امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس بیانیه صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
مقام معظم رهبری:
هشت سال دفاع مقدس ما صرفا یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست ،گنجینه عظیمی است که تامدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند آن را استخراج کند ومصرف کند و سرمایه گذاری کند.
 
دفاع‌ مقدس ،‌ مجموعه‌ای‌ از بی نظیرترین ‌ افتخارات‌ ملت‌ ایران‌ است که به همه جهانیان آموخت، ملت شریف ایران برای حفظ و پاسداری از شرافت ،غیرت و عزت دینی خود چگونه با پایداری و مقاومت در برابر تهاجم دشمنان ایستادگی می کند. بی شک دفاع مقدس تبلور حاکميت ارزش‌هاي متعالي ديني و انقلابي را در مسير حرکت ملت ايران فراهم آورد .
دفاع مقدس ملت ایران افسانه شکست ناپذیری‌ ابرقدرت‌ های جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار را در هم شکست و‌ یک تجربه آموزنده و الهام بخش را فراروی ملل و جوامع سلطه پذیر قرار داد تا حدی که انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس انگیزه ای قوی جهت قیام هایی دیگر در تاریخ شد.
امروز آمریکا، اسرائیل و دیگر دشمنان قسم خورده این آب و خاک می دانند که ملت شریف ایران استوار چون کوه دماوند در مقابل همه سلطه گری ها ایستاده است . امروز تحریم، تهدید، ترور دانشمندان ایرانی، علم کردن داعش و کشت و کشتار مسلمانان در جای جای جهان نتیجه ای جز پشیمانی و ضرر برای دشمنان نخواهد داشت .
 جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم امیدوار است  با  اتکال به خداوند منان ،عنایات حضرت حجت و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با هم دلی و  همت اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیز بتواند در سنگر دانشگاه، از خون شهیدان راه حق و حقیقت دفاع کند و در مسیر رشد، پیشرفت و تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌های موثر و اساسی بردارد.
 
 
دکتر بهرام خوشنویسان با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه دانشگاهی  دانشگاه صنعتی قم  به ویژه دانشجویان جدید الورود تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی را به دانشجویان گرامی به ویژه دانشجویان جدید الورود تبریک گفت. متن  این پیام به شرح ذیل می باشد:
طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
         مصباح الشریعه،ص13 
  با آمدن ماه مهر و آغاز بهار علم ودانش، فصل جدیدی از علم آموزی وپویایی در ایران عزیز خود نمایی می کند.  این روزها شور و نشاط دانش پژوهان، استادان و دانشجويان فعال که بی شک از سرمايه هاي راستين جامعه هستند، وصف ناشدنی است .
دانشگاه فقط محل کسب علم نیست . دانشگاه  به عنوان نهادي اجتماعي، فرهنگي، آموزشي، پژوهشي و كارآفريني و همچنین كانون تفكر و جوشش فكري در جامعه محسوب  می شود . اهمیت دانشگاه به حدی است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در این باره می فرمایند: دانشگاه مرکز سعادت و در مقابل ، شقاوت یک ملت است . از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود . دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند می کند و دانشگاه غیر اسلامی ، یک ملت را به عقب می زند.
اینجانب ضمن گرامی داشت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و آغاز هفته دفاع مقدس، شروع سال تحصیلی و آغاز دلنشین درس و دانشگاه را به جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم  به ویژه دانشجویان جدیدالورود صمیمانه تبریک عرض نموده و  رشد علمی، دینی و اخلاقی همراه با  سلامتی و سعادت همه شما عزیزان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
اولین دوره ساماندهی پرنده های هدایت پذیر از دور(پهباد) در استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اولین دوره ساماندهی پرنده های هدایت پذیر از دور(پهباد) در استان قم با حضور مهندس سعیدی دبیر کل گروه پهبادهای غیر نظامی کشور به همت سینا بروجردی نماینده کارگروه پهبادهای غیرنظامی کشور در استان قم و مسعود ابوالقاسمی دبیر انجمن های علمی دانشگاه صنعتی قم در این دانشگاه برگزار شد.
در این دوره دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی کشور گفت: هم اینک حدود 16 هزار پهپاد(پرنده هدایت پذیر از دور) غیرنظامی در ایران وجود دارد و با توجه به گسترش روزافزون کاربرد پهپادها در فعالیت های غیرنظامی، تدوین طرح ساماندهی و تنظیم مقررات فعالیت این پرنده ها در آسمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: بر اساس سرشماری صورت گرفته، در ایران حدود 6هزار پهپاد غیرنظامی در فعالیت های شغلی به کار گرفته شده اند.
وی اظهار کرد: به طور کلی آمار نشان می دهد در هر 6 ماه پهپادهای غیرنظامی کشور حدودا رشد 2 برابری را تجربه می کند.
دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی یادآور شد: این پهپادها برای کاربری غیر نظامی استفاده می شوند و در طرح ساماندهی آنها، گروه ها و زیر گروه های مختلف فعالان این حوزه و مشاغل مرتبط در نظر گرفته شده است.

مهندس سعیدی ادامه داد: این گروه ها و زیرگروه ها شامل بهره برداران و فعالان حوزه های مختلف، تولید کنندگان، آموزش دهندگان و مراکز آموزشی، تعمیرکنندگان و همچنین وارد کنندگان و فروشندگان می باشند.
دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی اتحادیه کشور بیان کرد: با توجه به حساسیت بسیار بالای استفاده از پهبادها ،کاربران و متقاضیان فقط با اخذ مجوز می توانند فعالیت داشته باشند .
وی در پاسخ به هدف از برگزاری این دوره افزود: در این دوره افرادی که در زمینه استفاده از پهبادهای غیرنظامی فعالیت می کنند با قوانین، اصول ایمنی و عوامل اختلال در پرواز آشنا می شوند. همچنین در پایان دوره نیز با تایید اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران برای شرکت کنندگان گواهی نامه معتبر خلبانی پهباد صادر می گردد.
شایان ذکر است امروز پهبادهای غیر نظامی در تصویربرداری هوایی، امداد و نجات، اکتشاف، نقشه برداری، سم پاشی، سنجش از راه دور و کنترل ترافیک کاربردهای فراوان دارد.
 
 
گروه جهادی آل طه این بار در غرب کرمانشاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : گروه جهادی آل طه با حضور 60 نفر از دانشجویان بسیجی جهت عملیاتی و اجرایی نمودن پروژه های برنامه ریزی شده از 8 الی 18 شهریور به روستاهای چمسورک سفلی، چمسورک وسطی و مورت سبز از روستاهای محروم دهستان ویژنان واقع در غرب کرمانشاه سفر کردند.
دانشجویان بسیجی در این اردوی 10 روزه موفق به انجام پروژه های عمرانی از جمله رفع بحران آب از طریق کشیدن 5 کیلومتر خط لوله آب و ساخت آب انبار به مساحت 50 متر مکعب شدند . بهسازی منازل نیازمندان ، ساخت حمام و سرویس های بهداشتی ، ایزوگام پشت بام منازل و .... از جمله برنامه های عمرانی این اردو بوده است.

همچنین آموزش روخوانی قرآن، آموزش احکام، برگزاری مراسمات عید سعید غدیر خم، بازدید از مناطق عملیاتی مرصاد ، ذبح قربانی و برگزاری نماز عید قربان از ویژه برنامه های اردوی گروه جهادی آل طه بوده است.
محمد افشار نصب مسئول بسیج دانشگاه صنعتی قم در مورد برگزاری این اردو گفت: اعضای گروه جهادی آل طه در مورد انتخاب مناطق محروم دقت بسیار داشته اند ، به حدی که چندین بار جهت شناسایی و آسیب شناسی به این مناطق سفر کردیم که متاسفانه شاهد تصادف وانت نیسان حامل جهادگران جوان در حین تردد از جاده منتهی به روستای مورت سبز بودیم که دو نفر از این عزیزان فوت کردند و چند نفر هم زخمی شدند . اردوهای جهادی آن قدر با عشق و علاقه انجام می شود که زخمی های حادته تصادف مذکور در آن شرایط بحرانی از ما خواستند تا سرویس بهداشتی و حمام های نیمه کاره را به اتمام برسانیم.
شایان ذکر است سردار احمدی فرمانده سپاه استان قم، فرماندار و امام جمعه گیلان غرب از فعالیت ها و برنامه های گروه جهادی آل طه دیدن کردند.

گروه جهادی آل طه این بار در غرب کرمانشاه

شنبه بیست و پنجم شهریور 1396 ساعت 3:50 ب ظ
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی 1396 دانشگاه صنعتی قم
ضمن عرض تبریک پذیرش در دوره‌ی کارشناسی  دانشگاه صنعتی قم و آرزوی موفقیت، به اطلاع می‌رساند ثبت نام در دو مرحله اینترنتی و حضوری (تحویل اصل مدارک) صورت می گیرد. خواهشمند است قبل از هرگونه اقدام جهت ورود به سایتهای مربوطه موارد ذیل به دقت مطالعه گردد.
الف-ثبت نام اینترنتی:
پذیرفته شدگان محترم می توانند جهت ثبت نام طبق جدول زمان بندی ذیل به سامانه ثبت نام اینترنتی به آدرس https://erp.qut.ac.ir/stdnewمراجعه نمایند و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند. پس از تکمیل ثبت نام، وضعیت پذیرفته شده توسط کارشناسان دانشگاه بررسی می گردد، و در صورت تایید، برای پذیرفته شده شماره دانشجویی اختصاص و از طریق شماره همراهی که دانشجو در سامانه ثبت نام درج نموده پیامک داده می شود. همچنین پذیرفته شدگان می توانند با ورود مجدد به سامانه از آخرین وضعیت ثبت نام خود مطلع شوند.
لازم به ذکر است در صورت هر گونه نقص مدارک، و یا مغایرت با اطلاعات دریافت شده از سازمان سنجش، ثبت نام تایید نمی گردد.
پذیرفته شدگان پس از تایید ثبت نام نهایی توسط دانشگاه می توانند با ورود به پرتال دانشجویی به آدرس https://erp.qut.ac.ir/ در تاریخ 96/06/31 برنامه هفتگی دروس اخذ شده توسط دانشگاه را مشاهده نموده و از تاریخ 96/07/01 جهت حضور در کلاس درس به دانشگاه مراجعه نمایند (شماره دانشجویی بعنوان نام کاربری و شماره ملی بعنوان رمز عبور برای ورود به پرتال دانشجویی می باشد).
-         دانشجویان جهت دریافت کارت دانشجویی، باید به امور دانشجویی( از روز شنبه96/07/01 به بعد ) دانشگاه مراجعه نمایند.
-         دانشجویان متقاضی خوابگاه به قسمت ج این اطلاعیه مراجعه نمایند.

برنامه زمان بندی ثبت ­نام اینترنتی

تاریخ

ایام

رشته ها

28 / 6 / 96

   سه شنبه    

رشته  مهندسی برق وفیزیک مهندسی و مهندسی انرژی و مهندسی کامپیوتر

29 / 6 / 96

چهار شنبه

رشته  مهندسی صنایع  و مهندسی پلیمر و مهندسی مکانیک و مهندسی عمران

 نکته 1: جهت ورود به سامانه ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور، به ترتیب کد ملی و شماره شناسنامه فرد پذیرفته شده می‌باشد. شایان ذکر است که کد ملی باید بصورت کامل (عدد ده رقمی) و بدون خط فاصله و با در نظر گرفتن صفرهای ابتدایی آن وارد شود.
نکته 2: مدارک ضروری جهت ثبت نام اینترنتی به شرح زیر است:
o      تصویر تمام صفحات  شناسنامه
o      تصویر کارت ملی  یا کارت هوشمند
o       تصویر عکس 4*3 زمینه سفید
o       تصویر اصل کارنامه دوره متوسطه
o      تصویر اصل کارنامه دوره پیش دانشگاهی
o      تصویر اصل  گواهینامه  دوره متوسطه
o      تصویر اصل  گواهینامه دوره پیش دانشگاهی
o      تصویر اصل رسید تائیدیه تحصیلی  (کلیه پذیرفته شدگان می بایست به همراه تصویر گواهی پیش دانشگاهی خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و درخواست تائیدیه تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود نمایند و رسید مربوطه را در زمان تحویل مدارک به دانشگاه ارائه دهند)
o      تصویر فرم مشخصات
o      تصویر فرم علایق ورزشی
o       تصویر فرم سازمان سنجش
o      تصویر مدارک شاهد و ایثارگر
o       تصویر کارت پایان خدمت، معافیت و یا تصویر برگ تکمیل شده درخواست معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول (کلیه پذیرفته شدگان مشمول  می بایست اصل برگه درخواست معافیت تحصیلی تکمیل شده را همراه یک سری تصاویر تمام صفحات شناسنامه ، کارت ملی ، گواهینامه دوره سه ساله متوسطه و دوره پیش دانشگاهی جهت اخذ معافیت تحصیلی از تاریخ 1396/07/04 الی 1396/07/12 به امور مشمولین دانشگاه صنعتی قم ارائه نمایند.) فرم معافیت تحصیلی
لطفا به شرح دستورالعمل ثبت نام پذیرفته شدگان (فایل پیوست) مراجعه شود و فرم های مورد نیاز در قسمت اسکن مدارک بارگذاری می‌شود.و همچنین فایل فرم مشخصات را در اسکن بارگذاری نمایید.
تبصره: در صورتی که پذیرفته شده دارای پذیرش شرایط خاص می‌باشد، اسکن فرم‌های مربوطه را در قسمت الصاق فایل اضافه نماید.
ب-ثبت نام حضوری (تحویل مدارک):
پذیرفته شدگان موظفند جهت تطبیق مدارک و تایید نهایی ثبت نام، در بازه زمانی 1396/07/04 الی 1396/07/16، اصل مدارک خود را به کارشناس آموزش دانشکده مربوطه ارائه دهند. مدارک مذکور به شرح زیر می باشد.
o اصل مدرک گواهینامه دوره سه ساله متوسطه  و دوره  پیش دانشگاهی همراه با دو برگ کپی از مدارک
o اصل کارنامه دوره سه ساله متوسطه و دوره پیش دانشگاهی همراه با دو برگ کپی از ریزنمرات
o  اصل شناسنامه همراه با سه برگ کپی از تمام صفحات شناسنامه
o اصل کارت ملی همراه با سه برگ کپی از هر دو طرف کارت ملی
o اصل کارت پایان خدمت یا معافیت همراه با دو برگ کپی از هر دو طرف کارت پایان خدمت ( کلیه پذیرفته شدگان مشمول  می بایست اصل برگه درخواست معافیت تحصیلی تکمیل شده را همراه یک سری تصاویر تمام صفحات شناسنامه ، کارت ملی ، گواهینامه دوره سه ساله متوسطه و دوره پیش دانشگاهی جهت اخذ معافیت تحصیلی از تاریخ 1396/07/04 الی 1396/07/12 به امور مشمولین دانشگاه صنعتی قم ارائه نمایند.)
12o قطعه عکس 4*3 زمینه سفید
o  اصل کلیه ی فرم های تکمیل شده مورد نیاز پذیرفته شدگان
o اصل فرم مشخصات
o رسید تائیدیه تحصیلی ( کلیه پذیرفته شدگان می بایست به همراه تصویر گواهی پیش دانشگاهی خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و درخواست تائیدیه تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود نمایند و رسید مربوط را در زمان ثبت نام به دانشگاه ارائه دهند)
لازم به ذکر است عواقب عدم ارائه مدارک فوق در بازه ی زمانی تعیین شده و وجود هر گونه اشکال و مغایرت در آن به عهده ی دانشجو می باشد و برابر قوانین و مقرارت با ایشان برخورد خواهد شد
ج-ثبت نام خوابگاه:
پذیرفته شدگان متقاضی اسکان در خوابگاه خودگردان می توانند بعد از دریافت شماره دانشجویی، وارد پرتال خود شده و از قسمت امور خوابگاه نسبت به درخواست عضویت در خوابگاه اقدام نمایند. با توجه به محدودیت ظرفیت خوابگاه، پس از الویت­ بندی نسبت به اختصاص خوابگاه اقدام می شود
توضیحات:
1- شهریه اسکان برای یک ترم تحصیلی مبلغ 5،000،000 ریال می باشد.
2- مبلغ 1،000،000 ریال نیز بابت ودیعه خوابگاه علاوه بر شهریه توسط دانشجو پرداخت خواهد شد.
3- با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش ،امور خوابگاهها پس از بررسی و اولویت بندی درخواست ها نسبت به اختصاص خوابگاه اقدام خواهد نمود و حداکثر تا تاربخ 1 / 7 /96  از طریق پرتال دانشجویی و وب سایت دانشگاه اطلاع رسانی می گردد. لذا ارسال درخواست تضمینی بابت تعلق گرفتن خوابگاه نمی باشد.
د-ثبت نام تغذیه:
پذیرفته شدگان جهت استفاده از سامانه تغذیه بصورت موقت می توانید از تاریخ1396/07/01 تا حداکثر 1396/07/20 بوسیله شماره دانشجویی بعنوان نام کاربری و شماره ملی بعنوان رمز عبور از سامانه تغذیه به آدرسhttps://dining.qut.ac.ir/ نسبت به رزرو غذای دانشجویی اقدام نمایند.
لازم به ذکر است هر هفته تا روز چهارشنبه ساعت 14 فرصت رزرو غذا برای هفته آینده  وجود دارد.همچنین دانشجویان خوابگاهی پس از دریافت کارت خوابگاه جهت فعالسازی سلف شماره 2 (سلف خوابگاه ها) به امور تغذیه مراجعه نمایند.
ه- قابل توجه دانشجویان خانواده معظم شهدا و ایثارگران :
دانشجویانی که دارای شرایط ذیل می باشند جهت بهره مندی از تسهیلات ایثارگری اقدام نمایند:
  1. جانبازان 25% و بالاتر
  2. آزادگان
  3. همسر و فرزند (شهید، جاویدالاثر، آزاده، جانباز 25% و بالاتر)
  4. جانباز با حداقل 15% جانبازی و سه ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه
  5. رزمنده با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه
دانشجویان دارای شرایط فوق، باید نسبت به انجام مراحل زیر اقدام نمایند:
الف) بارگذاری تصویر مدارک ذیل در قسمت اسکن مدارک ایثارگری در هنگام ثبت نام اینترنتی:
  • کلیه مدارک ایثارگری از قبیل کارت جانبازی، ایثارگری و آزادگی و ...
  • کارت ملی و صفحه اول شناسنامه
ب) مراجعه حضوری به بنیاد شهید منطقه 2 استان قم و ارائه مدارک مورد نیاز به آنها و دریافت فرم اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر (دانشجویان مذکور می بایست پس از ثبت نام اینترنتی، در هفته نخست سال تحصیلی، با در دست داشتن مدارک ذیل به بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 2 استان قم (واقع در بلوار 15 خرداد (شاه سید علی) – جنب امام زاده احمد – بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه2 – اتاق 13 – آقای یاسمی مقدم)، مراجعه نموده و فرم اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر را تکمیل نمایند.
  • دو قطعه عکس 4*3
  • شماره سیبا بانک ملی بنام دانشجو (برای دانشجویان روزانه)
  •  اصل مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)  
ج) ارائه فرم اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر(فرم قسمت ب) به آقای جعفری مسئول اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه

توجه : استفاده از پوشش چادر برای خواهران در محوطه دانشگاه و اماکن وابسته الزامی می باشد

   با آرزوی موفقیت

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی 1396 دانشگاه صنعتی قم

پنجشنبه بیست و سوم شهریور 1396 ساعت 7:47 ب ظ
فراخوان بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه
با توجه به آغاز بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه، دانشجویان متقاضی می توانند از 15 مهر لغایت 30 مهر ماه سال جاری جهت ثبت نام به آدرس www.nemooneh.ir مراجعه نمایند.

فراخوان بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه

سه شنبه بیست و یکم شهریور 1396 ساعت 2:42 ب ظ
ثبت نام دانشجویان جدیدالورود کارشناسی ارشد انجام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: ثبت نام پذیرفته شدگان درکنکور سراسری  کارشناسی ارشد سال تحصیلی سال 1397-1396 دانشگاه صنعتی قم  در روزهای 13 و 14 شهریور ماه انجام شد.
دکتر فدایی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه در مورد ظرفیت پذیرش دانشجوهای کارشناسی ارشد  جدیدالورود گفت: ظرفیت اعلام شده دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی قم 195 نفر بوده است که تاکنون 11 نفر در رشته مهندسی صنایع، 30 نفر در رشته مهندسی  مکانیک،15 نفر در رشته مهندسی کامپیوتر، 33 نفر در رشته مهندسی برق، 14 نفر در رشته مهندسی پلیمر ، 19 نفر در رشته ریاضی و 23 نفر در رشته مهندسی عمران ثبت نام نموده اند.
وی افزود: در ضمن 19 شهریور ماه را هم به کسانی که موفق به ثبت نام نشده اند اختصاص داده ایم که ثبت نام حضوری این عزیزان هم در حال انجام می باشد.

ثبت نام دانشجویان جدیدالورود کارشناسی ارشد انجام شد

سه شنبه بیست و یکم شهریور 1396 ساعت 2:24 ب ظ
بیانیه دانشگاه صنعتي قم در محکومیت نسل‌کشی مسلمانان میانمار
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: جامعه دانشگاهي دانشگاه صنعتي قم با صدور بيانيه اي نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم كرد. متن اين بيانيه به شرح ذيل است:
بسمه تعالی
الذین أخرجوا من دیارِهم بغیرِ حقٍ إلا أن یَقولوا ربُنا الله و لَولا دَفعُ الله الناسَ بعضَهُم بِبَعضٍ لَهُدِّمت صوامعُ وَ بیعٌ و صلواتٌ و مساجدُ یُذکَر فیها اسمُ اللهِ کثیراً ولینصُرَنّ اللهُ مَن ینصرهُ إنّ الله لقویٌ عزیز ( حج/ آیه 40)
همان‌ها که به ناحق از خانه و کاشانه خود بدون هیچ دلیلی اخراج شدند، جز اینکه می‌گفتند پروردگار ما «الله» است و اگر خداوند بعضی از آنها را به وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها و معابد یهود و نصاری و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود ویران می‌شود و خداوند کسانی را که او را یاری خواهند، یاری می‌کند. خداوند قوی و شکست‌ناپذیر است.

جنایات وحشتناك و غير انساني ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی ، سرگذشت تلخ و ناگواری را برای مسلمانان این کشور رقم زده است. اين توطئه نشان می دهد که اسلام ستیزی اين بار با يك هولوكاست بي شرمانه  از  سوي سران غرب و شرق دنبال شده و سکوت نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر نشانگر همراهي و همكاري اين مدعيان با فتنگران اسلام ستيز است و در واقع حقوق بشري در كار نيست.
 بر همگان واضح است كه امروز دين و وحدت مسمانان در وجود دشمنان رعب و وحشتي شديد ايجاد كرده است به حدي كه در یمن هزاران کودک بیگناه قربانی تجاوز نظامی عربستان سعودی شده و هزاران تن از مردم گرفتار بیماری وبا شده اند .درسوریه در عراق و درافغانستان و پیش از این در بوسنی توطئه نسل کشی مسلمانان  اين واقعيت را آشكارترساخته است. اما نکته متفاوت و قابل توجه درباره کشتار بیرحمانه مسلمانان میانمار این است که این جنایت ها در کشوری رخ می دهد که در راس نظام سیاسی آن شخصی قرار گرفته است که جایزه صلح نوبل دریافت کرده است.
جامعه دانشگاهي دانشگاه صنعتي قم ضمن محکوميت شديد  این هولوکاست واقعی، مصرانه از مسلمانان جهان خواستار است كه با وحدت و همدلي هر چه بيشتر با اين فاجعه بزرگ انساني مقابله كنند. همچنين دستگاه هاي ديپلماسي كشورهاي اسلامي در سطح بین المللی شکایت هاي خود را تنظیم کرده و  از تمام ظرفیت ها برای پیگیری حقوقی  اين نسل کشی وحشیانه استفاده نمايند تا دست مستكبران براي هميشه از دخالت در امور كشورهاي اسلامي و  زندگي مسلمانان كوتاه شود.
 
مراسم گرامی داشت روز کارمند در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 به گزارش روابط عمومي دانشگاه : مراسم گرامي داشت روز كارمند با حضور كاركنان و مسئولين دانشگاه در سالنهمایش های شهيد آخوندی دانشگاه برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم پس از قرائت قرآن، دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه ضمن تشکر از زحمات کارکنان ،مطالبي را در خصوص ارتقای کمی و کیفی عملکرد کارکنان و ایفای نقش موثرتر ایشان در بهبود روند امور دانشگاه مطرح نمود.

در ادامه‌ مهندس یاری معاون اداري و مالي دانشگاه ضمن تبريك هفته دولت و روز كارمند، به بیان مطالبی در خصوص صرفه جویی و اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی در دانشگاه پرداخت.
در پايان اين مراسم نیز از کلیه كاركنان ، برندگان مسابقه مجازی آموزش بندگی و نفرات برتر مسابقات ورزشی تجليل به عمل آمد.


رئیس دانشگاه صنعتی قم طی صدور پیامی حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی را تسلیت گفت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم طی صدور پیامی با خانواده های جان باختگان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی اظهار همدردی کرد.
متن پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
وقوع حادثه دردناک و دلخراش واژگونی اتوبوس دانش آموزان نخبه هرمزگانی که موجب جان باختن و مصدومیت تعدادی از این عزیزان که آینده ساز این و مرز و بوم بودند تاثر هموطنانمان را در اقصی نقاط ایران اسلامی برانگیخت.
اینجانب ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده های این عزیزان و طلب شفای عاجل برای مصدومین ، امیدوارم که با پیگیری مسئولین، بهبود ایمنی جاده ها و رعایت هر چه بیشتر قوانین و مقررات از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود و با مسببین این حادته برخورد قانونی صورت گیرد.

اولین المپیاد ملی ورزش همگانی ویژه دانشجویان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اولین و بزرگ ‌ترین المپیاد ملی ورزش همگانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور از ۲۵ تیر الی۳ مرداد ۱۳۹۶ به میزبانی دانشگاه تهران برگزارشد .
در این رویداد ملی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان برگزار شد، حدود ۲ هزار دانشجوی دختر و پسر در قالب ۱۲۰ تیم دانشگاهی از دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و... به رقابت پرداختند.
با توجه به سهمیه اختصاص داده شده از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه صنعتی قم نیز در سه رشته فیریزبی، فوتبال هدفمند و آمادگی جسمانی در این المپیاد شرکت نمودند.
دکتر پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و فعالیت بدنی را جزو فرهنگ هر کشور خواند و هدف از برگزاری این رویداد ملی را توسعه ورزش همگانی و جذب دانشگاهیان دانست. وی این رویداد را الگوی تعامل و هم‌افزایی در بین دانشجویان قلمداد کرد.

دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی  چهارم شهریور روز کارمند را به کارکنان دانشگاه صنعتی قم تبریک گفت
 به گزارش روابط دانشگاه : دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی روز کارمند را به کارکنان دانشگاه صنعتی قم تبریک گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:
مقام معظم رهبری( مدظله العالی): کارِ متّکی به ایمان و امید، علاج همه‌ی دردهای یک ملّت است.
بی شک موفقیت و توسعه دانشگاه صنعتی قم  مرهون تجربه، تخصص و توانمندی کارکنانی است که همواره با تعهد ، تلاش و دلسوزی هر چه تمام این دانشگاه را به سوی چشم اندازهای تعیین شده آن پیش می برند.
بر همگان واضح و مبرهن است که نیروهای انسانی کارآمد از ذخایر و منابع اصلی سازمان ها محسوب می شوند که با خلاقیت، تولید افکار نو و بدیع در پیشبرد اهداف سازمانی، رشد و شکوفایی سازمان و همچنین جامعه را ایجاد خواهند کرد.
اینجانب ضمن تبریک روز کارمند  و تقدیر و تشکر از زحمات بی وقفه شما عزیزان تندرستی ، موفقیت و شادکامی روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم .

 

مراسم روز کارمند در مجتمع تفریحی الغدیر برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مراسم روز کارمند با حضور کارکنان و خانوادههایشان در مجتمع تفریحی الغدیر واقع در بخش کهک برگزار شد.
 در این مراسم کارگاهی با موضوع اخلاق حرفه ای توسط مهندس رضایی پویا مدیر حراست دانشگاه برگزار شد و هریک از حضار  نظرات خود را در مورد ارتقای اخلاق حرفه ای مطرح نمودند.

مراسم روز کارمند در مجتمع تفریحی الغدیر برگزار شد

شنبه چهارم شهریور 1396 ساعت 3:19 ب ظ
برگزاری کارگاه تخلفات اداری ویژه کارکنان در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کارگاه تخلفات اداری به منظور آشنایی هر چه بیشتر کارکنان با آیین نامه ها ، قوانین و مقررات در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه برگزار شد.
در این کارگاه آیین نامه های مرتبط توسط مهندس دلیر مدیر فرهنگی دانشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی هفته دولت را تبریک گفت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه :  دکتر بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی هفته دولت را تبریک گفت . متن پیام به شرح  ذیل است:  
هفته دولت، يادآور فداکاري‏هاي فرزندان پاک سرشت و عزیز انقلاب است . این ایام تداعی کننده روزهاي پرشور خدمتگزاري شهيدان همیشه جاوید رجايي و باهنر است.
هفته دولت نمادي است از وحدت ، همدلی و یکپارچگی ملت و دولت كه تحكيم ، سرافرازي، پيشرفت و اقتدار ايران عزيز را به ارمغان می آورد . بی شک وحدت ملت و دولت به عنوان يکي از نقاط قوت انقلاب اسلامی است  و دولتمردان با تکیه بر حمایت ملت از هیچ گونه تلاش و کوششی در جهت آبادی و آبادانی این مرز و بوم دریغ نخواهند کرد. بنا به فرموده مقام معظم رهبري: ذخيره معنوي دولتمردان، توکل به خدا و اعتماد به مردم مؤمن و صادق، فداکار، علاقه ‏مند به مسئولان، اسلام و قدردان نظام جمهوري اسلامي است.
در پایان اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداي والامقام  به ويژه شهیدان رجایی و باهنر ، هفته دولت را به همه دولت مردان تبریک عرض نموده  و سربلندی، عزت و اقتدار ملت شریف ایران را با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)در راستای تحقق آرمانهای بلند حضرت امام خمینی (ره) از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

 

 

 

 

 

 

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود