امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

همایش آرامش در پرتو دین با حضور یادگارحضرت آیت الله العظمی بهجت(ره)

یکشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1393 ساعت 10:26 ق ظ
همایش آرامش در پرتو دین با حضور یادگارحضرت آیت الله العظمی بهجت(ره)
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه:همایش آرامش در پرتو دین با حضور یادگارحضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) (حجت السلام والمسلمین علی بهجت)به همت مركز مشاوره دانشگاه صنعتی قم روز شنبه 93/2/20 از ساعت 14الی 17 در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
در این همایش حجت السلام والمسلمین علی بهجت به ترجمه كاربردی الا به ذكر الله تطمئن القلوب پرداخت و آرامش واقعی را در یاد خدا دانست.
وی در پاسخ به سوالات دانشجویان راجع به نماز گفت: احساس لذت و حضور قلب در نماز، یک سری مقدمات خارج از نماز دارد، و یک سری مقدمات در خود نماز. آن چه پیش از نماز و در خارج از نماز باید مورد ملاحظه باشد و عمل شود این است که انسان گناه نکند و قلب را سیاه و دل را تیره نکند. معصیت، روح را مکدّر می کند و نورانیّت دل را می برد. در هنگام خود نماز نیز انسان باید زنجیر و سیمی دور خود بکشد تا غیرخدا داخل نشود یعنی فکرش را از غیر خدا منصرف کند.
همچنین وی افزود: یکی از عوامل حضور قلب این است که در تمام بیست و چهار ساعت، باید حواسّمان را کنترل کنیم؛ زیرا برای تحصیل حضور قلب، باید مقدماتی را فراهم کرد. باید در طول روز، گوش، چشم و هم چنین سایر اعضا و جوارح خود را کنترل کنیم تا حضور قلب واقعی ایجاد شود.
در انتهای بحث نماز،حجت السلام والمسلمین بهجت به خاطره ای از نمازپدرشان اشاره كرد.وی گفت:سر مزار پدرم دیدم فردی ناشناس گریه و زاری می كند.جلو رفتم و علت را جویا شدم.مرد ناشناس گفت: یك سال پیش با آیت الله بهجت آشنا شدم و از تهران برای اقامه نماز جماعت به امامت ایشان به قم می آمدم. ایشان همیشه موقع سلام نماز حالشان دگرگون و اشك از چشمانشان جاری می شد و این تضرع و زاری همیشه برای من جای سوال بود .تا اینكه شبی در عالم خواب نماز خواندن حضرت آیت الله بهجت را دیدم .گو اینكه مقابل ایشان باغی پر گل و رویایی بود،هنگام خواندن سلام نماز شد و آرام آرام در این باغ بسته شد و این چنین بود كه من راز سلام نماز ایشان را فهمیدم.



 

 

   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود