امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین به عنوان مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم منصوب شد

یکشنبه هجدهم آذر 1397 ساعت 10:19 ق ظ
حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین به عنوان مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم و تکریم و تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست مسئول سابق دفتر نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقوی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و حجت الاسلام والمسلمین پور رضا رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان،در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
در ابتدا دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن عرض خوشامدگویی و تبریک روز دانشجو، به شهادت مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی اشاره کرد و افزود: دانشجویانی که در ۱۶ آذر با شهادت خود اعتراضشان را به از سرگیری روابط ایران با بریتانیا نشان دادند ، نقش اثرگذار دانشجویان را در تاریخ تثبیت کردند.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص استان قم ، وجود پر خیر و برکت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و حوزه های علمیه از یک سو و شهرک های صنعتی سلفچگان، محمودآباد و غدیر از سوی دیگر دانشگاه صنعتی این استان وظایف ویژه و خطیری بر عهده دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان ساخت: بی شک حضور اساتید فعال، پویا و نخبه، دانشجویان با انگیزه و هدفمند آینده بسیار درخشانی را برای این دانشگاه رقم زده است.
وی گفت: پیشرفت همه جانبه دانشگاه صنعتی قم در گروی همدلی، اتحاد و همکاری اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه با یکدیگر است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست گفت: برای بنده آشنایی و مصاحبت با حجت الاسلام شریفی دوست سعادت بزرگی است . ایجاد همدلی و وحدت بین تشکل های دانشجویی ، اساتید و کارکنان بخشی از خدمات وی در دانشگاه صنعتی قم بوده است.
دکتر رضایی نور ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین افزود: امید است با حمایت های مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم شاهد پیشرفت و خیر و برکات هر چه بیشتر در این دانشگاه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی به نقش مهم و حیاتی دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: باید چتر حمایتی نهاد رهبری تمامی اساتید، دانشجویان و کارکنان را در برگیرد و در این بین نیروهای انقلابی باید همکار و همیار نهاد باشند تا اهداف والای مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به بهترین شکل ممکن محقق شود.
وی بلوغ تشکل های اسلامی و دانشجویی را یکی از بهترین و شیرین ترین برکات انقلاب شکوهمند اسلامی قلمداد کرد و افزود: شور، نشاط و نقدهای دانشجویان دردیدار با مقام معظم رهبری این دیدارها را بسیار جذاب و به یاد ماندنی کرده است.
حجت الاسلام پور رضا با اشاره به اینکه مردم از نظام های سرمایه داری به ستوه آمده اند افزود : ملت شریف ایران از سلطه گری و ستم های طاغوت به ستوه آمده بودند و انقلاب کردند. امام خمینی نیز ظلم ستیزی و مبارزه با لیبرال را از مهم ترین ویژگی های
انقلاب اسلامی معرفی کرد.
وی در ادامه با این جمله از کندی (رئيس جمهور وقت آمریکا) که اسلام به انسانیت هویت بخشیده است، ادامه داد : امروزه غرب رفته رفته هویت جمعی خود را از دست داده است .در آینده بشریت دنبال هویت انسانی می‌رود و آن هویت پایدار در اسلام است.
وی خاطر نشان ساخت: آمریکایی ها اسلام را در مصرکنترل کردند اما در کشور ما موفق نبودند. در آستانه‌ی چهل سالگی انقلاب قرار داریم ، برای این که باور کنیم که روح جمعی ما قدرت بالایی دارد، باید توجه کنیم که بزرگترین قدرت‌های جهان مقابل ما ایستاده اند. اگر ما کوچک هستیم، چرا بزرگان جهان با ما پنجه در پنجه شده‌اند
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شریفی دوست گفت: یکی از عباراتی که به کرات توسط مقام معظم رهبری تکرار شده است، میدان دادن به جوانان مومن و انقلابی است. این یکی از اهداف والای نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است.
وی افزود: نهاد مقام معظم رهبری باید یک نیروی علمی با ویژگی های یک مدد کار اجتماعی و با رویکرد انقلابی باشد تا بتواند به تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی کمک شایانی کند.
حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین ضمن تبریک روز دانشجو، جمهوری اسلامی را احیاگر فطرت پاک بشری در جامعه دانست و افزود: همه مکاتبی که آزادی و حریت را برای جوامع بشری می خواستند رقم بزنند با شکست مواجه شدند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم افزود: در میان ناامیدی و شکست های روحی و فکری بشریت ، انقلاب اسلامی رویکرد جدیدی را به بشریت نشان داده است که این رویکرد زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) خواهد بود.

این مراسم با اهدای حکم حجت الاسلام والمسلمین قربانی مبین به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم به پایان رسید.
بیان نقطه نظرات ، دیدگاه ها و مطالبات دانشجویان و اساتید از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود