امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

فرماندار قم از دانشگاه صنعتی استان بازدید کرد

دوشنبه بیست و چهارم شهریور 1399 ساعت 1:31 ب ظ
فرماندار قم از دانشگاه صنعتی استان بازدید کرد
همزمان با آغاز سال تحصیلی ،  فرماندار قم  ضمن حضور در جلسه معرفت افزایی اساتید و تبریک شروع سال تحصیلی از پروژه های تکمیل شده ودر حال ساخت دانشگاه صنعتی قم  بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این مراسم دکتر رضایی نور ضمن خوشامدگویی به فرماندار و هیات همراه به به بیان تاریخچه دانشگاه پرداخت . وی گفت: با توجه به جایگاه استراتژیک استان قم از لحاظ جغرافیایی و احداث 8 شهرک صنعتی در استان نیاز صنعت استان به دانشجویان و اساتید این دانشگاه هر روز بیشتر و بیشتر می شود.
رئیس دانشگاه با اشاره به پتانسیل های موجود در دانشگاه صنعتی قم گفت: این دانشگاه هم اینک به عنوان بازوی کمکی صنعت استان محسوب می شود به همین دلیل دبیرخانه ارتباط صنعت و دانشگاه های استان در این دانشگاه مستقر می باشد.اولین مرکز نوآوری تخصصی و شتاب دهنده تقاضا محور استان به زودی در این دانشگاه افتتاح می شود.
دکتر رضایی نور با اشاره به رسالت های دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان کرد: علاوه بر صنعت، این دانشگاه با دستگاه هایی چون جهاد دانشگاهی، معاونت علم و فناوری، صندوق حمایت از پژوهشگران ارتباط مفید و موثری دارد و این دستگاه ها را در انجام وظایفشان کمک می کند.
وی در خصوص بودجه دانشگاه گفت: با حمایت و همکاری نمایندگان مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی به ویژه دکتر امیرآبادی، بودجه عمومی دانشگاه به میزان 40 درصد و بودجه تعمیر و تجهیز به میزان 250 درصد رشد داشته است که توانستیم حدود ده هزار متر مربع  از دانشگاه را بازسازی و مجتمع سازی کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: جهت ایجاد روحیه نشاط و امید در بین دانشجویان، به تازگی سالن ورزشی شهید شهریاری تجهیز و مقاوم سازی شده و زمین چمن مصنوعی نیز با اعتباری بالغ بر 3/500/000/000 ریال  احداث شده است.
وی درخصوص پیشرفت های علمی و پژوهشی دانشگاه گفت: فرآیند جذب و تبدیل وضعیت اساتید تسریع شده است که در این بین 60 درصد اساتید تبدیل وضعیت استخدامی داشته اند. همچنین  در این دانشگاه جذب هیات علمی جدید 20 درصد افزایش داشته است. نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کارشناسی از 25 درصد به 50 درصد اصلاح شده است.انتشارات دانشگاه به تازگی راه اندازی شده است و در این مدت کوتاه 2 عنوان کتاب توسط این انتشارات به چاپ رسیده است.
در ادامه دکتر حیدری فرماندار قم ضمن ابراز خرسندی از حضوردر دانشگاه صنعتی قم وتبریک آغاز سال تحصیلی گفت: شروع سال تحصیلی امسال قدری متفاوت تر شده است که در ظاهر شرایط سختی را ایجاد نموده، البته در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دیده ایم که هرقدر مشکلات بزرگ باشد وقتی مردم با تلاش و همت در کنار هم قرار می گیرند به راحتی می توانند بر مشکلات غلبه کنند. بنده مطمئن هستم که سال تحصیلی جدید را با وجود کرونا بهتر و پربار تر از سال های قبل ادامه خواهیم داد.
دکتر حیدری با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قم گفت: این استان در کنار استان های بزرگ صنعتی قرار دارد و همین مسئله اهمیت دانشگاه صنعتی قم را چندین برابر می کند. توقع مسئولین از این دانشگاه این است که با حل مشکلات و معضلات صنعتی رشد و توسعه صنعت استان را رقم بزند.
وی افزود: اولین مشکل استان قم، تامین آب در بخش کشاورزی است و ما انتظار داریم که دانشگاه صنعتی قم وارد عمل شود و با ابتکار عمل اساتید و دانشجویان این دانشگاه برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشند. مشکل دوم استان ارتباط کمرنگ صنعت با دانشگاه ها است. قسمتی از صنعت استان هنوز در حالت سنتی به سر می برد و این به نوعی باعث عقب ماندگی صنعت استان می شود.اگر صاحبان این صنایع با اساتید و دانشجویان این دانشگاه در ارتباط باشند، می توانند علاوه بر رونق بیشتر کسب و کارشان ، توسعه صنعت استان را نیز رقم بزنند.
فرماندار قم از تاسیس چند ناحیه جدید صنعتی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر استان قم دارای 8 شهرک صنعتی و 4 ناحیه صنعتی می باشد.البته طی برنامه ریزی های صورت گرفته احداث چندین ناحیه صنعتی جدید در دستور کار قرار گرفته است و این مسئله نیاز استان را به دانشگاه صنعتی قم چندین برابر می کند.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن گفت:  به لطف خدا در کشور عزیزمان پیشرفت های زیادی صورت گرفته است، با وجود همه تحریم ها و تهدید ها اگر انسجام، برادری، اتحاد و نوع دوستی خودمان را حفظ کنیم به تمام خواسته هایمان خواهیم رسید.
در انتها دکتر حیدری و هیات همراه از کارگاه ها،آزمایشکاه ها و دانشکده های دانشگاه صنعتی قم بازدید کردند.





 
 
 
 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود