امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

افزایش سرمایه اجتماعی مهمترین هدف دانشگاه صنعتی

دوشنبه بیست و یکم بهمن 1398 ساعت 1:45 ب ظ
افزایش سرمایه اجتماعی مهمترین هدف دانشگاه صنعتی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: به مناسبت گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین چهلمین روز درگذشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مراسمی با حضور جمعی از کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی قم به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیریت فرهنگی وبسیج کارکنان درسالن همایش های شهید آخوندی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر رضایی نور ضمن اشاره به نقش اتحاد و اعتماد در میان مردم در شکل گیری نظام شکوهمند اسلامی گفت : همواره تمامی انقلاب های بزرگ در سراسر دنیا با اتحاد و همدلی مردم ایجاد شده است و کشور ما نیز از این نعمت برخوردار شد و توانست با اتحاد و اعتماد در سال 57 ریشه نفاق را برای همیشه از کشور برچیده و انقلابی عظیم و حکومتی ولایت مدار را بر کرسی عدالت بنشانند.

وی افزود : بالاتر از هر اقدام عمرانی در دانشگاه اتحاد و همدلی در میان عوامل مجموعه مهمترین امتیاز در راستای پیشبرد اهداف به شمار می آید که از آن می توان به عنوان سرمایه اجتماعی یاد کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم تاکید کرد :طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و با همکاری و تلاش کارکنان دانشگاه امید می رود تا سال 1404 مجموعه دانشگاه صنعتی قم در جایگاه 10 دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گرفته و همچنین یکی از 20 دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه های کشور به شمار رود.

دکتر رضایی نور با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و توجه بر نقش و اهمیت دانشگاه ها در تاثیرگذاری بر اجتماع تصریح کرد : با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب نقش ما در زمینه ی پیشرفت تنها به محیط دانشگاه محدود نخواهد شد بلکه تاثیرگذاری بر اجتماع یکی از نقش ها و ماموریت هایی می باشد که برای ما تعریف شده است.

وی افزود : ما در تلاش هستیم تا بتوانیم با توجه به موارد ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب بتوانیم به یک الگو دانشگاه اسلامی در سطح کشوری و همچنین یک دانشگاه تمدن ساز تبدیل شویم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر قربانی مبین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن تبریک به مناسبت فرار رسیدن ایام الله دهه فجر و همچنین تبریک و تسلیت به مناسبت چهلمین روز درگذشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر نقش مردم در شکل گیری انقلاب گفت : این انقلاب و نظام متعلق به مردم می باشد زیرا جنبش عظیم مردم انقلابی بود که توانست اساس کار کشور را از نظام دیکتاتوری و محوریت ستم شاهی به محوریت مردم و ولایت تغییر دهد.

وی افزود : ولایت یک الگوی اسلامی برای حکومت به شمار می رود که اساس کار آن برخاسته از مردم می باشد تا از خود مردم و نزدیک به مردم مسیر خود را ادامه دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تصریح کرد : اگرچه در فرایند شکل گیری این نظام شکوهمند اسلامی بر اساس کوتاهی یکسری از مسئولین مشکلاتی به وجود آمده است اما نکته ی قابل توجه در شکل گیری این نظام این می باشد که اساس این حاکمیت اسلامی بر اساس ولایت الهی شکل گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین در پایان صحبت های خود ضمن اشاره به تاثیر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود : شهادت این فرمانده دلیر و شجاع جبهه مقاومت خون تازه ای در رگ های انقلاب شکوهمند اسلامی جاری ساخت و منجر شد تا محبت مردم با ولایت و نظام دو چندان شود.

سخنرانی سرهنگ کاظمی یکی از هم رزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در 8 سال جنگ دفاع مقدس و همچنین مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.

در پایان این مراسم نیز جمعی از کارکنان از زحمات دکتر جلال رضایی نور به عنوان ریاست دانشگاه صنعتی قم تجلیل به عمل آوردند.










 
   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود