امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مسابقه ملی فناوری‌های تجهیزات پزشکی با همکاری دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

سه شنبه هجدهم شهریور 1399 ساعت 12:57 ق ظ
مسابقه ملی فناوری‌های تجهیزات پزشکی با همکاری دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
مسابقه ملی فناوری‌های تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از ایده‌های نسل جوان و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت انجمن سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی قم و انجمن علمی کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم اجرا شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مسابقه ملی فناوری‌های تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از ایده‌های نسل جوان و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی با محور‌های کیت و تجهیزات مورد نیاز پژوهش های مربوط به سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، اپلیکیشن های حوزه سلامت، دستگاه های مورد نیاز در حوزه دندان پزشکی، متریال و دستگاه های مورد نیاز اتاق عمل و بخش مراقبت های ویژه، کیت و دستگاه های تشخیصی مورد استفاده در آزمایشگاه ها برگزار شد.
این مسابقه از مجموعه رویدادهای کرون‌آپ است که با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت انجمن سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی قم و انجمن علمی کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم اجراشد.
در این مسابقه تیم ها به صورت انفرادی و یا گروهی، ایده خود را در قالب پروپوزال تعیین شده برای روابط عمومی انجمن کارآفرینی ارسال کرده وسپس برای دفاع از طرح خود و پاسخ به سوالات داوران در بستر نرم افزار ادوب کانکت به صورت آنلاین حاضر شدند.
 در جلسه دفاع خانم دکتر شهره مشایخان استاد مهندسی پزشکی دانشگاه شریف ،خانم دکتر معصومه اکبری دکترای پرستاری جراحی از ترکیه و دکتر هادی میرزاجانی نماینده شتاب دهنده هم آوا،  به عنوان داوران این مسابقه در جلسه دفاع شرکت کنندگان حاضر شده و سوالات خود را مطرح کردند.طرح های شرکت کنندگان پس از جلسه دفاع مورد بررسی و قضاوت داوران قرار گرفت و طرح‌های برگزیده اعلام شد.
نفر اول: آقای آیدین شاکری برای طرح کنارکشنده‌های لوله‌ای با منبع نوری مستقل
نفر دوم: آقای احمدی دانا برای طرح دستگاه پایشگر و مانیتورینگ پرتابل سلامت علائم حیاتی بدن انسان
نفر سوم: خانم نیلوفر براتی برای طرح تخت جراحی
در نهایت طرح‌های منتخب جهت تجاری سازی به شتاب دهنده معرفی شده و روند شتابدهی تیم‌ها بعد از نیمه دوم مهر‌ماه انجام خواهد گرفت.
 شایان ذکر است دبير اجرايي این رويداد آقاي محمدحسين اصغرنژاد،كميته علمي و پژوهشي خانم انگاشته و خانم اكبري و كميته روابط عمومي خانم كلهر و خانم محبوبي و آقای خلیلی بوده اند.




.
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود