امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

اشتغال 91 درصدی دانش آموختگان دانشگاه صنعتی قم در طرح رصد اشتغال سال 1400

شنبه بیستم آذر 1400 ساعت 12:40 ق ظ
اشتغال 91 درصدی دانش آموختگان دانشگاه صنعتی قم در طرح رصد اشتغال سال 1400
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر قنبری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم از اشتغال 91 درصدی دانش آموختگان این دانشگاه در سال 1400 خبر داد.
دکتر قنبری در خصوص ارائه این آمار گفت: طبق ارائه آمار ۶۸ دانشگاه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی قم در مقطع کارشناسی رتبه دوم و در مقطع کارشناسی ارشد رتبه نهم اشتغال را در کشور کسب نموده است.
وی گفت: پیمایش مسیر شغلی فارغ التحصیلان و پیگیری دائمی آن موضوعی بود که به صورت پراکنده در دانشگاه‌ها انجام می شد تا اینکه طرح رصد اشتغال توسط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به صورت سراسری انجام شد. پذیرش در رشته‌های مختلف ، بازنگری متون درسی و آموزش‌های کاربردی به دانشجویان و برنامه‌ریزی و سیاستگزاری های جدید در آموزش عالی از جمله نتایج بررسی این طرح بوده است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم افزود: دانشگاه صنعتی قم از سال 1397 در طرح رصد اشتغال مشارکت داشته و میانگین اشتغال دانش آموختگان در این دانشگاه در سالهای گذشته به ترتیب 72% ، 80% و 82% بوده است که در سال 1400 میزان اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه به 90.6% رسیده است.
وی گفت: میزان آمار اشتغال دانش آموختگان در 7 گروه: شاغل آزاد کار، شاغل بخش خصوصی، شاغل بخش دولتی، شاغل در شرکت های دانش بنیان، خود اشتغالی، سرباز، مشغول به تحصیل و بیکار به تفکیک از دانش آموختگان مهرماه 1395 تا شهریورماه 1396 پایش شده است.
دکتر قنبری ایجاد یک نظام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ذی نفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته های دانشگاهی را ضروری دانست وتصریح کرد: ایجاد این نظام باعث شفاف سازی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و دانشجویان می شود که با رصد آمار و اطلاعات در خصوص رشته های آموزشی می توانند با انتخاب رشته های صحیح و آگاهانه نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را کاهش دهند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه در حال توسعه با برگزاری دوره های مهارت افزایی و ابداع طرح همیار صنعت برای اولین بار در کشور توانسته است زمینه اشتغال حین تحصیل را برای دانشجویان فراهم نماید.
دکتر قنبری افزود: یکی از اهداف دانشگاه صنعتی قم به عنوان دانشگاه نسل سوم، کارآفرینی و تولید ثروت است. لازم به ذکر است که دراین راستا دانشگاه صنعتی قم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به راه اندازی مرکز نوآوری بتا جهت حمایت از استارتاپ های دانشجویی و دانشجویان صاحب ایده نموده است.


   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود