امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

با حضور دكتر غفاري معاون فرهنگي وزير علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد

یکشنبه ششم خرداد 1397 ساعت 9:37 ق ظ
با حضور دكتر غفاري معاون فرهنگي وزير علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد
به گزارش روابط عمومي دانشگاه: دكتر غلامرضا غفاري معاون فرهنگي وزير علوم، تحقيقات و فناوري ضمن حضور در دانشگاه صنعتي قم با هيات رئيسه و دانشجويان فعال فرهنگي به همت انجمن اسلامي دانشجويان  اين دانشگاه ديدار و گفتگو كرد.
دكتر غفاري در ديدار با هيات رئيسه دانشگاه، تعامل بين دانشگاه ها را در استان قم امري مهم و ضروري قلمداد كرد و افزود: دانشگاه صنعتي قم با توجه به تعداد دانشجو، هيات علمي و كاركنان از لحاظ سازماندهي اداري وضعيت بسيار مطلوبي دارد.
وي در مورد طيف هاي فكري مختلف در دانشگاه گفت: دانشگاه مجموعه ي متنوعي از افكار و اعتقادات را در خود دارد و علاوه بر آن خرده فرهنگ ها نيز به صورت آشكار و پنهان در حال ايجاد تضاد مي باشند، لذا با همكاري، همدلي و يكرنگي مي توان تفاوت ها را به شباهت ها نزديك كرد.
معاون فرهنگي وزارت عتف در مورد فعاليت هاي تشكل هاي دانشجويي خاطر نشان ساخت: فعاليت هاي دانشجويي يك فعاليت داوطلبانه است و نمي توان آنها را در يك چهارچوب بسيار نظام مند قرار داد. اول اينكه تشكل ها بايد وفادار بودن به اساس نامه خود را ياد بگيرند و اگر عدول از اساس نامه و يا مشكلاتي در برنامه هاي آنها ايجاد شد قانون بهترين منبع رسيدگي به قصور آنها است.
پس از جلسه با هيات رئيسه دكتر غفاري با دانشجويان فعال فرهنگي ديدار و گفتگو كرد و دانشجويان پيشنهادات، نقطه نظرات و انتقاداتشان را با معاون فرهنگي وزارت عتف در ميان گذاشتند.
در ادامه با حضور دكتر غفاري، مسئولين، اساتيد، كاركنان و دانشجويان، عملكرد و سياست هاي وزارت علوم در حوزه فرهنگي در سالن همايش هاي شهيد آخوندي دانشگاه مورد بررسي قرار گرفت.
در اين همايش دكتر غفاري ارزش هاي بنيادي فرهنگي را در وزارت عتف بيان كرد. وي افزود: تعيين باورهاي ديني، الزام به قانون و قانون مندي، حفظ حريم دانشگاهيان، تقويت سرمايه هاي فرهنگي، اخلاقي و اجتماعي از جمله ارزش هاي بنيادي فرهنگي در وزارت عتف مي باشد.
معاون فرهنگي وزارت عتف ،دانشگاه بالنده را دانشگاهي دانست كه همه در آن مشاركت داشته باشند. وي گفت: در دانشگاه بالنده مي توان نقد داشت اما نقد بايد عالمانه، منصفانه و واقع گرايانه باشد كه رشد و ارتقاي دانشگاه و دانشگاهيان را به ارمغان آورد.
وي افزود: دانشگاهي موفق است كه علاوه بر رشد علمي و پژوهشي، رشد سياسي و فرهنگي دانشجويان را افزايش دهد و تحقق اين مهم ميسر نخواهد شد مگر با استفاده از نظرات و برنامه هاي كارشناسان و صاحب نظران در اين حوزه.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود