امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی هفته دفاع مقدس را گرامی داشت

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
پایان شهریور ماه روزهای مغتمنی است که یاد و خاطرات هشت سال دفاع مقدس مرور می شود. روزهایی که برای حفظ ذره ذره خاک میهن، جوانان و زنان و مردان زیادی به شهادت رسیده اند تا استقلال و آزادی میهن اسلامی حفظ شود.
هفته دفاع مقدس بیانگر ايثار و استقامت راد مردان و شير زناني است كه در لبيك به فرمان امام خمینی (ره) جان، مال و حتی فرزند خود را فدا کردند تا حماسه مقاومتشان را در تاریخ جاودان کردند و به الگویی برای تمام آزادگان جهان تبدیل شدند.
بی شک ایثار و شهادت عزیزانمان در هشت سال دفاع مقدس به دشمنان ایران اسلامی نشان داد که ایرانیان راه هرگونه توطئه و تجاوز دشمنان به حریم مقدس کشورمان را برای همیشه خواهند بست.
اینجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره رشادت ها و دلاورمردي هاي تمامي شهيدان گرانقدر، رزمندگان و ايثارگران عزیز از خداوند متعال سربلندي ايران اسلامي و توفيقات روز افزون مردم شريف ایران را در پرتو منويات رهبر عظيم الشان انقلاب و فرماندهي معظم كل قوا حضرت آيت اله خامنه اي (مد ظله العالي) مسئلت مي نمائيم.
اطلاعیه طرح پایش سلامت دانشجویان
باتوجه به آغاز سال تحصیلی و با توجه به لزوم اجرای طرح پایش سلامت، کلیه دانشجویان محترم می بایست با مراجعه به آدرسhttps://portal.saorg.ir/mentalhealth نسبت به تکمیل پرسشنامه کارنامه سلامت روان اقدام نمایند.
ضمنا طبق بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تکمیل فرم های مذکور توسط کلیه دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی الزامی و شرکت در کلاس های ترم جاری منوط به ارائه گواهی سلامت از مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه می باشد.



اطلاعیه طرح پایش سلامت دانشجویان

چهارشنبه بیست و چهارم شهریور 1400 ساعت 1:12 ب ظ
راه های ارتباط با مدیران گروه های آموزشی دانشگاه

روشهای ارتباط با مدیران گروههای آموزشی دانشگاه

به اطلاع دانشجویان می رساند جهت برقراری ارتباط با مدیران محترم  گروه های آموزشی می توانند از طریق پیام رسانهای ذیل اقدام نمایند.

نام مدیر گروه

شماره واتساپ

آیدی پیام رسان تلگرام یا بله

ایمیل یا لینک

دکتر صاحبی مدیر گروه مکانیک

 

@msbqut بله

mahdi.sahebi@yahoo

دکتر قلندری مدیر گروه فیزیک

 

 

https://t.me/Ghalandari_physics

دکتر عزیزی مدیر گروه پلیمر

0912 260 0326

 

 

دکتر محمدی مدیر گروه انرژی

 

@Mohamadi_Energy تلگرام

majidmohammadi88@yahoo.com

دکترحاجی زاده مدیرگروه صنایع

 

 

https://chat.whatsapp.com/JzJBG6LNOrdCQxfxchzRgF

دکتر جیریایی مدیر گروه عمران

09369559836

 

https://chat.whatsapp.com/EGse9h1Dp5k6DHOKaLFaT5

دکتربکرانی مدیر گروه مخابرات والکترونیک

 

@mbekrani

تلگرام

 

دکتر محجل مدیر گروه کامپیوتر

 

@morteza_mohajjel  

تلگرام

 

دکتر شریفی مدیر گروه کنترل و قدرت

 

@jvsharifi

تلگرام

 

دکتر آل عمرانی نژاد مدیر گروه ریاضی

 

@aLeomran59 بله

 

دکتر امیدیان مدیر گروه معارف

 

 

https://chat.whatsapp.com/LuVwVxkCaSLHtDGiqq1jYw

 

راه های ارتباط با مدیران گروه های آموزشی دانشگاه

سه شنبه بیست و سوم شهریور 1400 ساعت 1:5 ب ظ
ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه در رسانه‌ها برای حل مشکلات قم

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر:رئیس دانشگاه صنعتی قم در بازدید از خبرگزاری مهر استان قم با اشاره به نقش رسانه ها در حل مشکلات، گفت: استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه ها برای حل مشکلات در بستر رسانه ای راهگشا است.

جلال رضائی نور پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر استان قم با اشاره به نقش رسانه‌ها در حل مشکلات گفت: استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها برای حل مشکلات در بستر رسانه‌ای راهگشا است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم در این دیدار با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه صنعتی قم به ویژه کسب مقام نخست اشتغالزایی در بین دانشگاه‌های کشور گفت: توقع ما از اصحاب رسانه قم این است که موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی مراکز علمی و دانشگاهی قم به ویژه دانشگاه صنعتی قم را انعکاس دهند.

همچنین فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را مورد توجه قرار داد و خواستار همکاری خبرگزاری مهر در حوزه فرهنگی و برگزاری کلاس‌های خبرنگاری شد.

علی فردوسی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مطالبه گرانه رسانه‌ها در جامعه گفت: همکاری بین رسانه‌ها و هیأت علمی و محققان دانشگاهی می‌تواند ضمن بیان مسائل و معضلات پیش روی پیشرفت کشور؛ راهکار حل مشکلات نیز ارائه شود.

مدیر دفتر خبرگزاری مهر استان قم افزود: رسانه مطالبه گر با پشتوانه متخصصان دانشگاهی می‌توانند فضای بحث را به سمت تخصصی شدن و نتیجه گرایانه سوق دهد.

افتتاح مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی با مساعدت دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم و با حضور جمعی از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیات رئیسه دانشگاه به صورت مجازی افتتاح شد.
مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی در دانشگاه صنعتی قم با حضور دکتر غفاری سرپرست سازمان امور دانشجویان و دکتر عزیززاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.
این مرکز با هدف پایش سلامت دانشجویان و اطلاع از وضعیت جسمانی ایشان با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال در سالن ورزشی شهید شهریاری دانشگاه صنعتی قم افتتاح شد.
ترازو و قد سنج دیجیتال، متر پیکر سنجی، فشار سنج دیجیتال، جعبه انعطاف پذیری، پودر تالک یا استامپ، پله آزمون کوئین، زمان سنج، مترونوم، مت یوگا، کیت FMS و نرم افزار پایش از جمله وسایل خریداری شده برای مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی می باشد.
دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن آرزوی سلامتی افزود: امیدواریم که هرچه سریعتر با از بین رفتن ویروس کرونا و حضور دانشجویان در دانشگاه شاهد شروع به کار سالن ورزشی شهید شهریاری و شور نشاط مضاعف در دانشگاه باشیم.
برگزاری کارگاه آموزشی مجازی امنیت ارتباطات نوین در دانشگاه صنعتی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ کارگاه آموزشی امنیت ارتباطات نوین به همت دانشگاه صنعتی قم و آزمایشگاه ISSL دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر محمد رضا عارف ،استاد دانشگاه صنعتی شریف، دکتر علی کوهستانی استادیار دانشگاه صنعتی قم، مهندس امیرحسین خلیلی تیرانداز دانشجوی دکتری دانشگاه علم و صنعت، مهندس محمدرضا یاری دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس و مهندس نرگس کاظم پور دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی شریف روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه از ساعت ۸ الی ۱۷ به صورت مجازی برگزار می شود.
در این کارگاه سرفصل هایی با عنوان؛ اصول و مبانی امنیت، تکنیک های رمزنگاری، امنیت WiFi، امنیت ۴G و ۵G، امنیت لایه فیزیکی (PLS) شامل اصول و مفاهیم، تکنیک های ارسال محرمانه و تولید کلید محرمانه، کاربردها و نمونه های عملی PLS در دنیا به صورت مجازی مطرح خواهد شد.
علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه کنند:
https://b2n.ir/qut-5g-security

اطلاعیه تمدید اقامت دانشجویان غیر ایرانی

قابل توجه دانشجویان غیر ایرانی

دانشجویان غیر ایرانی موظف هستند حداکثر 35 روز قبل از انقضای مهلت اقامت دانشجویی از دانشگاه، تقاضای تمدید پروانه اقامت نمایند. در صورت عدم تقاضا جهت تمدید اقامت، مسئولیت خسارات وارده و جریمه برعهده شخص دانشجو می باشد. (در حال حاضر مبلغ جریمه هر روز اقامت غیر مجاز اتباع خارجی روزانه 2.000.000 ریال می باشد)

هم چنین دانشجویانی که هنوز در سامانه saorg ثبت نام نکرده اند و کد پیگیری دریافت ننموده اند در اسرع وقت با مراجعه به سایت سازمان امور دانشجویان (www.saorg.ir) در قسمت دانشجویان غیر ایرانی ثبت نام و کد رهگیری را دریافت نمایند.

 

اداره امور دانشجویان غیر ایرانی

 

اطلاعیه تمدید اقامت دانشجویان غیر ایرانی

سه شنبه شانزدهم شهریور 1400 ساعت 9:54 ق ظ
پیام تبریک رئیس  دانشگاه صنعتی قم به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

دکتر رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی انتخاب شایسته جناب آقای دکتر محمدعلی زلفی گل را به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمدعلی زلفی گل

وزیر محترم علوم،تحقیقات و فناوری

با سلام و احترام

اینجانب به نمایندگی از هیات رییسه ، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم حسن انتخاب شایسته جنابعالی به مقام عالی وزارت و کسب رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

بدون شک، شخصیت والای علمی حضرتعالی و  درایت و تجربیات ارزشمندتان  نویدبخش رشد و توسعه آموزش عالی در تمام زمینه های  علمی ، پژوهشی و فناوری کشور می باشد.

توفیق روزافزونتان را در سایهی لطف و عنایت الهی و توجهات حضرت ولی عصر (عج) آرزومندم.

رضایی نور

رئیس دانشگاه صنعتی قم

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود