امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

رئیس جمهور، دكترروحانی: ما امروز به هزاران و صدها متخصص نیاز داریم تا معضلات کشور را حل کنند

یکشنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1393 ساعت 10:25 ق ظ
رئیس جمهور، دكترروحانی: ما امروز به هزاران و صدها متخصص نیاز داریم تا معضلات کشور را حل کنند
دكتر حسن روحانی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه در روز معلم خاطر نشان كرد:دانشگاه ها نباید مدرك گرا باشند.این مكان مقدس هم آموزشی است و هم پژوهشی. ما امروز به هزاران و صدها متخصص نیاز داریم تا معضلات کشور را حل کنند. پیرو موارد ذكر شده توسط رئیس جمهور، دانشگاه صنعتی قم بر آن است تا در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گوشه ای از برنامه های آتی خود را اعلام دارد:
به دلیل كمبود فضای فیزیكی در دانشگاه و افزایش رشته و دانشجو،طی پیگیری های انجام شده با مسئولین استان امیدواریم كه یكی از دانشكده های این دانشگاه به یكی از فضاهای دولتی مجاورمنتقل گردد.
طبق برنامه ریزی های به عمل آمده توسط هیئت رئیسه دانشگاه ساخت سه سوله جدید به منظور احداث چند آزمایشگاه و كارگاه دیگر در برنامه های آتی دانشگاه قرار گرفت.
دانشگاه صنعتی قم با جذب 53 عضو هیئت علمی و عقد قراردادهای پژوهشی با پژوهشكده ها و مراكز علمی و تحقیقاتی كشور طی دو سال (از سال91 تاكنون) پیشرفت چشمگیر خود را در آموزش و پژوهش نمایان ساخته است.
با توجه به افزایش رشته و دانشجو دانشگاه صنعتی قم در نظر دارد با تخصیص اعتبار دویست و هفتاد میلون تومانی از جانب معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری با خریداری تجهیزات ساخت ایران بیش از ده كارگاه و آزمایشگاه دیگر را احداث نماید.
دانشگاه صنعتی قم با این سابقه اندك مفتخر است در سال تحصیلی آینده(1394-1393)پذیرای دانشجویان بیشتری از سراسر ایران باشد.
جهت توسعه و پیشرفت صنعت استان،با حمایت نمایندگان ومسئولین محترم استانی دانشگاه صنعتی قم پردیس بین المللی خود را در تحصیلات تكمیلی واقع در قطب صنعت و تجارت ایران،سلفچگان تاسیس خواهد كرد.
با عنایت به اینكه دانشگاه صنعتی قم حل معضلات صنعتی و تربیت نیروی متخصص در صنعت را برعهده خواهد داشت،با توجه به نیاز صنعت استان مقدمات اخذ مجوز شش رشته جدید در مقطع تحصیلات تكمیلی صورت گرفته است.
با عنایت به نامگذاری سال 1393 به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) گسترش برنامه های فرهنگی در سرلوحه فعالیت های دانشگاه قرار خواهد گرفت.
دكتر مشكوه السادات ریاست دانشگاه در این باره افزود:عملی شدن تمام این موارد همكاری و همدلی تمام كارمندان ،اساتید و دانشجویان را می طلبد.امید است كه با مدیریت جهادی بر این مهم نیز دست یابیم و بتوانیم رضایت عموم مردم شریف قم را به دست آوریم و این دانشگاه مكانی برای تحقیق و پژوهش فرزندان این شهر مقدس تبدیل گردد.
 
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود