امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

اولین دوره ساماندهی پرنده های هدایت پذیر از دور(پهباد) در استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

دوشنبه بیست و هفتم شهریور 1396 ساعت 3:27 ب ظ
اولین دوره ساماندهی پرنده های هدایت پذیر از دور(پهباد) در استان قم در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: اولین دوره ساماندهی پرنده های هدایت پذیر از دور(پهباد) در استان قم با حضور مهندس سعیدی دبیر کل گروه پهبادهای غیر نظامی کشور به همت سینا بروجردی نماینده کارگروه پهبادهای غیرنظامی کشور در استان قم و مسعود ابوالقاسمی دبیر انجمن های علمی دانشگاه صنعتی قم در این دانشگاه برگزار شد.
در این دوره دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی کشور گفت: هم اینک حدود 16 هزار پهپاد(پرنده هدایت پذیر از دور) غیرنظامی در ایران وجود دارد و با توجه به گسترش روزافزون کاربرد پهپادها در فعالیت های غیرنظامی، تدوین طرح ساماندهی و تنظیم مقررات فعالیت این پرنده ها در آسمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: بر اساس سرشماری صورت گرفته، در ایران حدود 6هزار پهپاد غیرنظامی در فعالیت های شغلی به کار گرفته شده اند.
وی اظهار کرد: به طور کلی آمار نشان می دهد در هر 6 ماه پهپادهای غیرنظامی کشور حدودا رشد 2 برابری را تجربه می کند.
دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی یادآور شد: این پهپادها برای کاربری غیر نظامی استفاده می شوند و در طرح ساماندهی آنها، گروه ها و زیر گروه های مختلف فعالان این حوزه و مشاغل مرتبط در نظر گرفته شده است.

مهندس سعیدی ادامه داد: این گروه ها و زیرگروه ها شامل بهره برداران و فعالان حوزه های مختلف، تولید کنندگان، آموزش دهندگان و مراکز آموزشی، تعمیرکنندگان و همچنین وارد کنندگان و فروشندگان می باشند.
دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی اتحادیه کشور بیان کرد: با توجه به حساسیت بسیار بالای استفاده از پهبادها ،کاربران و متقاضیان فقط با اخذ مجوز می توانند فعالیت داشته باشند .
وی در پاسخ به هدف از برگزاری این دوره افزود: در این دوره افرادی که در زمینه استفاده از پهبادهای غیرنظامی فعالیت می کنند با قوانین، اصول ایمنی و عوامل اختلال در پرواز آشنا می شوند. همچنین در پایان دوره نیز با تایید اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران برای شرکت کنندگان گواهی نامه معتبر خلبانی پهباد صادر می گردد.
شایان ذکر است امروز پهبادهای غیر نظامی در تصویربرداری هوایی، امداد و نجات، اکتشاف، نقشه برداری، سم پاشی، سنجش از راه دور و کنترل ترافیک کاربردهای فراوان دارد.
 
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود