امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان: با آماده سازی سند آمایش حوزه خدمات رفاهی دانشجویی، عدالت بیشتر رعایت می شود

دوشنبه چهاردهم بهمن 1398 ساعت 8:5 ق ظ
رئیس صندوق رفاه دانشجویان: با آماده سازی سند آمایش حوزه خدمات رفاهی دانشجویی، عدالت بیشتر رعایت می شود
به گزارش‌روابط عمومی دانشگاه: جلسه معاونین دانشجویی و فرهنگی منطقه۴ کشور با حضور دکتر مطیعی مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.دکتر مطیعی جهت عدالت بیشتر در اخذ بودجه های مربوطه از صندوق رفاه دانشجویان، از آماده سازی سند آمایش حوزه خدمات رفاه دانشجویان خبر داد.
جلسه معاونین دانشجویی منطقه۴ کشور با حضور دکتر مطیعی مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد. در این جلسه دکتر مطیعی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت به مناسبت شهادت سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی، لقب سردار دلها را برای وی بسیارشایسته دانست و افزود: خدمت کردن مسئولین‌درکشور باید مانند حاج قاسم باشد که این چنین ماندگار شود.
وی افزود: معاونین دانشجویی و فرهنگی وظیفه خطیری دارندچرا‌که ‌نیازهای دانشجویان مربوط به زمان اداری نمی‌شود و باید خدمت رسانی به این عزیزان شبانه روزی باشد.
دکتر مطیعی از استقرار نظام ITخدمات دانشجویی خبر داد و افزود: باایجاداین سامانه کلیه فعالیت های مربوط به صندوق رفاه‌دربستروب انجام می‌شود که این امر باعث ارائه خدمات بهتردر کوتاه ترین زمان ممکن می گردد .
وی افزود: سند آمایش در حوزه خدمات رفاه دانشجویی در حال آماده سازی است و سامانه های مربوط به آن درچهار بخش کشوری، منطقه‌ای، استانی و دانشگاهی ایجاد می شود که بر اساس استانداردهای مشخص شده هر دانشگاه می تواند بر اساس ضریب محرومیت و ضریب برخورداری از خدمات این صندوق استفاده کند، بی شک با استفاده از این روش عدالت نیز بیشتر رعایت می شود.
رئیس صندوق رفاه گفت:طبق برنامه ریزی های صورت گرفته وام های دانشجویی نیز باید مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد. در حال حاضر بیست و دو نوع وام دانشجویی داریم که با یک بازنگری اساسی تعداد وام ها کمتر و مبلغ آن ها بیشتر خواهد شد.
دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن خوشامدگویی، به پیشرفت ها و تحولات اخیر این دانشگاه اشاره کرد و افزود: طی یک سال اخیر با بازسازی و مجتمع سازی کلاس های آموزشی، متمرکز شدن خوابگاه های خواهران و برادران، علاوه بر رضایت‌مندی دانشجویان، صرفه جویی در هزینه های جاری را نیز داشته ایم.
دکتر رضایی نور گفت: با افزایش انجمن های علمی از شش  انجمن به نه انجمن، اختصاص فضای فیزیکی به آنها، ارتباط تنگاتنگ‌مسئولین با اعضای انجمن ها،کانون‌ها و تشکل های دانشجویی، تقبل۵۰ درصد هزینه خوابگاه از جانب دانشگاه برای دانشجویان، ارتقاء کیفیت غذا و ایجاد تنوع بیشتر درآن و ساخت ورزشگاه بخشی از مطالبات دانشجویان در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی مرتفع شده است.
وی افزود: افزایش۲۰ درصدی جذب هیات علمی در رشته های مورد نیاز،ساخت و تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه، راه اندازی فضای کار اشتراکی و باشگاه توانمند سازی استارتاپ ها(بتا)، افتتاح میز خدمت الکترونیکی،  برگزاری دوره های مهارتی برای دانشجویان از طریق مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه از جمله برنامه هایی بوده است که ارتقای آموزش و پژوهش و رضایتمندی دانشجویان را ایجاد کرده است.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: به منظور رفاه هر چه بیشتر دانشجویان زمین‌چمن‌مصنوعی و سلف مکمل نیز در حال راه‌اندازی و بهره‌برداری است.
باتوجه به در حال توسعه بودن این دانشگاه با حضور اساتید و کارکنان جوان و دانشجویان نخبه امیدوارم این دانشگاه در زمره ۱۰ دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گیرد.







   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود