850
  • پست الکترونیکی کمیته علمی: mathphy1400@psi.ir
  • وبگاه کنفرانس: www.psi.ir/f/mathphy1400
نشانی کمیته اجرایی
  • دانشگاه صنعتی قم، دانشکده علوم پایه، گروه فیزیک
  • تلفن 02536641601 داخلی ۱۹۲ و ۱۹۵
  • پست الکترونیکی کمیته اجرایی mathphy1400exe@psi.ir
توجه
1.      فرستادن مقاله، در مرحلۀ کامل کردن پرسشنامه الکترونیکی ثبت‌نام در کنفرانس امکان‌پذیر است.
2.       پرسشنامه الکترونیکی ثبت‌نام در کنفرانس باید به زبان فارسی کامل شود.
3.      چگونگی پرداخت هزینه‌های کنفرانس، در نامۀ پذیرش (با پست الکترونیکی) به آگاهی می‌رسد.
4.اعضای انجمن فیزیک ایران لازم است در هنگام ثبت‌نام ابتدا با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور عضویت خود به سامانه الکترونیکی اعضای انجمن وارد شوند. (در صورتیکه عضو انجمن هستید و نام کاربری و کلمۀ عبور ندارید در صفحۀ ورود به سامانه، پرسشنامه درخواست نام کاربری و کلمه عبور را کامل کنید).
5.   عنوان و اسامی نویسندگان دقیقا بر اساس اطلاعات وارد شده توسط ارایه کننده در سامانه کنفرانس در گواهی درج خواهد شد و مسئولیت صحت آنها با ارایه دهنده است.
6.تنها استفاده از حروف و اعداد فارسی و انگلیسی در عنوان مقاله مجاز است و از به‌کار بردن نمادها و عبارت‌های ریاضی در عنوان اجتناب شود.

ششمین کنفرانس فیزیک ریاضی ایران

یکشنبه هفتم آذر 1400 ساعت 2:12 ب ظ
هفته ملی پژوهش و فناوری
هفته ملی پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت های موجود در کشور برای آینده برنامه ریزی بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آن ها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذینفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش، سمینار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد می کند که ضمن ارتقاء شان و جایگاه پژوهش و فناوری، بسترسازی محکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید. از سال ۱۳۷۹ به منظور ترويج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري چهارمين هفته آذرماه را با توجه به نامگذاري ۲۵آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شوراي فرهنگ عمومي، به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئوليت برگزاري اين هفته را به معاونت پژوهشي اين وزارت سپرد.
اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری:
-         ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور و ارتقای شان و جایگاه پژوهش و فناوری فعالان در این حوزه
-      تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری و عزت و ثروت ناشی از آن
-         تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور برای افکار عمومی و مسولین و اخذ بازخورد برای هماهنگی و پیشرفت کار
-         شناسایی و عرضه یافته های پژوهش و فناوری
-         بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهش ها و فناوری های توسعه یافته
-         برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه های اجرایی و خریداران دستاوردها یا تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت
-         تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر
-         ارزیابی فعالیت های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه ها و دیگر مراکز تحقیقاتی
-         افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت های پژوهشی و فناوری
در همین راستا دانشگاه صنعتی قم ویژه برنامه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه را در روز دوشنبه 15/09/1400 ساعت 12:30 الی 14 بصورت مجازی برگزار می نماید.
ضمناً از کلیه علاقمندان، اساتید و دانشجویان دعوت بعمل می آید تا در برنامه های هفته پژوهش دانشگاه شرکت نمایند.
لینک برنامه:
vc.qut.ac.ir/edu   

به علت برگزاری مراسم هفته پژوهش کلاسهای آموزشی بعدازظهر دانشگاه در روز دوشنبه 1400/09/15 از ساعت 14 شروع خواهد شد.

هفته ملی پژوهش و فناوری

یکشنبه هفتم آذر 1400 ساعت 12:2 ق ظ
مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم آماده تحقیق و پژوهش
به‌ گزارش روابط‌عمومی دانشگاه: با هدف شناسایی، ارزیابی، مدیریت و تجاری کردن طرح‌های فناورانه، مدیریت بهینه مرکز نوآوری و شتاب دهی طرح‌ها، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین دانشگاه صنعتی قم و شرکت بهین فناوری مهراد پژوه منعقد شد.
براساس این تفاهم‌نامه مدیریت اجرایی مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم به شرکت بهین فناوری مهراد پژوه سپرده شده‌ است. این شرکت در اموری چون اطلاع‌رسانی، شناسایی و ارزیابی طرح‌های فناورانه و نوآورانه، ایجاد ارتباط سازمان‌یافته در حوزه نوآوری، حمایت از ایده‌های خلاقانه و تجاری‌سازی ایده‌های ارزش آفرین به دانشگاه صنعتی قم کمک می‌کند.
از جمله تعهدات دانشگاه تأمین فضای مرکز نوآوری و امکانات مورد نیاز برای استقرار تیم‌ها می‌باشد. همچنین مساعدت در استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه، برقراری ارتباط و همکاری اساتید دانشگاه جهت انجام پروژه‌های مشترک از دیگر تعهدات دانشگاه در این تفاهم‌نامه است .
ایجاد هسته های فناور و حمایت از استارت آپ ها، ارائه خدمات پیش شتابدهی و توسعه گری، غربالگری ایده ها و طرح های نوآورانه، خدمات مطالعه بازار، ارزیابی فنی و اقتصادی بخشی از تعهدات شرکت بهین فناوری مهراد پژوه است.
دکتر جلال رضائی نوررئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی هفته بسیج را گرامی داشت
 متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
(و ان جندنا لهم الغالبون)
وهمیشه سپاه ما (بر دشمن) غالب اند. (سوره صافات ۱۷۳)
بسیج یكی از بزرگترین افتخارات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. بسیج پشتیبان امام و رهبری در لحظه به لحظه تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است. بسیجیان با لبیک به رهبر معظم انقلاب حافظ آرمان های مقدس امام خمینی (ره) و شهدای گلگون کفن می باشند.
تداوم انقلاب اسلامی بدون حضور بسیج و بسیجیان امکان پذیر نیست. آنچنان که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند: جوانی که در نیروی مقاومت بسیج به عنوان یک نیروی بسیجی، خود را خدمتگزار اهداف انقلاب و آرمانهای اسلامی میداند، باید چنان خود را بسازد که مثل شمعی پروانه‌ها را به دور خود جمع کند و سازندگی علمی، اخلاقی، معنوی، فکری و سیاسی داشته باشد.
اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شجره طیبه بسیج مستضعفان و یاد و خاطره شهدای بسیجی، فرا رسیدن این هفته را به بسیجیان ولایتمدار و غیرتمند و جامعه دانشگاهی صنعتی قم تبریک عرض نموده و دوام توفیقات روز افزون خدمتگزاران انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواستارم.

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود