امروز : سه شنبه بیست و ششم تیر 1403
اخبار

اخبار


اخبار دانشگاه

مراسم بزرگداشت شهادت سردار دل‌ها با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد

یکشنبه نوزدهم دی 1400 ساعت 8:29 ق ظ
مراسم بزرگداشت شهادت سردار دل‌ها با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد
به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه : مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت سردار دل‌ها با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم شریف و شهیدپرور قم در مجلس شورای اسلامی و همسر و فرزند شهید شهروز مظفری  نیادر سالن همایش‌های شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد .
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری ضمن تقدیر از زحمات بی‌وقفه دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ،کارکنان و اساتید این دانشگاه، تقویت دانشگاه صنعتی قم را جزء منافع ملی کشور دانست و افزود : تحصیل دانشجویان رشته های فنی و مهندسی در شهر کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها هم بار علمی دارد و هم بار معنوی چراکه با رویکرد صنعتی شدن استان، این دانشگاه با تربیت دانشجویان متدین و متعهد می‌تواند به رشد و شکوفایی صنعت استان کمک شایانی کند .
حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری گفت :با توجه به مجاورت قم به دیگر شهرهای صنعتی باید این استان تولید علم داشته‌ باشد و از این دانشگاه دانشجویان امروز که اساتید فردا هستند به شهرهای صنعتی اطراف برای تدریس و تولید علم بروند .
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اساتید شهر قم که به‌عنوان مجاور کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها و در کنار علما تلمذ نموده‌اند، منبع خیرات و برکات هستند .
حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری در خصوص دهه بصیرت و شهادت حاج‌قاسم سلیمانی گفت :۱۹دی سال ۱۳۵۶، موتور انقلاب را روشن کرد و این چله گرفتن برای شهدای قم در تبریز ارومیه، جهرم و سایر شهرها پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد .
وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت : وقتی امام‌خمینی (ره) فرمود: که مهران به هر قیمتی باید آزاد شود، همه در تکاپو بودند که بدون ادوات جنگی و نیرو چطور می‌توان مهران را آزاد کرد و امنیت را در آن‌جا برقرار کرد .تنها فرماندهی که اعلام آمادگی کرد ،شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود که گفت: من با دو گردان و  با توسل به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مهران را آزاد خواهم کرد که سرانجام با کمترین امکانات و با توسل به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها موفق شد که مهران را آزاد کند .
در ادامه دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن گرامی‌داشت دهه بصیرت ، شهادت سردار دل‌ها و سالگرد وفات عالم فرزانه آیت‌الله مصباح‌یزدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت : طبق بیانیه گام دوم انقلاب به مرحله خودسازی، جامعه‌پذیری و تمدن‌سازی ورود پیدا کرده‌ایم . در دانشگاه صنعتی قم این سه اصل بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود :در مرحله خودسازی با ذکر اهل‌بیت و برگزاری مراسمات مذهبی از خاندان عصمت و طهارت مدد می‌جوییم .
  دکتر رضائی نور گفت : در مرحله جامعه پذیری دانشگاه صنعتی قم در سال ۱۳۹۹ موفق به کسب رتبه اول اشتغال فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی و در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه دوم اشتغال فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی شده‌است .
وی افزود: همچنین دانشگاه صنعتی قم با ارتقای ده پله‌ای، هم‌اکنون در زمره ۱۵ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته‌است .
رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: در راستای تمدن‌سازی نیز دانشگاه صنعتی قم با کسب مجوز جذب دانشجویان بین‌الملل به وظایف خود در این حیطه جامه ی عمل پوشانده است.
در انتها همسر شهید شهروز مظفریان یکی از صفات بارز این شهید همیشه جاوید را اخلاص عمل بیان کرد و افزود: بااینکه سال‌ها شهید مظفریان از لحاظ کاری به سردار بسیار نزدیک بود اما هیچ‌وقت در مقابل دوربین کنار سردار قرار نگرفت و همیشه خالصانه و مخلصانه فعالیت می‌کرد .
وی افزود: شهید مظفریان همیشه از حسن تدبیر و خستگی‌ناپذیری سردار سلیمانی صحبت می‌کرد. در سیل خوزستان نمونه بارز خستگی‌ناپذیری سردار مشخص شد که با حضور خود سردار به اوضاع‌واحوال مردم سیل‌زده رسیدگی شد.مردم خوزستان نیز با تشییع‌جنازه میلیونی از زحمات  سردار دل‌ها تقدیر و تشکر کردند.
 این مراسم با تقدیر از همسر و فرزند شهید مظفریان به پایان رسید .









   
ورود کاربران
ثبت نام بازنشانی رمز ورود