امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
قابل توجه دانشجویان علاقه مند به پژوهش
به منظور ارتقای سطح پژوهشی دانشگاه صنعتی قم،به اطلاع می رساند دانشجویان می توانند ایده های پژوهشی خود را در قالب یك طرح پژوهشی به انضمام چكیده و درخواست تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 93/3/5 به جناب آقای مختاری تحویل دهند.
شایان ذكر است طرح های ارائه شده جهت بررسی به كمیته های تخصصی گروه های مربوطه ارجاع داده و پس از تایید ،مراحل اداری انجام خواهد شد.

قابل توجه دانشجویان علاقه مند به پژوهش

دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت 1393 ساعت 12:14 ق ظ
همایش آرامش در پرتو دین با حضور یادگارحضرت آیت الله العظمی بهجت(ره)
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه:همایش آرامش در پرتو دین با حضور یادگارحضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) (حجت السلام والمسلمین علی بهجت)به همت مركز مشاوره دانشگاه صنعتی قم روز شنبه 93/2/20 از ساعت 14الی 17 در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
در این همایش حجت السلام والمسلمین علی بهجت به ترجمه كاربردی الا به ذكر الله تطمئن القلوب پرداخت و آرامش واقعی را در یاد خدا دانست.
وی در پاسخ به سوالات دانشجویان راجع به نماز گفت: احساس لذت و حضور قلب در نماز، یک سری مقدمات خارج از نماز دارد، و یک سری مقدمات در خود نماز. آن چه پیش از نماز و در خارج از نماز باید مورد ملاحظه باشد و عمل شود این است که انسان گناه نکند و قلب را سیاه و دل را تیره نکند. معصیت، روح را مکدّر می کند و نورانیّت دل را می برد. در هنگام خود نماز نیز انسان باید زنجیر و سیمی دور خود بکشد تا غیرخدا داخل نشود یعنی فکرش را از غیر خدا منصرف کند.
همچنین وی افزود: یکی از عوامل حضور قلب این است که در تمام بیست و چهار ساعت، باید حواسّمان را کنترل کنیم؛ زیرا برای تحصیل حضور قلب، باید مقدماتی را فراهم کرد. باید در طول روز، گوش، چشم و هم چنین سایر اعضا و جوارح خود را کنترل کنیم تا حضور قلب واقعی ایجاد شود.
در انتهای بحث نماز،حجت السلام والمسلمین بهجت به خاطره ای از نمازپدرشان اشاره كرد.وی گفت:سر مزار پدرم دیدم فردی ناشناس گریه و زاری می كند.جلو رفتم و علت را جویا شدم.مرد ناشناس گفت: یك سال پیش با آیت الله بهجت آشنا شدم و از تهران برای اقامه نماز جماعت به امامت ایشان به قم می آمدم. ایشان همیشه موقع سلام نماز حالشان دگرگون و اشك از چشمانشان جاری می شد و این تضرع و زاری همیشه برای من جای سوال بود .تا اینكه شبی در عالم خواب نماز خواندن حضرت آیت الله بهجت را دیدم .گو اینكه مقابل ایشان باغی پر گل و رویایی بود،هنگام خواندن سلام نماز شد و آرام آرام در این باغ بسته شد و این چنین بود كه من راز سلام نماز ایشان را فهمیدم.



 

 

رئیس جمهور، دكترروحانی: ما امروز به هزاران و صدها متخصص نیاز داریم تا معضلات کشور را حل کنند
دكتر حسن روحانی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه در روز معلم خاطر نشان كرد:دانشگاه ها نباید مدرك گرا باشند.این مكان مقدس هم آموزشی است و هم پژوهشی. ما امروز به هزاران و صدها متخصص نیاز داریم تا معضلات کشور را حل کنند. پیرو موارد ذكر شده توسط رئیس جمهور، دانشگاه صنعتی قم بر آن است تا در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گوشه ای از برنامه های آتی خود را اعلام دارد:
به دلیل كمبود فضای فیزیكی در دانشگاه و افزایش رشته و دانشجو،طی پیگیری های انجام شده با مسئولین استان امیدواریم كه یكی از دانشكده های این دانشگاه به یكی از فضاهای دولتی مجاورمنتقل گردد.
طبق برنامه ریزی های به عمل آمده توسط هیئت رئیسه دانشگاه ساخت سه سوله جدید به منظور احداث چند آزمایشگاه و كارگاه دیگر در برنامه های آتی دانشگاه قرار گرفت.
دانشگاه صنعتی قم با جذب 53 عضو هیئت علمی و عقد قراردادهای پژوهشی با پژوهشكده ها و مراكز علمی و تحقیقاتی كشور طی دو سال (از سال91 تاكنون) پیشرفت چشمگیر خود را در آموزش و پژوهش نمایان ساخته است.
با توجه به افزایش رشته و دانشجو دانشگاه صنعتی قم در نظر دارد با تخصیص اعتبار دویست و هفتاد میلون تومانی از جانب معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری با خریداری تجهیزات ساخت ایران بیش از ده كارگاه و آزمایشگاه دیگر را احداث نماید.
دانشگاه صنعتی قم با این سابقه اندك مفتخر است در سال تحصیلی آینده(1394-1393)پذیرای دانشجویان بیشتری از سراسر ایران باشد.
جهت توسعه و پیشرفت صنعت استان،با حمایت نمایندگان ومسئولین محترم استانی دانشگاه صنعتی قم پردیس بین المللی خود را در تحصیلات تكمیلی واقع در قطب صنعت و تجارت ایران،سلفچگان تاسیس خواهد كرد.
با عنایت به اینكه دانشگاه صنعتی قم حل معضلات صنعتی و تربیت نیروی متخصص در صنعت را برعهده خواهد داشت،با توجه به نیاز صنعت استان مقدمات اخذ مجوز شش رشته جدید در مقطع تحصیلات تكمیلی صورت گرفته است.
با عنایت به نامگذاری سال 1393 به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) گسترش برنامه های فرهنگی در سرلوحه فعالیت های دانشگاه قرار خواهد گرفت.
دكتر مشكوه السادات ریاست دانشگاه در این باره افزود:عملی شدن تمام این موارد همكاری و همدلی تمام كارمندان ،اساتید و دانشجویان را می طلبد.امید است كه با مدیریت جهادی بر این مهم نیز دست یابیم و بتوانیم رضایت عموم مردم شریف قم را به دست آوریم و این دانشگاه مكانی برای تحقیق و پژوهش فرزندان این شهر مقدس تبدیل گردد.
 
 
دیدار هیئت رئیسه با حجت السلام و المسلمین آشتیانی
حجت السلام والمسلمین آشتیانی: قم علاوه بر اینكه قطب علوم دینی است، یك شهر صنعتی نیز می باشد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه :هیئت رئیسه و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم با حجت السلام والمسلمین آشتیانی نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 93/2/15 دیدار كردند.
در این دیدار دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه ضمن تقدیر و تشكر از زحمات و حمایت های بی دریغ حجت السلام والمسلمین آشتیانی به گزارشی از فعالیت ها و پیشرفت های چشمگیر دانشگاه به ویژه جذب پنجاه و دو عضو هیئت علمی،احداث 38 آزمایشگاه وكارگاه،پذیرش دانشجو در یازده رشته در مقطع كارشناسی و هشت رشته در مقطع كارشناسی ارشد پرداخت.
همچنین وی با اشاره به جایگاه ویژه استان قم ،حضور نیروهای متخصص در صنعت را از ضروریات قلمداد كرد و افزود:تربیت نیروهای متخصص و كارآمد یكی از وظایف اصلی دانشگاه صنعتی قم می باشد كه توسعه صنعت استان را به ارمغان خواهد آورد.
دكتر مشكوه السادات اذعان داشت: تاسیس پردیس بین المللی این دانشگاه در مقطع تحصیلات تكمیلی واقع در بخش سلفچگان ،در پیشبرد صنعت استان بسیار تاثیر گذار خواهد بود و این مهم میسر نخواهد شد مگر با حمایت مسئولین .
حجت السلام والمسلمین آشتیانی نیز ضمن تشكر از زحمات مسئولین دانشگاه ،دستاوردهای این دانشگاه را چشمگیر دانست و با اشاره به تجربه مدیریت در دانشگاه پیام نورافزود:با توجه به دستاوردهای دانشگاه صنعتی قم کاملا مشهود است که با مدیریت جهادی این دانشگاه به جایگاه كنونی رسیده است.
در انتهای این دیدار نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: قم علاوه بر اینكه قطب علوم دینی جهان است، یك شهر صنعتی نیز می باشد و ما مسئولین به منظور توسعه هر چه بیشتر صنعت استان از این دانشگاه حمایت خواهیم كرد تا بتواند نیاز صنایع استان را با تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و رفع معظلات صنعتی مرتفع نماید.
 
 

دیدار هیئت رئیسه با حجت السلام و المسلمین آشتیانی

سه شنبه شانزدهم اردیبهشت 1393 ساعت 11:12 ق ظ
جشن گرامیداشت مقام معلم
جشن گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید دوشنبه2/15  ساعت11 آمفی تئاتر

جشن گرامیداشت مقام معلم

یکشنبه چهاردهم اردیبهشت 1393 ساعت 11:19 ب ظ
برگزاری اولین دوره لیگ فوتسال دانشجویان
دانشگاه صنعتی قم موفق به برگزاری اولین دوره لیگ فوتسال دانشجویان شد
به نقل از روابط عمومی دانشگاه: برای اولین بار در بین دانشگاه های استان قم دانشگاه صنعتی قم موفق به برگزاری مسابقات لیگ فوتسال دانشجویان پسر شد.
این مسابقه كه روز سه شنبه93/2/9،در سالن كارگران با حضو هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد، نتیجه رقابت 16 تیم در 75 مسابقه می باشد .
در این فینال تیم پاسارگاد و صنایع عصر دیروز به مصاف هم رفتند و با قهرمانی تیم پاسارگاد این دوره مسابقات به پایان رسید.
در این رقابت ها تیم های صنایع و نیروگاه به ترتیب به مقام دوم و سوم رسیدند و تیم هلال به مقام چهارم نایل آمد.
شایان ذكر است آقای آرشام صداقت بین با زدن 14گل عنوان آقای گل این مسابقات را به خود اختصاص داد.

برگزاری اولین دوره لیگ فوتسال دانشجویان

پنجشنبه یازدهم اردیبهشت 1393 ساعت 9:33 ب ظ
دانشگاه صنعتی قم یكی از ضروریات استان می باشد
 هیات رئیسه و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم با جناب آقای امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو كمیسیون برنامه بودجه كشور روز یكشنبه 93/2/7 دیدار كردند.
در این دیدار دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه ضمن تقدیر و تشكر از حمایت های بی دریغ جناب آقای امیرآبادی از جامعه دانشگاهی استان به ویژه دانشگاه صنعتی قم گفت:این دانشگاه طی دو سال اخیر با یازده رشته در مقطع كارشناسی ،8 رشته در مقطع كارشناسی ارشد، احداث38 آزمایشگاه و كارگاه و حضور 50 عضو هیئت علمی پیشرفت و توانایی خود را در شهر علم پرور قم نمایان كرده است.
ریاست دانشگاه صنعتی قم از جمله برنامه های آتی دانشگاه راتقویت تحصیلات تكمیلی وایجاد رشته های فنی و تخصصی جدید با توجه به حضور شهرك های صنعتی در استان دانست.
جناب آقای امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم نیز ضمن تشكر از زحمات مسئولین دانشگاه،تاسیس دانشگاه صنعتی را در استان یكی از ضروریات تلقی كرد و افزود: با توجه به توسعه این دانشگاه و نیاز استان باید این دانشگاه به سمت تحصیلات تكمیلی سوق داده شود و مسئولین استان از این دانشگاه حمایت خواهند كرد.
وی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های اخیر دانشگاه،خواستار پیگیری مسئولین جهت تاسیس هر چه سریعتر پردیس این دانشگاه  واقع در سلفچگان شد و افزود: حمایت از این دانشگاه حمایت از صنعت استان است و بنده نیز مساعدت های لازم را خواهم داشت.

 

دانشگاه صنعتی قم یكی از ضروریات استان می باشد

دوشنبه هشتم اردیبهشت 1393 ساعت 10:45 ق ظ
بر خود می بالیم
به نقل از روابط عمومی دانشگاه:دانشگاه صنعتی قم درسالهای 1392 و1391 موفق به اخذ مجوز و پذیرش دانشجو در رشته های عمران با گرایش خاك و پی،مكانیك با گرایش طراحی كاربردی،برق با گرایش كنترل وقدرت-الكترونیك و شیمی با گرایش آلی در مقطع كارشناسی ارشد، شده است.
همچنین از ابتدای سال 1393 تاكنون رشته مكانیك با گرایش ساخت و تولید،عمران با گرایش محیط زیست و ریاضی كاربردی با گرایش آنالیز عددی در مقطع كارشناسی ارشد به مجموعه رشته های دانشگاه اضافه شده است.
این موفقیت را به جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی قم وصنعت استان تبریك می گوییم.همچنین امید است با عنایت حضرت معصومه سلام الله علیها و تكیه بر سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بتوانیم در تولید علم وپیشبرد اهداف علمی كشور پیش قدم باشیم.

بر خود می بالیم

چهارشنبه سوم اردیبهشت 1393 ساعت 2:34 ب ظ
انتصاب
طی حكمی از جانب دكتر مشكوه السادات ریاست محترم دانشگاه،دكتر قربانعلی محمدی،دانشیار گروه مهندسی صنایع به سمت معاون آموزشی و پژوهشی و جناب آقای عباس دلیر به سمت مدیر مالی دانشگاه منصوب شدند.همچنین از زحمات بی دریغ و خالصانه دكتر عبدالرضا كریمی و جناب آقای نیك پور قدردانی گردید.

انتصاب

چهارشنبه سوم اردیبهشت 1393 ساعت 2:31 ب ظ
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود