امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
رئیس دانشگاه صنعتی قم سانحه درگذشت دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه خواجه نصیر را تسلیت گفت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی، سانحه تصادف اتوبوس زائران اربعین حسینی(ع) که منجر به فوت پنج تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شد را تسلیت گفت.
متن  کامل این پیام به شرح ذیل است:
انالله و انا الیه راجعون
در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی ، شاهد حضور  مسلمانان از اقصی نقاط جهان به ویژه مردم ایران از جمله دانشجویان و دانشگاهیان در راهپیمایی بزرگ اربعین هستیم،با کمال تأسف  در حادثه ای دلخراش پنج تن از دانش آموختگان و دانشجویان عزیز دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در سانحه تصادف به دیدار حق شتافتند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های این عزیزان؛ از درگاه خداوند متعال برای مرحومین غفران و رحمت الهی و  برای تمامی بازماندگان آنها صبر و سلامتی آرزومندم.
 
  حضور دانشگاهیان صنعتی قم در پیاده روی اربعین حسینی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دانشگاهیان صنعتی قم همراه با سایر عاشقان و دلدادگان سید و سالار شهیدان در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.
دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به همت گروه جهادی آل طه با تشکیل کاروان اربعین در پیاده روی نجف تا کربلا حضور یافتند. این کاروان  با بدرقه مسئولین دانشگاه به سمت کربلای معلی شتافتند.








حضور دانشگاهیان صنعتی قم در پیاده روی اربعین حسینی

یکشنبه بیست و یکم مهر 1398 ساعت 11:6 ق ظ
به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت هفته نیروی انتظامی کارگاه آموزشی آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی به همت اداره حراست با حضور کارکنان دانشگاه در سالن همایش های شهید آخوندی برگزار شد.
در این کارگاه سروان حسینی از پلیس فتا در خصوص اعتیاد اینترنتی، قوانین جرائم رایانه ای، شگردهای ارتکاب جرایم، تمهیدات لازم جهت افزایش امنیت فردی در خصوص فیشینگ، نحوه خرید اینترنتی ایمن و... توضیحاتی را بیان کرد.
در حاشیه این کارگاه نمایشگاهی با عنوان آشنایی با آسیب های فضای مجازی نیز دایر شد.

 



به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد

شنبه بیستم مهر 1398 ساعت 1:4 ب ظ
از رابط کارگروه نهاد ترویجی نانو در دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی پیگیری های صورت گرفته جهت ارتقای فعالیت های دانشگاه صنعتی قم در زمینه نانو  در سال جاری از رابط کارگروه نهاد ترویجی نانو در دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.

از دکتر مهناز محمدی رابط کارگروه نهاد ترویجی نانو در دانشگاه صنعتی قم جهت ارتقای فعالیت های دانشگاه در زمینه نانو تقدیر شد. از جمله فعالیت دانشگاه صنعتی قم در زمینه نانو، انتخاب دانشگاه به عنوان دبیرخانه نانوی استان، هماهنگ کننده هفته نانو در استان، برگزاری کلاس های آموزشی با محوریت نانو، برگزاری مسابقات نانو و... بوده است.
شایان ذکر است در مراسم اختتامیه نهمین مسابقه ملی نانو نیز از نهاد ترویجی دانشگاه صنعتی قم تقدیر شد.



هیات صراط الثقلین برگزار کرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: هیات صراط الثقلین (هیات اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم) به مناسبت اربعین حسینی مراسم عزاداری برگزار کرد.
هیات صراط الثقلین (هیات اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم) به مناسبت اربعین حسینی مراسم عزاداری برگزار کرد. این مراسم که با حضور خانواده های اساتید و کارکنان برگزار شد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین امیدیان با محوریت قیام امام حسین(ع)،جز خوانی قرآن کریم، مداحی و قرائت زیارت عاشورا همراه بوده است.



 

هیات صراط الثقلین برگزار کرد

سه شنبه شانزدهم مهر 1398 ساعت 11:50 ق ظ
سرپرست مدیریت امور پژوهشی و فــنــاوری دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی حکمی از جانب رئیس دانشگاه صنعتی قم سرپرست مدیریت امور پژوهشی و فــنــاوری منصوب شد.
طی حکمی از جانب دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ، دکتر مصطفی طالبی توتی به عنوان سرپرست مدیریت امور پژوهشی و فــنــاوری دانشگاه منصوب شد.
همچنین از زحمات دکتر مجتبی حیدری سرپرست سابق سرپرست مدیریت امور پژوهشی و فــنــاوری دانشگاه تقدیر و تشکر شد.
در بخشی از حکم وی آمده است:
نظر به شایستگی، تعهد و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به عنـوان "سرپرست مدیریت امور پژوهشی و فــنــاوری" منصوب می‌ گردید. انتظار می رود ضمن رعایت فضای انقلابی و دینی شهر مقدس قم، دانش، مهارت و توان خویش را برای تبدیل نمودن دانشگاه صنعتی قم به دانشگاهی پیشرو در علوم صنعتی و فنی بکار گیرید.



سرپرست گروه نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی قم منصوب شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: طی حکمی از جانب رئیس دانشگاه صنعتی قم سرپرست  گروه نظارت و ارزیابی منصوب شد.

طی حکمی از جانب دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ،دکتر محبوبه شمسی به عنوان سرپرست  گروه نظارت و ارزیابی دانشگاه منصوب شد.

همچنین از زحمات دکتر قربانعلی محمدی خشویی سرپرست سابق گروه نظارت و ارزیابی دانشگاه تقدیر و تشکر شد.

در بخشی از حکم وی آمده است:

نظر به شایستگی، تعهد و تجارب سرکارعالی، به موجب این حکم به عنوان "سرپرست گروه نظارت وارزیابی" منصوب می‌ گردید. انتظار می رود ضمن رعایت فضای انقلابی و دینی شهر مقدس قم، دانش، مهارت و توان خویش را برای تبدیل نمودن دانشگاه صنعتی قم به دانشگاهی پیشرو در علوم صنعتی و فنی بکار گیرید.

تئاتر کابوس و خون برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: تئاتر کابوس و خون به همت گروه تئاتر بسییج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در سالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه اجرا شد.
این تئاتر با محوریت محرم به سرپرستی علی مظلومی ،کارگردانی علیرضا احمدی و بازی علی درزی،عرفان یاسر و علیرضا احمدی اجرا شد.
درپایان مسئولین دانشگاه ازعوامل تئاتر کابوس وخون تقدیر کردند.







تئاتر کابوس و خون برگزار شد

سه شنبه شانزدهم مهر 1398 ساعت 8:19 ق ظ
معارفه دانشجویان جدیدالورود استان قم در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)
گزارش تصویری از معارفه دانشجویان جدیدالورود استان قم در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)







 مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود رشته مکانیک برگزار شد
مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود رشته مکانیک با حضور اساتید و دانشجویان این رشته در سالن همایش های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم به همت انجمن علمی مکانیک برگزار شد.
در این مراسم دکتر صاحبی مدیر گروه رشته مکانیک ضمن تبریک و خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود به معرفی دانشگاه و رشته مکانیک پرداخت.
وی دانشگاه صنعتی قم را دانشگاهی در حال توسعه دانست و افزود: در دانشگاه صنعتی قم بستر جهت پژوهش دانشجویان فراهم شده است. دانشجویی موفق است که علاوه بر گذراندن واحدهای درسی، مهارت های مختلف را هم آموخته باشد. این دانشجو می تواند یک مهندس کارآفرین باشد نه جویای کار.
مدیر گروه رشته مکانیک گفت: یکی از پتانسیل های بسیار خوب این دانشگاه، اساتید جوان آن هستند که دانشجویان می توانند با استفاده از ظرفیت های آنها خود را جهت ورود به بازار کار آماده کنند.
در ادامه دبیر انجمن علمی مکانیک ضمن دعوت از دانشجویان جدیدالورود جهت عضویت در این انجمن گفت: انجمن علمی مکانیک به صورت رسمی از سال 1390 فعالیت خود را آغاز نموده است که تاکنون در سه سال اخیر به عنوان انجمن علمی برتر در دانشگاه معرفی شده است.
این مراسم با معرفی اساتید این رشته و گرفتن عکس یادگاری پایان یافت.



 

به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رسول پور از روایتگران دفاع مقدس  و با حضور هیات رئیسه، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قم به همت بسیج کارکنان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رسول پور ضمن روایتگری بخشی از روزهای فراموش نشدنی دفاع مقدس، به معجزات رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

وی دانشگاه را یکی از بزرگترین و مهم ترین سنگر های ایران اسلامی دانست و افزود: امروز دانشجویان ما افسران جنگ نرم هستند. دشمن می خواهد با به انزوا کشیدن نسل جوان، آرمان های امام و شهدا را به گمان خود کمرنگ کند ولی جوانان ما به ویژه نسل دانشجو با روحیه جهادی ،جهاد علمی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مقابل تمام دسیسه های دشمن ایستادگی می کنند.

قرائت زیارت پرفیض عاشورا و وصیت نامه شهدای دانشجو و مداحی از جمله دیگر برنامه های این مراسم بوده است.



 

به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد

چهارشنبه دهم مهر 1398 ساعت 2:44 ب ظ
با حکم رئیس دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: با حکم رئیس دانشگاه صنعتی قم سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه منصوب شد.
با حکم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم دکتر مجتبی حیدری به عنوان سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه منصوب شد.
شایان ذکر است طی جلسه ای از زحمات دکتر مرجانی سرپرست سابق معاونت آموزشی و پژوهشی تقدیر شد.







با حکم رئیس دانشگاه صنعتی قم منصوب شد

دوشنبه هشتم مهر 1398 ساعت 8:14 ق ظ
پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،  متن کامل پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به شرح ذیل است:
فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت را، که مقارن با ایام محرّم و آغاز هفته دفاع مقدس، یادآور طنین دل‌انگیز آزادگی و عزّت‌مداری سالار شهیدان، امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش است، به تلاشگران عرصه علم و فرهنگ، به‌ویژه نودانشجویان، تبریک می‌گویم. تلاش همه عالمان و پیش‌کسوتان حوزه دانش و خانواده بزرگ آموزش عالی کشور را قدر می‌نهم و توفیق روزافزون و حرکت در مسیر تحقق آرمان‌های بلند انسانیِ برآمده از آموزه‌های الهی و سیره صالحان را از خالق هستی خواهانم.
آغاز سال تحصیلی آغاز فصلی تازه از زندگی برای پویندگان راه فرزانگی است؛ اصحاب اندیشه و خادمان علم و فرهنگ مهیا می‌شوند تا در سایه الطاف الهی و همّت والای خود آینده‌ای مقتدرانه و سرافرازانه رقم بزنند.
خوشبختانه، در سال‌های اخیر در پرتو تلاش مجدّانه، ارزشمند و ماندگار دانشگاهیان گام‌هایی مؤثر در اعتلای علم و دست‌یابی به قله‌های دانش برداشته شده است، که همه قدرشناس دستاوردهای آن هستیم. با این حال، شتاب تحوّلات علمی و فنی در جهان چنان است که هر درنگ کوتاهی فاصله از جریان‌های تازه علمی را بیشتر می‌کند. بدین سبب، تأکید بر حفظ شتاب علمی کشور، نقش‌آفرینی دانشگاه در حل مسائل و رفع معضلات و گفت‌وگوی عالمانه و نقادانه امری مهم است. وظیفه دانشگاه نظریه‌پردازی، تولید و اشاعه دانش، تربیت دانش‌آموختگان کارشناس و متعهد، ارتقای فرهنگ، و تربیت شهروندان آگاه، مسئول و مشارکت‌جوست. ضروری است نهاد دانشگاه برای آراستگی به اخلاق و معنویت، توانمندسازی دانشجویان در مصاف با سختی‌ها، فهم درست آنان از شرایط زمانه، چگونگی مدیریت زمان، عادت به خردورزی، کار جمعی، دارا بودن وجدان کاری، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و شایستگی‌های دانشجویی اهتمام ورزد، که هریک سرمایه‌هایی بی‌بدیل برای تعالی کشور است. راهبردها، اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی و برنامه‌های دولت را با مسئولیت‌پذیری، توسعه مشارکت و رقابت قانونمند دانشگاهیان از طریق حمایت از خلاقیت و اندیشه‌ورزی به فرجامی نیکو خواهیم رسانید.
 انتظار می‌رود همه آحاد نظام برای دست‌یابی به مرزهای دانش و داشتن جامعه‌ای پیشرفته، بالنده، پرنشاط و امیدوار از نظام آموزش عالی کشور که سرمایه‌هایی ارزشمند در خود دارد حمایت کنند و با آن تعاملی سازنده داشته باشند. پیشرفت و آبادانی کشور به اندیشه و عمل جوانان سرزمینمان گره خورده است. بدیهی است استعدادی که به پشتوانه ایمان حرکت کند سیری شتابان و درخشان را تجربه خواهد کرد و دستاوردهایی تازه و مؤثرتر خواهد داشت.
نظام آموزش عالی تا کنون در تربیت دانش‌آموختگان موفق عمل کرده است اما با توجه به تخصص‌های متنوع نیازمند به مأموریت‌گرایی، یکپارچه‌سازی و آمایش آموزش عالی به منظور تقویت کیفی زندگی دانشجویی، افزایش کارآفرینی، تقویت زیرساخت‌های آموزشی پژوهشی و تولید علم و فناوری هستیم.
ضمن تبریک مجدّد فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، فرصت را غنیمت می‌شمارم و در هفته دفاع مقدس به روان پاک شهدای گران‌قدر، به‌ویژه شهدای خانواده بزرگ نظام آموزش عالی کشور، درود می‌فرستم. برای همه ایثارگران عرصه جهاد و شهادت آرزوی سربلندی دارم و امیدوارم با استعانت از الطاف الهی، رهنمودهای مقام معظم رهبری که همواره برای نظام آموزش عالی کشور امید‌آفرین بوده است، پشتیبانی رئیس جمهوری و دولت محترم و همکاری‌های ارزنده جامعه علمی و دانشگاهی کشور گام‌هایی موثرتر در ارتقای نظام آموزش عالی ایران اسلامی به قله بلند مرجعیت علم و فناوری در منطقه و جهان برداریم که مایه سربلندی و اقتدار ملی ایران عزیز است. از تلاش‌های ارزنده یکایک همکاران خود در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری سپاسگزارم و امیدوارم سال تحصیلی جدید را با شور و نشاط دوچندان آغاز نمایند.
 
 
 
بیست و هشتمین جشنواره دانشجوی نمونه
 دانشجویان می توانند از طریق آدرس portal.saorg.ir  نسبت به ثبت نام در جشنواره مذکور از 20 مهرماه لغایت 4 آبان ماه سال جاری اقدام نمایند.
لینک دانلود آیین نامه و شیوه نامه جشنواره

بیست و هشتمین جشنواره دانشجوی نمونه

یکشنبه هفتم مهر 1398 ساعت 8:33 ق ظ
صفحه 1 از 2 | از رکورد 1 تا 15 | از مجموع : 17
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود