امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

RSS
   پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص حمله غرور آفرین ایران اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم ، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی حملۀ پهپادی و موشکی به رژیم اشغالگر قدس را که پاسخی به تجاوزات و جنایات آن رژیم درغزه و کنسولگری ایران در سوریه بود، تبریک و تهنیت گفت . متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله القاصم الجبارین
مقام معظم رهبری " مدظله العالی": برخلاف آرزوی احمقانه‌ی اقتدار و استحکامی که سیاست‌بازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر میپروراندند، این رژیم روز به‌ روز به اضمحلال و نابودی نزدیکترشده است. 1393/08/07
ایران اسلامی که همچون نگینی در خاورمیانه می درخشد با حمله پهپادهای انتحاری، موشک کروز و موشک‌های بالستیک به رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل بار دیگر اقتدار و عظمتش را به جهان نشان داد. این پیروزی شیرین تلنگری به تمام ملت هایی است که از ترس آمریکا و اسرائیل کر و کور شده اند و منافعشان را در همکاری با این رژیم های غاصب می دانند. آن هایی که  در مقابل حقوق بشر سکوت بی شرمانه ای میکنند، عزم راسخ سپاه پاسداران را در وعده صادق دیدند.
ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدایی که عزت ایران اسلامی  را رقم زدند به ویژه سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، به وجود سردار حاجی‌زاده و سردار سلامی و همه رزمندگان و سرداران بزرگ اسلام در جبهه مقاومت خدمت صادقانه می کنند، افتخار می‌کنیم و حمایت همه جانبه دانشگاه ولایتمدار صنعتی قم را از این عملیات که به حق وعده صادق بود را اعلام می داریم.
اینجانب به نمایندگی از این جامعه دانشگاهی، همگام با ملت شریف و شهیدپرور ایران، به این اقدام غرورآفرین مباهات نموده و از درگاه خداوند متعال ظهور منجی عالم بشریت حضرت حجت (عج) و سربلندی هر چه بیشتر سپاه اسلام و سرشکستگی و خواری دشمنان اسلام و مسلمین را مسئلت می نماییم.
پذیرش بدون آزمون مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استعداد درخشان دانشگاه صنعتی قم
پذیرش بدون آزمون مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استعداد درخشان دانشگاه صنعتی قم آغاز شد.
 جهت کسب اطلاع بیشتر از شرایط پذیرش و مدارک ثبت نام به آدرس ذیل مراجعه فرمایید:  
https://www.qut.ac.ir/fa/education/director_of_talent
مهلت ثبت نام و ثبت درخواست تا تاریخ 1403/03/15  
پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جهانی قدس
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر جلال رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با صدور پیامی از جامعه دانشگاهی جهت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل آورد. متن این پیام به شرح ذیل است: بسمه تعالی مسأله ‌فلسطین‌ از لحاظ‌ اسلامی ‌برای ‌همه ‌مسلمانان ‌از جمله ‌برای ‌ما یک‌ مساله‌‌ اساسی‌ و یک‌ فریضه ‌است‌ (‌مقام معظم رهبری مدظله العالی) روز قدس روز وحدت و همدلی همه انسان های آزاده است که اعتراض خود را در سراسر دنیا به جنایات رژیم منحوس صهیونیستی نشان می دهند. در روز قدس مردم با هر دین و نژادی با فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خشم و نفرتشان را نسبت به استعمارگران که علاوه بر سلطه طلبی انسانیت را پایمال کرده اند، نشان می دهند. امسال روز قدس را در حالی برگزار می کنیم که رژیم غاصب صهیونیستی در جواب ایستادگی مردم فلسطین و شکست های پی در پی با تخریب ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، استیصال خود را به دنیا نشان داده است. اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران، یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشته و از جامعه دانشگاهی به ویژه جامعه دانشگاهی صنعتی قم دعوت می کنم تا همگام با ملت خداجوی و روزه‌دار ایران اسلامی، ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، در این حرکت مقدس و استکبار ستیزانه مشارکت کرده و بار دیگر فریاد آزادی خواهی و ظلم ستیزی مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.
                                                                                                         جلال رضائی نور
                                                                                                      رئیس دانشگاه صنعتی قم
 

پیام رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز جهانی قدس

چهارشنبه پانزدهم فروردین 1403 ساعت 1:6 ب ظ
پیام تسلیت رئیس دانشگاه صنعتی قم در پی حادثه دردناک کنسولگری ایران در سوریه
رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی جنایت هولناک رژیم منحوس صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در پیامی ضمن محکومیت جنایت هولناک رژیم منحوس صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، شهادت چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران را به مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ
 انا لله و انا الیه راجعون
جنایت هولناک نیروی هوایی ارتش رژیم منحوس و جعلی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بسیار درد آور و شرم آور است. مردم آزاده ایران با قلب هایی آکنده از غم و اندوه جهت جنایات هولناک این رژیم منحوس که به کودکان هم رحم نمی کند،اعلام می دارد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری امام خامنه ای انتقام سختی از این رژیم جعلی خواهد گرفت. اینجانب به نمایندگی از جامعه ولایت مدار صنعتی قم ،ضمن عرض تبریک و تسلیت به حضرت حجت (عج)،مقام عظمای ولایت، مراجع عظام و ملت شریف ایران، برای شهدای این حادثه دردناک علو درجات و برای مجروحان بهبودی کامل را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

جلال رضائی نور
رئیس دانشگاه صنعتی قم
پیام تبریک رئیس دانشگاه صنعتی قم به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ هجری خورشیدی
بسم الله الرحمن الرحیم
‎یا مقلب القلوب و الابصار؛ یا مدبر اللیل و النهار؛ یا محول الحول و الاحوال؛ حول حالنا الی احسن الحال
 ‎ ضمن عرض سلام و تبریک سال 1403 شمسی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران ارجمند و به امید افزایش جهش تولید  با مشارکت مردم ، دانشگاه صنعتی قم در سالی که گذشت با همت و تلاش مضاعف اساتید، کارکنان و دانشجویان و با حمایت مسئولین، گام بلندی به سوی هدف والایش که سربلندی ایران اسلامی مبتنی بر جامعه پذیری و‌تمدن سازی اسلامی است، برداشت. ‎بخشی از موفقیت های دانشگاه شامل ارتقای ۲۲ رتبه ای دانشگاه در بین دانشگاه های کشور در سال۱۴۰۲ ، ورود به نظام رتبه بندی بین المللی Scimago ، کسب رتبه سوم کشور در اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی، کسب رتبه هفتم کشور در اشتغال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد، کسب رتبه سوم در سرانه و کسب رتبه چهارم کشور در تعداد فعالیتهای فرهنگی، کسب رتبه چهارم در برگزاری دوره های تخصصی، کسب رتبه پنجم کشور در برگزاری دوره های مهارت آموزی ، کسب رتبه هشتم در برگزاری همایش‌های تخصصی و رویدادهای مشترک دانشگاه ها با صنایع و دستگاه های اجرایی، کسب رتبه ششم کشور در فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت، راه اندازی مرکز رشد زیر مجموعه پارک علم و فناوری قم در سال ١۴٠٢، گرد آوری و حمایت از حدود ۲۰ واحد فناور در زیست بوم فناوری استان، معرفی ۲ نفر از دانشمندان پراستناد ۲ درصد در سطح بین الملل ، ورود مجله ریاضیات و علوم محاسباتی به فهرست نشریات علمی وزارت علوم، و انتخاب یکی از طرحهای پژوهشی اساتید دانشگاه بعنوان طرح برگزیده در سطح وزارت علوم می باشد. لذا بدینوسیله از زحمات همگی شما اساتید، کارکنان و دانشجویان ارجمند که زمینه ساز این حجم افتخار آفرین از دستاوردها شدید، صمیمانه قدردانی میکنم و بالندگیهای فوق را محضرتان تبریک می گویم. خدا قوت و خسته نباشید عرض می کنم خدمت استاندار محترم، نمایندگان خدوم شهر مقدس قم در مجلس شورای اسلامی، مقام عالی وزارت علوم، قائم مقام محترم وزیر، رییس محترم دفتر وزارتی، معاونین و مشاورین محترم وزیر، اعضای محترم هیات امنا و هیات ممیزه، مدیران ارجمند و دست اندرکاران خد‌وم سطح استان و وزارتخانه که با اقدامات جهادی و خدمت رسانی بی نظیرشان زمینه ساز رشد و‌ تعالی آموزش عالی کشور شده اند. ‎همچنین لازم میدانم از زحمات و تلاشهای مجاهدانه و خالصانه مجموعه مدیریتی دانشگاه به ویژه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین و مدیران محترم تقدیر و تشکر کنم که با زحمات شبانه روزی تلاش نمودند دانشگاه در مسیر صحیح رشد و‌ پیشرفت قرار گیرد.‎ امیدوارم سال جدید که بهار طبیعت و بهار قرآنش با هم مقارن شده است برای ملت شریف ایران به ویژه جامعه دانشگاهی سالی سرشار از معنویت و موفقیت باشد.
و من الله التوفیق
 جلال رضایی نور
 اول فروردین سال ۱۴۰۳
پیام نوروزی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

یا مقلّب الْقُلوبِ و الأبصار، یا مدبّر الّیلِ و النّهار، یا مُحوّل الْحَولِ و الأحوال، حَوّلْ حالَنا إلی أحسَنِ الْحال.

تبریک عرض میکنم به همه‌ی ملّت عزیز ایران عید نوروز و سال جدید را که امسال با ماه مبارک رمضان و بهار دلها و بهار معنویّت همراه شده است. به طور خاص تبریک عرض میکنم به خانواده‌های ایثارگران و به همه‌ی ملّتهای دیگری که نوروز را گرامی میدارند.

یاد میکنم از شهیدان عزیز و از امام شهیدان که این راه را به روی ملّت ایران گشود. آرزو میکنم بهره‌مندی ملّت ایران را از هر دو بهار، هم بهار طبیعت و هم بهار معنویّت.

نگاهی به سال ۱۴۰۲ که این لحظه به پایان رسید بکنیم و نگاهی به سالی که وارد آن شدیم. سال ۱۴۰۲ مثل همه‌ی سالهای دیگر زندگی، انباشته بود از شیرینی‌ها و تلخی‌ها، از خواسته‌ها و ناخواسته‌ها، این طبیعت دنیا و طبیعت زندگی است. در مسائل داخلی کشور پیشرفتهای چشمگیر علمی، پیشرفتهای فنّاوری، تولیدات زیربنایی که در سراسر کشور انجام گرفته است، این جزو شیرینی‌ها و خبرهای خوش بود. از سویی دیگر، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جزو خبرهای تلخ بود. حضور حماسی مردم در اجتماعات روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاری امن این تظاهرات بزرگ، برگزاری امن و سالم انتخابات آخر سال و حضورهای مردمی دیگر، جزو خبرهای خوش و خواسته‌های شیرین سال گذشته بود. حادثه‌ی تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان در اواخر سال، حوادثی که برای مأموران امنیّت و حافظان امنیّت در طول این ماه‌ها اتّفاق افتاد، جزو حوادث تلخ بود و تلخ‌تر از همه حادثه‌ی غزّه بود که جزو مسائل مهمّ بین‌المللی ما است، و حادثه‌ای تلخ‌تر از آن امسال ما نداشتیم. در مسائل خارجی تحرّک بین‌المللی دولت در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و سیاسی جزو خبرهای شیرین و حوادث مطلوب بود و حادثه‌ی غزّه هم که عرض کردیم جزو تلخ‌ترین حوادث، بلکه تلخ‌ترین حوادث مسائل خارجی ما بود. از خداوند متعال مسئلت میکنیم که تلخی‌ها را جبران کند و ادامه‌ی شیرینی‌ها را به ملّت ایران و ملّتهای مسلمان ارزانی بفرماید و آنچه را که مایه‌ی خیر و برکت امّت اسلامی است و مایه‌ِی خیر و برکت ملّت ایران است، به آنها لطف بفرماید.

در مورد شعار سال ۱۴۰۲ که عبارت بود از مهار تورّم و رشد تولید، کارهای خوبی انجام گرفت. در هر دو بخش شعار، کارهایی انجام گرفت، پیشرفتهایی هم اتّفاق افتاد، البتّه نه به قدر مطلوب ــ که حالا ان‌شاءالله تفصیل آنها را در سخنرانی امروز عرض خواهم کرد به ملّت ایران ــ و آنچه که انجام گرفته خوب بود ولی باید ادامه پیدا کند. و این شعار، شعاری نیست که در یک سال توقّع داشته باشیم که به نحو مطلوب انجام بگیرد، این شعار همچنان ادامه خواهد داشت.

در سالی که پیش روی ما است و وارد آن شدیم، کارهای زیادی هست که بایستی انجام بگیرد و باید خودمان را به آن متعهّد بدانیم، هم مسئولین کشور، دولتی‌ها، مجلس، قوّه‌ی قضائیّه و دیگران و هم آحاد مردم، همه باید خودمان را به آن کارها متعهّد بدانیم در زمینه‌های مختلف، لکن در این سال هم مسئله‌ی عمده‌ی کشور عبارت است از اقتصاد. نقطه‌ی ضعف اساسی کشور عبارت است از مسئله‌ی اقتصاد، باید در این زمینه‌ها فعّال عمل کنیم.

بنده با مطالعه‌ی نظرات کارشناسان این مسئله به این نتیجه میرسم که یک کلید اساسی برای حلّ مشکلات اقتصادی کشور عبارت است از مسئله‌ی تولید؛ تولید داخلی، تولید ملّی، برای همین هم هست که در این چند سال گذشته بر روی تولید ما تکیه کردیم. اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملّی به نحو مطلوب انجام بگیرد، بسیاری از مشکلات مهمّ اقتصادی مثل مسئله‌ی تورّم، مسئله‌ی اشتغال و مسئله‌ی ارزش پول ملّی، این مسائل اساسی اقتصاد به نحو خوبی به سمت حل پیش خواهد رفت. مسئله‌ی تولید بنابراین مسئله‌ی مهمّی است و به همین جهت امسال هم روی مسئله‌ی تولید تکیه میکنم و توقّع دارم، انتظار دارم که ان‌شاءالله یک جهشی در کار تولید اتّفاق بیفتد امسال، و بِجد اعتقاد دارم که این جهش بدون مشارکت مردم و بدون حضور مردم اتّفاق نخواهد افتاد. اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که من ان‌شاءالله توضیح خواهم داد در این باره و این ظرفیّتها بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود. لذا من به این مناسبت شعار امسال را این قرار دادم: «جهش تولید با مشارکت مردم» این شعار امسال است. امیدواریم ان‌شاءالله این شعار به بهترین وجهی تحقّق پیدا کند. برنامه‌ریزان کشور برنامه‌ریزی کنند، صاحب‌نظران همکاری فکری کنند و فعّالان اقتصادی به نحو عملی در این کار ان‌شاءالله مشارکت کنند.

از خداوند متعال توفیق ملّت بزرگ و عزیز ایران را مسئلت میکنم و سلام خاضعانه عرض میکنیم به پیشگاه حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) و از خداوند تعجیل در فرج آن بزرگوار را که فرج بشریّت است مسئلت میکنیم.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

 

ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود