امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

دهمین دوره دانش‌افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

شنبه بیست و نهم شهریور 1399 ساعت 12:23 ق ظ
دهمین دوره دانش‌افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
دهمین دوره دانش‌افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم با موضوع سیاست اقتصادی جمهوری اسلامی طی دو روز برگزار شد. 
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه؛ دهمین دوره دانش‌افزایی اساتید دانشگاه صنعتی قم با موضوع سیاست اقتصادی برگزار شد. مدرسان این دوره دکتر محمدجواد توکلی استاد برجسته رشته اقتصاد، مهندس ابدالی پژوهشگر در زمینه اقتصاد مقاومتی و سرهنگ نیکو کلام دبیر بسیج مهندسین استان قم مشکلات اقتصادی کشور را آسیب‌شناسی نموده و راهکارهایی  را در خصوص رفع مشکلات اقتصادی و موانع تولید بیان نمودند.
در ابتدای این دوره دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن خیرمقدم به اساتید با اشاره به راه‌اندازی انتشارات دانشگاه، پویایی هرچه بیشتر اساتید را در حوزه چاپ مقالات و کتب خواستار شد.
وی گفت: تاکنون دانشگاه صنعتی قم در حوزه ارتباط با صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته است اما هنوز خلاء های زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را رفع کنیم تا به توسعه صنعت استان کمک بیشتری کنیم.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم این جلسات را سرشار از خیر و برکت دانست و ابراز امیدواری کرد که ان شا الله دستاورد این دوره مفید و کارگشا در امور اقتصادی جامعه باشد.
دکتر توکلی در خصوص اقتصاد ایران گفت: رشد بورس کمک شایانی به بهبود  اقتصاد کشور می کند اما به شرطی که جایگاه واقعی و تثبیت‌شده خود را بیابد.
 وی افزود: با توجه به بحران‌های اقتصادی در دنیا و کشور، راهکار اساسی برای بهبود اقتصاد کشور، اهمیت به تولید داخل و اصلاح نظام بانکی است .
سرهنگ نیکو کلام از راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی در استان خبر داد و افزود:  اساتید دانشگاه صنعتی قم به‌عنوان مشاور باید در این کلینیک‌ها حضور داشته باشند و با نظرات تخصصی خود به رشد و توسعه صنعت استان کمک کنند.
مهندس ابدالی نیز به دوره ای از سیاست‌های اقتصادی آمریکا اشاره کرد. وی گفت: در یکی از دوره‌هایی که آمریکا در بحران اقتصادی شدیدی به سر می برد، ورود کالاهای خارجی را به کشورش ممنوع کردند، با این کار عرصه برای تولیدکنندگان داخل آماده‌تر شد که به نتایج مثبتی هم رسیدند. اما پس از بهبود اوضاع، این سیاست را رها کرده و با ورود اجناس خارجی به آمریکا، اقتصاد این کشور تزلزلی مضاعف یافت.
در پایان دکتر آل عمران نژاد دبیرهم ‌اندیشی اساتید در خصوص هدف از برگزاری این دوره گفت:  باتوجه به این‌که یکی از مهم‌ترین مسأله‌های کشور موضوع اقتصاد است این موضوع را برای دهمین دوره دانش‌افزایی اساتید انتخاب کردیم تا با کسب اطلاعات بیشتر از زبان متخصصان این عرصه و تعامل بیشتر با همکاران راه‌حلی برای برون رفت از این مسئله داشته باشیم.











   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود