امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
چهارمین جشن دانش آموختگی
 با تبریک پایان یافتن موفقیت آمیز تحصیلات و آرزوی موفقیت های بیشتر در ادامه تلاش های علمی به اطلاع کلیه دانش آموختگان دانشگاه می رساند چهارمین دوره جشن ویژه دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در اسفند سال جاری برگزار خواهد شد. لذا کلیه دانش آموختگان عزیز علاقه‌مند برای شرکت در این جشن ویژه به نکات زیر توجه فرمایند:
جشن ویژه چهارمین دوره دانش آموختگی دانشگاه صنعتی قم در پنج‌شنبه 17 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شدکلیه دانش آموختگان دانشگاه صنعتی قم که ورودی سال 91، 92 و 93 می‌باشند، می‌توانند برای شرکت در این مراسم ثبت نام نمایند.
    هر یک از دانش آموختگان می توانند با حداکثر دو نفر همراه در مراسم شرکت کنند. هزینه شرکت در جشن برای دانش آموختگان مبلغ 500.000 ریال و برای هریک از همراهان  200,000ریال می باشد. لازم به ذکر است هزینه های دریافتی صرف مواردی ازجمله آماده سازی، اجرای برنامه های جشن ، اهدا یادبود، عکس و فیلم مراسم و پذیرایی میگردد.
همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در مراجعات حضوری الزامی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل alumni@qut.ac.ir  مکاتبه و یا با تلفن داخلی 178 یا مستقیم 36642072 مدیریت فرهنگی و اجتماعی تماس حاصل فرمایید. جهت اطلاع از اخبار و اطلاعیه های مراسم و نیز زمان مراجعه برای دریافت لباس ویژه دانش آموختگی این صفحه را دنبال کنید.
توجه:مهلت ثبت نام تا 11 اسفند 96 و در صورت حضور همراه در مراسم ضمن پرداخت هزینه نام و نام خانوادگی و نسبت با دانشجو در قسمت توضیحات اضافی درج گردد.
 
لینک ثبت نام

چهارمین جشن دانش آموختگی

جمعه بیست و هفتم بهمن 1396 ساعت 2:35 ب ظ
تجدید میثاق دانشگاهیان صنعتی قم با امام خمینی (ره)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاهیان صنعتی قم همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در برنامه اهدای خون شرکت نموده و سپس با حضور در بیت امام خمینی (ره) با آرمان های امام راحل و شهدای همیشه جاوید تجدید میثاق نمودند.



 طبق توضیحات مسئول بیت امام خمینی( ره)  این بنا یکی از بناهای مهم شهر قم به شمار می رود که از تاریخچه سیاسی  و اجتماعی خاصی برخوردار است. این خانه که آخرین محل سکونت امام در قم بوده است، به دلیل قرار گیری در محله یخچال قاضی، به این نام نیز معروف است.
خانه حضرت امام خمینی (ره) در شهر قم، بنایی ساده شامل  همکف و زیرزمین است. حیاط این بنا در جنوب آن و فضاهای سرپوشیده در شرق و غرب خانه قرار دارد.
سطوح داخلی این خانه قدیمی بدون تزئین بوده و گچ اندود شده است. سطوح خارجی نیز از جرزهای آجری ساده و سطوح گچی یکدست و بدون نقش و نگار می‌باشد.
 این خانه در حدود سال ۱۳۳۵ توسط امام خمینی (ره) خریداری شد و تا پیش از این، هیچ خانه ای در قم در تملک امام نبوده‌ است. امام تا سال ۱۳۴۲ در آن زندگی کردند. ایشان تا آخرین روزها و ساعات سال ۱۳۴۲ که درقم بودند، در همین خانه ساده می زیستند.
پس از تبعید امام به ترکیه، خانه مذکور در اختیار خانواده ایشان بود که با تغییر محل تبعید به نجف و رفتن اعضای خانواده به نجف اشرف، به آیت الله پسندیده، برادر امام واگذار شد و سرانجام در سال ۱۳۷۳  توسط مرحوم حاج احمد خمینی به بیت مقام معظم رهبری واگذار شد.
 شایان ذکر است در وسط بنا، راه پله ای است که ساختمان را به دو بخش بیرونی «شرقی» و اندرونی «غربی» تقسیم می کند. در بخش بیرونی ساختمان، اتاق بزرگی واقع شده است که سال ها پذیرای مستمعان و شاگردان حضرت امام بوده است.
کابوشینسکی یکی از ایران شناسان غربی، خانه امام را این گونه وصف می کند: «امام خمینی قبلاً به اتفاق همسر و پنج فرزندش در خانه کوچکی، واقع در خیابان باریک و ناهمواری زندگی می کرد که از وسط آن جوی آبی می گذشت.
این خانه نه تنها محل سکونت امام بوده بلکه بسیاری از دیدارهای مردمی، سخنرانی‌ها و جلسات مهم سیاسی ایشان نیز در این مکان برگزار می‌شده که سخنرانی ایشان علیه تصویب قانون کاپیتولاسیون یکی از آن‌ هاست.
خانه حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۷۵ با شماره ثبت ۱۷۴۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

تجدید میثاق دانشگاهیان صنعتی قم با امام خمینی (ره)

چهارشنبه هجدهم بهمن 1396 ساعت 11:37 ق ظ
ویژه برنامه گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: ویژه برنامه گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور کارکنان و دانشجویان در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه ضمن تبریک این ایام به یاد ماندنی، به پیشرفت های انقلاب اسلامی اشاره کرد. وی افزود: همه ما مدیون انقلاب هستیم.امروز دین ما به انقلاب و شهدا جهاد علمی است.
وی افزود: به لطف خدا با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی قم دانشگاهی در حال توسعه است، توانسته است به خوبی جایگاه خود را در استان قم تثبیت نماید . با توجه به نگاه مثبت به دانشگاه صنعتی قم در استان و وزارت علوم،تحقیقات فناوری این دانشگاه در مسیر رشد است. همچنین با توجه آمایش آموزش عالی و ماموریت گرا شدن دانشگاه ها، دانشگاه صنعتی قم یک پتانسیل بسیار خوبی است جهت رفع مشکلات و معظلات صنعتی استان و تحقق این مهم میسر نخواهد شد مگر با فعالیت علمی بیشتر دانشجویان و اساتید و همچنین همت کارکنان در نظام مند شدن و اجرای هر چه بهتر قوانین .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسین پوراز راویان جنگ تحمیلی روند و چگونگی پیشرفت انقلاب اسلامی را تشریح کرد.وی خاطر نشان کرد: مبارزه رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. در این باره امام خمینی (ره) می فرمایند: مبارزه مسئولین و ملت باعث شد که انقلاب اسلامی به یک جایگاهی برسد که نمونه ای برای سایر انقلاب ها در دیگر کشورها شود.
وی افزود: در دوران مبارزه ملت ایران شاهد معجزات فراوانی بوده اند به عنوان مثال طوفان شن در طبس معجزه ای از جانب پروردگار متعال بوده است. وقتی در دوران هشت سال دفاع مقدس 18 کشور تجهیزات نظامی برای جنگ با ایران را فراهم می کنند و ما دست خالی فقط با اعتماد به خدا و حضور جوانان و نوجوانان در جنگ پیروز می شویم ، این نیز یکی از معجزات تاریخ است.
شعبده بازی، اجرای سرود، پخش کلیپ از پیشرفت های علمی ایران اسلامی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان مسابقه مجازی حفظ بنیان خانواده از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.




ویژه برنامه گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر

چهارشنبه هجدهم بهمن 1396 ساعت 10:29 ق ظ
بیانیه دانشگاه صنعتی قم به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاهیان صنعتی قم با صدور بیانیه ای فرا رسیدن دهه مبارک فجر را گرامی داشتند.
متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
نصرمن ا... و فتح قریب
بی شک پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یکی از بزرگ ترین تحولات تاریخ ایران است که در سایه وحدت، همدلی، خودباوری و خدامحوری توانست به ثمر نشیند.
امام خمینی (ره) به سلطه گران شرق و غرب ثابت کرد که می‌توان بنیان نابسامانی ، بی عدالتی و ظلم را ریشه کن کرد و با حمایت و همدلی ملت، با خودباوری و خودشکوفایی به کشوری که مستعمره سلطه گران بوده است استقلال و آزادی را هدیه داد.
 ما دانشگاهیان صنعتی قم بر این باوریم که دهه‌ی مبارک فجر ، روزهای تجدید پیمان با روح پر فتوح امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم است. شهدایی که با خون خود از انقلاب دفاع کردند و ما نیز با جهاد علمی و فرهنگی از انقلاب عزیزمان دفاع خواهیم کرد. ما جوانان دانشگاهی با وجود همه تهدیدها و تحریم ها در کنار رهبر فرزانه مان خواهیم ایستاد و با پیروی از منویات حکیمانه و پدرانه ایشان رشد و شکوفایی را در ایران اسلامی به ارمغان خواهیم آورد.
درحالی سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر در خاورمیانه قد برافراشته است و حتی نام ایران عزیزمان باعث ترس و وحشت سلطه گران می شود. خداوند بزرگ را شاکریم که انقلابمان این چنین قدرتمند و با شکوه، امنیت و آرامش را نه تنها به ایرانیان بلکه با هلاکت داعش به کشورهای مسلمان منطقه هدیه داده است .
امیدرواریم که با توکل به ایزد متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلیش حضرت حجت (عج) برسانیم.
 
دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور مهندس جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم، جناب آقای بابایی مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری و جمعی از صنعتگران جلسه ای را در شهرک شکوهیه برگزار کرد.
در ابتدای این جلسه دکتر خوشنویسان به بیان اهمیت ارتباط صنعت با دانشگاه پرداخت. وی طرح همیار صنعت را که برای اولین بار در دانشگاه صنعتی قم اجرا شد را بسیار مفید و سودآور قلمداد کرد.
وی افزود: در این طرح دانشجویان رشته های فنی و مهندسی از کارخانه های مختلف استان بازدید نموده و ضمن آشنایی هر چه بیشتر با روند تولید، معظلات و مشکلات کارخانه ها و صاحبان صنایع را شناسایی نموده و با برگزاری جلسات متعدد با اعضای هیات علمی و صاحبان صنایع به رفع آنها می پردازند.
سپس دکتر راستی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم ضمن اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه در اقتصاد مقاومتی ، ارتباط سه سویه دولت، دانشگاه و صنعت را شاهرگ توسعه اقتصادی دانست.
وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه در استان قم پرداخت. دکتر راستی گفت: راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی قم که به تازگی صورت گرفته است ، هم اینک با بررسی 14 طرح ارائه شده توسط اساتید این دانشگاه فعالیت بسیار خوبی داشته است چرا که اکثر این طرح ها در راستای نیاز صنعت استان می باشد.
وی افزود: نشست مشترک دانشگاه پردیس فارابی با دانشگاه صنعتی قم در زمینه ارتقای کارآفرینی استان از دیگر فعالیت های این دبیرخانه بوده است که خروجی آن تشکیل انجمن کارآفرینی می باشد. همچنین مقدمات ساخت کلینیک صنعتی استان در شهرک شکوهیه با هدف رفع معظلات صنعت استان توسط این دبیرخانه انجام شده است.
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم برگزاری نمایشگاه فن بازار و ایجاد سامانه کافه صنعت را از دیگر عملکردهای این دبیرخانه دانست.
در انتها مهندس جمالی ضمن تشکر از عملکرد مطلوب دبیرخانه و حمایت همه جانبه استان از آن، تصویب چارت سازمانی و آیین نامه دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه استان را خواستار شد.
 
نشست مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه های منطقه 4 و دستگاه های اجرایی استان قم در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: نشست مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه های منطقه 4 وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دستگاه های اجرایی استان قم با حضور دکتر خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتي قم، دکتر معینی مدیر کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهندس متقیان مدیر کل پدافند غیر عامل استان به همت واحد انفورماتيك دانشگاه در سالن همايش هاي شهيد آخوندي برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر خوشنویسان ضمن خوشامدگویی به حضار، به اهمیت فناوری اطلاعات در دنیای امروز اشاره کرد. وی افزود: جامعه امروز ما توسط فضای مجازی احاطه شده است. از یک سو این یک فرصت مناسب جهت سهولت در بسیاری از امور جامعه می باشد و از سوی دیگر تهدید شدیدی به حساب می آید.
وی خاطر نشان ساخت: اخلاق در فناوری اطلاعات و فضای مجازی یک رکن مهم و اساسی است به حدی که جهت اخلاق مداری در فضای سایبری باید علم روان شناسی را نیز با آن آميخت.
در ادامه دکتر معینی به ارائه گزارشی در مورد توسعه دولت الکترونیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت. وی افزود: سیاست های کلی نظام اداری در راستاي سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و چندین سند اجرایی  صادر شده از سوی دولت، به عنوان اسناد بالادستی  و نقشه راه توسعه دولت الکترونیک ،مبنای اصلی حرکت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در مسیر استقرار دولت الکترونیک است.

 وی اظهار داشت : هدف اصلی دولت الکترونیک به اشتراک گذاری منابع است که  این منابع شامل همه منابعی است که امکان بازنمائی آنها در فضای سایبري وجود دارد. 
مدیرکل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت : با استقرار دولت الکترونیک، داده هایی که در قسمت های مختلف سازمان تولید مي شود به اشتراک گذاشته شده و به نوعي سبب یکپارچگی در سازمان و حذف کارهای موازی می شود. 
وی در تشریح فرایند استقرار دولت الکترونیک در سازمان ها گفت: استقرار دولت الکترونیک کاری فرابخشی است و استقرار آن در سایه تعامل واحدهای مختلف سازمان صورت می گیرد زیرا استقرار دولت الکترونیک یک کار همگانی است و انجام موفق آن مستلزم همکاری تعریف شده همه قسمت ها است. ساختار آکادمیک وزارت علوم  ایجاب می کند که ساماندهی استقرار دولت الکترونیک در آن با دقت بیشتری که مشارکت منطقی و تعریف شده همه ذی نفعان را در بر داشته باشد صورت گیرد.در ادامه مهندس متقیان به کارکردهای پدافند غیرعامل در استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور، استمرار خدمات ضروری به مردم، حفاظت از تأسیسات و تجهیزات، پایدارسازی مدیریت عالی کشور، حفاظت سایبری از کشور، حفاظت شهر در جنگ‌ها، تداوم شبکه‌های اطلاع‌رسانی و تداوم مدیریت مردم در بحران‌ها از مهم‌ترین کارکردهای پدافند غیر عامل است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به اهداف اين سازمان گفت: تحقق فرامین مقام معظم رهبری( مدظله العالي) در خصوص پدافند غیر عامل، فرهنگ‌سازی مفاهیم پدافند غیر عامل، تبیین نقش‌های پدافند غیر عامل در جامعه و ایجاد انگیزه در دستگاه‌های کشور برای اجرای سیاست‌ها و طرح‌های پدافند غیر عامل، انجام اقدامات نمادین و پدافندی دستگاه‌ها و انجام رزمایش‌ها، فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در سطح جامعه، ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیر عامل با شیوه‌های نوین فرهنگی و هنری و آگاه‌سازی آحاد جامعه از عملکرد سازمان‌ها و نهادهای اجرایی کشور در حوزه پدافند غیر عامل از مهم‌ترین اهداف این سازمان است.
اين نشست با برگزاري جلسه اي با حضور دكتر معيني و مديران فناوري اطلاعات دانشگاه هاي منطقه 4 وزارت علوم،تحقيقات و فناوري پايان يافت.
 

 
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود