امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
ارتقای رتبه علمی استاد هیات علمی دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر مهدی سلیمانی از اساتید هیات علمی گروه فیزیک مهندسی دانشگاه صنعتی قم از رتبه علمی استادیاری به دانشیاری ارتقا یافت.
طبق بیست و چهارمین جلسه هیات ممیزه دانشگاه قم با ارتقای رتبه دکتر مهدی سلیمانی از استادیاری به دانشیاری موافقت شد.

 

ارتقای رتبه علمی استاد هیات علمی دانشگاه صنعتی قم

سه شنبه سی و یکم اردیبهشت 1398 ساعت 2:21 ب ظ
هیات دانشجویی صراط الشهدا برگزار کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جشن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) به همت هیات دانشجویی صراط الشهدا در سالن همایش های شهیدآخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین وافی ،مولودی خوانی ذاکر اهل بیت ابوالقاسم زمانیان،تواشح خوانی و مراسم افطاری از دیگر بخش های این جشن بوده است.









هیات دانشجویی صراط الشهدا برگزار کرد

سه شنبه سی و یکم اردیبهشت 1398 ساعت 1:35 ب ظ
ازاعضای تیم ساخت آب شیرن کن های خورشیدی تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : در جلسه هیات رئیسه دانشگاه صنعتی قم از اعضای تیم ساخت آب شیرین کن های خورشیدی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در جلسه هیات رئیسه از دکتر مجید محمدی سرپرست تیم و آقایان میرباقری،مراد زاده و امیرگان ( دانشجویان مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی قم) که در مسابقه طرح ها و ایده های آب، محیط زیست و انرژی دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب مقام دوم شده بودند، تقدیر و تشکر به عمل آمد.
شایان ذکر است دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم از حمایت های همه جانبه مسئولین دانشگاه جهت اجرای طرح های پژوهشی اساتید و دانشجویان این دانشگاه خبر داد.


 



ازاعضای تیم ساخت آب شیرن کن های خورشیدی تقدیر شد

سه شنبه سی و یکم اردیبهشت 1398 ساعت 11:42 ق ظ
رصد آسمان در دانشگاه صنعتی قم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: برنامه رصد آسمان به همت انجمن فیزیک مهندسی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این برنامه مهندس قاسمی کارشناس نجوم از شرکت رصدی تا بیکران به ارائه توضیحات لازم در خصوص انواع تلسکوپ، کارآیی هر کدام ازتلسکوپ ها،صورت های فلکی،کهکشان راه شیری و نحوه رویت هلال ماه برای ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر پرداخت.
در ادامه دکتر نایه از اساتید مدعو دانشگاه صنعتی قم  ضمن تقدیر از فعالیت های اعضای انجمن فیزیک مهندسی ، با استفاده از اپلیکیشن های خاص سیارات و  صورت های فلکی  را نشان داد.
 
شایان ذکر است به علت بارش باران و نامساعد بودن شرایط جوی رصد مستقیم آسمان در شب امکان پذیر نبود.







رصد آسمان در دانشگاه صنعتی قم

دوشنبه سی ام اردیبهشت 1398 ساعت 2:55 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم:طرح فرصت مطالعاتی اساتید در بخش های صنعتی قم اجرا می شود
  به گزارش روابط عمومی و به نقل از خبرگزاری ایرنا:  دکترجلال رضایی نور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، اساتید برای ارتقا و تبدیل وضعیت باید 6ماه به صورت مستمر در یک بخش صنعتی حضور یابند و در آن با ایجاد ارزش افزوده، منشا اثر باشند که برای اجرای هر چه سریعتر این دستورالعمل درقم، مشغول مذاکره با استانداری برای تسهیل آیین نامه های اجرایی آن هستیم.
وی بیان کرد: با اجرای این دستورالعمل، اساتید دانشگاه برای حضور موثر در بخش های صنعتی و عملیاتی کردن آموخته های خود تشویق می شوند که این مساله نقش موثری در بومی سازی صنایع و تحقق رونق تولید خواهد داشت.
وی با اشاره به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در اثر اجرای این طرح، ادامه داد: اساتید دانشگاه همچنین می توانند با ارائه راهکارهای جدید برای حفظ و تقویت روند تولید صنایع، فشار تحریم های ظالمانه دشمنان را کاهش دهند.
 دکتر رضایی نور در ادامه با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتی قم برای تعامل گسترده با صنایع، گفت: تمامی استادان و دانشجویان این دانشگاه تلاش می کنند با مسائل و مشکلات حوزه صنعت استان و کشور آشنا باشند و بتوانند برای رفع آن در قالب طرح های علمی و کار گروهی، راهکار قابل اجرا ارائه دهند.
وی بیان کرد: درهمین رابطه طرح همیار صنعت، نخستین بار در کشور توسط استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی قم درقالب کار تیمی پژوهش محور اجرا شد که در آن طرح گروه های دانشجویی به واحدهای صنعتی استان مراجعه کرده و با آسیب شناسی مشکلات موجود، راهکارهای مناسبی را برای برطرف شدن موانع تولید در قم ارائه می دهند.
وی با اشاره به سایر فعالیتهای دانشگاه صنعتی قم در مسیر کاربردی کردن هرچه بیشتر تحقیقات دانشگاهی، افزود: همچنین مرکز نوآوری این دانشگاه به عنوان یک حامی قابل اعتماد از طرح های علمی و اختراعات دانشجویی حمایت مادی و معنوی می کند تا این ایده ها بتوانند به محصولات صنعتی تبدیل و در بازار عرضه شوند.
دانشگاه صنعتی قم ازجمله 23 دانشگاه صنعتی در سراسر کشور می باشد که دارای 57 عضو هیأت علمی و 2 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در 23 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های فنی، مهندسی، برق، کامپیوتر و علوم پایه است.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
 
فراخوان سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی

فراخوان سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی

یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت 1398 ساعت 12:35 ق ظ
 رئیس دانشگاه صنعتی قم: با تکمیل پروژه های عمرانی فضای فیزیکی مناسب به کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی اختصاص می یابد
به گزاررش روابط عمومی دانشگاه: نشست صمیمانه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با کانون ها و انجمن های علمی با هدف بیان نقطه نظرات،پیشنهادات و انتقادات در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست دکتر رضایی نور ضمن تشکر از فعالیت های کانون ها و انجمن های علمی گفت: تمام تلاش مسئولین دانشگاه صنعتی قم ارتقای همه جانبه دانشگاه است که رفع مطالبات دانشجویان نیز بخشی از این مهم است.
وی افزود: با تکمیل پروژه های عمرانی در دانشگاه، فضای فیزیکی مناسب به کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی اختصاص می یابد. امیدوارم با بهبود امکانات شاهد فعالیت های بیشتر کانون ها و انجمن های علمی باشیم.
در پایان نیز اعضای کانون ها و انجمن های علمی نقطه نظرات،پیشنهادات و انتقادات خود را با مسئولین در میان گذاشتند.  
 


رئیس دانشگاه صنعتی قم با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم دیدار کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رئیس دانشگاه صنعتی قم با رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم با هدف همکاری های هر چه بیشتر دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار دکتر رضایی نور ضمن اشاره به جایگاه استراتژیک استان وحضور شهرک های صنعتی در این استان، دانشگاه صنعتی قم را بازوی کمکی صنعت استان دانست و افزود: با توجه به اینکه طرح همیار صنعت برای اولین بار در کشور مطرح و اجرایی شده است،می تواند برای صنعت استان بسیار کارآمد باشد.
وی افزود: در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت می بایست پل ارتباطی شرکت های صنعتی با دانشگاه صنعتی قم باشد. با این همکاری دوجانبه شرکت های صنعتی پس از معرفی به دانشگاه صنعتی قم می توانند از خدمات مرکز نوآوری این دانشگاه، کمک های تیم های همیارصنعت جهت رفع مشکلات صنعتی و گسترش تولید استفاده کنند.
در انتها مهندس سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به ظرفیت های بسیار خوب دانشگاه صنعتی قم اشاره کرد و افزود : با انعقاد تفاهم نامه همکاری و سوق دادن شرکت های صنعتی به سمت دانشگاه صنعتی قم می توان شاهد رونق تولید در استان باشیم.  
مدیر کل ارتباطات و فناوری استان از دانشگاه صنعتی قم بازدید کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با توجه به ارتقای مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی قم مدیر کل ارتباطات و فناوری استان از دانشگاه صنعتی قم بازدید کرد.
مهندس هانی مدیرکل ارتباطات و فناوری استان با دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم دیدار و گفتگو کرد. همچنین از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات ، دیتاسنتر و مرکز محاسبات سریع دانشگاه بازدید کرد و از نزدیک زیر ساختهای دیتا سنتر، فیبر نوری، امنیت شبکه و.... را مورد ارزیابی قرار داد.



اقدامات اولیه جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی قم با هلال احمر استان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در دیدار رئیس دانشگاه صنعتی قم با رئیس جمعیت هلال احمر استان بر گسترش همکاری های دو جانبه تاکید شد.
دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در دیدار با دکتر گلفشان رئیس جمعیت هلال احمر استان ضمن تقدیر از خدمات جمعیت هلال احمر جهت ارسال کمک های مردمی و کمک به سیل زدگان شهرهای شمالی، لرستان و خوزستان گفت: با توجه به حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان جوان و خیرخواه در دانشگاه صنعتی قم با تشکیل کانون های هلال احمر در این دانشگاه علاوه بر گسترش همکاری های دوجانبه ، جامعه دانشگاهی صنعتی قم می تواند در برنامه های داوطلبانه جمعیت هلال احمر سهیم باشد.
دکتر گلفشان نیز ضمن تشکر از دکتر رضایی نور از گسترش همکاری های دوجانبه دانشگاه صنعتی قم با هلال احمر استان استقبال کرد و افزود: طی انعقاد تفاهم نامه همکاری دو نهاد از ظرفیت ها و پتانسیل های یکدیگر به بهترین شکل ممکن استفاده خواهند کرد.
   گسترش همکاری های های دانشگاه صنعتی قم با اتاق اصناف استان
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: رئیس دانشگاه صنعتی قم با رییس اتاق اصناف قم در خصوص گسترش همکاری دو جانبه دیدار و گفتگو کردند.
در این جلسه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم بر شناسایی کسب و کارهای زودباده تاکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیل های بسیار خوب دانشگاه صنعتی قم با همکاری اتاق اصناف می توان کسب و کارهای زود بازده را در استان رونق داد که با تحقق این مهم به نوعی رشد و شکوفایی صنعت استان را می توان شاهد بود .
رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به وجود مرکز نوآوری فعال در دانشگاه صنعتی قم گفت: با همکاری اتاق اصناف، واحدهای صنفی می توانند با تعامل هر چه بیشتر با مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم ،مشکلات و معضلات صنعتی خود را حل نمایند.
مهندس احمدلو رییس اتاق اصناف قم نیز گزارشی از تعداد واحدهای صنفی تحت پوشش و برنامه های آموزشی که توسط اتاق اصناف برای کسبه و صنوف پیش بینی و در حال اجرا می باشد ارائه و ارتقای سطح دانش علمی صنوف و لزوم بهره گیری از فن روز را مورد تاکید قرارداد.



گسترش همکاری های های دانشگاه صنعتی قم با اتاق اصناف استان

شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1398 ساعت 1:25 ب ظ
رئیس دانشگاه صنعتی قم از همکاری های دو جانبه این دانشگاه با جهاد دانشگاهی استان خبر داد
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از جهاد دانشگاهی واحد استان قم : دکتر جلال رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی استان قم به همراه جمعی از مدیران این دانشگاه از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم بازدید کرد.
دکتر رضائی نور ضمن بازدید از فعالیت های علمی ، پژوهشی و درمانی جهادگران دانشگاهی استان قم ابراز امیدواری کرد فعالیت های مشترک علمی و پژوهشی متعددی فیمابین جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی استان  صورت پذیرد.
 دکتر رضائی نور در بازدید از قسمت جنین شناسی و اتاق عمل مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی با تاثیرات نامطلوب تحریم های اقتصادی در تامین و نگهداری تجهیزات پزشکی مراکز درمانی آشنا شد و برای همکاری علمی دانشگاه صنعتی جهت طراحی و تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز اعلام آمادگی کرد.
وی مرکز خدمات تخصصی فناوری اطلاعات پزشکی جهاد دانشگاهی را از جمله مراکز پیشرو در صنعت فناوری اطلاعات دانست و برای پذیرش کاروزی دانشجویان دانشگاه صنعتی استان قم در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی از تبدیل این دانشگاه به دانشگاه شغل محور در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد دانشگاه صنعتی استان قم  به عنوان دانشگاهی کارآفرین می تواند با جهاد دانشگاهی همکاری موثری داشته باشد.
دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان قم نیز در حاشیه این دیدار از بازدید و قبول پیشنهادهای متعدد همکاری با دانشگاه صنعتی استان از رئیس این دانشگاه قدردانی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف فعالیت خود برای همکاری با دانشگاه صنعتی آمادگی کامل دارد.
 دکترحیدری از پذیرش دانشجویان دانشگاه صنعتی قم  به عنوان پژوهشگر مهمان اشاره کرد و افزود دانشجویان با مراجعه به معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی از تجهیزات دقیق و همراهی محققین این نهاد انقلابی بهره مند می شوند.
در پایان این دیدار تاسیس شعبه جهاد دانشگاهی در دانشگاه صنعتی قم، پذیرش کارآموزی دانشجویان این دانشگاه در جهاد دانشگاهی، فعالیت های پژوهشی نیاز محور، فعالیت های فرهنگی و آموزش تکمیلی برای دانشجویان دانشگاه صنعتی استان قم مورد توافق طرفین واقع شد.

 
از واحد روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: همزمان با روز روابط عمومی از کارکنان این واحد تقدیر به عمل آمد.

همزمان با 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی در جلسه شورای فرهنگی از زحمات کارکنان این واحد تقدیر و تشکر به عمل آمد.





از واحد روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد

شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1398 ساعت 9:13 ق ظ
پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات پیام تبریکی صادر کرد. متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بیست و هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشورمان نشانگراهمیت و جایگاه والای روابط عمومی می باشد و همچنین فرصت ارزشمندی برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‏های صادقانه این عزیزان در عرصه روابط عمومی است.
بی شک روابط عمومی یک شغل نیست، یک هنر است . هنر برقراری ارتباط با سلیقه ها و دیدگاه های متفاوت، هنر دیدن و نوشتن. روابط عمومی ها شبانه روز در خدمت سازمان ها هستند و برای کمک به رشد، ارتقا و انعکاس اخبار و وقایع مهم سازمان ها می کوشند.
اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از تلاشگران این عرصه ، توفیقات روز افزون ایشان را از خداوند متعال خواستارم.
کارگاه برق کشی ساختمان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کارگاه برق کشی ساختمان ویژه اساتید،کارکنان و دانشجویان به همت دفتر آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در این دوره نحوه قوطی گذاری،لوله گذاری و انتخاب سیم های مناسب،عیب یابی مشکلات برق ساختمان، بررسی مدارات روشنایی ساختمان،نحوه طراحی سیم کشی ساختمان و برق کشی قسمت های مختلف ساختمان، جایایی صحیح جعبه فیوز و مصرف کننده ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارگاه برق کشی ساختمان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

چهارشنبه بیست و پنجم اردیبهشت 1398 ساعت 12:3 ق ظ
صفحه 1 از 3 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 42
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود